خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با عجیب ترین مراسم هند
در تمام جوامع بشری آداب و رسوم و سنت هایی خاصی وجود دارد که مردم برای برپا کردن این مراسم ها و سنت دلایل خاصی را بیان می کنند. اکثر این آداب و رسوم از گذشتگان به نسل های بعدی منتقل شده است. البته امروزه به گذشت زمان و پیشرفت علم مراسم ها و سنت ها خیلی کم رنگ شده اند. ولی در برخی از مناطق و کشور های دنیا هنوز عده ای به انجام مراسم هاس سنتی و قدیمی اعتقاد دارند. هند یکی از کشور هایی است که مردم آن بسیار به سنت های قدیمی پایبند است.

برگزاری مراسم عروسی برای غورباقه ها
باران یکی از مهم ترین نعمت های طبیعی خداوند است که انسان ها برای بقا زندگی خود به آن نیاز دارند. فصل بارش باران در هندوستان بین ماه های ژوئن و سپتامبر است که اگر بارندگی در این ماه ها صورت نگیرد و یا کم باشد؛ یکی از عجیب ترین مراسم هند انجام می شود. در این مراسم یک غورباقه نر بنام وارن که نام خدای آب است با یک غورباقه ماده بنام وارشا که نامی برگرفته از بادای موسمی و باران زا است. طی یک مراسم و جشن با هم ازدواج می کنند. به این ترتیب خدای باران خوشنود می شود و باران را به زمین های کشاورزی هند روانه می کند.

راه رفتن روی آتش
راه رفتن روی آتش یکی از عجیب ترین مراسم هند است که بجز این کشور در کشورهایی ازجمله: ژاپن، اسپانیا، چین؛ نیوزلند، سنگاپور و بلغارستان هم برگزار می شود. هدف از انجام این مراسم یعنی راه رفتن روی آتش، جلب رضایت الهه های روزی دهنده و افزایش نعمت های خداوند به انسان است. مراسم راه رفتن روی آتش برای اولین بار در سال 1840 توسط درائوپادی انجام شد. لازم به ذکر است که در این مراسم افراد بر روی زغال سنگ های داغ راه می روند.

کندن موی سر
حتما اطلاع دارید که در کشور هندستان آیین و مذهب های مختلفی وجود دارد که مردم هندوستان از آنها پیروی می کنند. یکی از معروف ترین ادیان هندوستان، بودا است. در مذهب بودا، موی سر نشانه غرور و خود بینی انسان است. به همین دلیل در یکی از عجیب ترین مراسم هند، پیروان بودا مو های سر خود را با دست و بدون هیچ ابزاری می کنند. بعد از کندن مو ها مدفوع گاو را برای بهبود زخم ها به پوست سر می مالند. به این ترتیب غرور و خود بینی را از خود دور می نمایند.

غلت خوردن روی باقیمانده غذای ثروتمندان
شاید اطلاع دارید که در کشور هندوستان فاصله طبقاتی چشمگیری بین اقشار مردم حاکم است. به این معنا که مردم از نظر مالی یا بسیار ثروتمند و یا بسیار فقیر هستند. دولت این کشور سال ها است تا سعی می کنند تا این فاصله طبقاتی را کم کند. یکی دیگر از عجیب ترین مراسم هند که جالب توجه است، غلتیدن فقرا روی ته مانده غذای ثروتمندان است. به این ترتیب که مردم فقیر برروی باقیمانده غذای ثروتمندان که روی برگ درخت موز ریخته می شود، غلت می خورند تا بیماری و پلیدی از افراد ثروتمند دور شود.

پرت کردن کودکان از ارتفاع
یکی دیگر از خطرناکترین و عجیب ترین مراسم هند، پرتاب کردن کودکان خردسال از ارتفاع بلند می باشد. این مراسم که قدمتی 700 ساله دارد، در معبد سانتسوار توسط مسلمانان هندی برگزار می شود. هدف از انجام این مراسم کسب برکت و سلامتی کودک و تبرک زوجین برای فرزند آوری بیشتر است. شایان ذکر است که در این مراسم کودکان از ارتفاع 9 تا 15 متری به پایین پرت می شوند، و با استفاده از ملاحفه های از برخورد کودکان با زمین و آسیب به آنها جلوگیری می شود.

ازدواج با حیوانات
ازدواج با حیوانات یکی دیگر از عجیب ترین مراسم هند محسوب می شود. در این مراسم که هنوز هم در بسیاری از روستا های هند برگزار میشود. اگر دختری از نظر قیافه و ظاهر چندان زیبا نباشد مردم محلی به این اعتقاد هستند که روح این دختر توسط ارواح تسخیر شده است. اگر این دختر جوان با یک حیوان ازدواج کند روح او آزاد و جسمش از شیاطین پاک و تطهیر می شود. بعد از انجام ازدواج این دختر بدون طلاق گرفتن از حیوان با هر مردی که بخواهد ازدواج می کند.

آدم خواری
یکی از ترسناکترین و عجیب ترین مراسم هند که در قبیله آگوری این کشور برگزار می شود، آدم خواری است. در قبیله آگوری که شیوا بعنوان ارباب و ایزد شناخته می شود، اعتقاد دارد که تمام چیزهایی که در طبیعت هستند باید مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل مردم این قبیله برای راضی نگه داشتن شیوا، انسان ها را می کشند و می خورند و از جمجمه انسان ها بعنوان پیاله برای نوشیدن مایعات استفاده می کنند. این قوم ژنده پوش اعتقادات قوی نسبت به الهه خود دارند. همچنین برای نزدیکی به الهه خود زندگی ریاضت واری را انتخاب کرده اند.

همانطور که اشاره کردیم آداب و رسوم مختلفی در سرتاسر دنیا انجام می شود. که انسان ها دلایل و منطق خاص خود را برای انجام این مراسم ها دارند. اما براستی زمان آن نرسیده است که کمی هم با عقل خود بطور منطقی و با چشمان باز به این آداب و رسوم توجه نمایند.
منبع:سفرستان


عجیب ترین مراسم هند

 
  • تشکر
Reactions: فاطمـ♡ـه

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • تشکر
Reactions: فاطمـ♡ـه و Ryhwn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا