خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Cadman

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/2/21
ارسال ها
751
امتیاز واکنش
11,172
امتیاز
303
زمان حضور
31 روز 14 دقیقه
نویسنده این موضوع
گروه استان‌ها ـ استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیت ویژه خوزستان در زمینه کرونا لازم است تردد هوایی و ریلی استان به یک‌سوم کاهش پیدا کند.



به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونای خوزستان با اشاره به وضعیت مرزهای خوزستان اظهار داشت: به‌سرعت یک نقاهتگاه در مرز در نظر گرفته شده است ‌و گروه‌های بهداشت و درمان کمک بسیاری به این مسئله کرده‌اند و افراد و نیروهای خود را برای تست‌گیری مستقر کرده‌اند.

وی افزود: در مرزهای خوزستان تنها به ایرانی‌هایی که از عراق وارد ایران می‌شوند، اجازه ورود داده شده است و پیش از ورود نیز از آن‌ها تست گرفته می‌شود و تا زمانی که پاسخ تست مشخص شود در نقاهتگاه باقی خواهند ماند و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر پاسخ تست این افراد مثبت باشد با شرایط خاص به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند و اگر پاسخ تست منفی باشد می‌توانند به مسیر خود و مقصد مورد نظر حرکت کنند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: برای بخش دیگر مرز که در آن صادرات و واردات انجام می‌شود به تعداد تست‌ها افزوده شده است زیرا نمی‌شود تجارت را در مرز تعطیل کرد و کار صادرات و واردات با نظارت قوی‌تر در حال انجام است.

وی ادامه داد: روزانه حدود 300 تا 500 نفر تردد مسافری در مرزهای خوزستان وجود داشت که به‌صورت کامل متوقف شده است ‌و تنها تجار با نظارت دقیق و با تست 72ساعته می‌توانند در مرز فعالیت داشته باشند.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت اصناف و بازار گفت: بازاریان معتقد هستند که وقتی تعطیل می‌شوند دست‌فروش‌ها جایگزین آن‌ها می‌شوند و این حرف، درست است. در روزهای اخیر، عوامل نظارتی از ابتدای صبح در بازارها و محلی که دستفروشان فعالیت می‌کنند حضور می‌یابند و کار را مدیریت می‌کنند تا شاهد فعالیت آن‌ها نباشیم.


سلیمانی‌دشتکی اضافه کرد: بازاریان از این شرایط متضرر شده‌اند و مشکل دارند. جلسات متعددی برای حمایت از اصناف و بازاریان در استان خوزستان برگزار شده است تا شرایطی فراهم شود که دغدغه آن‌ها کمتر شود. در خصوص چک‌ها، مالیات و بحث تأمین اجتماعی برای آن‌ها پیشنهاداتی ارائه شده است تا دغدغه کمتری داشته باشند.

وی با اشاره به محدودیت ترددها در خوزستان گفت: محدودیت‌های ترددی بسیاری را در شهرهای قرمز خوزستان اعمال کرده‌ایم و تلاش شده است ارتباط میان شمال و جنوب استان محدود شود، همچنین محدودیت‌هایی برای ترددهای بین‌استانی لحاظ کردیم که البته نیاز به کار بیشتری دارد.

استاندار خوزستان در خصوص سفرهای هوایی و ریلی عنوان کرد: پیشنهادی ارائه کردیم تا ظرفیت پرواز و قطارها برای سفر یک‌سوم شود اما در صحبتی که با وزیر بهداشت داشتیم عنوان کردند که در صورت امکان کلاً تردد ریلی و هوایی تعطیل شود اما باید گفت که این کار امکان‌پذیر نیست زیرا نبض اقتصادی و اداری از دست ما به‌طور کامل خارج می‌شود.

وی ابراز کرد: برای این مسئله باید تفویض اختیاری به استان خوزستان ارائه شود تا بتواند متناسب با وضعیت شیوع کرونا تصمیم‌گیری کند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در خصوص تصمیم‌گیری برای مسائل مالیاتی و بحث‌های تأمین اجتماعی نیز درخواست ما این است که اختیاری به استان خوزستان واگذار شود که خودمان بتوانیم متناسب با شرایط تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار خوزستان گفت: در خوزستان تعداد روستاها بسیار زیاد است و هرچه ما کنترل کنیم بالاخره در یک جایی مراسمی برگزار می‌شود؛ بر این اساس تصمیم گرفته شده است هر زمان که در مناطق اتفاقی در خصوص مرگ افراد رخ دهد بخشدار، دهیار و فرماندار این مسئله را به دادستان اطلاع دهند تا پیش از مراسم، صاحبان عزا را دعوت کنند و از آن‌ها تضمین قوی گرفته شود که مراسمی برگزار نشود.

منبع:صفحه مورد نظر یافت نشد. | خبرگزاری تسنیم | Tasnim


تصمیمات جدید برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در خوزستان/ تردد ریلی و هوایی ‌به یک‌سوم کاهش می‌یابد‌

 
  • تشکر
Reactions: Narín✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا