خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
رژیم غذایی فروکتوز و آسیب به سیستم ایمنی بدن، خوراکی‌های سفید رنگ مفید برای سلامتی، آشنایی با خواص شیره خرما، کرونا و رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی، مضرات خوردن قرص با مایعاتی غیر از آب و تغذیه سالم و سلامت پوست را در بسته خبری سلامت بخوانید.

تحقیقات جدید دانشمندان سوانزی ولز بریتانیا نشان می‌دهد که مصرف یک رژیم غذایی حاوی فروکتوز قند ممکن است از عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن مردم جلوگیری کند، فروکتوز معمولاً در نوشیدنی‌های شیرین، شیرینی‌ها و غذاهای فرآوری شده یافت می‌شود و به طور گسترده‌ای در تولید مواد غذایی استفاده می‌شود.
این ماده با چاقی، دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب غیرالکلی همراه است و مصرف آن در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است، با این حال، درک تأثیر فروکتوز بر سیستم ایمنی بدن افرادی که آن را به میزان بالایی مصرف می‌کنند، تاکنون محدود بوده است.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که فروکتوز باعث ملتهب شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود و این فرآیند مولکول‌های واکنشی بیشتری تولید می‌کند که با التهاب همراه هستند، التهاب از این نوع می‌تواند به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب برساند و باعث شود ارگان‌ها و سیستم‌های بدن آن طور که باید کار نکنند و منجر به بیماری شوند.


مضرات خوردن قرص با مایعاتی غیر از آب

رژیم‌شناس و متخصص تغذیه، اظهار کرد: بعضی افراد بر خلاف توصیه‌های فراوان متخصصان تغذیه مبنی بر نوشیدن آب کافی در طول شبانه‌روز، متأسفانه نه تنها به این توصیه توجهی نمی‌کنند بلکه در مصرف آب به همراه قرص بی‌توجهی می‌کنند.

شهاب اولیایی، افزود: همه قرص‌ها دارای مواد شیمیایی هستند که اگر با مقادیر کافی آب مصرف نشوند، می‌توانند مشکلاتی در نواحی حلق، دهان و مری را ایجاد کنند. برخی افراد هم قرص را با چای، آبمیوه، دوغ یا شیر مصرف می‌کنند، نکته مهم این است که در آبمیوه، چای، دوغ یا نوشابه‌ها موادی ممکن است وجود داشته باشد که با مواد شیمیایی تشکیل دهنده قرص واکنش نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع بسیاری از مواد موجود در آبمیوه ممکن است با خود قرص واکنش دهند یا اثر آن را ازبین ببرند، ممکن است حرارت چای داغ به دارو آسیب برساند یا در بعضی موارد، کافئین موجود در چای باعث تخریب دارو شود.

این مشاور تغذیه، تصریح کرد: برخی نوشیدنی‌ها مانند آبمیوه‌های حاوی موز و آب آناناس سبب کاهش اثر داروهای کاهنده فشار خون می‌شوند، همچنین دمنوش حاوی شیرین بیان هم باعث کاهش قدرت اثر دارو می‌شود.


آشنایی با خواص شیره خرما

شیره خرما خواص فراوان و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد طبع شیره خرما گرم و خشک حاوی پروتئین، قند طبیعی مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند B۱، B۲، B۳ و B۵ و همچنین A۱ و C است که در صورت مصرف دیگر نیازی به مولتی ویتامین‌ها ندارید. این شیره حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز هستند و برای میان وعده یک انتخاب مناسب به حساب می آیند.

شیره خرما انرژی زا بوده و مصرف آن انرژی بدن را تأمین می‌کند، مصرف این شیره قدرت یادگیری کودکان و دانش آموزان را افزایش می‌دهد، فیبر موجود در شیره خرما سبب می‌شود که خاصیت ملین داشته باشد و فرایند دفع را آسان کند.

مصرف شیره خرما باعث افزایش فعالیت باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش می‌شود و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. شیره خرما به دلیل داشتن کاروتنوئید و ویتامین A از شب کوری که با علائمی مانند خشکی چشم و افزایش خطر ابتلاء به عفونت همراه است، جلوگیری و بینایی را تقویت می‌کند.

خوردن شیره خرما در دوران بارداری دهانه رحم بازتر وفرایند زایمان و وضع حمل را آسان‌تر می‌کند. شیره خرما حاوی آهن و اسید فولیک فراوان است و به برطرف شدن و درمان کم خونی کمک می‌کند.

شیره خرما سرشار از ویتامین‌های گروه ب است و برای تعادل اعصاب، رفع خستگی و ضعف مفید است. منیزیم و فسفر موجود در شیره خرما سلول‌های عصبی را تقویت و سر زنده نگه می‌دارد.

منبع: ایمنا


خوراکی ‌های سفید رنگ برای سلامتی مفید است

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کرونا و رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی

یک متخصص تغذیه، کنترل وزن را نیازمند یک برنامه غذایی اصولی همراه با فعالیت بدنی دانست و اظهار کرد: تقویت سیستم ایمنی با باور غلط زیاد خوردن متفاوت است باید درست بخوریم، کرونا یک بیماری ویروسی است که مدام جهش می‌کند و لذا روند درمان و مدیریت و کنترل این بیماری سخت شده است.

مرجان مهدوی روشنا درباره ارتباط تغذیه با کرونا، افزود: تغذیه مناسب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن را در مقابل ویروس‌ها بالا می‌برد، کنترل وزن مهمترین عامل در تقویت سیستم ایمنی است.

وی چاقی و اضافه وزن را یکی از عوارض ایام شیوع کرونا و خانه نشینی دانست و تصریح کرد: اضافه وزن شانس ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد، همچنین افراد چاق در صورت درگیر شدن با کرونا درمان سخت‌تری خواهند داشت و علائم بیماری بیشتر و شدیدتر در آنان بروز می‌کند.

متخصص تغذیه با اشاره به لزوم رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی جهش پیشگیری از چاقی و کاهش شانس ابتلاء به کرونا، اظهار کرد: برای تقویت سیسم ایمنی باید مصرف ویتامین‌ها را افزایش دهیم، بهتر است دریافت ویتامین از طریق مصرف مواد غذایی صورت بگیرد، یعنی باید غذاهای مغزی مانند سبزی جات و میوه‌ها را بیشتر مصرف کنیم.


خوراکی‌های سفید رنگ مفید برای سلامتی

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که گیاهان سفید حاوی مواد مغذی سودمند و ضروری گیاهی از جمله ویتامین ث، ویتامین دی، فیبر، پتاسیم و کلسیم هستند. در واقع مصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ هستند، به تأمین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می‌کنند این سبزیجات عبارتند از:

پیاز: ترکیبات ضد التهابی به نام quercetin در پیاز وجود دارند که مشکلات ناشی از آرتریت رو مرتفع‌تر می‌کنند و احتمال بروز سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کنند.

سیب زمینی: تقریباً اکثر افراد نیاز روزانه خود به پتاسیم و فیبر رو تأمین نمی‌کنند. سیب زمینی سفید، بیشتر از هر سبزی و میوه، حاوی پتاسیم هست و به اندازه بقیه میوه‌ها و سبزی‌ها، فیبر دارد. همچنین سیب زمینی، حاوی ویتامین ث، ویتامین ب ۶ و منیزیم هست و مقدار کمی هم پروتئین با کیفیت بالا دارد.

گل کلم: در کنار سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم وجوانه بروکسل، گل کلم نیز دارای خواص بسیار مفیدی است. این سبزی حاوی ترکیبات سولفور است که با سرطان مبارزه نموده و بافت استخوانی رو قوی و سلامت رگ‌های خونی را هم حفظ می‌کند.

قارچ: قارچ‌ها انرژی کمی دارند و کلسترول و چربی و گلوتن هم ندارند، مقادیر سدیم آن‌ها پایین است، اما در عوض مقادیر زیادی سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین دی در خود جای داده‌اند. قارچ‌ها همچنین در فرد احساس سیری طولانی مدت به وجود می‌آورند و می‌توان از آن‌ها برای کنترل وزن استفاده کرد.

سیر: سیر نه تنها به غذاها طعم بهتری می‌دهد بلکه گفته می‌شود که به رویش مو و از بین رفتن آکنه و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند. ترکیبات آنتی‌اکسیدان موجود در سیر نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.


خوراکی ‌های سفید رنگ برای سلامتی مفید است

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا