خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
به گزارش بهداشت نیوز، آیا می دانستید که 90 گیاه دارویی و ادویه وجود دارد که می تواند برای بهبود سلامتی مصرف شود یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد ؟ این غذاهای طبیعی دارای خواص بسیاری هستند که برای کاهش التهاب ، بهبود سلامت قلب ، تقویت سیستم ایمنی بدن و حتی پیشگیری و مبارزه با سرطان کمک می کند . نیاز به استفاده از داروهای تجویزی با استفاده از داروهای گیاهی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد .
در حقیقت ، در زمینه طب گیاهی ، مواد گیاهی به دست آمده برای درمان بیماری ها به صورت موضعی یا منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرند . سیستم های شناخته شده از طب گیاهی مانند طب سنتی چینی و پزشکی باستانی آیورودا بر روی این طرز فکر تاکید داشتند که باید تاکید بر سلامتی بیشتر از بیماری باشد . با استفاده از گیاهان دارویی و ادویه جات مردم می توانند رشد کنند و بر روی وضعیت کلی خود تمرکز کنند تا اینکه بر روی یک بیماری خاص که به دلیل عدم تعادل ذهن ، بدن و محیط به وجود آمده است .
بنابراین پیشنهاد می کنیم قفسه ادویه جات خود را بزرگ تر کنید و آشپزی با گیاهان دارویی تازه را شروع کنید که خواص درمانی جدیدی داشته باشند . همچنین برخی گیاهان دارویی و ادویه جات گمنام وجود دارند که در چای ، عصاره و شیره ها ، کپسول و قرص ها برای رفع ناباروری و یائسگی ، دیابت ، بیماری کبد و کاهش عملکردهای روان شناختی مورد استفاده قرار می گیرند . امکانات نامحدود است !

1 . آلوئه ورا ( Aloe Vera )
آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای عملکرد همه اجزای بدن مفید است . همچنین حاوی آنزیم ها ، ترکیبات ملین کننده ، اسیدهای چرب ضدالتهاب و هورمون های بهبود جراحت است . آلوئه ورا می تواند برای تسکین سوزش پوست ، سوختگی ، زخم و دانه ، درمان تاول تبخالی ، مرطوب کردن پوست و موی سر و کاهش التهاب در هنگام استفاده موضعی مورد استفاده قرار گیرد . هنگامی که به صورت ماده خوردنی مصرف شود ، برای هضم غذا ، رفع یبوست ، تقویت سیستم ایمنی بدن و حتی بهبود دیابت نیز کمک میکند .

2 . بادیان رومی
دانه و روغن بادیان رومی می تواند برای بهبود شرایط مختلف استفاده شود . بادیان رومی برای هضم غذا و به عنوان عامل ضد نفخ مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای کاهش سرفه و سرماخوردگی استفاده شود.همچنین می تواند جریان ادرار را افزایش دهد ، اشتهای شما را ترغیب کند.

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. نشاسته اروروت
اروروت نشاسته ای است که از ساقه های زیر زمینی چندین ساله گیاهی به نام مارانتا آروندیناسه به دست آمده است. از اروروت برای کمک به هضم ، درمان عفونت های دستگاه ادراری ، کمک به مبارزه با عوامل بیماری زای غذایی ، کاهش درد دهان و افزایش سیستم ایمنی بدن استفاده می شود . بهترین راه استفاده از اروروت مخلوط پودر آن با آبمیوه ، آب یا هر نوشیدنی دیگری است .

4 . آنقوزه ( آنغوزه )
یک آدامس رِزین است که از گیاه چندین ساله رازیانه گرفته شده است . شما می توانید از پودر آنقوزه برای کاهش گرفتگی قفسه سـ*ـینه و آسم استفاده کنید . مسائل گوارشی مانند اسهال و یبوست را کنترل کرده ، سطح قند خون خود را تنظیم کرده و فشار خون خود را کاهش دهید . شما می توانید پودر آنغوزه را به سوپ اضافه کنید و یا آنرا در فرم کپسول به عنوان مکمل خریداری و مصرف کنید .

5 . گیلاس زمستانی
گیلاس زمستانی می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد و هورمون های تیروئید شما را متعادل کند. همچنین اثبات شده است در حمایت از غده فوق کلیوی تاثیر گذار است و در رفع خستگی غده فوق کلیوی نیز مفید است . همچنین در حمایت از سلامت مغز ، بهبود خلق و خو ، افزایش بنیه و استقامت و جلوگیری از تکثیر سلولهای سرطانی نیز مفید می باشد .

6 . ریشه گیاه گون
ریشه گون در طب سنتی چینی برای هزاران سال استفاده می شده است . این گیاه بدن را برای مبارزه با استرس و بیماری کمک می کند و باعث افزایش سلامتی و عملکرد سیستم ایمنی، سیستم قلبی و عروقی و تنفسی شما می شود . همچنین ریشه گیاه گون به بهبود زخم کمک می کند، از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند، رشد تومورها را کاهش می دهد و علائم شیمی درمانی را کاهش می دهد.آنتی اکسیدان های موجود در ریشه گون به شما در مبارزه با بیماری و پیری به علت آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند.گیاه گون در فرم های مختلفی نظیر قرص،کپسول،شربت و پماد موضعی یافت می شود .

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
7 . زرشک
زرشک یک گیاه حاوی بربرین ( با فرمول شیمیایی C۲۰H۱۸NO۴+ ) که برای مبارزه با عفونت ها به علت ویژگی های آنتی باکتریال ، ضدقارچ و ضد پروتوزوآ ( تک یاختگان ) مورد استفاده قرار می گیرد. زرشک همچنین می تواند برای جلوگیری و درمان دیابت، کمک به هضم غذا، پاک کردن کبد و کیسه صفرا و بهبود دستگاه گردش خون با بهبود فشار خون بالا و بهبود عملکرد قلب به سلامت بدن کمک کند .

8 . ریحان
ریحان گیاهی معطر و خوشبو در خانواده نعناع که خواص ضد التهابی ، ضد استرس و آنتی باکتریال دارد . همچنین به عنوان کاهنده درد ، محافظ رگهای خونی ، تقویت کننده سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان عمل می کند . ریحان حاوی روغن های ضروری است که دارای آنتی اکسیدان های غنی هستند و بسیاری از مزایای ریحان را شامل می شوند .

9 . برگ بو
برگ های بو از درخت باستانی لائوروس نوبیلیس که دارای برگ های خوشبو و بی نظیر است ، به دست می آیند و بخاطر طعم و مزه بی نظیرش ، اکثراً در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد . برگ بو دارای خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی قوی است . برگ بو می تواند برای کمک به مبارزه با سرطان، بهبود عملکرد انسولین، بهبود کلسترول، جلوگیری از کاندیدا آلبیکانس ( عفونت قارچی )، درمان شوره سر، بهبود عفونت های پوستی و درمان زخم استفاده شود.

10 . بِربِرین
بربرین یک آلکالوئید طبیعی است که در انواع مختلف گیاهان سنتی از جمله زرشک، ختم ذهبی و زردچوبه یافت می شود . از عصاره بربرین برای مبارزه با باکتری های استفاده می شود و به درمان بیماری هایی کمک می کند که معمولا با آنتی بیوتیک درمان می شوند . بربرین همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای دیابت، کلسترول بالا، بیماری های قلبی، چاقی، بیماری آلزایمر، التهاب ریه و سرطان عمل می کند.

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
11. توت مار
ریشه و ساقه های توت مار سیاه ، گیاه گلدار بومی آمریکای شمالی برای درمان برخی مسائل هورمونی نظیر علائم یائسگی ، کم خوابی و پوکی استخوان مورد استفاده قرار می گیرد .

12 . انگورفرنگی سیاه
انگور فرنگی سیاه یک درختچه کوچک ، متعلق به خانواده گیاهان انگور است.این بوته توت های بنفش تیره مغذی از ویتامین C را تولید می کند . این توت ها غنی از آنتوسیانین ها هستند که به بهبود سلامت کمک بسیاری می کنند نظیر :پیشگیری از چاقی، بیماری قلبی، سرطان و دیابت. خوردن توت سیاه همچنین می تواند سلامت چشم را افزایش دهد، باعث کشتن پاتوژن ها و ویروس ها و تقویت سیستم ایمنی بدن شما شود.

13 . بولدو
بولدو یک درخت شیلی است که هزاران سال است ، مزایای دارویی این درخت مورد استفاده قرار گرفته است . بولدو یک آنتی اکسیدان موثر است که می تواند برای جلوگیری از بیماری های ناشی از آسیب رادیکالهای آزاد استفاده شود . بولدو برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش ، عفونت های مثانه و بیماری های کبدی مفید بوده و به عنوان ادرارآور و سم زدا نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

14 . گل گاو زبان
گاو زبان یک گیاه است که برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. از گل ها، برگ ها و روغن از دانه های این گیاه می تواند برای بهبود وضعیت پوست مانند اگزما، کاهش تب و تسکین سرفه، آرتریت روماتوئید و درد ناشی از التهاب استفاده شود. روغن گل گاو زبان حاوی مقدار زیادی اسید گاما-لینولنیک ( GLA ) یک نوع اسید چرب امگا 6 است که برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات سلامتی مانند سندرم پیشاقاعدگی ، اختلال کم توجهی – بیش فعالی ، پوکی استخوان ، عدم تعادل هورمون، شرایط تنفسی، بیماری قلبی و سکته مغزی مفید است.

15 . کُندر
ترکیبات قدرتمند کندر باعث کاهش التهاب، مبارزه با سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی می شود.عصاره گیاه کندر برای بهبود ایمنی بدن، کاهش درد آرتریت، سرعت بخشیدن به بهبودی و جلوگیری از بیماری ها مفید است .

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
16. چَتر گندمی
گیاهی است که در طب سنتی چینی برای ترویج سم زدایی بیش از 2000 سال استفاده شده است.همچنین می توانید از چتر گندمی برای بهبود سلامت کبد خود، تقویت عملکرد غده فوق کلیوی، درمان افسردگی مرتبط با PMS یا یائسگی، تسکین تشنج و مبارزه با سرطان تخمدان استفاده کنید.این گیاه در ایران 14 نوع دارد .

17 . ریشه باردان ( بابا آدم )
گیاه بابا آدم که باردان ، فیلگوش و آراقیطون نیز نامیده می‌شود ، گیاه دوساله ای از خانواده گل آفتابگردان است . ریشه بابا آدم حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت از جمله کوئرستین، لوتئولین و اسید فنولیک است. این گیاه می تواند به شکل های مختلف پودری، تازه، خشک یا چای به منظور افزایش سم زدایی و گردش خون، تقویت سیستم لنفاوی، محافظت از شما در برابر دیابت و بهبود شرایط پوست مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس مصرف شود.ریشه بابا ادم نیز برای مبارزه با سرطان و بهبود آرتریت استفاده می شود .

18 . گیاه کالاندولا
گیاهی است که به صورت خوراکی مصرف می شود و به صورت موضعی برای درمان مشکلات سلامتی استفاده می شود . کالاندولا با توانایی های ضد التهابی قوی کمک می کند تا به سرعت بهبودی حاصل شود ، اسپاسم عضله را شل کرده و سلامت دهان را بهبود می بخشد. کالاندولا همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی است و تحقیقات نشان می دهد که می توان از آن برای از بین بردن ناراحتی های درمان های سرطانی نظیر اشعه و شیمی درمانی استفاده کرد.

19 . هل
هل از غلاف های دانه گیاهان مختلف در خانواده زنجبیل ساخته شده است و غنی از مواد مغذی و منگنز است که 80 درصد از نیاز روزانه منگنز را با یک قاشق غذا خوری رفع می کند . استفاده از هل می تواند به مبارزه با بد نفس کشیدن ، فشار خون پایین، بهبود علائم دیابت، کمک به سیستم گوارش و مبارزه با سرطان کمک کند.

20 . گیاه پنجه گربه
پنجه گربه در جنگل آمازون رشد می کند و دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد التهابی است که در فرم های مختلفی نظیر عصاره ، کپسول ، قرص و چای برای مبارزه با آرتریت، مشکلات گوارشی، افزایش ایمنی، فشار خون پایین و مبارزه با سرطان استفاده کنید.

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
21 . فلفل کاین
فلفل کاین یک درختچه است که میوه توخالی ایجاد می کند که به غلاف های بلند تبدیل می شود.این غلافها در فرم های مختلف پودری ، خشک و تازه در دسترس هستند و برای سلامتی بسیار ارزشمند هستند .فلفل کاین در هضم غذا ، جلوگیری از لـ*ـخته شدن خون، تسکین میگرن، عصب و درد مفاصل، ترویج سم زدایی، بهبود علائم آلرژی و کاهش وزن موثر است . پیشنهاد می کنیم مقالات دکتر سلام را در مورد فلفل کاین بخوانید .

22 . بابونه
گیاه بابونه برای بهبود سلامت از جمله آلرژی، بی خوابی، اضطراب، افسردگی، آرتریت و اختلالات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد . بابونه همچنین در مبارزه با تحریکات پوست نظیر سوزش ، خارش ، تسکین درد زانو و اسپاسم عضلانی، کاهش التهاب و التیام زخم و جراحت بسیار مفید است.

23 . ریشه گیاه کاسنی
ریشه کاسنی یک نشاسته بر پایه گیاه است که به عنوان فیبر محلول و پربیوتیک طبقه بندی شده است . کاسنی اغلب به عنوان یک عصاره یا مکمل برای کاهش مشکلات گوارشی مانند یبوست، اسهال، سندرم روده علاقه‌مند پذیر، گاز و نفخ مورد استفاده قرار می گیرد . ریشه کاسنی همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای دیابت عمل می کند ، از مسمومیت کبد و رادیکالهای آزاد محافظت می کند ، التهاب و استرس را نیز کاهش می دهد .

24 . تره
تره یک گیاه چندساله است که به تره فرنگی و پیازچه شباهت زیادی دارد . تره اغلب به عنوان یک گیاه طعم دهنده استفاده می شود ؛ اما از آن به عنوان علاقه‌مند کننده ملایم و ادرار آور نیز استفاده می شود. تره همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است .

25 . گشنیز
گشنیز یک گیاه همه کاره که خواص بسیاری برای سلامتی انسان دارد و همه ایرانی ها با آن آشنایی دارند . خواص گشنیز عبارتند از ترویج سم زدایی فلزات سنگین ، کاهش اضطراب، بهبود خواب، کاهش قند خون، تقویت سلامت قلب، تقویت هضم غذا، بهبود سلامت پوست و مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد است که می تواند به تعدادی از بیماری های دژنراتیو منجر شود .

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
26. دارچین
دارچین ادویه ای است که از پوست درخت کافور تهیه می شود . ترکیبات دارچین و استراج آن برای تهیه روغن دارچین ، آنرا به یکی از بهترین ادویه ها بر روی کره زمین تبدیل می کند. خواص دارچین عبارتند از : ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد میکروب، ضد دیابت، ایمنی، تقویت کننده قلب و خواص ضد سرطانی می باشد.

27 . گیاه هماور طبی
هماور طبی یک گیاه چند ساله است که می تواند به صورت موضعی مورد استفاده قرار گیرد تا درد عضلانی ، درد مفصلی، درد کمر و آرتروز را کاهش دهد. همچنین باعث علاقه‌مند پوست شده و زمان التیام زخم و جراحت را تسریع می کند .در صورت تجویز این گیاه نهایتا تا 10 روز متوالی ، مجاز به استفاده است چرا که ممکن است منجر به آسیب کبدی شود .

28 . دانه گشنیز
دانه های خشک شده گشنیز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند ، به کاهش مشکلات گوارشی ، فشار خون و بهبود سطح کلسترول و جلوگیری از بیماری های عصبی نیز کمک کند .

29 . دانه زیره
زیره یک گیاه گلدار از خانواده چتریان و عضوی از خانواده جعفری است ؛ به هضم غذا کمک می کند ، سیستم ایمنی بدن شما را افزایش می دهد، سلامت پوست شما را بهبود می بخشد ، راه های تنفسی را آزاد می کند . خاصیت سم زدایی ، مبارزه با استرس ، مبارزه با عفونت و جلوگیری از دیابت را نیز داراست.

30 . برگ کاری
برگهای کاری از درخت کاری که بومی هند و سریلانکا است ، تهیه می شود . از برگ کاری برای ایجاد طعم و مزه ، فیبر ، آهن ، ویتامین A ، ویتامین E و ویتامین C استفاده می شود . آنها می توانند سلامت قلب شما را حفظ کنند، برای مبارزه با دیابت، جلوگیری از عفونت و یا مبارزه با آن، کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از کمبود آهن و کم خونی نیز موثر است .

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
31 . شوید
شوید متعلق به خانواده مشابه برگ بو ، جعفری و زیره است . استفاده از شوید خرده شده یا سالم می تواند کمک به هضم، مبارزه با عفونت ها و کاهش سطح کلسترول کمک کند. شوید دارای خواص ضدتشنج است، بنابراین برای درمان صرع نیز استفاده می شود.

32 . مخروطسانان
مخروطسانان یک گیاه گل گندم است که بومی امریکای شمالی است و هر دو بخش ریشه گیاه و بخشی که روی زمین رشد می کند ، بسیار مفید است . مخروطسانان به خاطر توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش شانس ابتلا به سرماخوردگی شناخته شده است اما همچنین می تواند برای کاهش درد، کاهش التهاب، رفع یبوست و بهبود مشکلات پوستی استفاده شود.

33 . رازیانه

رازیانه یک گیاه چند ساله بومی مدیترانه است که اغلب برای هضم غذا مورد استفاده قرار می گیرد . دانه های خشک شده رازیانه و روغن دانه رازیانه می توانند مشکلات گوارشی نظیر گاز، التهاب، سوزش سر دل و بخار معده نوزادان را رفع کنند . خواص رازیانه به همینجا ختم نمی شود و شامل توانایی آن در درمان عفونت های تنفسی، بهبود سلامت چشم، تسکین علائم یائسگی، بهبود سلامت قلب و کاهش فشار خون می باشد.

34. شنبلیله
شنبلیله یک گیاه یک ساله و عضوی از خانواده نخود است ؛ این دانه ها و برگ ها اغلب برای کاهش التهاب، کمک به هضم ، بهبود سطح کلسترول، بهبود کنترل شاخص گلوکز و افزایش عملکرد ورزش استفاده می شود.جالب است بدانید شنبلیله در مردانه به عنوان افزایش دهنده میل **** و در زنان شیرده به عنوان افزایش دهنده شیر شناخته شده است .

35 . بابونه گاوی
برگ های خشک شده گیاه بابونه گاوی برای کاهش درد میگرن، درمان تب، مسائل پوستی مانند اگزما ( التهابات پوستی )، جلوگیری از لـ*ـخته شدن خون و از بین بردن درد آرتریت استفاده می شود. بابونه گاوی به طور موثر التهاب را کاهش می دهد و به طور طبیعی موجب کاهش درد می شود و زنان از آن برای بهبود ناباروری و زایمان استفاده می کنند . فرم های مختلف این گیاه را در کپسول ، قرص و عصاره میتوان یافت .

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و parädox

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
36. گالانگال
عضوی از خانواده زنجبیل است و اغلب در غذای تایلندی استفاده می شود. تعدادی از خواص بیشمار گالانگال عبارت است از : کاهش التهاب، مبارزه و جلوگیری از عفونت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حفظ سلامت روانی . تحقیقات نشان می دهد گالانگال نیز به عنوان یک عامل بالقوه انقلابی مبارزه با سرطان عمل می کند .

37 . گرم مصالح ( Garam Masala )
گرم مصالح ترکیبی از ادویه های هندی است که معمولا حاوی دارچین، هل، فلفل سیاه، جوز هندی، زیره سبز، زنجبیل، رازیانه، گشنیز و برگ بو است . با استفاده از گرم مصالح در رژیم غذایی خود می توانید به هضم کمک کرده و به مبارزه با دیابت، کاهش التهاب، تقویت سلامت قلب خود بپردازید .همچنین ممکن است برای پیشگیری از سرطان نیز مفید باشد .

38 . زنجبیل
ریشه زنجبیل حاوی 115 نوع ماده شیمیایی مختلف است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی کار می کند، التهاب را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، هضم را بهبود می بخشد، کاهنده درد است و سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد.مزایای ریشه زنجبیل همچنین شامل توانایی آن در بهبود دیابت، کاهش درد آرتریت و مبارزه با سرطان است.

39 . جینکو بیلبوآ
جینکو بیلبوآ عصاره طبیعی درخت چینی جینکو بیلبوآ است و شامل فلاونوئیدها و ترپنوئیدهاست که هر دو آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند و می توانند به مبارزه با بیماری های مرتبط با سن مانند زوال عقل و آلزایمر کمک کنند . مزایای جینکو بیلبوآ به همینجا ختم نمی شود ؛ همچنین شامل توانایی آن در مبارزه با افسردگی و اضطراب ، ، تسکین سردرد، افزایش سلامت چشم ، اختلال کم توجهی – بیش فعالی و می باشد .

40 . جینسنگ
جینسنگ متعلق به گونه پاناکس است و برای کاهش استرس، بهبود عملکرد مغز، کاهش التهاب، کاهش وزن، کاهش میزان قند خون، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد ریه، درمان اختلال عملکرد **** و جلوگیری از سرطان مورد استفاده قرار می گیرد .

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: parädox و ASaLi_Nh8ay

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
41. گیاه آب قاشقی
آب قاشقی متعلق بهخانواده گیاهانی همانند جعفری، کرفس و هویج است. این گیاه به بهبود شرایط پوست مانند پسوریازیس کمک می کند، تب را کاهش می دهد، گردش خون را کاهش می دهد، التهاب را کاهش می دهد، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد، و به مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند باعث زخم معده شود ، می پردازد.

42 . ریحان مقدس
ریحان مقدس برای رفع یا تسهیل شرایطی مانند اضطراب، کم کاری تیروئید، خستگی غذه فوق کلیوی و آکنه استفاده شود. تحقیقات نشان می دهد که مزایای ریحان مقدس نیز شامل توانایی آن برای مبارزه با سرطان، کنترل قند خون و تنظیم سطح کورتیزول می باشد. برای این مزایا می توانید آن را در فرم مکمل یا چای تهیه کنید .

43 . گندنای کوهی
گندنای کوهی ، گیاهی است که عضوی از خانواده نعناع است. این گیاه بخاطر درمان طبیعی سرفه شناخته شده زیرا خلت آور است . گندنای کوهی همچنین ضد عفونی کننده، ضد درد، آنتی اکسیدان ، علاقه‌مند کننده اشتها و کمک کننده هضم غذا است .

44 . ترب کوهی
ریشه ترب کوهی برای مبارزه با بیماری ها به دلیل قدرت آنتی اکسیدانی آن می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت کمک می کند. برخی دیگر از مزایای ترب کوهی در بهبود مشکلات تنفسی ، درمان عفونت های دستگاه ادراری، کمک به هضم، کاهش درد و جلوگیری از سرطان می باشد.

45 . گیاه زوفا
زوفا گیاهی شفابخش است که معمولا برای کاهش مشکلات گوارشی، افزایش اشتها، مبارزه با عفونت ها، بهبود گردش خون، ارتقاء سلامت پوست و حمایت از سلامت کبد و کیسه صفرا ، جلوگیری از سرما خوردگی و بهبود شرایط تنفسی مثل آسم مورد استفاده قرار می گیرد . کپسول ، چای و عصاره این گیاه بی نظیر وجود دارد .

منبع: بهداشت نیوز


90 گیاه دارویی و ادویه برای سلامتی

 
  • تشکر
Reactions: parädox و ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا