خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
مناطق طبیعی ایران | ایران کشوری گسترده و چهار فصل است و مناطق طبیعی و تاریخی متنوعی دارد. خیلی از جاذبه های ایران در داخل و خارج از کشور شناخته شده هستند و خیلی دیگر از جاذبه ها نا شناخته باقی مانده اند. در میان جاذبه های گردشگری ایران، مناطقی بسیار زیبا با طبیعت بکر وجود دارند که موجب شگفتی و حیرت هر بازدیدکننده ای می شوند.

برخی از مناطق طبیعی ایران به قدری زیبا و منحصر به فرد هستند که مثال آن ها را در دنیا نیز نمی توان یافت. در ادامه ی این مطلب قصد داریم زیباترین مناطق طبیعی ایران را معرف حضورتان نماییم. در این جا با انجمن 98 همراه باشید

کویر لوت
کویر لوت یا دشت لوت از زیباترین مناطق طبیعی ایران است که در جنوب شرق کشور قرار دارد. تنها جاذبه ی طبیعی میراث جهانی یونسکو در ایران دشت لوت می باشد. جالب است بدانید که این منطقه یکی از گرم ترین نقطه های زمین محسوب می گردد. بیابان لوت بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و در میان استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واقع است.

کویر ورزنه
کویر ورزنه یا کویر خارا مکانی بکر و زیبا در فاصله ى ١١٠ کیلومترى اصفهان است. ورزنه از شهرهای مرکزی ایران و از توابع بن رود اصفهان می باشد. با قدم گذاشتن در این کویر بی انتها و تماشای عظمت آن می توانید پی ببرید که چرا کویر ورزنه یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران محسوب می شود. این کویر منطقه ای عالی برای تماشای ستارگان درخشان و لـ*ـذت از هوای پاکیزه است.

آبشار مارگون سپیدان فارس
در استان فارس، شهرستان سپیدان، آبشاری به نام مارگون وجود دارد که یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود. چیزی که این آبشار را از سایر جاذبه های طبیعی ایران جدا ساخته، این است که آب آبشار مارگون از رودخانه جاری نمی شود. جالب است بدانید که داخل دیوار کوه چندین چشمه وجود دارد و آب این چشمه ها از منافذ صخره ای به بیرون جاری شده و آبشار زیبای مارگون را ایجاد کرده اند.

دریاچه ارومیه
بزرگترین دریاچه ی آب شور خاورمیانه در شمال غرب کشور عزیزمان ایران، بین استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این دریاچه همان دریاچه ی معروف ارومیه است که یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران و بزرگترین دریاچه ی ایران بشمار می رود.

متاسفانه به علت گرم شدن کره ی زمین، کمبود بارش برف و باران، احداث بزرگراه روی دریاچه، استفاده ی بیش از اندازه از منابع آبی منطقه و عواملی از این قبیل، آب دریاچه ارومیه خشک شده است.

دریاچه شط تمی
یکی از بزرگترین دریاچه های ایران که مقر آن در منطقه ای کوهستانی در شمال خوزستان است، دریاچه ی شط تمی نام دارد. این دریاچه از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران بشمار می رود و محلی عالی برای عکاسی و طبیعت‌گردی می باشد. کوه های سر به فلک کشیده در اطراف شط تمی، چمن زارها و پوشش های گیاهی منحصر به فردی که دارد بر زیبایی بکر این منطقه افزوده است.

تنگ دم اسب

در استان فارس، جنوب شیراز می توانید یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ایران که کم تر شناخته شده است را بیابید. جاذبه ی طبیعی و زیبای تنگ دم اسب در منطقه کوهمره سرخی قرار دارد. وجود رودخانه، درختان بلوط و گیاهان سرسبز به همراه کوه ها، زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. برای رسیدن به این آبشار باید در دریاچه شنا کنید و یا اینکه از قایق های بادی استفاده نمایید.


مناطق طبیعی ایران

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا