خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اکثر سلول های بدن ما در تمام طول عمر در بدن از طریق تکثیر سلولی، ایجاد و پس از مدتی این سلولها پیر شده و با سلولهای جدید جایگزین می شوند.

بنابراین تکثیر سلولی که از طریق تقسیم یک سلول به دو سلول انجام می شود امری عادی و لازم برای حفظ ساختار بدن است اما گاهی این تقسیم سلولی از کنترل خارج شده و سلولها بدون کنترل شروع به تکثیر بیش از اندازه می کنند که در این صورت سرطان ایجاد می شود.

دلایل متعددی می توانند این عدم کنترل را ایجاد نمایند که بسیاری از آنها شناخته شده و تعدادی نیز هنوز ناشناخته باقی مانده اند و محققین در حال بررسی و یافتن علل واقعی این بیماری و عوامل مولد آن هستند.

در گذشته راه درمان قابل اطمینانی برای بیماری سرطان وجود نداشت. همچنین راه های تشخیص این بیماری هم محدود بود و به همین علت تشخیص این بیماری اکثرا دیر هنگام صورت می گرفت و با امکانات آن زمان کار زیادی برای بیماران قابل انجام نبود.

به این دلیل نام این بیماری در اذهان مردم با مرگ مترادف شده و وحشت زیادی از این بیماری در مردم ایجاد شده بود که همچنان این ترس در جامعه امروز هم دیده می شود. نتایج حاصل از این ترس و تجربیات تلخ گذشته های دور باعث شده تا باورهای غلط بسیاری در مورد سرطان به وجود آید.

هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند از سرطان پیشگیری کند، بلکه باید ترکیب مناسبی از غذاها را برای این کار استفاده کرد. در هر وعده غذایی، سعی کنید غذایتان از حد اقل دو سوم غذای گیاهی و حداکثر یک سوم پروتئین حیوانی تشکیل شده باشد. این “بشقاب آمریکایی جدید“، طبق گفته مؤسسه تحقیقات سرطان آمریکا، ابزاری مهم در مبارزه با سرطان است. بهترین و بدترین گزینه ها را برای بشقاب خود تعیین کنید.


مبارزه با سرطان با رنگ

میوه ها و سبزیجات غنی از مواد مغذی برای مبارزه با سرطان هستند و هر چه پررنگ تر باشند، مواد مغذی بیشتری دارند. این غذاها می توانند به شیوه ای دیگر نیز به کاهش خطر در شما کمک کنند، به این صورت که در رسیدن به و حفظ وزن متعادل بدن شما را یاری می رسانند. وزن اضافی خطر ابتلا به چندین سرطان را افزایش می دهد، ازجمله، سرطان های روده بزرگ، مری و کلیه. انواع سبزیجات، خصوصاً سبزی های با رنگ سبز تیره، قرمز و نارنجی را بخورید.


صبحانه و مبارزه با سرطان

فولات یک ویتامین B مهم است که بدن را در برابر سرطان های روده بزرگ، راست روده و سـ*ـینه حفظ می کند. این ویتامین در میز صبحانه فراوان است. غلات غنی شده صبحانه و محصولات گندم کامل، و همچنین آب پرتقال، خربزه و توت فرنگی، منابع خوبی برای فولات هستند.

منبع:درمانکده


۱۰ غذای اصلی برای مبارزه با سرطان

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
غذاهای دیگر غنی از فولات

مارچوبه و تخم مرغ منابع خوب دیگری برای فولات هستند. فولات را می توان در حبوبات، دانه های آفتابگردان و سبزی های برگ دار سبز مانند اسفناج یا کاهو یافت. بهترین راه به دست آوردن فولات استفاده از قرص نیست، بلکه خوردن میوه، سیزی و غلات غنی شده به میزان کافی است.


به اغذیه فروشی نروید

یک بار خوردن ساندویچ یا هات داگ آسیبی به شما نمی زند. اما کاهش میزان استفاده از گوشت های فراوری شده مانند بولونی به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و معده در شما کمک خواهد کرد. همچنین خوردن گوشت هایی که به منظور نگهداری، دود داده شده و نمک اندود شده اند میزان قرار گرفتن شما در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهد که این نیز به طور بالقوه سبب ابتلا به سرطان می شود.


گوجه فرنگی برای مبارزه با سرطان

معلوم نیست لیکوپن-رنگدانه ای که سبب ایجاد رنگ قرمز گوجه فرنگی می شود- است یا چیزی دیگر. اما بعضی از مطالعات خوردن گوجه فرنگی را با کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان از جمله سرطان پروستات مرتبط می دانند. مطالعات همچنین نشان می دهند که محصولات فرآوری شده گوجه فرنگی مانند رب و سس پتانسیل بیشتریدر مبارزه با سرطان دارند.


پتانسیل ضدسرطانی چای

اگرچه هنوز شواهد کافی وجود ندارد، اما گفته می شود که چای، خصوصاً چای سبز، می تواند یک ماده قوی در مبارزه با سرطان باشد. در مطالعات آزمایشگاهی، چای سبز رشد سرطان در سلول های روده بزرگ، کبد، سـ*ـینه و پروستات را آهسته تر ساخته یا متوقف کرده است. چای سبز روی پوست و بافت ریه نیر اثر مشابهی دارد. در بعضی مطالعات طولانی مدت، مصرف چای با کاهش خطر سرطان های روده و پانکراس در ارتباط است.


انگور و سرطان

انگور و آب انگور، خصوصاً انگورهای بنفش و قرمز، حاوی رسوراترول هستند. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی می باشد. در مطالعات آزمایشگاهی، این ماده از نوعی آسیب جلوگیری می کند که می تواند فرآیند سرطان در سلول ها را تشدید کند. شواهد کافی مبنی بر این که خوردن انگور و نوشیدن آب انگور (یا استفاده از آنها به عنوان مکمل) می تواند مانع سرطان شده یا آن را درمان کند وجود ندارد.


۱۰ غذای اصلی برای مبارزه با سرطان

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آب و سایر مایعات می توانند محافظت کنند

آب نه تنها عطش شما را فرومی نشاند، بلکه می تواند شما را در برابر سرطان نیز محافظت کند. کاهش خطر ابتلا به سرطان در آب ناشی از این است که آب غلظت عوامل سرطان زای بالقوه را پایین می آورد. همچنین نوشیدن مایعات بیشتر سبب می شود که تعداد دفعات ادرار در شما افزایش یابد. این نیز مدت زمان تماس آن عوامل با مخاط را کمتر می کند.


حبوبات و مبارزه با سرطان

حبوبات منافع زیادی برای شما دارند، و جای تعجب نیست که آنها در مبارزه با سرطان نیز به شما کمک می کنند. آنها حاوی چندین ماده شیمیایی گیاهی قوی هستند که می توانند سلول های بدن را در برابر آسیبی که می تواند منجر به سرطان شود محافظت کنند. این مواد در آزمایشگاه از سرعت رشد تومور کاسته و مانع آزادسازی موادی از تومورها شدند که به سلول های مجاور آسیب می زنند.


خانواده کلم در مقابل سرطان

سبزیجات چلیپایی شامل کلم بورکلی، گل کلم، کلم پیج، کلم بروکسل، کلم بوک چوی هستند. این اعضای خانواده کلم را می توان تفت روغن داغ داده و با استفاده از آنها به سالاد یک لـ*ـذت عالی داد. اما مهم تر از آن، مواد داخل این سبزیجات می تواند به بدن شما برای دفاع در برابر انواع سرطان ها مانند سرطانه ای روده بزرگ، سـ*ـینه، ریه کمک کنند.


سبزیجات برگ دار سبز تیره

سبزیجات برگدار سبز تیره همچون سبز خردل، کاهو، کلم پیچ، اسفناج، کاسنی و برگ چغندر مقدار فراوانی فیبر، فولات و کاراتنوئید دارند. این مواد غذایی می توانند به محافظت در برابر سرطان دهان، حنجره، پانکراس، ریه، پوست و معده کمک کنند.


حفاظت از ادویه های بیگانه

کورکومین، جزء تشکیل دهنده اصلی زردچوبه که ادویه ای هندی است مس تواند به طور بالقوه ماده ای برای مبارزه با سرطان باشد. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که این ماده می تواند تحول، تکثیر و حمله سلول های سرطانی را در انواع بسیار زیادی از سرطان ها سرکوب کند.


روش پخت اهمیت دارد

روش پخت گوشت در میزان خطر سرطانی که ایجاد می کند مؤثر است. سرخ کردن، کباب کردن و جوشاندن گوشت در دماهای بسیار بالا سبب تشکیل مواد شیمیایی می شود که می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. روش های دیگر پخت مانند دم کردن، با آتش ملایم پختن یا بخارپز کردن ظاهراً میزان کمتری از این مواد شیمیایی را تولید می کنند. وقتی شما گوشت را دم می کنید، یادتان باشد که مقدار زیادی سبزی سالم و محافظ به آن بیفزایید.


توت آمیخته با نوشیدنی

توت فرنگی و تمشک یک ماده شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) به نام اسید الاژیک هستند. این آنتی اکسیدان قوی می تواند در آن واحد واقعاً به چندین شیوه با سرطان جنگ کند، از جمله غیرفعال سازی مواد خاص ایجادکننده سرطان و کاهش سرعت رشد سلول های سرطانی.


زغال اخته برای سلامتی

آنتی اکسیدان های قوی در زغال اخته می تواند ارزش فراوانی در حفظ سلامت ما داشته باشد که با حفاظت در برابر سرطان آغاز می شود. آنتی اکسیدان ها از طریق حذف رادیکال های آزاد از بدن قبل از اینکه بتوانند آسیبی به سلول ها برسانند، با سرطان مبارزه می کنند.


قند را کنار بگذارید

قند مستقیماً موجب سرطان نمی شود. اما می تواند جایگزین سایر غذاهای غنی از مواد غذایی شود بدن را در برابر سرطان محافظت می کنند. شکر با افزایش میزان کالری موجب اضافه وزن و چاقی می شود. وزن اضافی نیز یک عامل خطر برای سرطان است. میوه ها جایگزین شیرین در یک بسته غنی از ویتامین هستند.


به مکمل ها اتکا نکنید

ویتامین ها ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کنند. اما این زمانی است که شما آنها را به طور طبیعی از غذا جذب کنید. هم مؤسسه تحقیقات سرطان آمریکا و هم انجمن سرطان آمریکا تأکید دارند که جذب مواد غذایی مبارزه کننده با سرطان از غذاهایی مانند جبوبات، میوه ها و سبزی های برگدار سبز بسیار بالاتر و بهتر از جذب انها از طریق مکمل ها است. خوردن یک رژیم غذایی سالم بهترین راه است.


۱۰ غذای اصلی برای مبارزه با سرطان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا