- عضویت
- 6/6/20
- ارسال ها
- 282
- امتیاز واکنش
- 16,180
- امتیاز
- 303
- محل سکونت
- طِ
- زمان حضور
- 86 روز 16 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
واسیلی واسیلیویچ کاندینسکی (روسی: Васи́лий Васи́льевич Канди́нский; زاده ۱۶ دسامبر ۱۸۶۶ – درگذشته ۱۳ دسامبر ۱۹۴۴) یک نقاش و نظریهپرداز هنریروس بود. از آنجا که او نخستین نقاشیهای مدرناِنتزاعی را خلق کردهاست، یکی از معروفترین و اثرگذارترین هنرمندان سده بیستم بهشمار میآید.
◇زندگی
واسیلی کاندینسکی در ۱۶ دسامبر ۱۸۶۶ در مسکو متولد شد. او در سال ۱۸۹۶ برای تحصیل هنر در مونیخ، مسکو را ترک کرد. وی با خود تأثیراتی از مکتب هنری روسیهٔ آن زمان به همراه آورد که مهمترین آنها عبارتند از شمایلهای مذهبی بومی و رنگهای تند و احساس انگیز مختص هنر محلی روسیه.
علاقهٔ او به فرهنگ عامه وقتی در سال ۱۹۰۸ به همراهگابریله مونتر نقاش به مورنائو-منطقهای در جنوب مونیخ در دامنهٔ رشته کوههای آلپ باواریا-نقل مکان کرد، دوباره اوج گرفت. وی خود را در فرهنگ عامه غوطهور ساخت و عمیقاً تحت تأثیر رنگهای تند، ترکیب بندی سرراست و نقشهای روی شیشه-رسانهای که او و مانتر خود بر ساخته بودند-قرار گرفت. این زوج در شوابینگ در شمال مونیخ ساکن شدند، جایی پر از کافه و لیبرالیسم که برای هنرمندانی که ظاهر و زندگی نا متعارفی دارند، بسیار مناسب بود؛ جایی که عرفان و الهیات موضوع گفتگوهای روزمره را تشکیل میداد. یک فلسفهٔ رمزآلود ک در اوایل قرن بیستم طرفداران زیادی پیدا کرد. عرفان دستیابی به معنویت را از طریق مدیتیشن و تعالیم اسرار آمیز رواج داد.
کاندینسکی علیرغم سخنوریهایش در مورد مفاهیم انتزاعی، از کنار گذاشتن تصویرسازیهای بازنمودی ناراضی بود و همواره از این در هراس بود که مردم قادر به فهم نقاشیهای او نباشند. این تردید در تابلوی طرحی برایترکیب بندی۲ مربوط به سال ۱۹۱۰ دیده میشود. با وجود این که این اثر انتزاعی به نظر میرسد، پر از اشکال قابل تشخیص است: پیکرهها، کوهها، موجها، درختان، خورشید و حتی گنبدهای روسی پیازی شکل کلیساها که در اینجا به گویهایی بر سر چوگان تبدیل شده و به پیکرههای موجود در پیش زمینه شبیه شدهاند. در قسمت مرکزی این اثر، تصویر دو اسب و سوارکارهای آنها دیده میشود که یکی سفید و دیگری آبی است.
◇زندگی
واسیلی کاندینسکی در ۱۶ دسامبر ۱۸۶۶ در مسکو متولد شد. او در سال ۱۸۹۶ برای تحصیل هنر در مونیخ، مسکو را ترک کرد. وی با خود تأثیراتی از مکتب هنری روسیهٔ آن زمان به همراه آورد که مهمترین آنها عبارتند از شمایلهای مذهبی بومی و رنگهای تند و احساس انگیز مختص هنر محلی روسیه.
علاقهٔ او به فرهنگ عامه وقتی در سال ۱۹۰۸ به همراهگابریله مونتر نقاش به مورنائو-منطقهای در جنوب مونیخ در دامنهٔ رشته کوههای آلپ باواریا-نقل مکان کرد، دوباره اوج گرفت. وی خود را در فرهنگ عامه غوطهور ساخت و عمیقاً تحت تأثیر رنگهای تند، ترکیب بندی سرراست و نقشهای روی شیشه-رسانهای که او و مانتر خود بر ساخته بودند-قرار گرفت. این زوج در شوابینگ در شمال مونیخ ساکن شدند، جایی پر از کافه و لیبرالیسم که برای هنرمندانی که ظاهر و زندگی نا متعارفی دارند، بسیار مناسب بود؛ جایی که عرفان و الهیات موضوع گفتگوهای روزمره را تشکیل میداد. یک فلسفهٔ رمزآلود ک در اوایل قرن بیستم طرفداران زیادی پیدا کرد. عرفان دستیابی به معنویت را از طریق مدیتیشن و تعالیم اسرار آمیز رواج داد.
کاندینسکی علیرغم سخنوریهایش در مورد مفاهیم انتزاعی، از کنار گذاشتن تصویرسازیهای بازنمودی ناراضی بود و همواره از این در هراس بود که مردم قادر به فهم نقاشیهای او نباشند. این تردید در تابلوی طرحی برایترکیب بندی۲ مربوط به سال ۱۹۱۰ دیده میشود. با وجود این که این اثر انتزاعی به نظر میرسد، پر از اشکال قابل تشخیص است: پیکرهها، کوهها، موجها، درختان، خورشید و حتی گنبدهای روسی پیازی شکل کلیساها که در اینجا به گویهایی بر سر چوگان تبدیل شده و به پیکرههای موجود در پیش زمینه شبیه شدهاند. در قسمت مرکزی این اثر، تصویر دو اسب و سوارکارهای آنها دیده میشود که یکی سفید و دیگری آبی است.
بیوگرافی واسیلی کاندینسکی | نقاش
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: