خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
درباره گیاهان موثر بر کنترل قند خون اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گیاهان متعددی می‌توانند بر کنترل آن موثر باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به دانه شنبلیله اشاره کرد؛ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف این گیاه بر کنترل آن موثر است.

وی بیان کرد: توجه داشته باشید که افراد مبتلا به دیابت و کسانی که داروی کنترل قند خون مصرف می‌کنند به هیچ عنوان نباید خودسرانه به سراغ مصرف این گیاهان برود؛ استفاده بیش از حد این گیاهان می‌تواند کاهش شدید آن را به همراه داشته باشد؛ همانطور که بالا بودن قند خون خطرناک است کاهش ناگهانی آن هم عوارض زیادی به دنبال دارد.

رحیمی افزود: اگر قصد استفاده از گیاهان دارویی برای کنترل قند خون را دارید بهتر است با پزشک خود در این باره مشورت کنید و تحت نظر پزشک طب سنتی این کار را انجام دهید تا از عوارض احتمالی آن جلوگیری شود.


گیاهان دارویی موثر در کاهش قند خون

این داروساز و متخصص طب سنتی تصریح کرد: کسانی که قند خون آن‌ها به مرز دیابت نرسیده اما قصد کنترل آن با گیاهان دارویی را دارند می‌توانند با مصرف پودر دانه شنبلیله به اندازه یک تا ۲ قاشق چای خوری، آن را کنترل کنند.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل موثر بر کاهش قند خون می‌توان به استفاده از دانه‌های اسفرزه اشاره کرد؛ دانه‌های این گیاه علاوه بر اینکه ملین طبع هستند خاصیت کنترل قند و چربی را هم دارند؛ برای مصرف این دانه‌ها بهتر است آن‌ها را نیم ساعت در نصف لیوان آب سرد خیس و بعد از اضافه کردن آب گرم و پر شدن لیوان از آن استفاده کنید.

رحیمی گفت: برگ گزنه هم از جمله گیاهانی است که می‌تواند در آش یا خشک شده به صورت پودر و حتی عرق گیاه مورد استفاده قرار بگیرد؛ مصرف منظم تخم گشنیز هم می‌تواند به کنترل آن کمک کند؛ بهتر است یک قشق چای خوری پودر دانه گشنیز را بعد از غذا برای کاهش آن مصرف کنید.

این داروساز و متخصص طب سنتی تاکید کرد: راهکار‌های ذکر شده صرفا برای کسانی است که قصد کنترل قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت را دارند، اما برای کسانی که به مرز دیابت رسیده‌اند و دارو مصرف می‌کنند می‌تواند خطرناک باشد، پس باز هم تاکید می‌شود اگر قصد استفاده از طب مکمل را دارید تحت نظر پزشک متخصص و با نظارت یک متخصص طب سنتی اقدام به مصرف این گیاهان دارویی کنید.

منبع:طبایع


کاهش قند خون با مصرف گیاهان دارویی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا