خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,924
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی فستیوال فانوس تایوان
فستیوال های فانوس در اکثر کشورهای دنیا و با هدف آرامش و امید و با معانی مذهبی یا سنت های فرهنگی برگزار می شوند ولی هر کدام از آن ها زیبایی مخصوص به خود را دارند و تجربه بی مثالی برای گردشگران رقم می زنند. از میان آن ها، فستیوال فانوس تایوان یکی از جادویی ترین چیزهایی است که می توانید در زندگیتان ببینید، این فستیوال حال و هوای دیدنی دارد و هزاران فانوسی که با آرزوهای شخصی پر شده اند به آسمان فرستاده می شوند. در اولین ماه کامل سال نوی چینی، آسمان شهرهای بزرگ تایوان با فانوس ها، نورها و آتش بازی ها پر می شود و هر سال به زیبایی و جذابیت این فستیوال افزوده می شود.
نیم نگاهی به تاریخ فستیوال
فستیوال فانوس تایوان از قدیم الایام برگزار می شد ولی در اواخر دهه ۸۰ به تدریج فراموش شد و یک دهه بعد، صنعت گردشگری تصمیم گرفت بار دیگر اهمیت این جشن را در فرهنگ تایوان برجسته کند. به این صورت در سال ۱۹۹۰ این فستیوال را در سالن یادبود شهر تایپه برگزار کرد و از آن سال به بعد به محبوبیت فستیوال فانوس اضافه شد تا اینکه در سال ۱۹۹۹ به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین فستیوال ملی این کشور شناخته شد و از سال ۲۰۰۱ محل برگزاری آن از پایتخت به شهرهای دیگر تایوان تغییر کرد.
هزینه شرکت در فستیوال فانوس
بدون شک هزینه زیادی صرف آماده سازی و اجرای این نوع ایونت ها صرف می شوند ولی با کمال تعجب، شرکت در بیش تر فستیوال های تایوان از جمله فستیوال فانوس کاملا رایگان است. حتی قیمت نوشیدنی ها و غذاهایش در طول فستیوال تغییری نمی کند و به همان اندازه روزهای عادی است.
زمان برگزاری فستیوال
معمولا فستیوال فانوس ۱ تا ۲ هفته بعد از سال نوی چینی برگزار می شود و اگر قصد شرکت در این جشنواره را دارید، بلیط هواپیما تایوان را برای همان هفته سال نوی چینی رزرو نکنید. چون بیش تر مراکز تجاری و خدمات شهری تایوان در هفته اول تعطیل می شوند تا همه در کنار خانواده هایشان باشند.
بزرگ ترین فستیوال فانوس تایوان
هر سال یکی از شهرهای تایوان میزبان این فستیوال است و به همین جهت باید برای پیدا کردن بزرگ ترین فستیوالش کمی تحقیق کنید. در سال ۲۰۲۰ بزرگ ترین فستیوال فانوس تایوان در شهر تایچونگ “Taichung” برگزار شد و گفته می شود که در سال ۲۰۲۱ شهر “Hsinchu” میزبان بزرگ ترین فستیوال فانوس این کشور خواهد بود.
خرید فانوس در طول سال
فستیوال فانوس جشنی است که در ماه فوریه برگزار می شود و معمولا مغازه های فانوس فروشی به غیر از روزهای نزدیک به فستیوال، فانوسی نمی فروشند در حالی که در تایوان هر موقع از سال می توان فانوس خرید.
افزودن تکنولوژی به فستیوال
کشور تایوان در سال ۲۰۱۸ اولین فستیوال فانوس تکنولوژی را برگزار کرد، فستیوال فانوس نه تنها در آسمان بلکه روی زمین و آب ها هم برگزار شد. فانوس های هوایی از جنس های متفاوت و با شگرد متفاوتی ساخته شدند تا طراحی های منحصر به فرد و فناوری های خلاقانه ای را به نمایش بگذارند. فانوس های آبی هم در اشکال مختلفی شبیه به ابر، شکوفه های گیلاس و شکل های جذاب دیگری طراحی شدند. فانوس های زمینی هم برای بازگویی تاریخ چیایی ساخته شدند تا فستیوال تم ماجراجویانه ای به خود بگیرد.
تغییر مکان فستیوال
یکی از مزیت های بازدید از فستیوال فانوس تایوان این است که مجبور نیستید هر بار از یک بخش تکراری تایوان دیدن کنید چون هر سال محل برگزاری فستیوال تغییر می کند و در این روزها در بقیه نقاط این کشور ایونت ها، سرگرمی ها، غذاها و برنامه های مختلفی تدارک دیده می شود. همزمان با فستیوال فانوس تایوان، فستیوال های دیگری در سراسر این کشور برگزار می شوند که نه تنها از جذابیت کمی برخوردار نیستند بلکه جزو بهترین و جذاب ترین جشن های دنیا به حساب می آیند.
دیدنی های دیگر در زمان فستیوال فانوس تایوان
فستیوال فانوس PingXi
در این روزها فانوس های دیگری بر روی آسمان روستایی به نام “Ping Xi” به پرواز در می آیند و منظره ای می سازند که از نظر سایت نشنال جئوگرافیک جزو ۱۰ مقصد برتر در زمستان شناخته شده است. در چنین شب هایی، آسمان تاریک این روستا با صدها هزار فانوس روشن می شود. ابتدا کارناوال های خیابانی، اجراها و مسابقه ها جو سرگرم کننده ای می سازند و سپس فانوس هایی که آرزوها، خواسته ها و دعاهای مردم و گردشگران را حمل می کنند به آسمان فرستاده می شوند.
فستیوال آتش بازی Tainan Yanshuei Beehive
زمانی که فانوس ها در آسمانِ شمال کشور به پرواز در می آیند، آتش بازی های جنوب تایوان شروع می شود. این جشن کهن که در افسانه های تایوان آمده، یکی از بزرگ ترین جشن های دسته جمعی دنیا به حساب می آید. افسانه ها بر این باورند که این سنت بخشی از مراسم عبادت خدای جنگ بوده و جمعیت زیادی به دنبال او راه می افتادند و تا صبح آتش بازی می کردند. نسل های آینده هم با روی خوش از این سنت استقبال کردند و بر این باورند که هر چه آتش بازی بزرگی به راه بیاندازند، سال جدید خوش یمن تر خواهد بود و از مشکلات زندگی دور می شوند.
فستیوال بامبینگ مستر هان دان
در تایوان مستر هان دان به عنوان خدای ثروت و نگهبان خزینه الهی شناخته می شود و هر سال یک بار به دیدار مردم می آید و اهالی شهرستان تایتونگ “Taitung” در چنین روزی به استقبال او می روند. یک داوطلب نقش مستر هان دان را بازی می کند و ماسک، هدبند یا روسری و شلوارک قرمزی به تن می کند و روی ارابه ای در خیابان چرخ می زند و در حالی که تنها با یک شاخه درخت محافظت می شود، هدف آتش بازها قرار می گیرد. در این فستیوال مردم میوه ها و گل های تازه به دست می گیرند و در حالی که آن را پیشکش مستر هان دان می کنند، برای برکت گرفتن از او، آتش هایی به سمتش پرتاب می کنند.
منبع: سفرستان


چرا باید در فستیوال فانوس تایوان شرکت کنیم؟

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Leila_r

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,924
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع

منبع:سفرستان

منبع:ایوار


چرا باید در فستیوال فانوس تایوان شرکت کنیم؟

 
  • تشکر
Reactions: Leila_r
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا