خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,232
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
پل معلق کاپیلانو در کانادا | Capilano Suspension Bridge In Canada
پل معلق کاپیلانو در کانادا اولین باردر در سال ۱۸۸۹ میلادی ساخته شد. این پل یکی از جاذبه های گردشگری شهر ونکوور است که هر سال بیش از ۸۰۰۰۰ نفر از آن به پارک اطرافش بازدید می کنند. پلی نسبتا باریک که در ارتفاع ۷۰ متری از سطح رودخانه قرار گرفته و طول آن ۱۳۷ متر است. بازدید از آن برای همه به جز بیماران قلبی آزاد است،

پلی معلق با مناظر خیره کننده در اطرافش، هنگام قدم زدن بر روی پل تصور می کنید که به زمان سفر کرده اید و در تاریخ قدم می زنید. در این بازدید می تواند به تماشای تاریخ، فرهنگ و طبیعت بپردازید و این در حالی است که کامندان اطلاعات مفیدی را در اختیاران خواهند گذاشت.

در این مجموعه به تازگی مسیر صخره نوردی احداث شده که از مسیر پرتگاهی گرانیتی در امتداد رودخانه کاپیلانو عبور می کند. در راه باریک صعود از آن از پله ها، پل ها و گذرگاه های لرزان در دل جنگل های بارانی عبور خواهید کرد. در راه رسیدن به آن ۱۶ منطقه برای استراحت ساخته شده که دو سازه آن از جنس شیشه هستند در این مکان ها امکان تهیه آب نیز وجود دارد.

در سال های اخیر قسمت تازه ای به پل معلق کاپیلانو اضافه شده است، در ورودی مجموعه، پل های چوبی کوچکی ساخته شده است که درختان کاج را به هم وصل می کند و گرداگرد درختان می پیچد و پیش می رود، عبوز از آن ها حس بالا رفتن از درخت را تلقی می کند دقیقا مثل سنجابی که از درختی به درخت دیگر می پرد برای این مجموعه پل ها، نام پل های سنجابی را انتخاب کرده اند.
هنگام راه رفتن روی پل احساس لرزیدن و معلق بودن آن را کاملا حس خواهید کرد. تجربه ای که برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند ممکن است خوش آیند نباشد. دو طرف پل به صخره های گرانیتی اطراف وصل شده اند و کاملا با ۱۲ نقطه اتصال قوی محکم هستند، در حال حاضر هم جنس پل چوب های بسیار مستحکم و بعضی نقاط شیشه های بسیار زخیم و سیم های مفتولی فلزی است.
اما از اصلی ترین ویژگی های که راه رفتن بر پل را تماشایی ساخته است مناظر خیره کننده پیرامون آن است. این پارک جنگلی پر است از درختان همیشه سبز کاج و سرو و صنوبر که سر به فلک کشیده اند و برخی از آنها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و سنشان به ۴۰۰ سال هم می رسد. درختانی که در آب هوای شرجی ونکور رشد کرده اند و برای ما یادآور جنگل های شمال کشور هستند.


هر سال کریسمس (از ۲۴ نوامبر تا ۸ ماه ژانویه) تمام پل و محوطه اطراف آن چراغانی می شوند و منظره ای فوق العاده تماشایی را شکل می دهند. بازدیدکنندگان می توانند حیوانات خانگی خود را نیز همراه بیاورند. در این
زمان انواع کیک و شیرینی مخصوص سرو می شود. جغدهای جنگلی نیز آورده می شوند تا شما را به دنیایی دیگر ببرند. همچنین در فصل های مختلف فستیوال های متفاوتی در پارک برگذار می شود که بازیگران با لباس های رنگی و مخصوص برنامه های شاد برای تماشاگران برپا می کنند.

آدرس: کانادا، بریتیش کلمبیا، شمال ونکوور، جاده ی کاپیلانو
منبع: مجله گردشگری الی گشت


پل معلق در کانادا

 
آخرین ویرایش:
  • عالی
  • جذاب
  • تشکر
Reactions: ozan♪، ~BAHAR.SH~، Armita.M و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا