خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
هم اکنون انویدیا نامی آشنا در میان برندهای کارت‌های گرافیکی است. با این حال AMD دست از مبارزه نمی‌کشد و همچنان در تلاش است تا گوی سبقت را از این نام آشنا برباید.


آزمایشگاه کارت‌های گرافیکی AMD کنجکاوی‌های بسیاری را برانگیخته است. سوالات زیادی در این زمینه مطرح است اما مهم‌ترین آنها این است: بعد از وگا (Vega) چه محصولی تولید خواهد شد؟ تنها چیزی که به قطعیت می‌دانیم این است که ناوی (Navi) در راه است. اما آیا آن‌طوری که شایعات حکایت دارند، این محصول تنها یک میان‌رده خواهد بود و با محصولاتی از این دست به رقابت خواهد پرداخت یا مرزهای حکمرانی انویدیا (Nvidia) را درهم می‌شکند و با غول‌ها خواهد جنگید؟ جواب این سوالات برای ما مشخص نیست. از همین رو پاسخ آنها را در مصاحبه ای که با دکتر لیزا سو، رییس AMD، انجام گرفته است جستجو خواهیم کرد.


AMD هنوز هم قصد عرضه کارت های گرافیک رده بالا را دارد

 

ronak.a

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/6/20
ارسال ها
722
امتیاز واکنش
6,364
امتیاز
213
سن
23
محل سکونت
اتاقم
زمان حضور
27 روز 20 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع


در مصاحبه تلفنی سایت Barrons با دکتر سو، موضوع صحبت از جنگ تجاری آمریکا و چین به قضیه اعتماد AMD به محصولاتش کشیده شد. دکتر سو کوتاه و بدون حاشیه پردازی جواب داد که AMD آماده رقابت با محصولات رده بالاست. او همچنین اضافه کرد که «ما [AMD] محصولاتی بسیار باکیفیت تولید کرده و پایه‌ای محکم و دراز مدت بنا می‌کنیم».

او به این سایت گفت که گاهی سرمایه گذاران با تمرکز بر روی نتایج کوتاه مدت، آینده‌نگری نمی‌کنند. از نظر وی، ریزمعماری (سخت افزار) Zen پروژه‌ای بلند مدت است. با این حال بر خلاف پردازنده گرافیکی AMD، پردازنده‌های Zen (در قالب Ryzen ،Threadripper و Epyc) مواردی میان‌رده نبوده و در رده‌های بالای بازار به رقابت می‌پردازند.




سپس صحبت از پردازنده‌های گرافیکی به میان آمد. AMD، راجا کدوری (Raja Koduri) را به سرپرستی تیم تکنولوژی رادون (Radeon) منصوب کرد تا توسعه و پیشرفت وگا را رهبری کند. اما نه Radeon RX Vega 64 و نه Radeon RX Vega 56 توانست معادلات بازار را درهم شکند. کودوری در همان زمان AMD را ترک کرد و هم اکنون در اینتل مشغول به کار است و به دنبال راه‌حل‌هایی برای پردازنده‌های گرافیکی مجزا است.

اگر تیم گرافیکی AMD به این سمت سوق یابند، ناوی اولین فرصت آنها برای مبارزه با محصولاتی چون سری RTX انویدیا خواهد بود. اگرچه برای قضاوت و نتیجه گیری بسیار زود است اما ناوی حداقل بر روی کاغذ می‌تواند با سخت‌افزار مجهز به تکنولوژی Ray Tracing خود AMD عرضه شده و دارای عملکردی باشد که بتواند با کارت‌های گرافیکی انویدیا رقابت کند؛ یا صرفا موردی مشابه یک وگای دیگر باشد. باید منتظر باشیم و ببنیم که این رقابت به کجا خواهد انجامید.


AMD هنوز هم قصد عرضه کارت های گرافیک رده بالا را دارد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا