خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی جدید محققان نشان می‌دهد ویروس کرونا جهش یافته در برزیل با نام P1 نسبت به سایر جهش‌های کروناویروس مسری‌تر است.

محققان در بررسی جدید خود متوجه شدند ویروس کرونا جهش یافته در برزیل نسبت به سایر جهش‌های این ویروس به میزان ۲ برابر مسری‌تر است. این تحقیق که در شهر مانائوس برزیل انجام شده است نشان می‌دهد این شاخه از ویروس کرونا مجموعه‌ای از جهش‌های خاص را دارا بوده و قابلیت انتقال آن ۱.۴ تا ۲.۲ بار بیشتر است.


جزئیات ویروس کرونا جهش یافته در برزیل

محققان این مطالعه عنوان کردند به احتمال ۲۵ تا ۶۱ درصد این شاخه از کروناویروس می‌تواند با ایمنی به وجود آمده از ابتلا به سایر شاخه‌های کرونا مقابله کند. البته محققان تاکید کردند این تحقیقات در مراحل اولیه قرار دارد و به همین دلیل نمی‌توان به این پرسش پاسخ داد که آیا واکسن‌های فعلی در برابر کروناویروس جهش یافته در برزیل موثر هستند یا خیر.

گفتنی است شاخه برزیلی کرونا در حالی در اواخر سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی در مانائوس برزیل شیوع پیدا کرد که بسیاری از جمعیت محلی نسبت به این بیماری تا حدودی ایمن بودند: چراکه تا اکتبر سال ۲۰۲۰ حدود ۶۷ درصد مردم به این ویروس مبتلا شده بودند. طبق بررسی محققان نسبت عفونت‌های ناشی از این شاخه از کرونا در این شهر در ۸ هفته از صفر به ۸۷ درصد افزایش یافت.



واکسن آکسفورد روی کرونا جهش یافته برزیلی موثر است

نتایج آزمایش واکسن آکسفورد روی کرونا جهش یافته برزیلی نشان می‌دهد این واکسن که طی همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا توسعه پیدا کرده روی این شاخه از کرونا نیز موثر است.

محققان با بررسی نتایج اولیه آزمایشات خود دریافتند واکسن کرونایی که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا توسه پیدا کرده می‌تواند در برابر ویروس کرونا جهش یافته برزیلی که به نام P1 شناخته می‌شود کارآمد باشد.


کارآمدی واکسن آکسفورد روی کرونا جهش یافته برزیلی

طبق گزارش منتشر شده، این واکسن می‌تواند در برابر جهش ویروس کرونا مقاومت لازم را ایجاد کند و به اصلاح نیازی ندارد. البته میزان دقیق اثربخشی این واکسن در مقابل کرونا جهش یافته برزیلی اعلام نشده است و محققان با انجام آزمایشات بیشتری قصد دارند نتایج را طی ماه جاری به صورت کامل منتشر کنند.

گفتنی است واکسن آسترازنکا روی شاخه آفریقای جنوبی کروناویروس اثربخشی کمتری دارد و به همین دلیل استفاده از این واکسن در آفریقای جنوبی متوقف شده است. همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است واکسن کروناوک شرکت چینی سینوواک نیز روی شاخه برزیلی ویروس کرونا اثربخشی لازم را ندارد.

منبع:گجت نیوز


ویروس کرونا جهش یافته در برزیل مسری‌تر است

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا