خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
با سفر به فیلبند غرق ابرها شوید

مازندران یکی از استان های شمالی کشور بوده و در حاشیه دریای خزر واقع شده است. سالانه افراد زیادی این استان و شهرهای آن را برای سفر انتخاب می کنند. آمل، بابل، متل قو، بهشهر و نوشهر از شهرهای این استان هستند که هرکدام جاذبه های گردشگری خاص خود را دارند. روستاهای زیادی اطراف این شهرها هستند و هرکدام مناطق بکری را در خود جای داده اند؛ یکی از این روستاها فیلبند است. اگر قصد سفر به این منطقه بکر و دیدنی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا با اطلاعاتی درباره آن آشنا شوید. پیشنهاد ما به شما این است که با سفر به شمال کشور از گیسوم و پارک جنگلی آن نیز دیدن کنید.

فیلبند کجا است؟

این روستا بخشی از استان مازندران محسوب می شود که در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده است. نزدیکی روستای مذکور دشت وئه بن و روستای سنگچال آمل قرار دارد که هرکدام از مناظر طبیعی خاصی برخوردار هستند. به دلیل ارتفاع زیاد، رفت وآمد به این روستا کار بسیار مشکلی بوده و درگذشته به آن فلبند گفته می شد. این کلمه از دو بخش فل و بند تشکیل شده است که بخش اول آن مفهوم خستگی را می دهد و بخش دیگر به معنای نتوانستن است. این منطقه به بام شرقی مازندران نیز شهرت دارد؛ زیرا همان طورکه گفته شد ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد و همین موضوع باعث شده که به این نام شهرت پیدا کند. به دلیل سرمای زیاد گیاهان زیادی در این روستا رشد نمی کنند و فقط امکان رشد درختان سردسیری از قبیل ون، انگور کوهی، آلوچه ی ترش، زرشک کوهی و... در آن وجود دارد. در روستای نام برده شده حدودا 160 نفر جمعیت زندگی و این افراد به گویش طبری صحبت می کنند. گیسوم یکی از شهرهای استان گیلان است که می توانید به آن سفر کرده و از جاذبه های دیدنی آن دیدن کنید.

محیط روستا

همان طورکه گفته شد روستای مذکور حدود 2300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و این ارتفاع باعث شده که در برخی از روزهای سال بام شرقی مازندران در ابرها محو شود. اگر در این روزها به این منطقه سفر کرده باشید، می توانید پدیده اقیانوس ابرها را مشاهده کنید. اقیانوس ابر زمانی شکل می گیرد که شما در ارتفاعی بالاتر از ابرها باشید و با توده عظیم ابرهای به هم متصل شده مواجه می شوید. می توانید با رفتن به این روستا از اقیانوس ابر و آثار تاریخی آن لـ*ـذت ببرید. بد نیست بدانید که قدمت برخی از این آثار 700 سال تخمین زده شده اند. همچنین در این منطقه امکان خرید رب و ترشی های محلی را فراهم شده است.

مسیر رسیدن به این روستا

بهترین مسیری که می توانید با عبور از آن به این روستا برسید، از شهرهای آمل و جاده هراز می گذرد. این مسیر نسبت به دیگر راه ها پیچ وخم کم تری دارد و می توانید با حداقل خطر به مقصد برسید. همان طورکه می دانید جاده هراز یکی از زیباترین راه های ایران محسوب می شود؛ پس شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از زیبایی های مسیر لـ*ـذت ببرید. همچنین اگر رانندگی شما را خسته کرد، می توانید در حاشیه راه کمی استراحت کنید و به مسیر خود ادامه دهید. برای رسیدن به روستا از این جاده پس از گذشتن از شهر آمل و با عبور از اولین تونل، تابلوی روستای چلاو را مشاهده می کنید. باید به فرعی روستای چلاو بروید و در آخر مسیر به این منطقه زیبا خواهید رسید. این مسیر جاده های خاکی ندارد و می توانید از جاده های آسفالت شده برای رسیدن به مقصد بگذرید.

بهترین زمان سفر به بام شرقی مازندران و نحوه اقامت در آن

همان طورکه گفته شد هوای روستای مذکور بسیار سرد است و به همین دلیل در زمستان خالی از سکنه خواهد شد و در پاییز هم کم تر کسی در آن اقامت دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد بازدید از بام شرقی مازندران را دارید، بهار و تابستان را برای سفر به آن انتخاب کنید. در فصل بهار این روستا مکانی عالی برای تماشای برف، تگرگ و رنگین کمان خواهد بود. فصل تابستان بهترین زمان برای بازدید از بام شرقی مازندران محسوب می شود و دمای هوا معتدل تر خواهد شد. در این فصل می توانید پدیده اقیانوس ابر را ببینید و از استشمام هوای تازه لـ*ـذت ببرید.

اگر از تهران قصد سفر به بام شرقی مازندران را دارید و می خواهید از شلوغی شهر فاصله بگیرید یا هوای تازه تنفس کنید به شما پیشنهاد می کنید که تابستان برای سفر به این منطقه آماده شوید و به تماشای زیبایی های شهرهای اطراف دریای خزر بپردازید. در این روستا هتل یا مسافرخانه ای ساخته نشده، پس اگر قصد اقامت در آن را دارید باید خانه یکی از اهالی روستا را اجاره کرده و در آن اسکان پیدا کنید. همچنین در این منطقه مکانی به نام تکیه غرب ساخته شده که گردشگران می توانند در آن اتاق اجاره کنند.

فیلبند یکی از روستاهای بخش آمل است. در این روستا دشت های بکری وجود دارند که می توانید با سفر به آن از شلوغی و آلودگی فاصله بگیرید. ما در این مطلب اطلاعاتی لازم برای سفر به بام شرقی مازندران را به منظور آشنایی بیشتر شما با این منطقه شرح دادیم.

منبع:نمناک


فیلبند

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا