خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
در میان زبان‌های خارجی بسیاری که می‌توانید مطالعه کنید، چرا باید عربی یاد بگیرید؟ آموزش زبان عربی آسان نیست، بنابراین، زمان و تلاش بسیاری برای یادگیری آن نیاز خواهد داشت. اما با نگاه کردن به جنبه مثبت، آموزش زبان عربی می‌تواند مزایای متعددی را ارایه دهد. اگر به مزایای زبان عربی فکر کنید، تلاش و زمان برای یادگیری این زبان, ارزش دارد.


زبان عربی

عربی یک زبان نژاد سامی جنوبی است. این زبان در اغلب بخش‌های شبه‌جزیره عربستان، بخش‌هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت می‌شود. در این مناطق، زبان‌های با بیش‌ترین تعداد گویندگان به ترتیب زبان عربی، فارسی، ترکی، کردی و یهودی هستند. این زبان‌ها به خانواده‌های زبان‌های مختلف تعلق دارند. ترکیه بخشی از خانواده ترک است. خانواده زبان‌های هندواروپایی، زبان‌های کردی و فارسی است. یهودی و عربی به خانواده آفریقایی-آسیایی تعلق دارند. علاوه بر این زبان‌های اصلی، مردم خاورمیانه حدود ۲۰ زبان اقلیتی دارند.


عربی یک زبان بزرگ است که ۳۰ نوع یا گویش مدرن دارد. عربی ادبی که به عربی مدرن یا عربی استاندارد نیز (MSA)خوانده می‌شود، امروزه به عنوان زبان رسمی و برای نوشتن در دنیای عربی استفاده می شود در حالی که عربی کلاسیک در ادبیات اسلامی قرن هفتم تا نهم به کار گرفته شده است. از مزایای زبان عربی ، زبان قرآن بودن آن است.

پایه عربی استاندارد نسخه کلاسیک است و تفاوت بین این دو به ساده‌سازی و مدرن‌سازی در سبک های نوشتن و صحبت کردن مربوط می‌شود. MSA در نسخه‌های مدرن قرآن و نسخه‌های مدرن رمان‌های عباسیان استفاده می‌شود.

از مزایای زبان عربی می توان به ۹ مورد زیر اشاره کرد:


از مزایای زبان عربی پنجمین زبان بومی رایج بودن در جهان است.

عربی زبان رسمی بیش از ۲۰ کشور است و ۳۷۵ میلیون نفر از گویشوران بومی این زبان وجود دارند. این سخنگویان عمدتا در خاور میانه متمرکز هستند، اما گروه‌های اقلیت زیادی در سراسر جهان وجود دارند. همچنین زبان رسمی سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه آفریقا است.


تقاضای بالا و عرضه کم زبان عربی در دنیای غرب وجود دارد.

تعداد نسبتا کمی از غربی‌ها جرات یادگیری عربی را دارند. با اهمیت رو به رشد خاور میانه در امور بین‌الملل، کمبود شدید کارمندانی در غرب وجود دارد که به زبان عربی و فرهنگ آن آشنا هستند. آن‌هایی که زبان عربی را آموزش می بینند می‌توانند از مزایای زبان عربی بهره مند شوند و مشاغلی را در زمینه‌های مختلف از قبیل، روزنامه‌نگاری، تجارت و صنعت، آموزش، امور مالی و بانکداری، ترجمه و تفسیر، مشاوره، خدمات خارجی و خبرنگاری و موارد بسیار دیگر پیدا کنند.

منبع: زبان نگار


مزایای زبان عربی : چرا زبان عربی یاد میگیریم؟

 
  • تشکر
Reactions: سیده کوثر موسوی

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشورهای عرب‌زبان بازاری رو به رشد برای تجارت هستند.
طرح‌هایی برای ادغام دنیای عرب به اقتصاد جهانی فرصت‌های تجاری بالقوه متعددی را ایجاد می‌کنند. مناطق عربی با رشد سریع جمعیت، بازار صادرات عظیمی را برای کالاها و خدمات فراهم می‌کنند. با تولید ناخالص داخلی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در سال، این منطقه همچنین پتانسیل زیادی برای عرضه به بازار جهانی دارد.

کشورهای عربی در حال اصلاح و متنوع ساختن اقتصاد خود هستند. مقررات کسب‌وکار به منظور ایجاد مزیت رقابتی بیشتر و جذب کارآفرینان، بهبود یافته‌است. برای مثال در خلیج عربی، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در زمینه‌هایی مثل ساخت‌وساز، امور مالی، مخابرات و گردشگری ایجاد شده‌است. به منظور انجام موثر کسب‌وکار، فرد باید زبان و فرهنگ افرادی را درک کند که یک امید برای مذاکره و هدایت تجارت با آن‌ها وجود داشته باشد. فرهنگ کسب‌وکار در دنیای عرب در مورد ایجاد روابط شخصی با اعتماد متقابل است. در این محیط، مزایای زبان عربی می‌تواند در ترویج روابط تجاری عمیق‌تر ابزاری کمک کننده باشد.


مردم عرب‌زبان کمک‌های شایانی به تمدن جهان کرده‌اند.
در حالی که اروپا رکود اقتصادی نسبی قرون‌وسطی را تجربه می‌کرد، تمدن اسلامی-عربی در اوج خود بود. اعراب به پیشرفت علم، پزشکی و فلسفه کمک بزرگی کردند. بسیاری از فرهنگ‌های یونانی، روم و بیزانسی برای جهان از طریق کتابخانه‌های عربی حفظ شدند. اعراب نیز در زمینه‌هایی مانند ادبیات، ریاضیات، دریانوردی، علم نجوم و معماری مشارکت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند. از مزایای زبان عربی اکتشاف این حجم عظیم از دانش به زبان اصلی است.


جهان عرب دارای میراث فرهنگی غنی است.
جهان عرب دارای هنر ، موسیقی، ادبیات، آشپزی و روش زندگی منحصر به فرد است. غربی‌ها شاید داستان های ۱۰۰۱ شب را مطالعه کرده باشند و ممکن است برخی غذاهای خاور میانه مانند هوموس یا فلافل را امتحان کرده باشند، اما آگاهی غرب از روش زندگی عرب ها به طور کلی محدود است. از مزایای زبان عربی و کاوش در دنیای عرب، یاد می‌گیرید که از محصولات فرهنگی متمایز بهره مند شوید و برخی از ارزش‌های مهم برای مردم عربی مانند افتخار، منزلت و مهمان‌نوازی را درک کنید.


از مزایای زبان عربی ، زبان اسلام بودن آن است.
علاوه بر میلیون‌ها بومی، میلیون ها نفر عربی به عنوان یک زبان خارجی یادگرفته اند، چرا که زبان قرآن، توسط مسلمانان سراسر جهان درک می‌شود.


مزایای زبان عربی : چرا زبان عربی یاد میگیریم؟

 
  • تشکر
Reactions: سیده کوثر موسوی

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانستن عربی می‌تواند درک بین فرهنگی را ترویج دهد.

غربی‌ها علاوه بر محدودیت داشتن برای آشنایی با فرهنگ عربی واقعی، با الگوهای منفی یک بعدی از مردم عرب‌زبان از طریق رسانه‌های خبری، فیلم‌های هالیوودی و دیگر منابع مواجه هستند. در عین حال، وقایع خاورمیانه بر زندگی روزمره ما تاثیر می‌گذارد.

اتکا به چنین تصاویر کاذب و سطحی می‌تواند منجر به عدم اعتماد و سو تفاهم، عدم توانایی در هم‌کاری، مذاکره و سازش، و شاید حتی مقابله نظامی شود. آن‌هایی که عربی می‌آموزند بینش عمیق‌تری را به ارزش‌های فرهنگی و مذهبی این مردم کسب می‌کنند.

افرادی که زبان عربی می‌دانند می‌توانند با شکاف فرهنگی و زبانی بین کشورها مذاکره کنند، به حل و اجتناب از مناقشه بین فرهنگ‌ها کمک کنند و به کسب و کارها کمک کنند تا در تجارت بین‌المللی موفق شوند. تمایل به اصلاحات با هدف شفافیت بیشتر دولت و افزایش مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری وجود دارد. از مزایای زبان عربی توسعه روابط تجاری و تبادل فرهنگی بین کشورهای عربی و سایر کشورهای جهان است. دانش عربی برای هر کسی که به دنبال درک عمیق از فرهنگ و الگوهای فکری جهان عرب باشد ضروری است.


تاثیر عربی در بسیاری از زبان‌های دیگر مشهود است.

تاثیرات مفاهیم، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی مردم عرب‌زبان در واژگان که عربی به زبان‌های دیگر قرض داده‌است، مشهود است. جبر توسط ریاضیدانان عرب در دوران قرون‌وسطی اختراع شد. محصولات اصلی مانند قهوه و پنبه و لیمو از دنیای عرب بودند. واژگان دیگر عربی که در زبان انگلیسی دیده می‌شوند، بیانگر چیزهای گوناگونی مانند henna, macrame, lute, mattress, gerbil, sorbet, safari و muslinهستند. تاثیر فرهنگ عربی تنها در زبان انگلیسی آشکار نیست بلکه اشتراکات عربی متعددی در فارسی، ترکی، کردی، اسپانیایی، اردو و زبان‌های دیگر نیز دیده می‌شوند.


مزایای زبان عربی : چرا زبان عربی یاد میگیریم؟

 
  • تشکر
Reactions: سیده کوثر موسوی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا