خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
نسل جدید وسایل ذخیره‌سازی، حافظه‌های M2 NVMe مبتنی بر رابط PCIe 4.0 هستند. این نوع از حافظه‌های پرسرعت در حجم‌ها و برندهای مختلفی در دسترس هستند که در ادامه به سراغ یک نمونه ارزشمند از دسته محصولات گیمینگ ای دیتا با مدل XPG GAMMIX S50 در ظرفیت یک ترابایت می‌رویم و آن را مورد بررسی کامل قرار می‌دهیم.
مقدمه
محصولات گیمینگ ای دیتا را با نام XPG می‌شناسیم و لوازم ذخیره‌ساز مختلفی را بر اساس درگاه M2 تا کنون در شهر سخت‌افزار از این شرکت مورد بررسی قرار داده‌ایم. با فراگیرتر شدن حافظه‌های سریعتر M2 بر پایه‌ی PCIe 4.0 و ورود آن به کشورمان، نمونه‌ای از شرکت ADATA با مدل XGP GAMMIX S50 توسط آونگ در اختیارمان قرار گرفته است تا به تست و بررسی آن بپردازیم.
حافظه اس‌اس‌دی GAMMIX S50 در دو حجم یک ترابایت و دو ترابایت تولید می‌شود و حداکثر سرعتی معادل 5000MB/s برای خواندن و 4400MB/s برای نوشتن ممتد ارائه می‌دهد. اگرچه این مقدار بیشترین سرعت قابل ارائه بر پایه‌ی پهنای‌باند PCIe 4.0 نیست، اما این سرعت در حدود 1.5 تا 2 برابر بیشتر از سریع‌ترین حافظه‌های پیشین، مبتنی بر PCIe 3.0 است. ای‌دیتا اخیراً مدل رده‌بالاتر XPG GAMMIX S70 را معرفی کرده است که یک رده بالاتر از مدل فعلی (S50) قرار می‌گیرد.
مدل گامیکس اس50 یک ترابایتی که در ادامه به سراغ جعبه‌گشایی و بررسی آن می‌رویم، قیمتی حدود 180 دلار دارد که تقریباً هم‌تراز با سایر اس‌اس‌دی‌های هم‌رده مبتنی بر PCIe 4.0 قرار می‌گیرد. این حافظه‌های پرسرعت همانطور که از قیمت دلاری آن مشخص است، با توجه به جدیدتر بودن تکنولوژی ساخت و تراشه‌های به کار گرفته شده، هنوز برای استفاده عمومی کاربران کمی گران هستند؛ اما برای استفاده‌های خاص مانند رندرهای سنگین ویدیویی و کار با سمپل‌های کیفیت بالا، ضروری به نظر می‌رسند.
بسته‌بندی و محتویات جعبه
در وسط جعبه این محصول فضایی طلقی تعبیه شده تا نمایی از حافظه قرار گرفته درون بسته‌بندی مشخص شود. در کناره‌های جعبه نیز مدل، رابط و حجم محصول درج شده است. از دیگر نکات قابل اشاره روی بسته‌بندی می‌توان برچسب گارانتی تعویض 5 ساله شرکت آونگ برای این محصول در ایران را نام برد که در نوع خود بی‌نظیر است.
در پشت جعبه انبوهی از گواهی‌های استاندارد به همراه جزئیات بیشتری از مشخصات این محصول به زبان‌های مختلف درج شده‌است که آنها را باهم مرور می‌کنیم:
  • بهره‌گیری از پهنای باند PCIe Gen4 x4
  • پشتیبانی از رابط NVMe 1.3
  • بهره‌گیری از تکنولوژی اصلاح خطای LDPC ECC
  • پشتیبانی از تکنولوژی S.M.A.R.T برای مراقبت و پایش وضعیت اس‌اس‌دی
  • پشتیبانی از دستورهای TRIM و NCQ برای افزایش بازدهی و طول عمر
  • حداکثر سرعت خواندن 5000MB/s و نوشتن 4400MB/s


بررسی SSD ای دیتا XPG GAMMIX S50 1TB ؛ سرعت با طعم PCIe 4.0

 
  • تشکر
Reactions: محدثه موحدی

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
نمای ظاهری و مشخصات فنی
این حافظه با یک هیت سینک از پیش نصب شده درون جعبه قرار گرفته است. هیت سینکی که ای‌دیتا برای این اس اس دی در نظر گرفته است از رنگ‌های خنثی نظیر خاکستری تیره و روشن روی پس‌زمینه فیبر کربن و نام XPG بهره ‌می‌برد که در صورت فراهم نبودن هیتسینک اختصاصی توسط مادربرد، می‌توان از این هیتسینک زیبا به راحتی در کنار سایر قطعات درون کیس استفاده کرد.
این اس‌اس‌دی دارای طول 80mm و عرض 22mm بوده و با توجه به هیتسینک نصب شده روی آن، 6.1mm ضخامت و 12 گرم وزن دارد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید به دلیل حجم بالای 1 ترابایتی این اس‌اس‌دی از هر دو سوی PCB برای نصب تراشه‌های حافظه استفاده شده است.
هیتسینک تعبیه شده توسط دو ردیف پد حرارتی روی کنترلر و بخشی از تراشه‌های حافظه قرار می‌گیرد و با داشتن یک برآمدگی در وسط، به دفع گرمای تولید شده کمک می‌کند. البته لازم به ذکر است این ماژول حافظه در زمان استفاده تنها 0.8 وات توان الکتریکی مصرف می‌کند که می‌توان بدون هیتسینک یا هر نوع سیستم خنک‌کننده، از این اس‌اس‌دی بدون افت کارایی استفاده کرد.
پس زمینه با طرح فیبر کربن هیتسینک در نظر گرفته شده برای این اس‌اس‌دی در تصویر بالا به خوبی مشخص و است و با برداشتن برچسب‌ روی تراشه‌های حافظه، نام و مشخصات آن نمایان می‌شود.
کنترلر اصلی به کار گرفته شده در این اس‌اس‌دی که استفاده از پهنای‌باند و رابط PCIe 4.0 x4 را ممکن کرده، ساخت Phison و مدل PS5016-E16 نام دارد که به اختصار E16 نامیده می‌شود. این کنترلر اولین تراشه شرکت Phison برای حافظه‌های اس‌اس‌دی مبتنی بر نسل چهارم PCIe است که بر اساس تراشه‌ی رده‌بالای نسل قدیم این شرکت یعنی مدل E12 ساخته شده است.
همانطور که می‌دانید تمامی فرآیند‌های مدیریت حافظه‌های NAND و دستورات پشتیبانی شده، توسط کنترلر انجام می‌شود و دریافت حداکثر دوام و کارایی از تراشه‌های NAND به این کنترلر بستگی دارد.
از جمله قابلیت‌های کنترلر E16 شرکت Phison می‌توان به پشتیبانی از نسل چهارم PCIe و NVMe 1.3، انواع رمزنگاری‌های سخت‌افزاری مانند AES 256 و نرم‌افزاری، محافظت سطح پایین (سخت‌افزاری) SmartECC و E2E DataProtection، در کنار 8 کانال ارتباطی موازی برای ارتباط با تراشه‌های NAND اشاره کرد.
مجموعه این قابلیت‌ها باعث شده است تا این کنترلر بتواند حداکثر سرعت ممتد 5000/4400 و تصادفی 750K/750K برای خواندن و نوشتن ارائه کند.


بررسی SSD ای دیتا XPG GAMMIX S50 1TB ؛ سرعت با طعم PCIe 4.0

 
  • تشکر
Reactions: محدثه موحدی

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این اس‌اس‌دی از دو تراشه 512MB حافظه کش DDR4 شرکت SKhynix در دو سوی PCB استفاده شده است که در مجموع 1GB حافظه کش را برای افزایش کارایی این محصول بوجود آورده است
تراشه‌های NAND به کار رفته در این اس‌اس‌دی از نوع 96Layer هستند که به عنوان 3D NAND TLC نیز یاد می‌شوند. این تراشه‌های TLC ساخته شده توسط توشیبا جزء تراشه‌های NAND ارزان قیمت به حساب می‌آیند که با توجه به هزینه کم ساخت، تعادل مناسبی بین حجم، کارایی، دوام و قیمت به وجود می‌آورند.
سوکت و رابط ارتباطی این ‌اس‌اس‌دی نیز از نوع M2 M-Key و PCIe NVMe است. سایر مشخصات مدل 1TB و 2TB اس‌اس‌دی GAMMIX S50 را نیز می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:
همانطور که در جدول بالا آمده است حدود دوام این ‌اس‌اس‌دی برای آغاز از بین رفتن سلول‌های NAND مقدار 1800TB ذکر شده که این اس‌اس‌دی را برای استفاده‌های دراز مدت و سنگین، به یک گزینه مناسب و پر سرعت تبدیل می‌کند.
لازم به ذکر است که این نمونه جزء اولین اس‌اس‌دی‌های نسل چهارم PCIe از شرکت ای‌دیتاست که سرعت آن مطابق با حداکثر سرعت کنترلر موجود در زمان تولید آن است. در حال حاضر با پیشرفت کنترلرهای مبتنی بر PCIe 4.0 سرعت‌های بالاتری تا حدود 7400MB/s برای خواندن و 6400MB/s برای نوشتن تحت مدل GAMMIX S70 از ای‌دیتا در دسترس هستند.
ای‌دیتا برای پایش و کنترل حافظه‌های اس‌اس‌دی خود نرم‌افزار SSD Toolbox را ارائه کرده است که در آن قابلیت‌هایی کاربردی پیش‌بینی شده است.
این نرم‌افزار قادر است با خواندن اطلاعات S.M.A.R.T، کاربر را از وضعیت حافظه SSD و دمای آن مطلع کند. همچنین به کمک این نرم‌افزار قادر خواهید بود تا Firmware اس‌اس‌دی را بروزرسانی کرده و در صورت نیاز آن را بطور ایمن پاکسازی و فرمت کنید.
متد و سیستم تست
برای بررسی این قطعه از نرم‌افزارهای مختلف تست ابزار ذخیره‌سازی که هرکدام الگوهای متفاوتی را اجرا می‌کنند استفاده کردیم. مشخصات قطعات، درایورها و سیستم عامل استفاده شده در سیستم تست این بررسی نیز به شرح زیر است:

لازم به ذکر است در تمامی تست‌ها تنظیمات Bios در حالت پیش فرض تنظیم شده‌اند و تنها قابلیت XMP برای ماژول‌های حافظه فعال شده است. همچنین به منظور پشتیبانی و دریافت حداکثر کارایی از حافظه‌ SSD این ماژول در اسلات اختصاصی M2 که پهنای‌باند PCIe 4.0 X4 را از پردازنده دریافت می‌کند نصب شده است.
در تصویر زیر نیز مشخصات فنی حافظه ADATAXPG GAMMIX S50 - 1TB را از نگاه نرم‌افزار CrystalDiskInfo ملاحظه می‌کنید:



نکته مهم: توجه داشته باشید که سیستم تست این محصول به دلیل پشتیبانی از PCIe 4.0 بر اساس تراشه X570 و پردازنده AMD انتخاب شده که تنها برای راحت‌تر کردن مقایسه با اس‌اس‌دی‌های قبلی که در شهر سخت‌افزار با سیستم تست X99 اینتل بررسی شده‌اند، در یک نمودار و کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.
تست‌های Anvil's Storage Utilities
این نرم‌افزار دارای بخش‌های مختلفی برای بررسی سرعت و دوام ابزار ذخیره‌سازی است که می‌تواند با ساختن فایل‌های تست در حجم‌ها و نرخ فشرده‌سازی متفاوت بررسی دقیقی از سرعت خواندن، نوشتن، زمان دسترسی و سایر پارامتر‌های هر درایو به عمل آورد و در پایان با جمع‌بندی کارایی و اختصاص امتیاز، قابلیت مقایسه درایو‌های مختلف را آسان می‌کند.

برای بررسی معمول حجم تست فایل را روی 1GB تنظیم کردیم که نتیجه به شرح زیر است:



بررسی SSD ای دیتا XPG GAMMIX S50 1TB ؛ سرعت با طعم PCIe 4.0

 
  • تشکر
Reactions: محدثه موحدی

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع


همانطور که از جدول امتیازات و نتایج تست‌های بخش‌های مختلف این نرم‌افزار مشاهده می‌کنید، سرعت ممتد در خواندن و نوشتن کمی متفاوت از سرعت اعلام شده توسط ‌ای‌دیتا است. این اختلاف به دلیل اختلاف روش تست نرم‌افزارهای مختلف است که در این نرم‌افزار از بلاک‌های 4MB برای تست سرعت خواندن و نوشتن ممتد استفاده می‌کند.
در این تست، زمان دسترسی‌های مختلف در خواندن و نوشتن نیز حائز اهمیت است که نشان از سرعت بالای این ماژول حافظه در دسترسی به اطلاعات روی آن دارد.
تست ATTO Disk Benchmark
نرم‌افزار ATTO از جمله برنامه‌های قدیمی تست ابزار ذخیره‌سازی است که می‌تواند با اندازه‌گیری دقیق سرعت خواندن و نوشتن در هر مرحله، اطلاعات دقیق‌تری از فرآیند کشینگ و سرعت دستگاه ذخیره‌ساز به کاربر ارائه کند. در نمودار محور افقی بر اساس بلاک‌های از پیش تعیین شده نرم‌افزار از 512B تا 64MB به صورت افزایشی مرتب شده است.
سرعت خواندن و نوشتن در اس‌اس‌دی GAMMIX S50 به دلیل داشتن 1GB حافظه کش از پایداری بسیار خوبی برخوردار است و با افزایش حجم بلاک‌های تست سرعت خواندن و نوشتن روی آن دچار نوسان نمی‌شود.
تست‌های CrystalDiskMark
CrystalDiskMark با شبیه‌سازی Transfer فایل در چند Block Size مختلف، دو الگوریتم مختلف (Sequential و Random) و به‌صورت Multi Queues & Threads/Single یکی از معتبرترین نرم افزارهای سنجش کارایی تمامی تجهیزات ذخیره‌سازی (حتی تجهیزات قابل حمل) محسوب می‌شود. در این تست نیز سعی کردیم با تغییر حجم فایل تست تولیدشده توسط نرم‌افزار، کاربری‌های روزمره و کار با فایل‌های حجیم‌تر را شبیه‌سازی کنیم.
سپس برای بررسی دقیق‌تر کارایی این ماژول‌ها در مواجهه با فایل‌های حجیم و بلاک‌های تصادفی به طور همزمان، حجم فایل تست را به 32GB افزایش دادیم و نتایج زیر حاصل شد:
تولیدکنندگان ابزار ذخیره‌ساز معمولاً برای اعلام سرعت خواندن و نوشتن ماژول‌های خود از نرم‌افزار Crystal Disk Mark استفاده می‌کنند که دلیل نزدیکی بسیار زیاد اعداد بدست آمده در این تست با نتایج اعلام شده توسط سازنده هم همین است. همچنین به دلیل تعداد بالای کانال‌های ارتباطی و تراشه‌های NAND حجیم، افزایش حجم فایل تست برای این اس‌اس‌دی، تفاوتی محسوسی در سرعت و زمان دسترسی ایجاد نمی‌کند.
تست‌های AS SSD Benchmark
این نرم‌افزار نیز همانند نرم‌افزار Anvil’s Storage Utilities با استفاده از چند الگوریتم کارایی تجهیزات ذخیره سازی را می‌سنجد و در نهایت با تخصیص یک امتیاز نهایی کار را برای مقایسه کارایی تجهیزات ذخیره سازی با یکدیگر آسان می‌کند. البته به غیر از این بخش 2 تست دیگر نیز در این نرم افزار وجود دارد.
تست اول که Copy Benchmark نامیده شده است، برای شبیه سازی Transfer فایل‌های نظیر ISO و فایل‌های موجود در گیم ها و نرم افزارها کاربرد دارد و تست دوم که Compression-Benchmark نام دارد داده‌هایی را با نسبت تراکم 0 تا 100% را به درایو میزبان انتقال و سپس آن‌ها را فراخوانی می‌کند. در این تست سرعت عملکرد کنترلر، تعیین‌کننده‌ترین عامل در ثبت نتیجه بهتر محسوب می‌شود.


بررسی SSD ای دیتا XPG GAMMIX S50 1TB ؛ سرعت با طعم PCIe 4.0

 
  • تشکر
Reactions: محدثه موحدی

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
تست‌های PCMark 8
این نرم‌افزار نیز مانند نرم‌افزار PassMark یک مجموعه کامل برای تست بخش‌های مختلف مانند کارت‌گرافیک، پردازنده و ابزار ذخیره‌سازی دارد که تست‌های آن برای سنجش ابزار ذخیره‌سازی یکی از کاملترین و کاربردی‌ترین‌ها میان نرم‌افزارهای تست سخت‌افزار به حساب می‌آید.
آزمون‌های به عمل آمده توسط PCMark8 شامل اجرای نرم‌افزارهای Adobe و اندازه‌گیری سرعت لودینگ و شبیه‌سازی بارگذاری فایل‌هایی با حجم‌های متفاوت در هریک، شبیه‌سازی اجرای نرم‌افزارهای مجموعه مایکروسافت آفیس و بارگذاری فایل در هریک و اجرای چند بازی و اندازه‌گیری سرعت لودینگ در مراحل مختلف می‌شود. نتیجه تست این محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است:

همان‌طور که گفته شد برای مقایسه بهتر این محصول با اس‌اس‌دی‌های قبلی که مبتی بر PCIe 3.0 بودند و برای تست آنها از پلتفرم X99 اینتل استفاده شده ‌بود، نتایج آنها در نمودارها در کنار اس‌اس‌دی GAMMIX S50 (مبتنی بر پلتفرم X570) قرار گرفته‌اند.
نتایج تست نرم‌افزار PCMark به خوبی نشان می‌دهد که با وجود پهنای‌باند بیشتر برای انتقال اطلاعات در این اس‌اس‌دی، در کاربری‌های معمولی مانند زمان Load نرم‌افزارهای مختلف و حتی بازی‌ها، تفاوت چندانی میان PCIe 3.0 و PCIe 4.0 وجود ندارد و حجم داده در چنین نرم‌افزارهایی به قدری نیست که بتواند سرعت بالای این اس‌اس‌دی را با چالش مواجه کند.
تست‌های کپی فایل در ویندوز
یکی از کاربری‌های روزمره ما در کار با کامپیوتر جابه‌جایی فایل‌ها و کپی کردن اطلاعات در فایل اکسپلورر ویندوز است. در این تست با توجه به نوشتن و خواندن همزمان، سعی کردیم تا دو سناریوی متفاوت را شبیه‌سازی کنیم. مرحله اول کپی کردن فایل ISO یک بازی به حجم 50.5GB بود:
در سناریوی دوم، فولدر یک بازی از پیش نصب‌شده را که مجموعه‌ای از فایل‌های کم حجم و حجیم بود را شروع به کپی روی این درایو کردیم.
با توجه به سرعت بسیار بالای این اس‌اس‌دی در تست‌های مختلف، بدست آمدن چنین نتیجه‌ای نیز قابل پیش‌بینی بود. برخورداری از پهنای‌باند بالا، حافظه کش حجیم و قدرت بالای کنترلر باعث شده است سرعت جا به جایی فایل در اس‌اس‌دی سه الی چهار برابر سریعتر از اس‌اس‌دی‌های رایج نسل گذشته باشد.
در زمان اجرای تست‌ها، دمای این اس‌اس‌دی به همراه هیت‌سینکِ همراهِ نصب‌شده حداکثر 54 درجه سانتیگراد اندازه‌گیری شد که دمای قابل قبولی برای یک اس‌اس‌دی با کارایی بالا به حساب می‌آید و این نتیجه را مدیون کنترلر با کیفیت Phison E16 است.


بررسی SSD ای دیتا XPG GAMMIX S50 1TB ؛ سرعت با طعم PCIe 4.0

 
  • تشکر
Reactions: محدثه موحدی

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
جمع‌بندی و امتیاز
در این بررسی اشاره کردیم که اگر چه ADATA XPG GAMMIX S50 سریع‌ترین اس‌اس‌دی مبتنی بر PCIe 4.0 نیست و شرکت ای‌دیتا نمونه بروزتری از سری GAMMIX را با بهره‌گیری از کنترلرهای جدیدتر مبتنی بر PCIe 4.0 در سبد خود دارد، اما اس اس دی S50 را می‌توان گزینه‌ای سریع در رده‌ی خود دانست که با بهره‌گیری از کنترلر با کیفیت ساخت Phison، نتایج مناسبی را نیز ثبت می‌کند.
باید در نظر گرفت که این سرعت و حجم بالا شاید چندان برای کاربری‌های معمول و روزمره کاربران مورد توجه نباشد؛ اما برای کاربری‌هایی مانند رندر ویدیو‌های حجیم و کار با سمپل‌های 4K تفاوت محسوسی ایجاد می‌کند و سرعت ویرایش، رندر و تولید یک ویدیوی با کیفیت را با بهبود چشم‌گیری روبه‌رو می‌کند.
از سوی دیگر، شاید عدم بهره‌مندی از نورپردازی RGB برای گیمرها و کسانی که به ظاهر رنگی سیستم خود اهمیت می‌دهند، نکته آزاردهنده‌ای باشد؛ ولی باید گفت که هیت‌سینک خاکستری‌رنگ موجود بر روی محصول، ظاهر زیبایی دارد و با خنک‌کنندگی خوب، می‌تواند ضعف RGB را برای کاربران مشکل‌پسند پوشش دهد. نکته مهم دیگر در خصوص این SSD، بهره‌مندی از گارانتی تعویض پنج ساله آونگ در بازار کشورمان است که در مقایسه با محصولات مشابه، مزیتی بزرگ تلقی می‌‌شود.
نکات مثبت:
  • کیفیت و سرعت بالا تحت رابط PCIe Gen4x4
  • مقدار آستانه دیگرید شدن زیاد (TBW)
  • گارانتی 5 ساله تعویض در ایران
نکات منفی:
  • قیمت بالا برای کاربر ایرانی
در پایان اس‌اس‌دی ADATA XPG GAMMIX S50 - 1TB تحت گارانتی آونگ در مجموع موفق به کسب امتیاز بسیار خوب 8.8
منبع :شهر سخت افزار


بررسی SSD ای دیتا XPG GAMMIX S50 1TB ؛ سرعت با طعم PCIe 4.0

 
  • تشکر
Reactions: محدثه موحدی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا