خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیر تکاملی رباتهای صنعتی
صحبت از ربات هاست ربات هایی که امروزه پیچیده ترین کارها رو جهت تولید انجام می دهند، تا سرعت، کیفیت و دقت را درسالن های تولید به چالش بکشند. رباتهای صنعتی در افزایش بهره وری تولید در سراسر جهان حضور دارند و بهبود کیفیت و ایمنی محیط کار را در بر دارند.پیشرفت این تکنولوژی در ۳۵ سال گذشته بسیار چشمگیر بوده به طوری که در ابتدا ربات ها کارهای نسبتا ساده و وظایف یکنواخت در محیط های خطرناک داشتند. اما امروزه تکامل و پیشرفت نسبت به نیازدر این زمینه باعث شده تا رباتهای صنعتی تکالیف پیچیده تر در تولید را انجام دهند و فضای انعطاف پذیرتری نسبت به گذشته ایجاد کنند.
تاریخچه رباتهای صنعتی
اولین ربات صنعتی در سال ۱۹۶۱ توسط جوزف انگل پدر ربات های صنعتی به صورت هیدرولیکی طراحی و به بازار صنعت ریخته گری عرضه شد. در سال ۱۹۷۴ اولین ربات تمام برقی که تنها ظرفیت ۶ کیلوگرم را داشت نه تنها منحصر به فرد بود از پیکر بندی انسان استفاده شده و سیستم راه اندازی آن به صورت میکرو پروسسوری بود که رد پای کوچکی از سرعت حرکت و دقت موقعیت یابی در خود داشت. راه اندازی برقی ربات ها به نوعی بود که کم کم هیدرولیک ها را از چرخه تولید خارج کرد زیرا برنامه های جدید با کاربردهای هیدرولیکی همسونبود. نسل اولیه این ربات های الکتریکی جهت پرداخت فولاد ضد زنگ و خم لوله های فولادی برای صنایع غذایی استفاده می شد. البته نا گفته نماند نقطه جوش با ظرفیت ۶۰کیلو گرم در سال ۱۹۷۵ به پایداری عمر ربات های هیدرولیکی افزود تا دوباره بازار تازه ای در صنعت ایجاد کند. اما آخرین نفس ربات های هیدرولیک نقطه جوش IRB 90 بود که در سال ۱۹۸۲ توسط شرکت ASEA در شش محور یکپارچه طراحی و روانه بازار شد.
ربات های صنعتی برای نقاشی
یکی از بزرگترین مشکلاتی که شرکت های خودرو سازی در روند تولید با آن روبرو بودند . رنگ آمیزی خودروها بود که در دهه 60این مشکل به خاطر تامین منابع انسانی و کمبود متخصصین نقاش در بازار کار بود. حل این مشکل توسط اتوماسیون صنعتی یک چالش به شمار می رفت سرانجام کلید حل این معما را جوانی به نام Ole Molaug به دست آورد و اولین ربات هیدرولیکی نقاش دنیا در سال ۱۹۶۶ به دست او ساخته شد. این دستگاه به طور مداوم با کنترل مسیر، برنامه را از روی یک نوار مغناطیسی که الگوی یک نقاش ماهر درآن ثبت شده بود را اجرا می کرد. این نقاش اتوماتیک در سال ۱۹۶۹ به بازار عرضه گردید.


رباتهای صنعتی را از گذشته تا امروز بشناسیم

 
آخرین ویرایش:

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
در سال ۱۹۸۸ شرکت ASEA و شرکت سوئیسی براون باوری با هم ادغام شده و شرکت ABB به وجود آمد، این شرکت اولین درایو الکتریکی ربات نقاش را تولید کرد و بر روی ربات TR5000 نصب کرد. این توسعه باعث بالا رفتن دقت، سرعت و ایمنی ربات نقاش گردید.
چالش رباتهای صنعتی
در سال ۱۹۹۰ رباتهای صنعتی به چالش های بزرگ تری دعوت شدند. شرکت سوئدی ABB نسل جدیدی از ربات های رنگ آمیزی خود را با سیستم (CBS (Cartridge Bell System رونمایی نمود تا تحولی در خطوط تولید خودرو ایجاد کند این روبات ها تا به امروز مشغول رنگ آمیزی خودرو های تولیدی اند. این سیستم با بهره گیری از کارتریج رنگ به منظور کاهش رنگ و مواد زائد حلال و در نتیجه باعث کاهش هزینه ها و کاهش تولید گازهای گلخانه ای گردید. آلودگی ایجاد شده از روند نقاشی باعث شده تا فن آوری های نوآورانه به کار بسته شود تا جایی که انسان را به طور کامل از سالن های رنگ دور نگه دارد بنا براین ربات های اتوماتیک رنگ روانه بازار شدند.
تکامل مکانیکی در رباتهای صنعتی

تکامل در ربات ها به صورتی بود که باید یک ربات مجموعه ای از کارهای تخصصی خود را انجام می داد زیرا اگر قرار بود هر ربات کاری جزئی انجام دهد مراحل پروسه تولید طولانی شده و فضای بیشتری را اشغال می کردند. به صورتی که اولین پیشرفت عمده در ربات ها مکانیکی بود برای مثال طراحی گیر بکس و جایگزین کردن بال اسکرو برای ران و شانه و در نتیجه حرکت شناسی در راستای استفاده از فضای بهتربود. اما از سویی دیگر تغییر قابل توجهی در سیستم های برق آنها به وجود آمد و موتورهای جریان مستقیم (DC) جای خود را به موتورهای با جریان متناوب (AC) دادند، زیرا این موتورها از گشتاور بالاتری برخوردار بوده و از نظر فیزیکی کوچکترهستند همچنین دارای مزایای دیگری مانند طول عمربالاتر و نگهداری آسانتر می باشند و با خواص صنعتی همسو ترند. این انقلاب الکتریکی در ربات های صنعتی باعث انعطاف پذیری بیشتری در فضاهای صنعتی گردید. دیگر زمان این بود تا مفهوم نیاز نسبت به ربات کامل گردد این امر با ماژولار شدن ربات ها شکل گرفت و ربات ها به ماژول هایی همچون پایه، بازو و مچ دست برای بهینه سازی استفاده ربات در صنعت تحول ایجاد کردند.
جوشکاری با رباتهای صنعتی در سال ۲۰۰۷ رباتی با نام IRB6620 ساخته شرکت ABB روانه بازار شد که جهت جوشکاری ساخته شد بود در تکنولوژی این ربات سعی شده بود تا نور تولید شده از جوش را به شدت کاسته و ایمنی بصری را در محیط کار بالاتر ببرند، این ربات توانایی جابجایی یک محموله با وزن ۱۵۰کیلوگرم را داشته و مچ این ربات از طراحی خوبی برخوردار بوده به طوری که مچ دست این ربات بسیار قوی و دارای استاندارد ۲۰۰ کیلوگرم بود و ابزار جوشکاری آن از یک فلنج قابل تعویض تشکیل شده و لباس ویژه ای برای جوشکاری برایش تعبیه شده بود این ربات از نظر کاربرد و صرفه اقتصادی بسیار مناسب بود.


رباتهای صنعتی را از گذشته تا امروز بشناسیم

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
افزایش سرعت در رباتهای صنعتی

در حالی که بازوی انسان بیش از ۳۰سال است که در ساخت ربات الگو قرار گرفته است ، در کنار این ربات ها برخی از دستگاههای سرعت بالا مانند مونتاژ کننده ها و جابجا کننده ها با برنامه های کاربردی و محدوه تنظیمات بالا طراحی شده اند. یکی از موفق ترین طرح های رباتیک صنعتی طرح ربات SCARA می باشد که نمونه ی مناسبی از یک ربات FlexPicker می باشد. این طرح بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف می باشد که برای جابجا کردن و چیدن اشیا به کمک فراوانی می کند.
این ربات توسط پروفسور هیروشی ماکینو در دانشگاه یاماناشی توسعه یافته و به بازارهای جهانی را پیدا کرده است یک نمونه کوچک از کاربرد این ربات ها همان سیستم های اسمبلینگ بورد های الکترونیکی هستند که با بالاترین سرعت و دقت این کار را انجام می دهند. در سال ۲۰۰۸ نسل جدیدی از ربات های FlexPicker با تحقیق و توسعه شرکت ABB به جهان معرفی شد تا بار دیگر سرعت و دقت را به چالش بزرگتری در ربات ها دعوت کند. این ربات در بهبود بهره وری و انعطاف پذیری عملیات بسته بندی می تواند تکنیک هوشمندانه ای برای تولید کنندگان باشد.
پیشرفت در سیستم های کنترل

در حالی که حرکت ربات در ادامه سیر تکاملی خود با سیستم های کنترل، رابط اپراتور از جمله رابط انسان و ماشین(HMI) و برنامه پذیر شدن سیستم حرکتی خود همراه شد. اولین دستیابی به موفقیت در راه اندازی با برنامه نویسی، در سال ۱۹۸۱ بر اساس دو ریز پردازنده ۶۸۰۰۰ موتورلا و یک جوی استیک برای جاگ کردن دستگاه و دیدن موقعیت بصری محور ربات صورت گرفت. از این بحث نباید به راحتی گذر کرد که پیشرفت چشمگیر ربات ها در سیستم کنترل آن می باشد، برای مثال امروزه به طور همزمان کنترل ۳۶ محور رباتیک از طریق یک تابع MultiMove به راحتی صورت می پذیرد این در حالی است که در گذشته ای نه چندان دور کنترل رباتها از طریق جوی استیک های حرکتی بسیار ساده انجام می شد


رباتهای صنعتی را از گذشته تا امروز بشناسیم

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدل سازی پویا
مفهوم به کار گرفته شده در ربات های امروزی به منظور بهبود”کنترل حرکت” بوده است، با استفاده از توابع نرم افزاری هوشمند و نه صرفا جهت افزایش عملکرد مکانیکی. پایه و اساس این کنترل حرکت از QuickMove، یک تابع است که در آن حداکثر شتاب حرکت
تعیین می شود و در استفاده حداقل یک محور به طوری که موقعیت نهایی در کوتاه ترین زمان رسیدن اتخاذ گردد. این یعنی به حداقل رسانیدن زمان چرخه سیستم.
این امر صرفا به سرعت محور وابسته نیست بلکه با ترکیب کردن سرعت و انتخاب بهترین مسیر حرکت، برای رسیدن به نقطه مورد
نظر انجام می شود.یکی دیگر از ویژگی های ناشی از مدل سازی پویا حداقل انحراف سیستم حرکتی از راه برنامه ریزی شده است که به تابع TrueMove مربوط می شود. این تابع حرکت را با سرعت و مسیر نسبت به نیاز به صورت آنلاین تضمین می کند.

ربات صنعتی چیست؟
ربات صنعتی و ماشین آلات صنعتی امروزه بخش جدا نشدنی از خط تولید کارخانه ها هستند و کار را برای کارخانه داران راحت تر و سودمند تر می کنند.
استفاده از ربات ها مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- رباتها خسته نمی شوند و بی وقفه و 24 ساعته و بدون تعطیلی می توانند کار کنند.
- رباتها وقت ناهار و نماز و شام و ... ندارند.
- رباتها نیاز به بیمه تامین اجتماعی نداشته و حقوق باز نشکستگی و سنوات و عیدی و ... نمی خواهند.
- رباتها نه تنها کار را بهتر و با کیفیت تر و یکنواخت تر انجام می دهند بلکه سرعت بالاتری نسبت به انسان داشته و کمیت تولید را نیز بالا می برند.
- با اندکی تغییر می توانند وظایف مختلفی را انجام دهند و در قیمت دیگری از خط تولید انجام وظیفه نمایند.
- کاری که به آنها محول شده بدون کم کاری انجام می دهند و چیزی از کار کم نمی گزارند.
- و بسیاری از مزیتهای دیگری که باعث شده هر روزه کارخانه های بیشتری در جهان و کشور عزیزمان ایران از
آنها استفاده کنند.


رباتهای صنعتی را از گذشته تا امروز بشناسیم

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
9 دلیل اصلی براي سرمایه گذاری در زمینه ربات صنعتی
1.کاهش هزینه های اجرایی

استفاده از ربات صنعتی شما را قادر می سازد که هزینه های اولیه و هزینه های پیش رو را کاهش دهید.ایجاد یک تغییر چشم گیر درصحنه رقابت و کاهش انرژی از جمله مزایای آن می باشند.بدون نیاز به هیچ ابزاری و با كمترين نیاز به روشنایی و حرارت ، ربات ها موقعیت مناسبی را برای کاهش هزینه های انرژی شما ایجاد می کنند. برآوردهای جاری نشان میدهد که به ازای هریک درجه سانتی گراد کاهش دما ، انرژی هشت درصد ذخیره می شود و با خاموش کردن وسایل روشنایی غیر ضروری تا حدود بیست درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. ربات ها همچنین می توانند هزینه های مربوط به کارگران را حذف کنند ، نه تنها هزینه های مربوط به حقوق کارگران بلکه هزینه های اضافی مانند آموزش ، سلامتی و امنیت و مسایل حقوقی را نیز حذف می کنند.
2.بهبود کیفیت و ثبات محصول

توسط یک ربات صنعتی شما همواره می توانید محصولات با بالاترین کیفیت را تولید نمایید ، زیرا که ماشین تحت تاثیر خستگی ، حواس پرتی و یا اثرات ناشی از امور تکراری و خسه کننده قرار نخواهد گرفت. دقت ذاتی و قابلیت تکرار آنها باعث می شود که شما
همچنین بتوانید بر روی کیفیت بالا برای تولید هر محصول حساب کنید. با بهبود کیفیت کار برای کارگران توسط ربات ها شما می توانید شرایط کار برای کارکنان خویش را بهبود بخشید.آنها دیگر مجبور نخواهند بود در محیط های آلوده به گرد و غبار ، محیط های گرم و یا پر خطر کار کنند. بعلاوه با آموزش نحوه ی کار با ربات ها به افراد ، آنها میتوانند مهارت های برنامه نویسی ارزشمندی را فرا گرفته و کار هیجان انگیزتری را انجام دهند.


رباتهای صنعتی را از گذشته تا امروز بشناسیم

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
3.افزایش نرخ توليد محصولات

ربات صنعتی میتواند در طول شب و حین تعطیلات با اعمال نظارتی مختصر به ار خود ادامه دهد ، بنابراین شما می توانید سطح تولید خود را افزایش داده و درخواست های ضرب الاجل مشریان را برآورده نمایید.یک سیستم رباتیک باعث هدر رفتن زمان به علت تنفس ، بیماری ، حواس پرتی و یا تمرکز نمی شود.امروزه ربات ها همچنین قابلیت برنامه ریزی به صورت off-line را دارند و تجهیزات جدید جهت تولید سریع تر در حال عرضه می باشند.
4. افزایش انعطاف پذیری تولید محصول
ربات صنعتی می تواند قابلیت انعطاف پذیری خط تولید را افزایش دهند.زمانی که پروسه های مورد نیاز به کنترلر ربات انتقال پیدا میکند، شما به راحتی می توانید از یک ربات صنعتی به دیگری سوییچ نمایید و با به کار گیری ابزارهای رباتیک برای تولیدات مختلف سرمایه گذاری خود را بهینه سازید.
5. کاهش ضایعات تولید و افزایش راندمان
با به کارگیری ربات صنعتی ، شما قادر خواهید بود کیفیت تولید خود را افزایش دهید.شما محصولات بیشتری مطابق با استانداردهای مربوطه خواهید داشت و در پی آن ، با کاهش مقدار ضایعات ناشی از کیفیت پایین و یا تولید ناقص محصول روبرو خواهید شد.با هر بار تولید محصولات با سطح کیفی بالا ، راندمان تولید بالا می رود.
6.مطابقت بااصول ایمنی و بهبود سلامت و ایمنی محل کار
ربات صنعتی به سادگی می تواند مانع بروز موارد ناخوشایند و دشوار و عوامل تهدید کننده سلامت که ممکن است توسط کارگران ایجاد شود گردد.شما میتوانید احتمال حوادث ناشی از تماس شخص با ماشین افزار و یا خطرات بالقوه دیگر فرآیندهای مکانیکی را کاهش دهید.همچنین ربات ها میتوانند به حذف آثار درد ناشی از فرآیندهای تکراری و شدید مانند لکه های ناشی از زخم و لرزش دست کمک کنند.


رباتهای صنعتی را از گذشته تا امروز بشناسیم

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,367
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
7.کاهش نیاز به کارگر و دشواریهای استخدام کارگر

دقت بالای مورد نیاز پروسه های صنعتی امروزی در گرو سطحی بالا از مهارت و آموزش است.از آنجا که استخدام نیروی متخصص سخت و هزینه بردار است ، یک ربات صنعتی می تواند گزینه ی مناسبی به حساب بیاید.پس از برنامه ریزی ربات ها به منظور انجام پروسه ای خاص ، آنها آماده ی شروع به کار بدون هیچگونه هزینه ی استخدام و یا آموزش می باشند.ربات ها همچنین می توانند قابلیت انعطاف پذیری بیشتری در هر دو زمینه الگوهای کاری و توانایی در اجرای امور فرآیندهای مختلف ارایه دهند.
8.کاهش هزینه های سرمایه گذاری(موجودی اولیه ، کار در حال جریان)

توسط ربات صنعتی هزینه های مواد مصرفی و نیز ضایعات کاهش پیدا می کند.بـ*ـو*سیله انتقال سریعتر تولیدات در صنعت تولید ، شرکت های تجاری بهتر می توانند سرعت تولید را پیش بینی نموده و نسبت به یک سرویس سریع و مطمین تصمیم گیری نمایند.
9.صرفه جویی در فضا در مناطق صنعتی

ربات ها قادر هستند در سیستم های طبقه ای ، روی دیوارها و یا حتی بر روی سقف قرار گیرند.آنها همچنین می توانند به منظور کار در فضاهای محدود برنامه ریزی گردند در نتیجه نقاط ارزشمند فضای کار هدر نمی رود.


رباتهای صنعتی را از گذشته تا امروز بشناسیم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا