خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
پرینترها بسته به نوع استفاده آنها، انواع مختلفی دارند. براساس نوع کارایی دستگاه کپی و پرینتر ، اجزای متفاوتی دارند. سعی کردیم در این مقاله اجزا را نام برده و کامل توضیح دهیم. بعضی از اجزا در همه ی آنها مشابه است.


درام و کاربرد آن

درام جزء اصلی دستگاه پرینتر لیزری است که نقش انتقال دهنده ی تصویر از پرینتر لیزری به روی کاغذ برای تولید چاپ نهایی را دارد. درام در دستگاه های کپی هم وجود دارد. تفاوت درام در دستگاه های کپی و پرینتر نحوه ی انتقال تصاویر به درام است.
براساس نوع کارایی دستگاه کپی و پرینتر لیزری درام را برای ایجاد تصویر واضح و شفاف تر انتخاب میکنند. درام از جنس سلنیوم و یا مواد دارای حساسیت نسبت به نور پوشیده شده است که این مواد هادی الکتریسیته هستند.
دستگاه کپی و یا پرینتر، نور یا لیزری را که بر روی شکل تابانده و در حافظه خود ذخیره کرده است را پس از آن بر روی لایه بیرونی درام میتاباند. در واقع به درام توسط سیم هاله نوری یا سیمی که الکتریسیته در سراسر آن جریان دارد بار مثبت داده می شود.
این بار همان نور یا لیزری است که دستگاه کپی و یا پرینتر بر روی شکل تابانده و در حافظه خود ذخیره کرده است و درام ویژگی الکتریکی آن را تغییر میدهد تا بتواند آن را بر روی کاغد انتقال دهد.
سپس درام، تونر را به خود جذب کرده و چون بار مثبت دارد تونر به مناطقی از درام که از بار منفی تخلیه شده اند می چسبد و پس از آن تونر بـ*ـو*سیله درام بر روی کاغذ میریزد و در انتها در قسمت فیوزینگ، تونر پخته شده و به کاغذ میچسبد و کاغذ پس از آن توسط غلطک های خروجی از دستگاه خارج میشود. بدین ترتیب تصویر مورد نظر توسط درام بر روی کاغذ حک میشود.
چنانچه در کیفیت پرینت صفحات مشکلی مشاهده میکنید، مثلا خطوط و یا نقاطی غیرعادی روی کاغذ پرینت شده مشاهده کردید، ممکن است نیاز به تعویض درام باشد. معمولا پس از هر ٣ بار شارژ کارتریج نیاز است تا درام تعویض شود.
و در آخر خاطر نشان میشویم که درام و تونر کارتریج گاهی از هم سوا هستند که معمولا هم جداگانه تعویض میشوند و گاهی هم بعضی از تونر کارتریج ها به همراه درام هستند که همزمان تعویض میشوند.


پرینتر و اجزای آن

 

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
فیوزینگ و کاربرد آن
علت آنکه ورق کاغذ بعد از بیرون آمدن از دستگاه گرم است در واقع گذشتن آن از زیر فوزینگ است. فیوزینگ درون دستگاه پرینتر و یا کپی قرار دارد و قابل تعویض میباشد. فیوزینگ ها در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته اند که کا رایی آن را آسانتر و بهتر کرده اند اما پرس رولر مثل همان مدل قدیم است.
درام که اندازه دقیق تونر مورد نیاز برای هر تصویر را در خود دارد، آنرا بر روی کاغذ پاشیده و پس از آن بـ*ـو*سیله فیوزینگ حرارت دیده و پخته شده و بر روی کاغذ حک میشوند و در آخر کاغذ بـ*ـو*سیله غلطکی خروجی خارج میشود. اما علت آنکه کاغذ بر اثر گرمای فیوزینگ آتش نمیگیرد در واقع سرعت است که بر اثر آن سرعت فرصتی برای ایجاد جرقه و سوختن کاغذ بوجود نمیاید.
در بعضی از دستگاه های پرینتر و کپی، خود دستگاه هشدار تعویض فیوزینگ را با کدهای مخصوص میدهد . همچنین اگر خطوطی را بر روی پرینت خود مشاهده کردید، میتواند نشانه ای برای تعویض فیوزینگ و یا یکی از قطعات آن باشد که بهتر است برای اطمینان با یک فرد مجرب در زمینه تعمیرات دستگاه های پرینتر و کپی مشورت نمایید.
حال شما میتوانید فیوزینگ را به صورت کامل و یا قطعات آنرا هر کدام جداگانه بصورت هیت المنت و فیلم فیوزینگ و پرس رولر خریداری نمایید و بازسازی کنید.

فوم رولر و کاربرد آن
فوم رولر قطعه ای است که در کارتریج دستگاه ﭘرینتر مورد استفاده قرار میگیرد. این قطعه جزو لوازم مصرفی کارتریج بوده و ﭘس از مدتی مصرف باید تعویض گردد. فوم رولر یا به تنهایی و یا با کل اجزای کارتریج تعویض میگردد.
فوم رولر یک رولر باریک به قطر ١٠-١۵ میلیمتر است، که نقش اساسی آن شارژ الکتریکی درام است. این قطعه بر روی درام قرار گرفته و بر سطح آن میچرخد تا جریان الکتریکی را انتقال سازد. اگر که درام به خوبی ﭘاک نشود و اثرات تونر بر روی آن باقی بماند، فوم نمیتواند کارش را به خوبی انجام داده و باعث ایجاد سایه برصفحه ﭘرینت شده میشود.
فوم رولر اصولا طول عمری بالغ بر ٢۵٠٠٠ تا ٣۵٠٠٠ صفحه ﭘرینت را دارد و ﭘس از این مدت باید جایگزین شود. اندازه طول فوم رولر ها اکثرا یکی میباشد اما اندازه قطر آن ها بسته به اندازه درام همانطور که گفته شد متغیر بین ١٠ تا ١۵ است.

مگنت رولر و کارایی آن
مگنت رولر که یکی از قطعات اصلی و مهم کارتریج در دستگاه پرینتر و همچنین کپی میباشد . همانطور که از اسمش پیداست خاصیت مغناطیسی داشته و به صورت استوانه مخروطی شکل میباشد که قطر آن کمتر از طول آن بوده و تا حدودی از نظر ظاهری شبیه فوم رولر است و بنا بر کارایی دستگاه در اندازه های بزرگ و کوچکتر میباشد که مگنت رولر های دستگاه های فتوکپی اصولا از پرینتر بزرگتر میباشند.

در واقع وظیفه اصلی مگنت رولراین است که به وسیله جریانات مغناصیسی موجود در خود پودر تونر را به درام منتقل می کند و این حالت مغناطیسی باعث میشود که میزان مناسب تونر متناسب با طرح را به درام انتقال دهد.
مگنت رولر جزء قطعات یدکی دستگاه های اداری میباشد و همانطور که پیشتر گفته شد در داخل کارتریج میباشد و با تعویض کارتریج و یا در صورت بروز خرابی برای آن، این قطعه تعویض میگردد.

منبع: دیجی‌تعمیر


پرینتر و اجزای آن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا