خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
جنبه منفی استفاده از لنزهای تماسی و عوارض لنزهای چشم برای قرنیه

استفاده از لنزهای طبی برای اولین بار ، به یک ارتقا شگفت انگیز در چشم شبیه است که دیگر به عینک نیاز ندارید.شما می توانید توسط لنزها دنیا را به وضوح ببینید و دیگر مانعی به نام عینک روی صورتتان وجود ندارد.

لنزها به راحتی بر روی چشم قرار میگیرند و شما قادر به انجام کارهای بسیاری می شوید که تا کنون با عینک نمی توانستید به راحتی انجام دهید .در کنار تمام مزایایی که لنز تماسی طبی دارد ، باید از عوارض و خطرات آن نیز آگاه باشید.

8 ریسک و مضرات استفاده از لنزهای تماسی طبی برای چشم

1. مسدود شدن تامین اکسیژن در چشم ها:

از آنجا که لنزهای تماسی مستقیم روی چشم قرار می گیرند و کل قرنیه را پوشش می دهند، مقدار اکسیژنی که به چشم های شما می رسد، کاهش پیدا خواهد کرد. تامین اکسیژن خوب برای سالم نگه داشتن چشم ها حیاتی است.لنزهای نرم یا سیلیکونی را انتخاب کنید، چون اکسیژن بیشتری را ارسال می کنند.

2. خشکی چشم ها:

لنز تماسی مقدار اشک در قرنیه را کاهش می دهد و برای نرم نگه داشتن خود ،بیشتر اشک ما را جذب می کند. این کمبود اشک باعث ایجاد سندروم خشکی چشم می شود، که منجر به احساس سوزش، ترغیب پذیری و قرمزی چشم ها می شود.اگر چشم ها بیش از حد خشک شوند، قرنیه زخم می شود که می تواند بسیار دردناک باشد.

3. هنگامی که همراه با داروها، به خصوص داروهای ضد بارداری استفاده شوند، ترغیب پذیر می شود:

استفاده همزمان از قرص پیش گیری از حاملگی و لنز تماسی با هم منجر به ترغیب پذیری چشم ها و سوزش مزمن خواهد شد. شما تغییراتی را در اشکی که عمدتاً شامل سه لایه اصلی است که برای حفاظت، شستن و تغذیه سطح چشم تشکیل می شوند، تجربه خواهید کرد.از استفاده لنزها تا زمانی که قرص می خورید، خودداری کنید.

4. تغییر ماهیت در عکس العمل قرنیه :

استفاده از لنزهای تماسی ممکن است باعث کاهش بازتاب در چشم شود.

واکنش قرنیه یک مکانیزم محافظت از چشم است که در آن مغز برای حفاظت از چشمان ما در هر زمانی که کم ترین فشار وارد قرنیه می شود، با پلک زدن از چشم هایمان محافظت می کند.مثلا یک شی در حال پرواز به سوی چشم ها و یا آسیب رساندن توسط فرد دیگر.

زمانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنید، به بدن خود یاد می دهید که واکنش قرنیه طبیعی را نادیده بگیرید. در این شرایط واکنش قرنیه به مرور ضعیف می شود ، در نتیجه شما نمی توانید چشم های خود را به اندازه کافی سریع ببندید و پلک بزنید که می تواند منجر به آسیب چشم شود. بنابراین استفاده از لنزها را به حداقل برسانید. وقتی در خانه هستید از عینک استفاده کنید.

5. ساییدگی قرنیه :

این امکان وجود دارد که لنزهای تماسی قرنیه شما را خراش دهند؛ در صورتی که لنزها به درستی روی چشم قرار نگیرند و یا زمانی که چشم های شما بیش از حد خشک است،خراش قرنیه ایجاد شود.

هرگز با لنزهای تماسی نخوابید. این لنزها با جذب ذراتی مانند گرد و غبار و سپس مالیدن چشم ، موجب سائیدگی در قرنیه می شوند .این خراش ها با ایجاد حفره های کوچک باعث نفوذ باکتری و ویروس و در نتیجه عفونت چشم می شوند که ممکن است منجر به از دست رفتن بینایی شوند.


عوارض استفاده از لنز برای قرنیه

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
6.چشم قرمز یا ورم ملتحمه :

اگر لنزهای تماسی را برای ساعت های طولانی استفاده کنید, خطر بسیار زیادی خصوصاً در طول شب, وجود خواهد داشت. لنزها محیطی مرطوب را فراهم می کنند که به عنوان بسـ*ـتر پرورش بالقوه برای میکروارگانیسم ها مثل ویروس ها و باکتری ها عمل می کند.

علاوه بر این , از آنجایی که اکسیژن کم تری به قرنیه می رسد, وقتی لنزها را می گذارید, بدن با عفونتی که توسط باکتری ها یا ویروس ها ایجاد می شود, نمی تواند مبارزه کند.

همیشه, همیشه, همیشه لنز تماس خود را قبل از خوابیدن بردارید.

7. پتوز :

پتوز شرایطی است که پلک ها می افتند و افراد مبتلا قادر به باز کردن چشمان خود نیستند . اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید, ممکن است روی بافت های پلک که منجر به اسکار و انقباض می شوند, حرکت کنند که منجر به افتادگی بیشتر پلک می شود . این امر به خصوص برای افرادی که از لنز تماسی سخت استفاده می کنند ،بیشتر صدق می کند .تعویض لنز با لنزهای تماسی نرم ایده خوبی خواهد بود.

8. زخم قرنیه:

این بیماری زمانی اتفاق می افتد که زخم باز حاوی قارچ, باکتری, عفونت انگلی و یا ویروس در قرنیه چشم ایجاد شود. زخم قرنیه در صورت عدم درمان به موقع باعث کوری دائمی می شود . اگر زخم قرنیه منجر به نابینایی شود, پیوند قرنیه تنها راه بازگرداندن بینایی است.

جلوگیری از اثرات جانبی ناشی از لنز تماسی:
  • بیش از حد لنز تماسی نگذارید و آنها را با تجویز پزشک, دور بیندازید یا تعویض کنید.
  • هر چه بیشتر بدون جایگزین کردن لنزها پیش بروید, بیشتر لنز ،آسیب رسان خواهند بود؛ زیرا عدم تعویض لنز باعث کاهش تامین اکسیژن قرنیه می شود و در نهایت به چشم ها آسیب می رساند.
  • تست لنز تماسی معمول خود را از دست ندهید.
  • معاینه منظم توسط چشم پزشک به شما کمک می کند مشکلات ناشی از لنز تماسی را در مراحل اولیه تشخیص دهید و با درمان به موقع از آسیب جدی خودداری کنید.

علائم استفاده بسیار طولانی از لنزهای تماسی:

چشم برای عملکرد صحیح خود به اکسیژن کافی نیاز دارد. عوارض استفاده طولانی مدت از لنز تماسی و نرسیدن اکسیژن کافی به چشم عبارت اند از :

  • درد چشم
  • دید تار و مبهم
  • حساسیت به نور
  • قرمزی چشم
  • رشد بیش از حد رگ های خونی در اطراف چشم
  • زخمی شدن قرنیه
  • حساسیت چشم
اگر شما هر یک از علایم فوق را از لنز تماسی دارید, توصیه می شود که به چشم پزشک خود مراجعه کنید چرا که یک متخصص می تواند با مشاهده و بررسی علائم ، استفاده از آنها را متوقف کند.

معاینه چشم برای ارزیابی میزان التهاب انجام می شود و یک داروی موضعی یا استروئیدی در صورت وجود, توصیه می شود. پس از بهبود علائم برای استفاده دوباره از لنز تماسی ، باید نوع متناسب را انتخاب کرده و راهنمایی های لازم برای استفاده از آن را آموزش ببینید.

چگونه می توانم مراقب لنزهایم باشم؟

استفاده درست از لنزهای تماسی بسیار مهم است . اگر چه انواع مختلفی از لنزهای تماسی وجود دارد, به طور کلی شما باید:

  • استفاده از لنز در مهلت مقرر
  • رعایت بهداشت در هنگام استفاده
  • ضد عفونی کردن آنها طبق توصیه
  • مراجعه برای تست لنز به مراکز مخصوص
نکته :مراجعه برای تست اهمیت بسیاری دارد زیرا بدون تست منظم چشم, بیماری های چشمی تشخیص داده نمی شوند.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است ، با پیشگیری چشمان شما آسیب نمی بیند.

اگر درباره نحوه مراقبت از برند لنز تماسی ویژه خود مطمئن نیستید, یک جلسه آموزش لنز تماسی را رزرو کنید.

منبع:نمناک


عوارض استفاده از لنز برای قرنیه

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا