خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاموت که ‘Kah-moot’ تلفظ می شود نوعی دانه گندم باستانی است که به آن گندم شرقی یا گندم خراسان نیز می گویند. خراسان زمانی منطقه وسیعی در ایران، افغانستان و دیگر مناطق آسیای میانه بوده است و اعتقاد بر این است این دانه برای نخستین بار در آنجا کشت شده است. کاموت در سال 1949 به ایالات متحده آمریکا رسید، اما در آن زمان به آن علاقه ای زیادی نشان داده نشد. با این حال، 28 سال بعد دو کشاورز در مونتانا به نام های باب و مک کوئین تصمیم گرفتند یک آزمایش کشت را آغاز کنند. از آنجا که بحث پیرامون عوارض جانبی و خصوصیات سلامتی گندم مدرن در سال های اخیر افزایش یافته این دانه کامل در میان مردم محبوبیت ویژه ای پیدا کرده است.
این دانه یک علف سالانه در حال رشد است که دانه هایی از لحاظ ظاهری مشابه، اما دو برابر مغز گندم مدرن تولید می کند. مغز کاموت دارای طعم آجیل، کره ای و غنی است، همچنین از نظر چربی، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی غنی تر از گندم استاندارد است. کشاورزی فشرده، مهندسی ژنتیک و انقلاب های صنعتی طی دو قرن گذشته تولید آرد مدرن را آسان و ارزان کرده است.
به گزارش ارگانیک فکت، با این حال، محصول نهایی فاقد ارزش غذایی است که می توان آن را در اشکال دانه ای قدیمی تر مانند کاموت یافت. به علاوه، تصور می شود تحولات روند تولید گندم در سال های اخیر عامل افزایش عدم تحمل گلوتن باشد گرچه علاقه به این ماده باستانی در حال افزایش است.


ارزش غذایی کاموت

یکی از دلایل اصلی محبوبیت اخیر کاموت مواد مغذی غلیظی است که می تواند در یک رژیم غذایی منظم تامین کند. کاموت یا گندم خراسان حاوی مواذ مغذی زیر است:
آب: 65.18 گرم
انرژی: 132
پروتئین: 5.71 گرم
چربی کل: 0.83 گرم
کربوهیدرات با اختلاف: 27.6 گرم
فیبر: 4.3 گرم
قندها: 3.07 گرم
کلسیم: 9 گرم
آهن: 1.76 گرم
منیزیم: 48 میلی گرم
فسفر: 147 میلی گرم
پتاسیم: 164 میلی گرم
سدیم: 8 میلی گرم
روی: 1.84 میلی گرم
مس: 0.21 میلی گرم
منگنز: 1.03 میلی گرم
سلنیوم: 31.9 میکروگرم
تیامین: 0.1 میلی گرم
ریبوفلاوین: 0.03 میلی گرم
نیاسین: 31/2 میلی گرم
ویتامین B6: 0.07 میلی گرم
فولات: 11 میکروگرم
ویتامین A: 4
ویتامین E: 0.24 میلی گرم
اسیدهای چرب اشباع شده: 0.08 گرم
اسیدهای چرب غیر اشباع: 0.08 گرم
اسیدهای چرب ترانس: صفر
نیاسین: 0.05 گر5
ترئونین: 0.17 گرم
ایزولوسین: 0.22 گرم
لوسین: 0.43 گرم
لیزین: 0.16 گرم
متیونین: 0.1 گرم
سیستین: 0.12 گرم
فنیل آلانین: 0.3 گرم
تیروزین: 0.14 گرم
والین: 0.27 گرم
آرژینین: 0.27 گرم
هیستیدین: 0.15 گرم
آلانین: 0.21 گرم
اسید آسپارتیک: 0.31 گرم
اسید گلوتامیک: 1.88 گرم
گلیسین: 0.23 گرم
پرولین: 0.62 گرم
سرین: 0.3 گرم

مزایای کاموت برای سلامتی

استحکام بافت را حفظ می کند: کاموت به عنوان یک منبع عالی از فیبر کامل می تواند به حفظ قدرت در بافت های شما کمک کند، همچنین فیبر برای انتقال اکسیژن به بدن بسیار مهم است و می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی کند: یک فنجان از این دانه 28 درصد از فیبرهای روزانه توصیه شده برای زنان و همچنین 19 درصد از مصرف روزانه مردان را تامین می کند.
کلسترول را کاهش می دهد: به عنوان یک منبع عالی پروتئین کاموت می تواند به شما کمک کند تا کلسترول شما پایین و سطح انرژی بدن به روش موثرتری نسبت به مصرف کربوهیدرات های ساده حفظ شود.

منبع: دکترسلام


بهترین مزایای کاموت

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
از رادیکال های آزاد محافظت می کند: کاموت حاوی مواد معدنی آنتی اکسیدانی مانند منگنز و سلنیوم است که به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند که می توانند باعث آسیب سلول و جهش های ژنتیکی شوند.
سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند: کاموت منبع خوبی از روی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و به حفظ سلامت تیروئید کمک می کند. با کمک به تولید گلبول های سفید این دانه می تواند زمان واکنش بدن را برای جستجو و خنثی سازی عفونت ها یا مواد خارجی بهبود بخشد. طبق تحقیقی که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده و توسط لوتار رینک انجام شده است روی یک عامل موثر در بیش از 300 واکنش آنزیمی است که بسیاری از آنها بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارند.
به سلامت استخوان کمک می کند: یک فنجان کاموت تقریبا 80 میلی گرم منیزیم تامین می کند، ماده معدنی که برای حفظ استحکام استخوان ها و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان ضروری است.


چگونه کاموت را نگهداری کنیم؟

کاموت بهتر است در ظرف در بسته و در مکانی تاریک و خنک نگهداری شود. با نگهداری کاموت در یخچال می توانید مدت زمان بیشتری آن را تازه نگه دارید. با این حال، توجه داشته باشید دانه جاذب است و احتمال می رود رطوبت بیش از حد را بوجود آورد یا بو بگیرد مگر اینکه در یک ظرف کاملا ضد آب نگهداری شود.


چگونه کاموت بخوریم؟

کاموت را می توان به اشکال مختلف به عنوان نمونه به عنوان یک دانه کامل به شکل کوسکوس یا آرد استفاده کرد. این ماده غالبا از قبل به نان، غلات، ماکارونی و کالاهای پخته شده اضافه می شود. با این حال، استفاده از این دانه در خانه برای تهیه طیف گسترده ای از دستور العمل ها نیز امکان پذیر است. شایان ذکر است این غلات کامل می توانند یک شب قبل از پختن شسته و خیس شوند.
پنکیک: می توانید برای صبحانه خود از پنکیک خمیر مایه تهیه شده با این دانه لـ*ـذت ببرید. پنکیک هایی که با این آرد تهیه می شوند غنی و خوش طعم هستند و از پنکیک های معمولی مقوی ترند.
سالادها: می توانید از کاموت آب پز شده به عنوان پایه عالی برای غذاهای سالادی استفاده کنید. سعی کنید آن را با طعم های مرکبات قوی، سبزی های بخارپز و آجیل های مقوی ترکیب کنید.
فرنی: دانه های خیس خورده مخلوط شده می توانند یک فرنی خامه ای و خوشمزه درست کنند.
نان: با تهیه آرد کاموت برای تهیه نان خانگی مفید روده خود را راحت کنید.
پاستا: این دانه می تواند یک افزودنی جالب به سس ماکارونی باشد و به آن بافت، تغذیه و عطر و طعم مغزی اضافه کند.
سوپ و خورشت: می توانید آن را به هر خورشت یا سوپ اضافه کنید.

احتیاط: اگرچه برخی از افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن این دانه را جایگزین قابل هضم تری برای گندم معمولی دانسته اند، اما برای افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند گزینه مناسبی نیست زیرا نوعی گندم حاوی گلوتن است


بهترین مزایای کاموت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا