خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراقبت های بعد از درمان های دهان ودندانی همانند ارتودنسی و ایمپلنت از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تاثیر چشمگیری در نتیجه حاصل خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می کنیم، حتما به نکاتی که دندانپزشک و متخصص به شما گوشزد می کند، توجه ویژه داشته و اقدامات لازم را برای مراقبت هر چه بیشتر انجام دهید. ما نیز امروز می خواهیم چند نکته حیاتی و مهم در خصوص مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.


مراقبت بعد از ایمپلنت را فراموش نکنیم!

بله درست است. مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان را جدی گرفته و نباید هرگز فراموش کنیم. دلایل بسیاری برای این امر وجود دارد. قرار دادن ایمپلنت و تا اتمام دوره درمان، پروسه ای طولانی مدت و زمان بر است. البته همانطور که می دانید هزینه های ایمپلنت به نسبت دیگر خدمات دندانپزشکی گرانتر می باشد. به همین دلیل است که همواره از بیماران تقاضا می شود که مراقبت های بعد از ایمپلنت را به خوبی انجام داده تا نتیجه مطلوب را از کاشت ایمپلنت بگیرند. این موضوع متوجه دیگر خدمات دندانپزشکی نظیر ارتودنسی یا لمینت و …. نیز می شود.


مراقبت روز های ابتدایی بعد از ایمپلنت

مراقبت از دندان های ایمپلنت شده حتی از همان آغازین زمان جراحی ایمپلنت شروع می شود. پس بهتر است با نکات و روش های مراقبت بعد از جراحی ایمپلنت کاملا آشنا شوید. در اولین ساعات بعد از جراحی و حتی در روزهای نخست بهتر است هر گونه فعالیت بدنی را متوقف کرده و به استراحت بپردازید. استراحت کردن به شما کمک می کند که زخم های تان سریع تر بهبود پیدا کرده و از مراحل نقاهت با سرعت بیشتری عبور کنید. برای کاهش تورم می توانید از یک کیسه یخ استفاده کنید. کیسه یخ می تواند تورم بعد از جراحی را به سرعت کاهش دهد. ضمن اینکه استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز می تواند به کاهش تورم کمک بسیاری کند. پس لازم است که داروهای تجویز شده را به طور مرتب مصرف نمایید.


تغذیه بعد از ایمپلنت دندان به چه صورت است؟

تغذیه سالم و مناسب از جمله مراقبت های بعد از ایمپلنت به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه داشت. بعد از ایمپلنت بهتر است از غذاهای آبکی و نرم استفاده کنید. غذاهایی که نیازمند جویدن هستند، کار را سخت کرده و ممکن است برایتان دردناک باشد. پس تا حد لزوم بهتر است غذاهایی بخورید که فشار چندانی به دندان و لثه ها وارد نکند. همچنین می بایست از نوشیدن آب بسیار سرد یا آب بسیار داغ خودداری کنید. در این شرایط معمولا دندان ها حساس شده و نوشیدن آب سرد یا گرم می تواند برایتان اذیت کننده باشد. در مورد غذا، بهتر است تا یک روز بعد از جراحی از خوردن غذاهای گرم امتناع کنید.


مراقبت های دارویی و بهداشتی بعد از ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت، شامل مراقبت های بهداشتی و شستشوی دهان و دندان نیز می شود. اما توجه داشته باشید که مسواک زدن روی بخش هایی از لثه و دندان که مورد جراحی قرار گرفته اند، کار اشتباهی بوده و بهتر است، سایر دندان ها را به آرامی مسواک بزنید. برای اینکه از تجمع جرم در دهان جلوگیری کنید، سعی کنید در کنار مسواک، حتما از دهانشویه استفاده کنید. ضمن اینکه باید یادآوری کنیم که از وارد کردن اشیاء تیز به داخل دهان برای تمیز کردن دندان ها جدا خودداری کنید. علاوه بر این موارد حتما پزشک معالج داروهای لازم را برای کاهش درد و بهبود زخم برای شما تجویز خواهد کرد که حتما می بایست از آن ها استفاده نمایید.


نکات مراقبتی بعد از ایمپلنت دندان

در انتها چند مورد از نکاتی که باید در لیست مراقبت های بعد از ایمپلنت قرار دهید را مرور خواهیم کرد:

  • نواحی اطراف ایمپلنت را مسواک نزنید.
  • داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک را به طور مرتب استفاده کنید.
  • استراحت کافی را هرگز فراموش نکنید و تا چند روز از انجام ورزش سنگین خودداری کنید.
  • محل جراحی را محکم فشار ندهید و خون جمع شده در این نواحی را به آرامی با دستمال تمیز کنید.
  • از جویدن غذاها و مواد خوراکی سفت خودداری کنید.
  • در روزهای ابتدایی بعد از جراحی ایمپلنت بهتر است غذاهای آبکی و نرم بخورید.
  • استفاده از دهانشویه برای حفظ بهداشت دهان و دندان در این دوران توصیه می شود.
  • برای کاهش التهاب می توانید از کیسه یخ استفاده کنید.
در صورت بروز هر گونه مشکل و یا اصابت ضربه شدید به دهان و دندان، حتما به یک دندانپزشک مجرب مراجعه کنید.

منبع: سیمادنت


بعد از ایمپلنت چه کنیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا