خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آزمایش‌های انجام گرفته از سوی مرکز تحقیقاتی رازی نشان می‌دهد واکسن ایرانی کووپارس بی ضررترین واکسن کرونا است.

مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه تحقیقات رازی با اشاره به این‌که واکسن ایرانی کووپارس بی ضررترین واکسن کرونا است عنوان کرد که بعد از انجام کارآزمایی‌های بالینی می‌توان این واکسن را به کودکان و زنان باردار تزریق کرد.

دکتر سید رضا بنی‌هاشمی مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه تحقیقات رازی امروز در نشست خبری ترویج علم با اشاره به موضوع تشریح روش‌های ساخت واکسن کرونا عنوان کرد که ۶ نوع از واکسن‌هایی که امروزه در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط مؤسسه تحقیقات رازی ساخته شده است.

امروزه به دلیل تجربه زیادی که کشور ما در زمینه ساخت واکسن کسب کرده است؛ توانایی آن را دارد که تمام معایب و مزایا واکسن‌های ساخته شده را مشخص کند. در حال حاضر کشورما واکسن‌های ویروس غیر فعال زیادی برای تزریق به انسان در اختیار ندارد و فقط واکسن سیاه سرفه با این پلتفرم ساخته شده است که آن هم به دلیل معایب زیادی که داشته حذف شده است. از واکسن‌های MRNA که واکسن‌هایی با استفاده از ویروس‌های زنده ضعیف شده هستند فقط یک واکسن IPV (فلج اطفال) در بازار موجود است.

مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه تحقیقات رازی عنوان کرد که سیستم ایمنی بدن یک سیستم پیچیده است و برای هر بیماری یک استراتوژی خاصی وجود دارد، به همین دلیل برای مدیریت بیماری حتما باید یک واکسنی ساخته شود که در محدوده استاندارد سیستم ایمنی فعال شود. از آنجایی که ایمنی مهم‌ترین عامل در تولید واکسن به حساب می‌آید، به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت گفت که همه واکسن‌های تولید شده برای کرونا یک واکسن با ویژگی‌های کامل هستند زیرا همچین واکسنی در جهان وجود ندارد.

واکسن‌های نو ترکیب واکسن‌هایی هستند که دانش فنی آن‌ها از ۲۵ سال قبل کسب شده است و بیش‌تر برای تولید واکسن سرطان از آن‌ها استفاده می‌شد. در حقیقت واکسن‌های نو ترکیب بهترین شیوع واکسن سازی محسوب می‌شوند و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد. واکسن ایرانی کووپارس به بهترین روش فعال شده است و تنها در بخش مورد نظر بدن فعال می‌شود و در تغییر بیان آنتی ژن‌های دیگر دخالتی نمی‌کند.

واکسن ایرانی کووپارس سه مرحله‌ای است که دو دوز تزریقی همراه با روش افشانی از طریق بینی استنشاق می‌شود. در پاندمی‌ها بیش‌ترین تمرکز بر شکسته شدن سریع چرخه انتقال است و از این رو در اولین مرحله واکسیناسیون ۲ مرحله صفر و یک عضلانی صورت می‌گیرد تا سیستم ایمنی مرکزی هرچه سریع‌تر فعال شود و فقط یک بار واکسن استنشاقی تزریق می‌شود و در مراحل بعدی که ایمنی آن مشخص شده است، می‌توان فقط یک دوز عضلانی دریافت کرد.

بنی هاشنی عنوان کرد که کارآزمایی‌های بالینی انجام شده بر روی میمون به ما نشان داد که ایمنی از ۸ تا ۹ ماه به وجود می‌آید و از این رو می‌توان گفت که در مرحله بالینی حدود ۹ تا ۱۰ ماه ایمنی طولانی مدتی داشتیم. واکسن ایرانی کووپارس در مرحله کارآزمایی فاز ۱ قرار دارد و مجوز‌های آن نیز دریافت شده است و قرار است تا از هفته آینده وارد فاز کارآزمایی بالینی فاز ۱ بشود.

از آنجایی که این واکسن یکی از بی‌ ضررترین واکسن‌های موجود در بازار محسوب می‌شود می‌توان آن را با واکسن‌های دیگر سازگار کرد و حتی می‌توان این واکسن را همزمان با سایر واکسن‌ها استفاده کرد. این واکسن را می‌توان به تمام افراد تزریق کرد و بعد از انجام فاز کارآزمایی‌های بالینی می‌توان آن را به کودکان و زنان باردار نیز تزریق کرد.

تمام واکسن‌هایی که تا به امروز به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده‌اند از بیمار شدن فرد جلوگیری می‌کنند؛ اما در سیستم‌های تزریقی فقط سیستم ایمنی مرکزی علاقه‌مند می‌شود و سیستم مخاطی و یا بخش بالایی تنفسی علاقه‌مند نمی‌شود به همین علت احتمال انتقال ویروس وجود دارد.

برای رسیدن به حد ایمنی باید افراد بیش‌تری مورد تست قرار بگیرند. واکسن ایرانی کووپارس از سایر واکسن‌های کرونا پیشی گرفته است زیرا برای جلوگیری از بیمار شدن افراد یک دوز استنشاقی توسط فرد دریافت می‌شود و این امر باعث می‌شود تا سیستم بالای تنفسی فرد از انتقال ویروس جلوگیری کند.

منبع: گجت نیوز


واکسن ایرانی کووپارس بی ضررترین واکسن کرونا است

 
  • تشکر
Reactions: parädox
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا