خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازگشایی رصدخانه ابوریحان بیرونی در شیراز

رصدخانه ابوریحان بیرونی در شیراز به زودی با امکانات به روز بازگشایی می شود. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصلح رئیس رصد خانه ابوریحان بیرونی در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس این رصد خانه در شیراز گفت: به زودی ساختمان جدید این رصد خانه با امکانات به روز به بهره برداری می رسد. وی افزود: بروز رسانی و اضافه کردن تجهیزات جدید به تلسکوپ اصلی رصد خانه و ایجاد زیرساخت ارتباطات با دیگر رصد خانه های دنیا از مهمترین این اقدامات است. رصد خانه به علت برخی کمبود ها از حدود شش سال پیش متروکه شده است. یشنهاد تأسیس رصدخانه ابوریحان بیرونی سال 1348 توسط پروفسور یوسف ثبوتی و ادوارد فرانسیس گاینن مطرح و عملیات ساخت بنای آن سال 1352 آغاز شد و اسفند سال 1355 به بهره برداری رسید. از اهداف این مرکز تحقیقاتی انجام رصد های حرفه ای نجوم و اختر فیزیک، آموزش و تعلیم دانشجویان و ترویج و اشاعه دانش نجوم است. رصدخانه ابوریحان بیرونی دانشگاه شیراز، دومین رصدخانه کشور پس از مراغه (قرن هشتم هجری) است که در ایران تأسیس شده و تاکنون در میان رصد خانه های فعال و حرفه ای جایگاه نخست را در زمینه تحقیقات و رصد های نجومی به خود اختصاص داده است. انتهای پیام/ر نوسازی تجهیزات رصد خانه ابوریحان بیرونی


رصدخانه ابوریحان بیرونی که از جاهای دیدنی شیراز در دانشگاه این شهر است، با افتتاح در سال ۱۳۵۵ دومین رصدخانه کشور پس از مراغه به ‌شمار می‌رود و تاکنون در میان رصدخانه‌های فعال و حرفه‌ای جایگاه نخست را در زمینه تحقیقات و رصد‌های نجومی به خود اختصاص داده است. از اهداف این مرکز تحقیقاتی می‌توان به انجام رصد‌های حرفه‌ای نجوم و اختر فیزیک، آموزش و تعلیم دانشجویان و ترویج و اشاعه دانش نجوم اشاره کرد.
تنها رصدخانه شیراز اینجاست و خیلی هم قدیمیه. اگه بخواین برین تو و بازدید کنین باید قبلش از زمان برنامه ها و اینا خبر داشته باشین. یعنی همیشه باز نیست برای عموم.
منبع: دانشگاه شیراز


رصدخانه ابوریحان بیرونی شیراز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi و ~BAHAR.SH~

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه




منبع :کجارو


رصدخانه ابوریحان بیرونی شیراز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا