خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
مکان های مناسب پرنده نگری در ایران

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به طبیعت گردی و پرنده نگری علاقه‌‌ دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم فصل پاییز را برای پرنده‌ نگری انتخاب کنید زیرا پرندگان مهاجر در این فصل به نقاط گرم‌سیری مهاجرت می‌کنند. پس اگر مایلید با مکان های مناسب پرنده نگری در ایران آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید. چرا که ما در این مطلب نقاطی از ایران را به شما معرفی می‌کنیم که با سفر به این نقاط به تماشای گونه‌های در حال انقراض بنشینید و از زیبایی‌های خلقت لـ*ـذت ببرید. پس ما را در خواندن این مقاله همراهی کنید.

شبه جزیره میانکاله

شبه جزیره میانکاله واقع در استان مازندران را می‌توان به عنوان یکی از مکان های مناسب پرنده نگری در ایران معرفی کرد. این شبه جزیره یکی از برجسته‌ترین نقاطی است که پرندگان مهاجر هرساله به آن سفر می‌کنند. از آنجایی که شبه جزیره میانکاله در قسمت جنوبی سواحل دریای‌ خزر واقع شده پرندگان مهاجر می‌توانند به هنگام سفر به این منطقه از آبزیان موجود در دریای خزر تغذیه کنند و در طبیعت بکر و بی‌نظیر آن به استراحت بپردازند. شما می‌توانید با رفتن به این شبه جزیره شاهد گو‌نه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر باشید و از بودن در طبیعت آن احساس شادی و نشاط کنید.




تالاب میقان

تالاب میقان از دیگر مکان های مناسب پرنده نگری در ایران به شمار می‌رود. تالاب میقان یکی از معروف‌ترین تالاب‌هایی است که در نزدیکی تالاب خونی در بخش شمال شرقی اراک واقع‌ شده است. این تالاب مهاجر پذیر سالانه قریب به ۱۶ درصد از پرندگان مهاجر را در خود می‌پذیرد. در واقع شرایط مساعد آب و هوایی در این تالاب در فصول سرد سال باعث شده تا پرندگان نقاط سردسیری به این منطقه از ایران کوچ کنند. حضور جمعیت وسیعی از درناها در فصل پاییز در این منطقه سبب شده تا هرساله گردشگران زیادی برای تماشای این درناهای کمیاب به این تالاب بیایند




تالاب فریدون کنار

امید، آخرین درنای سیبری است و این آخرین امید، ده سالی است که تالاب فریدونکنار را برای کوچ خود انتخاب میکند. این پرنده ۱۳۵ سانتی متری با صدای آرام و آهنگینش، یک درنای نر و آخرین بازمانده از جمعیت غربی درنای سیبری است که هرسال به تنهایی مهاجرت زمستانه‌اش را انجام می‌دهد و نزدیک به ۳ هزار کیلومتر را طی میکند تا به فریدونکنار برسد. قدیم‌ها یعنی تا سال ۲۰۰۷، درناهای گروه شمال روسیه زمستان‌ها به پارک ملی بوجاق کیاشهر هم می‌آمدند، اما امروزه نسل آن‌ها در ایران تقریباً منقرض شده و تنها یک تک درنا باقی مانده است. این پرنده معمولا اواسط آبان و اوایل آذر هر سال به این تالاب می آید و تا اواسط اسفند مهمان تالاب است.

به جز این درنا، پرندگان دیگری مثل انواع غاز، مرغابی، قو، باکلان، پرلا، کشیم و حواصیل گرفته تا پلیکان، قره‌غاز، شاهین، عقاب دریایی و عقاب شاهی هم در فریدونکنار زندگی می‌کنند.


منبع: مجله گردشگری تاریخ ما


مکان های مناسب پرنده نگری در ایران

 
  • عالی
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا