خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سرفه کردن نه تنها سـ*ـینه و ریه‌ها را علاقه‌مند می‌کند، بلکه اغلب انرژی‌تان را نیز می‌گیرد، سرفه کردن یک واکنش حیاتی است که کمک می‌کند راه‌های هوایی شما از محرک‌ها و موکوس اضافی پاکسازی شوند، هر چند سرفه کردن مفید است، اما می‌تواند احساس خشکی و خراشیدگی در حلقتان ایجاد کند.

مطالعات علمی نشان می‌دهند اکالیپتوس یک ضد سرفه قدرتمند است، اکسپکتورانت یا ضد سرفه ماده‌ای است که کمک می‌کند ترشحات غلیظ و چسبناک در راه‌های هوایتان رقیق شوند تا بتوانید آن‌ها را خارج کنی، به همین دلیل است که اکالیپتوس در بیشتر مرهم‌های سـ*ـینه و بخورها وجود دارد.

اسانس اکالیپتوس به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، می‌تواند برای درمان مشکلات تنفسی نیز مفید باشد. این مشکلات تنفسی شامل برونشیت مزمن، آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه می‌شوند.


سیب زمینی سرخ شده قاتل خوشمزه

محققان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، افرادی که دو بار در طول هفته سیب زمینی سرخ شده مصرف می‌کنند، دو برابر بیشتر از آنهایی که از مصرف این ماده غذایی اجتناب می‌کنند در معرض خطر مرگ هستند. پژوهشگران اظهار کردند آزمایشات نشان داده است سیب‌زمینی اگر در روغن سرخ نشود، خطر مرگ زودرس را تشدید نمی‌کند.

نیکولا، نویسنده ارشد این مطالعه در آمریکا و یک دانشمند در شورای ملی تحقیقات در ایتالیا هشدار داده‌اند که مصرف سیب زمینی سرخ کرده در همه کشورهای جهان رو به افزایش است، باید مضرات سیب زمینی سرخ کرده بررسی شود و با جدیت بیشتر به مردم به خصوص کودکان و نوجوانان عدم مصرف چنین ماده غذایی را توصیه کرد.

وی تاکید دارد روغن پخت و پز سرشار از چربی ترانس است و همین موضوع عامل مهمی در مرگ و میر افرادی است که سیب‌زمینی سرخ شده مصرف می‌کنند، از این رو کودکان و نوجوانان بیش از بزرگسالان در خطر هستند.


آشنایی با خواص سمنو

سمنو از جوانه گندم تهیه می‌شود و برای همه ی افراد در هر سنینی مفید است، طبع سمنو گرم و معتدل و سرشار از ویتامین‌های گروه ب به ویژه اسید فولیک و ویتامین ب ۱ است، برای بهبود وضعیت پوست، تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش آن توصیه می‌شود. جوانه گندم حاوی ویتامین A است و این ویتامین به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی باعث پیشگیری از سرطان می‌شود.

ویتامین A به شادابی پوست کمک بسیاری می‌کند از پیری زودرس و چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند و در تولید مثل نقش مؤثری دارد. همچنین روی موجود در سمنو هم در شادابی و لطافت پوست مؤثر است. سمنو داروی پوکی استخوان و سرشار از کلسیم و پتاسیم است. با مصرف به انداره سمنو می‌توان به تقویت استخوان‌ها خود کمک کنید. سمنو برای زنان باردار در دوران بارداری بسیار مفید است که به تکمیل رشد جنین، درمانی کم خونی و حتی به درمان نازایی کمک می‌کند. فراوانی ویتامین C و E در سمنو در داشتن موهایی پرپشت تأثیر گذار خواهد بود.

منبع: ایمنا


زیاد ماکارونی نخورید | آشنایی با خواص سمنو

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
درمان بی خوابی، تیروئید، سرگیجه‌های مداوم، پارکینسون، یرقان، بیماری‌های ریوی، یبوست، واریس، ضعف حافظه، ضعف اعصاب، هپاتیت، کم خونی و ریزش مو و درمان بیماری خود ایمنی از خواص دیگر سمنو است. فسفات در ادرار، خون در ادرار، نیز از جمله خواص سمنو است. بتاکاروتن موجود در سمنو از آسیب‌های بینایی و عصبی در چشم جلوگیری و به سلامت آن کمک می‌کند. فیبر موجود در سمنو حرکات روده‌ها را کم کرده و یبوست را درمان می‌کند. سمنو حاوی ویتامین C فراوانی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است.

سمنو به ترمیم شکستگی استخوان و درمان عقیم بودن کمک می‌کند. اشتهای کودکان را افزایش می‌دهد و بسیار انرژی زا است. سمنو باعث افزایش رشد استخوان‌ها در کودکان می‌شود. سمنو داروی مؤثری برای تسکین اعصاب و استرس است و از بروز پرخاشگری و عصبانیت جلوگیری می‌کند.


رژیم‌های غذایی برای گروه‌های خونی

افراد هر کدام از گروه‌های خونی برای مبتلا نشدن به بیماری‌ها و کاهش خطرات از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند این رژیم‌های غذایی عبارتند از:

گروه خونی A: گیاهخواری، غذاهای تازه ارگانیک

گروه خونی B: میوه و سبزی، گوشت، تخم مرغ، لبنیات ممنوعیت‌ها: ذرت و گندم، عدس و گوجه فرنگی، بادام زمینی، کنجد و مرغ

گروه خونی O: میوه و سبزی، ماهی، گوشت ممنوعیت‌ها: حبوبات، غلات

گروه خونی AB: سبزیجات برگ دار، غذاهای دریایی، لبنیات ممنوعیت‌ها: گوشت‌های فرآوری شده


رژیم‌های غذایی ضد التهابی برای جلوگیری از آرتریت روماتوئید

التهاب مکانیسم بدن برای مقابله با عفونت یا آسیب است اما وجود آن تنها در این شرایط لازم است. گاهی اوقات این مکانیسم از بین می‌رود و سلول‌های سالم بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، این زمانی است که مشکل شروع می‌شود و فرد به کمک یک رژیم غذایی ضد التهابی نیاز پیدا می‌کند، التهاب مزمن می‌تواند منجر به مشکلات جسمی مانند دیابت، نارسایی قلبی و چاقی شود به همین دلیل است که نوع مواد غذایی مصرفی اهمیت دارد.

انواع رژیم غذایی ضد التهابی عبارتند از: ماهی و سایر غذاهای دریایی به عنوان بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ عمل می‌کنند و برای تسکین التهاب باید این مواد غذایی در رژیم غذایی گنجانده شود. به غیر از این غذاها مصرف مرتب گردو نیز برای تقویت اسیدهای چرب در بدن مفید است.

مواد قندی التهاب زا هستند به همین دلیل بهتر است که از مصرف انواع قندهای تصفیه شده به خصوص غذاهای فرآوری شده و نوشابه‌ها خودداری کرد. به این ترتیب می‌توان وزن و تولید انسولین در بدن را تحت کنترل قرار داد. قندهای طبیعی موجود در میوه‌ها بهترین جایگزین هستند.

یک رژیم غذایی گیاهی به طور عمده از محصولات گیاهی تشکیل شده و به این معنی است که هضم آن آسان است و حاوی مواد مغذی بیشتری است. بنابراین می‌تواند رژیم غذایی ضد التهابی مفیدی باشد. علاوه بر این، رژیم غذایی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ التهاب در بدن کمک می‌کند. همه ما می‌دانیم که بدن برای ترمیم عضلات و سلول‌ها به پروتئین نیاز دارد و اگر پروتئین بدون چربی مصرف کنیم هضم آن برای بدن بسیار آسان‌تر می‌شود.


زیاد ماکارونی نخورید | آشنایی با خواص سمنو

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
عوارض شدید زیاده‌روی در مصرف ماکارونی

پاستا و ماکارونی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از مردم است، متخصصان تغذیه می‌گویند این درست است که خوردن پاستا می‌تواند انرژی زیادی به بدن برساند و مواد مغذی نیز داشته باشد، اما زیاده روی در خوردن آن می‌تواند سلامت بدن را به خطر بیندازد، از مهمترین عوارض زیاده روی در خوردن ماکارونی و پاستا عبارتند از:

۱- افزایش خطر ابتلاء به دیابت

عوامل زیادی در بروز بیماری دیابت دخیل هستند که از آن جمله می‌توان به سبک زندگی و نیز سابقه خانوادگی (وراثت) اشاره کرد. با این حال، تحقیقات دانشمندان نشان داده است داشتن رژیم غذایی غنی از کربوهیدات (مانند پاستا و ماکارونی) می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت را در افراد افزایش دهد.


۲- فقر غذایی

اگر از جمله افرادی هستید که چند بار در هفته از ماکارونی و پاستا به عنوان وعده اصلی استفاده می‌کنید باید به خاطر داشته باشید که این غذا فاقد ریزمغذی‌های مفید برای بدن است. بهتر است به جای استفاده از یک غذا، به صورت پیوسته رژیم غذایی خود را با مواد غذایی مختلف غنی کنید. با این کار می‌توانید از تأمین نیازهای بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف اطمینان حاصل کنید.


۳- افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی

متأسفانه غالب پاستاها و ماکارونی‌های موجود در بازار از آرد سفید تهیه می‌شوند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است مصرف آرد سفید (برخلاف غلات کامل که دارای سبوس است) می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی در فرد را افزایش دهد.


۴- افزایش فشار خون

تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است عادات غذایی مانند مصرف کربوهیدارت‌های تصفیه شده مثل پاستا و ماکارونی می‌تواند باعث افزایش فشار خون افراد شود. فشار خون بالا خود می‌تواند منجر به بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی شود.


۵- افزایش وزن و خطر چاقی

متخصصان تغذیه تاکید دارند گرچه مصرف به اندازه پاستا و ماکارونی نمی‌تواند ارتباط مستقیمی با اضافه وزن و چاقی داشته باشد، اما این غذاها مستعد زیاده روی در خوردن است. مصرف بیش از اندازه پاستا و ماکارونی باعث ورود حجم زیادی از کالری به بدن می‌شود و در صورتی که فرد از تحرک کافی برخوردار نباشد، چاقی در انتظار اوست.


زیاد ماکارونی نخورید | آشنایی با خواص سمنو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا