- عضویت
- 18/3/20
- ارسال ها
- 391
- امتیاز واکنش
- 7,543
- امتیاز
- 263
- سن
- 24
- محل سکونت
- City of Smoke and Ash☁️
- زمان حضور
- 60 روز 20 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقد و بررسی فیلم بورات ۲
شاید عمر فیلم نخست «بورات» ابدی باشد، اما دنبالهاش چند ماهی بیشتر دوام نخواهد آورد؛ اگر قسمت اول حکم گردباد غیرمنتظرهی ویرانگری را داشت که هر چه در سر راهش قرار گرفته بود را با خاک یکسان کرد، قسمت دوم چیزی بیش از آسمانی اَبری با رعد و برقهایی جسته و گریخته نیست. «بورات ۲» نه از لحاظ غافلگیر کردنمان از نو یک دنبالهی «شوالیهی تاریکی»وار است و نه به عنوان یک دنبالهی ظاهرا غیرضروری که خیلی حیاتیتر و شگفتانگیزتر از چیزی که حدس میزدیم از آب در میآید، به یک دنبالهی «داستان اسباببازی ۴»گونه تبدیل میشود؛ در عوض، شاید بهترین چیزی که میتوان از آن برای توصیف «بورات ۲» استفاده کرد، یک عبارت ویدیوگیمی است: دیالسی. «بورات ۲» نقش محتوای قابلدانلود فیلم اورجینال را دارد؛ این فیلم صرفا به عنوان یک تجدید دیدار نوستالژیک و یک ساعت و اندی بیشتر وقت گذراندن همراه با کلهشقیهای بورات ساگدیفِ قزاق رضایتبخش است، اما به عنوان یک فیلم مستقل و تازهنفس که شگفتی ناب فیلم نخست را از نو تکرار کند، ناامیدکننده ظاهر میشود؛ شاید مهمترین چالش دنبالهها مقاومت در برابر ماهیت فرسودهکنندهی زمان است؛ وظیفهی آنها جوان، خلاق و باطراوت نگه داشتن مجموعه در گذر زمان است.
«بورات ۲» اما از غلبه کردن بر این چالش سر بلند خارج نمیشود. این فیلم بعضیوقتها به حدی کهنه و عقباُفتاده احساس میشود که انگار میتوان فشار سنگین تمام ۱۵ سالی که از فیلم اول گذشته را در چین و چروکهای چهرهاش دید. بخشی از این نتیجهی ناامیدکننده محصول قابلدرک تحول شرایط سـ*ـیاسی و اجتماعی آمریکا در ۱۵ سال گذشته بوده است، بخشی از آن نتیجهی عدم بهروزرسانی شدن جنس کمدی بورات برای شرایط جدید است و بخشی دیگر از رویکرد نسبتا متفاوت این فیلم در مقایسه با فیلم اول سرچشمه میگیرد؛ مخصوصا این آخری. قسمت اول «بورات» به عنوان فیلمی که در سال ۲۰۰۶ به ۲۶۱ میلیون دلار فروش جهانی از ۱۸ میلیون دلار بودجه دست پیدا کرد و نامزد بهترین فیلمنامهی اقتباسی اُسکار شد، به جایگاه یک پدیدهی فرهنگی جهانی تمامعیار صعود کرد. ساشا بارون کوهن با جنس کمدی عمیقا تابوشکن، شوکهکننده، معذبکننده، ناهنجار و جنجالبرانگیز و سبک فیلمسازی ماکیومکنتریاش که جلوهی صمیمی و مستندی به شوخیهایش میبخشید، دلها را درنوردید و یک شبه به نام شناختهشدهای در سراسر دنیا تبدیل شد. بارون کوهن در قالب بورات فقط توهینآمیزترین، بیفرهنگترین و بیادبترین کاراکتر ممکن را عمدا صرفا جهت خنده طراحی نکرده بود، بلکه از او به عنوان بازتابدهندهی پیشداوریها، نژادپرستیها، حماقت و افکار ضدزن، بیگانههراسانه و فاشیستی سوژههایش و تماشاگرانش استفاده میکرد.
شاید عمر فیلم نخست «بورات» ابدی باشد، اما دنبالهاش چند ماهی بیشتر دوام نخواهد آورد؛ اگر قسمت اول حکم گردباد غیرمنتظرهی ویرانگری را داشت که هر چه در سر راهش قرار گرفته بود را با خاک یکسان کرد، قسمت دوم چیزی بیش از آسمانی اَبری با رعد و برقهایی جسته و گریخته نیست. «بورات ۲» نه از لحاظ غافلگیر کردنمان از نو یک دنبالهی «شوالیهی تاریکی»وار است و نه به عنوان یک دنبالهی ظاهرا غیرضروری که خیلی حیاتیتر و شگفتانگیزتر از چیزی که حدس میزدیم از آب در میآید، به یک دنبالهی «داستان اسباببازی ۴»گونه تبدیل میشود؛ در عوض، شاید بهترین چیزی که میتوان از آن برای توصیف «بورات ۲» استفاده کرد، یک عبارت ویدیوگیمی است: دیالسی. «بورات ۲» نقش محتوای قابلدانلود فیلم اورجینال را دارد؛ این فیلم صرفا به عنوان یک تجدید دیدار نوستالژیک و یک ساعت و اندی بیشتر وقت گذراندن همراه با کلهشقیهای بورات ساگدیفِ قزاق رضایتبخش است، اما به عنوان یک فیلم مستقل و تازهنفس که شگفتی ناب فیلم نخست را از نو تکرار کند، ناامیدکننده ظاهر میشود؛ شاید مهمترین چالش دنبالهها مقاومت در برابر ماهیت فرسودهکنندهی زمان است؛ وظیفهی آنها جوان، خلاق و باطراوت نگه داشتن مجموعه در گذر زمان است.
«بورات ۲» اما از غلبه کردن بر این چالش سر بلند خارج نمیشود. این فیلم بعضیوقتها به حدی کهنه و عقباُفتاده احساس میشود که انگار میتوان فشار سنگین تمام ۱۵ سالی که از فیلم اول گذشته را در چین و چروکهای چهرهاش دید. بخشی از این نتیجهی ناامیدکننده محصول قابلدرک تحول شرایط سـ*ـیاسی و اجتماعی آمریکا در ۱۵ سال گذشته بوده است، بخشی از آن نتیجهی عدم بهروزرسانی شدن جنس کمدی بورات برای شرایط جدید است و بخشی دیگر از رویکرد نسبتا متفاوت این فیلم در مقایسه با فیلم اول سرچشمه میگیرد؛ مخصوصا این آخری. قسمت اول «بورات» به عنوان فیلمی که در سال ۲۰۰۶ به ۲۶۱ میلیون دلار فروش جهانی از ۱۸ میلیون دلار بودجه دست پیدا کرد و نامزد بهترین فیلمنامهی اقتباسی اُسکار شد، به جایگاه یک پدیدهی فرهنگی جهانی تمامعیار صعود کرد. ساشا بارون کوهن با جنس کمدی عمیقا تابوشکن، شوکهکننده، معذبکننده، ناهنجار و جنجالبرانگیز و سبک فیلمسازی ماکیومکنتریاش که جلوهی صمیمی و مستندی به شوخیهایش میبخشید، دلها را درنوردید و یک شبه به نام شناختهشدهای در سراسر دنیا تبدیل شد. بارون کوهن در قالب بورات فقط توهینآمیزترین، بیفرهنگترین و بیادبترین کاراکتر ممکن را عمدا صرفا جهت خنده طراحی نکرده بود، بلکه از او به عنوان بازتابدهندهی پیشداوریها، نژادپرستیها، حماقت و افکار ضدزن، بیگانههراسانه و فاشیستی سوژههایش و تماشاگرانش استفاده میکرد.
نقد و بررسی فیلم بورات 2 | Borat 2
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com