خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

bitter sea

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/12/20
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
6,410
امتیاز
263
زمان حضور
98 روز 23 ساعت 29 دقیقه
نویسنده این موضوع
نام کامل
ریکاردو آلبرتو سیلویرا د کاروالیو
زادروز
۱۸ مهٔ ۱۹۷۸ ‏(۴۲ سال)
زادگاه
آمارانته، پرتغال
قد
۱٫۸۳ متر (۶ فوت ۰ اینچ)
پست
مدافع میانی
باشگاه‌های جوانان
۱۹۸۹–۱۹۹۵
آمارانته
۱۹۹۵–۱۹۹۷
پورتو
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها
باشگاه‌ها
بازی†
(گل)†
۱۹۹۷–۲۰۰۴
پورتو
۷۳
(۳)
۱۹۹۸–۱۹۹۹
← لسا (قرضی)
۲۲
(۱)
۱۹۹۹
پورتو بی
۱
(۰)
۱۹۹۹–۲۰۰۰
← ویتوریا ستوبال (قرضی)
۲۵
(۲)
۲۰۰۰–۲۰۰۱
← آلورکا (قرضی)
۲۹
(۱)
۲۰۰۴–۲۰۱۰
چلسی
۱۳۵
(۱۱)
۲۰۱۰–۲۰۱۳
رئال مادرید
۵۰
(۳)
۲۰۱۳–۲۰۱۶
موناکو
۹۴
(۲)
۲۰۱۷–۲۰۱۹
شانگهای اس‌آی‌پی‌جی
۷۹
(۵)
مجموع
۴۳۳
(۱۹)
تیم ملی‡
۱۹۹۸–۱۹۹۹
زیر ۲۱ سال پرتغال
۱۴
(۱)
۲۰۰۳–۲۰۱۶
پرتغال
۸۹
(۵)
افتخارات
نمایندهٔ پرتغال
نقرهجام ملت‌های اروپا۲۰۰۴
طلاجام ملت‌های اروپا۲۰۱۴

ریکاردو آلبرتو سیلویرا دِ کاروالیو (پرتغالی: Ricardo Alberto Silveira de Carvalho‎؛ زادهٔ ۱۸ مهٔ ۱۹۷۸) بازیکن فوتبال سابق اهل پرتغال است.


کاروالیو دوران حرفه‌ای بازی خود را از تیم پورتو آغاز کرد. او در دوران جوانی با توجه به ویژگی‌های جسمی و قابلیت‌های فنی‌اش با فرناندو کوتو بازیکن سابق پورتو و تیم ملی پرتغال مقایسه می‌شد. با این وجود او چند فصل را به‌طور قرضی در باشگاه‌های کوچک پرتغالی سپری کرد.

آغاز درخشش او در فصل ۴–۲۰۰۳ بود که به همراه پورتو صاحب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر پرتغال شد. او در آن فصل به عنوان بهترین مدافع جام قهرمانان برگزیده شد.

کاروالیو در فصل بعد از میان پیشنهادهای گوناگونی که از باشگاه‌های بزرگ اروپایی داشت چلسی را انتخاب کرد. مبلغ قرارداد او ۳۰ میلیون یورو (۲۰ میلیون پوند) بود.[۱][۲][۳]

کاروالیو نقش مهمی در قهرمانی‌ها و موفقیت‌های سالهای طلایی چلسی ایفا کرد. عده ای به دلیل مهارت بالای این بازیکن در تکل زنی، او را «سلطان تکل جهان» نامیدند. از زوج دفاعی کاروالیو و جان تری بعنوان بهترین زوج دفاعی تاریخ لیگ برتر انگلیس و یکی از بهترین زوج‌های دفاعی در چند دهه اخیر فوتبال اروپا یاد می‌شود. چلسی در زمان حضور این زوج دفاعی توانست رکوردهای دفاعی قابل توجهی را در لیگ برتر انگلیس ثبت کند، از جمله: کمترین شکست در خانه:چلسی صفر بازی (۲۰۰۴–۰۵, ۲۰۰۵–۰۶, ۲۰۰۶–۰۷, ۲۰۰۷–۰۸, ۲۰۱۴–۱۵)، بیشترین بازی شکست ناپذیری در خانه: چلسی ۸۶ بازی (فوریه ۲۰۰۴ – ۲۶ اکتبر ۲۰۰۸)، کمترین گل خورده در یک فصل: چلسی ۱۵ گل (۲۰۰۴–۰۵)، کمترین گل خورده در خارج خانه: چلسی ۹ گل (۲۰۰۴–۰۵).

وی در تاریخ ۱۰ اوت ۲۰۱۰ با قرارداد ۷٫۹ میلیون یوروی به رئال مادرید پیوست.[۴] و بعد از سه سال حضور در رئال مادرید به موناکو پیوست.

باشگاهی

کاروالیو در استمفورد بریج در کنار مربی سابقش ژوزه مورینیو و هم تیمی‌اش پائولو فریرا که با ۱۰٫۵ میلیون پوند به چلسی آمده بود قرار داشت. او در فصل اول حضور خود از ارکان اصلی قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس و کارلینگ کاپ بود. اولین گل او برای چلسی در برد ۱–۳ تیم مقابل نورویچ سیتی زده شد. اولین گل او در جام قهرمانان اروپا در فصل دوم حضور او در چلسی در برد ۰–۴ تیم مقابل رئال بتیس به ثمر رسید. اولین کارت قرمز را نیز در ژانویه ۲۰۰۶ در بازی با فولام که با برد ۲–۳ چلسی به پایان رسید، دریافت کرد.

او در ۱۸ مه ۲۰۰۷ قرارداد ۵ ساله‌ای را با چلسی امضا کرد. بازی‌های او در فصل ۷–۲۰۰۶ نیز مورد توجه کارشناسان قرار گرفت. شبکه اسکای اسپورتس کاروالیو را یکی از ۷ نامزد کسب عنوان بهترین مدافع فصل لیگ برتر انتخاب کرد و باشگاه چلسی نیز او را یکی از ۳ نامزد عنوان بهترین بازیکن سال باشگاه انتخاب کرده بود.

منبع :ویکی‌پدیا



بیوگرافی ریکاردو کاروالیو | فوتبالیست

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و LIDA_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا