خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
کنکور رشته تجربی هر سال توسط سازمان سنجش به صورت یکپارچه و هماهنگ با رشته های دیگر ، برگزار می شود . تمامی داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری ( روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی ، پیام نور ) و دانشگاه آزاد را دارند ، می بایست با برنامه ریزی دقیق و مطالعه منابع مناسب ، خود را جهت شرکت در این ماراتن بزرگ آماده کرده تا مسیر موفقیت برایشان هموارتر شود .

کنکور تجربی به منظور ورود علاقمندان به رشته های گروه پزشکی ، پیراپزشکی و علوم پایه زیر گروه رشته تجربی که به صورت با آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کنند ، برگزار می شود . علاقه مندان می بایست به منظور شرکت در این آزمون در موعد مقرر نسبت به ثبت نام کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش در سایت sanjesh.org صورت می پذیرد ، اقدام نمایند .
داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون تا زمان برگزاری کنکور تجربی ۱۴۰۰ فرصت دارند با مطالعه منابع کنکور تجربی معرفی شده از طرف سازمان سنجش و تقویت مهارت های خود ، آمادگی لازم جهت حضور در کنکور تجربی 1400 را کسب نمایند .

حدودا یک ماه بعد از برگزاری آزمون های سراسری ، نتایج اولیه به شکل یک کارنامه از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ، امکان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با استفاده از دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۰ فراهم می شود . معمولا دو هفته بعد از انتخاب رشته کنکور سراسری ، نتایج نهایی این آزمون اعلام شده و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را مشاهده کنند .


نکات مهم کنکور تجربی ۱۴۰۰

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay، *ELNAZ* و shiva.Rd

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمان و نحوه ثبت نام کنکور تجربی ۱۴۰۰
ثبت نام کنکور تجربی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org از روز یکشنبه 12 بهمن تا پایان روز شنبه 18 بهمن ماه امکان پذیر می باشد . داوطلبانی که تمایل به شرکت در کنکور تجربی 1400 دارند ، باید زمان ثبت نام کنکور سراسری ، دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ را دانلود و با دقت مطالعه کنند .
آن دسته از داوطلبانی که تمامی شرایط شرکت در این آزمون را دارند ، پس از آماده کردن مدارک ثبت نام و خرید کارت اعتباری جهت شرکت در کنکور 1400 ، باید نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری اقدام نمایند . متقاضیان کنکور تجربی باید در بند 37 فرم ثبت نام گروه آزمایشی علوم تجریی را انتخاب کرده و علامت بزنند . توجه داشته باشید که حتما بعد از اتمام ثبت نام خود یک نسخه از این فرم را نزد خود نگهداری کنید .

ثبت نام کنکور تجربی 1400 ، از روز یکشنبه 12 بهمن ماه شروع شده و تا پایان روز شنبه 18 بهمن ماه ادامه دارد .

زمان برگزاری کنکور تجربی ۱۴۰۰
سازمان سنجش ، هر سال با انتشار جدولی زمان ثبت نام و برگزاری آزمون های سراسری ورود به دانشگاه ها را به اطلاع داوطلبان متقاضی این آزمون ها می رساند . بر اساس این جدول ، زمان برگزاری کنکور ، روز های پنج شنبه و جمعه 10 و 11 تیر ماه 1400 خواهد بود . بر اساس تجربیات سنوات گذشته احتمالا کنکور تجربی ۱۴۰۰ صبح روز جمعه 11 تیر ماه برگزار می گردد .

کلیه داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند ، چند روز قبل از برگزاری این آزمون باید وارد سایت سنجش شده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده اقدام به دریافت کارت رود به جلسه کنکور سراسری خود کنند تا از زمان دقیق و محل برگزاری این آزمون مطلع شوند . توجه داشته باشین که همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی است و داوطلبانی که این کارت را به همراه نداشته باشند اجازه شرکت در کنکور سراسری را ندارند .


نکات مهم کنکور تجربی ۱۴۰۰

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay، *ELNAZ* و shiva.Rd

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
اعلام نتایج کنکور تجربی ۱۴۰۰
نتایج کنکور تجربی 1400 ، مثل سایر آزمون ها توسط سازمان سنجش و طی دو مرحله در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . تقریبا یک ماه بعد از برگزاری کنکور ۱۴۰۰ ، نتایج اولیه این آزمون در قالب کارنامه ای حاوی اطلاعات ثبت نامی ، درصد دروس امتحانی و رتبه و تراز اکتسابی هر داوطلب صادر می شود . داوطلبانی که در این آزمون شرکت کردند ، می توانند با اطلاعات ثبت نامی خود وارد سایت سنجش به نشانی anjesh.org شده و نتیجه خود را مشاهده نمایند .
دریافت این کارنامه و مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 به داوطلبان کمک می کند تا براساس آن و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰ نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام نمایند . بعد از اتمام انتخاب رشته کنکور سراسری ، سازمان سنجش به بررسی فرم های انتخاب رشته و اولویت های داوطلبان بر اساس تراز و رتبه در سهمیه آن ها می پردازد و نتیجه قبولی یا مردودی آن ها از طریق سایت sanjesh.org اعلام می شود . داوطلبان رشته تجربی به منظور مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری می بایست با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود وارد سایت سنجش شده و نتیجه انتخاب رشته خود را دریافت نمایند .

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ، مسیر انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد از هم جدا می شود و متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1400 می توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه ازاد درج شده ، از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته خود اقدام کنند .


نکات مهم کنکور تجربی ۱۴۰۰

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay، *ELNAZ* و shiva.Rd

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,422
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
نویسنده این موضوع
انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۰
بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور 1400 و انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته این آزمون از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org ، انتخاب رشته کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه های سراسری ( روزانه ، نوبت دوم ، عیر انتفاعی ، پیام نور و رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه ازاد ) آغاز می شود . توجه داشته باشید که انتخاب رشته دانشگاه آزاد و اطلاعیه های مربوط به آن از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org اعلام می شود .
داوطلبانی که براساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری ( روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، غیرانتفاعی و پیام نور ) شده اند ، پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی با در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل علاقه ، مسیر ، کیفیت دانشگاه ، شهریه دوره انتخابی اقدام به اولویت بندی رشته محل های انتخاب کرده و در فرم اینترنتی انتخاب رشته سازمان سنجش وارد نمایند .

داوطلبانی که در دو یا سه کد رشته امتحانی ، اصلی ( تجربی ) و شناور ( هنر و زبان ) ثبت نام کرده اند ، انتخاب رشته جداگانه نداشته و می بایست انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از این دو یا سه گروه آزمایشی در یک فرم انتخاب رشته وارد کنند .
برای داشتن انتخاب رشته ای اصولی و دقیق می توانید از نرم افزارهای انتخاب رشته کنکور سراسری کمک گرفته و شانس قبولی خود را در رشته محل های مختلف تخمین بزنید .



سوالات متداول
1- آیا داوطلبان گروه علوم تجربی می توانند در کنار کنکور تجربی در آزمون گروه آزمایشی دیگری نیز شرکت کنند ؟
✔ بله همانطور که در متن مقاله گفته شد ، داوطلبان کنکور سراسری می توانند در یک گروه آزمایشی اصلی ( تجربی ) و یک یا دو گروه آزمایشی فرعی ( زبان و هنر ) شرکت نمایند .

2- متقاضیان کنکور سراسری تجربی مجاز به انتخاب چند کد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود می باشند ؟
✔ این داوطلبان مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل می باشند که در این مقاله جزئیات و فاکتور های مهم در انتخاب رشته ارائه شده است .

3- داوطلبان تجربی برای مشاهده نتایج نهایی کنکور سراسری لازم است تا به چه سایتی باید مراجعه کنند ؟
✔ این داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند که توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است .

منبع:هیوا


نکات مهم کنکور تجربی ۱۴۰۰

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay و *ELNAZ*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا