خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
گاهی ممکن است شما با تغییر نوسانات و ولتاژ برق با سوختن وسایل الکتریکی خود روبرو شده باشید. در این صورت به فکر یک دستگاه برای حفاظت و آسیب ندیدن وسایل دیگر خود هستید.
یو پی اس در واقع یک منبع تغذیه الکترونیکی بدون توقف است که با باتری کار می‌کند. این دستگاه با ذخیره انرژی، برق مورد نیاز تجهیزات الکتریکی شما را فراهم می‌کند.
یو پی اس با قرار گرفتن در کنار وسایل شما در صورت ایجاد اختلال در ولتاژ برق یا قطع شدن کامل آن شرایط را برای کار کردن دستگاه در حالت عادی فراهم می‌کند.
این منبع تغذیه با قرار گرفتن در بین برق شهری و برق مصرفی دستگاه‌های شما، از آسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از ایجاد نویز و اختلالات شبکه در تجهیزات الکتریکی خواهد شد.

انواع یو پی اس
یو پی اس‌ها در 3 دسته کلی قرار می‌گیرند که در ادامه به شرح بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

یو پی اس آفلاین
در نوع آفلاین این دستگاه همه وسایل مصرف کننده برق به برق شهری متصل هستند. این یو پی اس زمان قطعی برق فعال خواهد شد.
در چنین حالتی منبع تغذیه دستگاه مصرف کننده با تغذیه برق ذخیره شده در یو پی اس کار خود را ادامه می‌دهد. این نوع آفلاین برای تامین برق بی‌وقفه مناسب است اما کیفیت پایین آن باعث محدودیت در تولید این مدل شده است.

یو پی اس آنلاین

نوع آنلاین یو پی اس برای دریافت توان خروجی مناسب و تامین همیشگی برق گزینه خوبی است. در مدل‌های آنلاین یو پی اس در کنار شارژ باتری و تامین دائم جریان برق، با فعال بودن اینورتر توان خروجی دستگاه در هر زمان فراهم می‌شود.

یو پی اس لاین اینتر اکتیو
در این مدل از یو پی اس، اینورتر به طور مداوم روشن است و به شارژ باتری می‌پردازد. اگر ولتاژ ورودی از حد مجاز خارج شود، برق وارد شده به وسایل مصرف کننده از باتری‌های منبع تغذیه بدون وقفه فراهم می‌شود تا به دستگاه آسیبی وارد نیاید.
استفاده از یو پی اس لاین اینتر اکتیو در تجهیزات شبکه‌ها رایج است تا آن‌ها خسارت کمتری ببینند.

موارد قابل استفاده از یو پی اس

همه وسایل الکتریکی به یو پی اس احتیاج دارند، اما در بعضی مکان‌ها وجود این منبع تغذیه بیشتر حس می‌شود. از این مکان‌ها می‌توان به شرکت‌های تولیدی، درمانگاه‌ها، مکان‌هایی که نیاز به تعادل دمایی دارند و… اشاره کرد.
در ادامه شما را با تعدادی دیگر از موارد قابل استفاده یو پی اس آشنا می‌کنیم.

  • آسانسور: آسانسورها نقش زیادی در جابه‌جایی افراد بین طبقات دارند. اگر جریان برق قطع شود آسانسور نیز از کار می‌افتد. در این صورت با وجود منبع تغذیه بی‌وقفه برق، آسانسور کار خود را ادامه خواهد داد و مشکلی برای افراد داخل آسانسور پیش نخواهد آمد.
  • تجهیزات پزشکی: این تجهیزات نقش مهمی در سلامتی بیماران دارند. اگر برق قطع شود و این تجهیزات خاموش شوند با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. استفاده از یو پی اس یک الزام مهم برای بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها است.
  • کامپیوتر: کامپیوتر یک دستگاه با اهمیت است که شامل بسیاری از داده‌ها و اطلاعات با ارزش است. استفاده از کامپیوتر در بسیاری از مشاغل مانند نظامی، هوایی و… بسیار کاربردی و حساس است. در صورت قطعی برق خسارات زیادی به جا خواهند گذاشت. به همین دلیل باید از سیستم برق اضطراری استفاده شود

منبع: دیجی‌تعمیر


یو اس پی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا