خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • نام: برای تونیک
  • تاریخ تولد: 1388
  • منطقه طلایی: تهران
  • درصد هیجان: 20 درصد
شاید باور نکنید، ولی این ورزش ابتکار یک زن ایرانی است که آن را به نام خودش ثبت کرده. برای تونیک یک کلمه فارسی و خلاصه شده عبارت «روشی برای تونیک مرد/ زن/ انسان...» است، اما چون خانم یاسمن مویدی به خاطر وجود مشکلاتی این رشته را در فرانسه سند زده، سعی کرده اسمی برای آن در نظر بگیرد که دوپهلو باشد. بنابراین اگر از دید فرانسوی ها هم به آن نگاه کنید، اسم معناداری است؛ چرا که نام مخترع خط بریل یعنی لوئیس برای (که ما به او می گوییم بریل) را در آن می بینید.

پایه و اساس «برای تونیک» همان کد بین المللی شش تایی است که نابینایان از آن استفاده می کنند. با این حال این روزش برای همه افراد با هر سن و هر نوع توانایی جسمانی و معلولیتی قابل انجام است. روش کار به این صورت است که باید بتواند شش نقطه فرضی را در فضا در نظر بگیرید و سعی کنید مطابق خط بریل روی این نقاط بنویسید؛ مثلا دست راست را که ببرید بالا و عمود بر زمین نگه دارید می شود نقطه یک. بعد آن را جلو خودتان موازی زمین نگه دارید تا نقطه دو مشخص شود. نقطه سه هم جایی است که دست راست در حالت عادی پایین می افتد. دست چپ هم با همین سیستم نقطه چهار و پنج و شش را مشخص می کند.

حالا اگر بخواهید حرف «ب» را نشان بدهید باید طبق قوانین کدگذاری نقطه یک و دو را نشان بدهید و دستتان را عمود و سپس موازی با زمین نگه دارید. به همین ترتیب باید بتوانید کلمه و جمله ای را پشت سر هم بنویسید و هم زمان ذهن و جسمتان را درگیر کنید. خوبی این ورزش این است که افراد معلول هم متناسب با معلولیتشان می توانند از اعضای دیگر بدن برای انجام آن استفاده کنند. «برای تونیک» با اینکه ورزش عجیب و نوپایی است، اما تا به حال دو دوره مسابقه کشوری هم برای آن طراحی شده. ایران و فرانسه فعال ترین کشورها در رابـ*ـطه با این ورزش هستند.
منبع:معرفی ورزش های جدید


معرفی ورزش تونیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا