خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMé_KH

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/6/20
ارسال ها
444
امتیاز واکنش
16,227
امتیاز
303
زمان حضور
86 روز 14 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
ماگدالنا کارمن فریدا کالو ی کالدرون د ریورا (بهاسپانیایی: Magdalena Carmen Frieda Kahlo y Calderón de Rivera) ‏ (زادهٔ ۶ ژوئیه ۱۹۰۷ در کویوآکان،مکزیکوسیتی – درگذشتهٔ ۱۳ ژوئیه ۱۹۵۴ در کویوآکان،مکزیکوسیتی) نقاش مکزیکی و یکی از زنان نامدار تاریخ هنر معاصر است.[۱] او به‌ویژه به‌خاطر خودنگاره‌های هنرمندانه‌اش، مشهور است.


◇اوایل زندگی


فریدا در تاریخ ۶ ژوئیه ۱۹۰۷ از پدری آلمانیتبار و مادری دورگه (اسپانیایی و بومی مکزیک) در خانه‌ای که اکنون موزهٔ فریدا است موسوم به «خانهٔ آبی» در شهرک کوچکی به‌نام کویوآکان در حومهٔ مکزیکو سیتی به دنیا آمد.پدرش یک نقاش و عکاس یهودی-آلمانی با اصلیترومانیایی بود.

پدر فریدا از هنرمندان عکاس مشهور مکزیک بود که پرتره‌های زیادی از کودکی فریدا گرفته‌است. سلف‌پرتره‌هایی که فریدا از خود می‌کشید در واقع به نوعی تداوم عکس‌های پدر است.

سه ساله بود که انقلاب مکزیک و جنگ‌های داخلی به وقوع پیوست. در شش سالگی به علت ابتلا به فلج اطفال چندین ماه در خانه بسـ*ـتری شد. این بیماری انحرافی ماندگار در پای راستش باقی گذاشت و همین موضوع باعث شد تا پای راست او همیشه لاغرتر از پای دیگرش باشد و سبب شد از آن پس تا پایان عمر در همه‌جا با دامنهای بلند (با تزئینات پیشاکلمبوسی و موهایی آراسته به نوارها و پارچه‌ای رنگین) ظاهر شود.

در سپتامبر ۱۹۲۵، نقطهٔ عطف زندگی فریدا کالو به شکل حادثه‌ای دردناک بر او فرود آمد. فریدا دانشجوی هجده‌سالهٔ رشتهٔ پزشکی در تصادف شدید اتوبوس از ناحیهٔ شانه، سـ*ـینه، کمر، لگن و پا دچار شکستگی‌های متعدد شد. خودش دربارهٔ لحظهٔ سانحه می‌گوید «دستهٔ صندلی چون شمشیری که به گاو می‌زنند در من فرورفت.»در این میان، به دنبال جراحتی که بر اثر فرورفتن میله‌ای آهنی بر رحم او ایجاد شد، فریدا تا پایان عمر از داشتن فرزند محروم ماند.


بیوگرافی فریدا کالو | نقاش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

FaTeMé_KH

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/6/20
ارسال ها
444
امتیاز واکنش
16,227
امتیاز
303
زمان حضور
86 روز 14 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
◇روی آوردن به نقاشی

پس از این تصادف، بسـ*ـتر بیماری جایی بود که فریدا درست در نقطه‌ای که می‌توانست پایان زندگی‌اش باشد، سرنوشت خود را به دست گرفت و برای اولین بار شروع به کشیدن نقاشی کرد؛ او با عاریه‌گرفتن لوازم این کار از پدرش توانست امیال، آرزوها و رنج‌هایش را از جسم ساکن و سراسر آتل و گچ‌گرفته‌اش روانهٔ بوم نقاشی کند.
او از آسیب‌های جسمی‌اش جان سالم به در برد و در نهایت قادر به راه‌رفتن شد. با این وجود، درد پای فریدا هرگز به‌طور کامل او را ترک نکرد. فریدا پس از این توجهش را از حرفهٔ پزشکی به نقاشی معطوف کرد.

◇مرگ

در ۱۹۵۳ پزشکان به دلیل وخامت بیماری قانقاریا مجبور شدند یکی از پاهای فریدا را قطع کنند. فریدا که یک سال آخر عمرش را بر صندلی چرخدار می‌گذراند، برای تحمل دردهای جسمی و روحی به اعتیاد روی آورده بود.

در نهایت، فریدا کالو در ۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ به دلیل انسداد جریان خون درگذشت. خاکستر او هم‌اکنون درون کوزه‌ای در خانهٔ قدیمی اوست که حالا تبدیل به «موزهٔ فریدا کالو» شده‌است.او چند روز پیش از درگذشتش در یادداشت‌های روزانه‌اش نوشته بود: «امیدوارم عزیمت لـ*ـذت‌بخش باشد و امیدوارم هرگز بازنگردم.»

◇سبک هنری


در مرکز اکثر آثار فریدا، خود او را می‌بینیم که با تکنیکی استوار در ایجاد خطوط و نهادنِ رنگ‌هایی که گویی کاملاً مطمئن بر جای خود نشسته‌اند و با چشمانی هشیار و لـ*ـب‌هایی که انگار بدون هیچ درزی برهم نهاده شده و در سکوت ترسیم شده‌اند، به مخاطب زل زده‌است.از ۱۴۳ نقاشی‌ای که او کشیده‌است ۵۴ نقاشی خودنگاره اند.چهره‌نگاری‌های کالو از خودش آمیخته با مفاهیم و نمادهای شخصی‌اند. این خودنگاره‌ها اغلب به همراه حیواناتی کوچک و گیاهانی تزئینی در میان قاب‌ها ظاهر شده‌اند.میمونها و گربههایی با رنگ سیاه که دست در گردن فریدا حلقه کرده‌اند و همگام با او به جایی بیرون از تصویر — که چشم تماشاگرشان است — خیره شده‌اند؛یا گیاهانی که گاه بزرگ‌تر از اندازهٔ واقعی در پس‌زمینه او را دربر گرفته‌اند و گل‌هایی که در عین سرزندگیِ رنگ‌هایشان، مُرده و لَخت، زینتِ گیسوان او شده‌اند.

فریدا در خودنگاره با گردنبند خار و مرغ مگس خود را در حالی ترسیم کرده که گردنبندی از خار با آویزی ازمگس‌مرغ مُرده بر گردنش است و میمونی با حالتی صمیمی و دوستانه به کشیدن این گردن‌آویز مشغول است گویی می‌خواهد بر درد آن بیفزاید. همچنین گربه‌ای که در کمین مرغ مُرده‌است. میمون در نشانه‌شناسی باورهای عامیانهٔ مکزیک، هم نشانهٔ مرگ است و هم نمادی برای شوخ‌طبعی و سرزندگی؛ و مرغ مگس‌خوار نیز طلسمی برای کامیابی در عشق؛ و همچنین معتقدند قهرمانان مُرده به شکل این پرنده به زمین بازمی‌گردند.

با سررشته‌ای که فریدا از علم پزشکی داشت، بعضی نقاشی‌هایش با دقت بسیار در کالبدشناسی بدن انسانکشیده شده‌اند. در اغلب آثار فریدا رنج و صدمه متوجهٔ بخش از گردن به پایینِ جسم‌اش است که می‌تواند اشاره به آن تصادف سرنوشت‌ساز جوانی‌اش داشته باشد.

فریدا در دوران زندگی کوتاهش همواره می‌خواست تا به بطن زندگی رسوخ کند و در این مسیر، جسم سرشار از درد خویش را در تابلوهایش بی پوشش می‌کرد و می‌شکافت. او درمکزیکی که رو به سوی پیشرفت و گذار داشت تاریخ را به‌عقب مرور می‌کرد.

●منابع

  • وابرر، کتوفون (۱۳۸۷). نقاشی و زندگی فریدا کالو. ترجمهٔ مهین صدری، کاتا موزر. مؤسسهٔ فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر. شابک ۹۷۸-۹۶۴-۶۹۹۴-۸۱-۲.
  • جمشیدنژاد، فروزان (۱۳۹۱). «آتش و کرباس؛ زندگی پرحادثه و آثار پرمعنای فریدا کالو». بی‌بی‌سی فارسی. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ مرداد ۱۳۹۱. از پارامتر ناشناخته |ماه= صرف‌نظر شد

____________________________________________________________________


بیوگرافی فریدا کالو | نقاش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH و Narín✿

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,319
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
فریدا کالو (Frida Kahlo)، هنرمند نقاش اهل مکزیک بود که به‌عنوان یکی از افراد مشهور جنبش فمینیسم شناخته می‌شود.
فریدا کالو به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین هنرمندان مکزیک شناخته می‌شود. فریدا پس از تصادف شدیدی که با اتوبوس داشت شروع کرد به کشیدن نقاشی‌هایی که عمدتا خودنگاره یا سلف پرتره بودند.
او بعدها چهره‌ی فعالی در عرصه‌ی سـ*ـیاست شد. سپس در سال ۱۹۲۹ با یکی از هنرمندان کمونیست به نام دیه‌گو ریوِرا (Diego Rivera) ازدواج کرد. فریدا در سال ۱۹۵۴ از دنیا رفت. او پیش از مرگ آثار خود را در پاریس و مکزیک به‌نمایش گذاشت.

خانواده، تحصیلات و سال‌های ابتدایی زندگی فریدا کالو
فریدا کالو با نام ماگدالِنا کارمِن فریدا کالو ی کالدرون (Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderon) در تاریخ ۶ جولای ۱۹۰۷ چشم به جهان گشود. او در کویوآکان (Coyoacan) در مکزیک به دنیا آمد.
پدر فریدا، ویلهلم یک عکاس اهل آلمانبود. او به مکزیک مهاجرت کرد و در آن‌جا با ماتیلده، مادر فریدا، آشنا شد و با او ازدواج کرد. فریدا ۲ خواهر بزرگ‌تر به‌نام‌های ماتیلده و آدریانا و ۱ خواهر کوچک‌تر به نام کریستینا داشت. کریستینا ۱ سال بعد از فریدا متولد شد.
فریدا در سن ۶ سالگی به بیماری فلج اطفال مبتلا شد. این بیماری باعث شد فریدا به مدت ۹ ماه بسـ*ـتری شود. او پس از بهبودی دیگر نمی‌توانست به‌خوبی راه برود زیرا این بیماری به پای راستش آسیب رسانده بود.

پدرش برای کمک به بهبودی فریدا، او را به فوتبال، شنا و حتی کُشتی تشویق می‌کرد. این ورزش‌ها در آن دوران برای دختران کمی غیرمعمول بود.
در سال ۱۹۲۲ فریدا در یک موسسه‌ی آموزش ملیِ معروف ثبت‌نام کرد. او یکی از معدود دانشجویان دختری بود که در کلاس‌های این آموزشگاه شرکت می‌کردند. فریدا خیلی زود به دلیل روحیه‌ی شاد و دوستانه‌ و علاقه‌اش به لباس‌ها و جواهرات رنگارنگ و سنتی شهرت پیدا کرد.
فریدا در این مدرسه با گروهی از دانشجویان که از نظر سـ*ـیاسی همفکر او بودند، آشنا شد. او فعالیت خود را در عرصه‌ی سـ*ـیاست گسترش داد و به عضویت اتحادیه‌ی جوانان کمونیست (Young Communist League) و حذب کمونیست مکزیک (Mexican Communist Party) درآمد.


بیوگرافی فریدا کالو | نقاش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,319
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
تصادف فریدا کالو
در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۲۵، فریدا و همکلاسی‌اش الیخاندرو گومز آریاس (Alejandro Gomez Arias) که رابـ*ـطه‌ی عاشقانه‌ای با او داشت، دچار یک تصادف شدید شدند. در اثر این تصادف، یک میله‌ی فولادی در پای فریدا فرو رفت. فریدا در این تصادف آسیب بسیار زیادی دید و دچار شکستگی‌هایی در ناحیه‌ی نخاع و لگن شد.
فریدا به مدت چند هفته در بیمارستان صلیب سرخ مکزیکوسیتی بسـ*ـتری شد. پس از سپری کردن این مدت به خانه بازگشت تا به‌طور کامل بهبود یابد.
در این مدت اولین سلف پرتره‌ی خود را آغاز کرد و در همان سال آن را به پایان رساند. او این نقاشی را به گومز آریاس هدیه داد.
ازدواج فریدا کالو با دیه‌گو ریورا
در سال ۱۹۲۹، فریدا و دیه‌گو ریوِرا، نقاش معروف مکزیکی با یکدیگر ازدواج کردند. فریدا و ریورا برای اولین بار در سال ۱۹۲۲، زمانی‌که دیه‌گو برای انجام پروژه‌ای به دبیرستان فریدا رفت، آشنا شدند.
فریدا اغلب هنگامی‌که دیه‌گو ریورا مشغول کشیدن نقاشی خلقت (The Creation) بر روی دیوارِ سالن سخنرانی مدرسه بود، به تماشای او می‌نشست. بر اساس برخی از مستندات او به یکی از دوستانش گفته بود که روزی فرزند دیه‌گو ریورا را به دنیا خواهد آورد.
فریدا در سال ۱۹۲۸ با دیه‌گو ریورا ارتباط خود را از سر گرفت. دیه‌گو آثار هنری فریدا را تحسین می‌کرد و این دو رابـ*ـطه‌ی خود را آغاز کردند. در سال‌های اول فریدا کالو، ریورا را در ماموریت‌ها و پروژه‌هایی که در شهرهای مختلف داشت همراهی می‌کرد.
در سال ۱۹۳۰، آن‌ها در سانفرانسیسکو در کالیفرنیا زندگی می‌کردند. سپس برای نمایش آثار ریورا در موزه‌ی هنرهای معاصر به نیویورک رفتند. آن‌ها بعدها به دلیل پروژه‌ی ریورا با موسسه‌ی هنری دیترویت به این شهر نقل مکان کردند.
در سال ۱۹۳۳ زندگی فریداکالو و دیه‌گو ریورا در نیویورک سیتی با جنجال‌های زیادی روبه‌رو شد. در آن زمان ریورا پروژه‌ای برای نلسون راکفلر (Nelson Rockefeller) انجام می‌داد. نام این نقاشی دیواری مرد در چهارراه (Man at the Crossroads) بود که در ساختمان RCA در راکفلر سنتر (Rockefeller Center) کشیده شد.
اما پس از آن‌که ریورا پرتره‌ ولادیمیر لِنین (Vladimir Lenin)، رهبر کمونیست را در این نقاشی کشید، راکفلر این پروژه را متوقف کرد. بعدا روی این تصویر نقاشی دیگری کشیده شد.
چند ماه پس از این ماجرا، این زوج به مکزیک بازگشتند و در سن آنجل (San Angel) زندگی خود را ادامه دادند. زندگی این دو دوام زیادی نداشت. آن‌ها جدا از یکدیگر زندگی می‌کردند اما در استودیو‌های سن آنجل درکنار هم ظاهر می‌شدند.
فریدا از خیـ*ـانت‌های دیه‌گو و رابـ*ـطه‌اش با خواهرش کریستینا دلخور بود. در جواب این خیـ*ـانت‌ها فریدا موهای بلند و سیاه معروفش را کوتاه کرد. او دوست داشت فرزندی داشته باشد اما در سال ۱۹۳۴ یک سقط جنین را تجربه کرد که موجب ناراحتی فراوان او شد.
فریدا و دیه‌گو مدت‌های زیادی از هم جدا بودند اما در سال ۱۹۳۷ برای کمک به لیون تروتسکی، کمونیست تبعیدی اهل شوروی و همسرش ناتالیا با یکدیگر همکاری کردند.


بیوگرافی فریدا کالو | نقاش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,319
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
در سال ۱۹۳۷، زمانی‌که تروتسکی پناهندگی مکزیک را دریافت کرد، به همراه همسرش درخانه‌ی آبی (خانه‌ی دوران کودکی فریدا کالو) در کنار آن‌ها ساکن شد. تروتسکی که رقیب جوزف، استالین رهبر شوروی بود، از اینکه توسط او ترور شود، وحشت داشت. گفته می‌شود تروتسکی و فریدا کالو در این مدت با یکدیگر رابـ*ـطه‌ی کوتاه مدتی داشتند.
فریدا در سال ۱۹۳۹ از دیه‌گو ریورا طلاق گرفت. البته این جدایی مدت زیادی طول نکشید و آن‌ها در سال ۱۹۴۰ مجددا با یکدیگر ازدواج کردند. آن‌ها مدت زیادی جدا از هم زندگی کردند و هرکدام در طی سال‌ها با افراد دیگری رابـ*ـطه داشتند.
زندگی هنری
درحالی‌که فریدا کالو هرگز خود را به‌عنوان یک هنرمند پیرو سورئالیسمتلقی نمی‌کرد، در سال ۱۹۳۸ با یکی از چهره‌های مطرح این جنبش ادبی و هنری به نام آندره برتون (Andre Breton) دوست شد.
در همان سال فریدا یک نمایشگاه در گالری نیویورک سیتی (New York City) برگزار کرد و نیمی از ۲۵ نقاشی‌ که در این گالری به نمایش گذاشته شده بودند را به فروش رساند.
پس از این نمایشگاه، کالو در ۲ پروژه با کلر لوس (Clare Boothe Luce) سردبیر یک مجله‌ی معروف همکاری کرد.
در سال ۱۹۳۹، فریدا کالو برای زندگی به پاریس نقل مکان کرد. در آن‌جا برخی از نقاشی‌هایش را به نمایش گذاشت و با هنرمندانی چون مارسل دوشان (Marcel Duchamp) و پابلو پیکاسو دوست شد.
فریدا کالو در سال ۱۹۴۱ در یک همکاری با دولت مکزیک، شروع به کشیدن پرتره‌ی ۵ زن برجسته‌ی مکزیکی کرد. اما به علت از دست دادن پدرش و مشکلات مزمن جسمی نتوانست این پروژه را به پایان برساند.
علی‌رغم چالش‌هایی که در زندگی شخصی‌اش داشت، آثارش روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کردند و در نمایشگاه‌های گروهی به نمایش گذاشته می‌شدند.
در سال ۱۹۵۳، کالو اولین نمایشگاه انفرادی خود در مکزیک را برگزار کرد. او در این مدت به علت بیماری بسـ*ـتری بود اما افتتاحیه‌ی نمایشگاه را از دست نداد. فریدا با آمبولانس خود را به نمایشگاه رساند و تمام عصر را از تختی که برای او قرار داده بودند به جشن وگفت‌وگو با بازدیدکنندگان سپری کرد.
پس از مرگ فریدا کالو، جنبش فمینیستِ دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی به زندگی شخصی و کاری این هنرمند علاقه پیدا کرد. زیرا بسیاری او را به‌عنوان نمادی برای خلاقیت زنان به‌شمار می‌آوردند.
معروف ترین نقاشی های فریدا کالو
بیشتر آثار فریدا کالو را سلف پرتره‌ها یا خودنگاره‌ها تشکیل می‌دهند. برخی از معروف‌ترین نقاشی‌های او عبارتند از:
فریدا و دیه‌گو ریورا (Frieda and Diego Rivera) در سال ۱۹۳۱
بیمارستان هنری فورد (Henry Ford Hospital) در سال ۱۹۳۲
خودکشی دوروتی هِیل (The Suicide of Dorothy Hale) در سال ۱۹۳۹
دو فریدا (The Two Fridas) در سال ۱۹۳۹
ستون شکسته (The Broken Column) در سال ۱۹۴۴
مرگ فریدا کالو
فریدا کالو در تاریخ ۱۳ جولای ۱۹۵۴، یک هفته پس از تولد ۴۷ سالگی‌اش در خانه‌ی آبی محبوبش از دنیا رفت. درباره‌ی مرگ فریدا گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود دارد. گفته می‌شود علت مرگ او آمبولی ریه بوده است اما داستان‌هایی هم درباره‌ی احتمال خودکشی وجود دارد.
در دهه‌ی ۱۹۵۰ فریدا کالو دچار مشکلات جدی جسمی شد. پزشکان بیماری قانقاریا را در پای راست او تخشیص دادند. پس از آن فریدا به مدت ۹ ماه در بیمارستان بسـ*ـتری بود و تحت عمل‌های جرای زیادی قرار گرفت. او در این مدت علی‌رغم این‌که نمی‌توانست به‌راحتی حرکت کند، به نقاشی کردن و حمایت از جنبش‌های سـ*ـیاسی ادامه داد.


بیوگرافی فریدا کالو | نقاش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,319
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
در سال ۱۹۵۳، پزشکان مجبور شدند برای جلوگیری از گسترش قانقاریا پای راست او را قطع کنند. فریدا پس از قطع شدن پای راستش دچار افسردگی شد. او به دلیل شرایط وخیم جسمانی در آوریل ۱۹۵۴ دوباره به بیمارستان بازگشت. البته برخی از گزارشات علت بسـ*ـتری شدن فریدا را خودکشی می‌دانند.
او دو ماه بعد به علت ذات‌الریه در بیمارستان بسـ*ـتری شد. فریدا هرگز اجازه نداد شرایط بد فیزیکی مانع فعالیت‌های سـ*ـیاسی‌اش شود. آخرین حضور او در جمع مردم در تاریخ ۲ جولای در تظاهراتی علیه سرنگونی خاکوبو آرنز (Jacobo Arbenz) رئیس‌جمهور گواتمالا بود. این سرنگونی با حمایت آمریکااتفاق افتاد.
فیلم هایی درباره فریدا کالو
در سال ۲۰۰۲، فیلم سینمایی فریدا (Frida) با بازی سلما هایک (Salma Hayek) و به کارگردانی جولی تِیمور (Julie Taymor) اکران شد. در این فیلم سلما هایک در نقش فریدا و آلفرد مولینا در نقش ریورا بازی کردند. فیلم فریدا نامزد ۶ جایزه اسکار شد و اسکار بهترین گریم و موسیقی متن را از آن خود کرد.
موزه فریدا کالو
خانه‌ی پدری فریدا کالو، جایی که فریدا در آن به‌دنیا آمد و بزرگ شد، بعدها به‌عنوان خانه‌ی آبی (Blue House) یا کاسا آزول (Casa Azul) شهرت پیدا کرد. این خانه در سال ۱۹۵۸ به‌عنوان یک موزه افتتاح شد.
این موزه در کویوآکان در مکزیکوسیتی قرار دارد و آثار دست‌سازی از این هنرمند به‌همراه برخی از بهترین نقاشی‌هایش مانند ویوا لا ویدا (۱۹۵۴)، فریدا و سزارین (۱۹۳۱) و پرتره‌ی پدرم ویلهلم کالو (۱۹۵۲) را در خود جای داده است.
کتاب هایی درباره فریدا کالو
در سال ۱۹۸۳، هایدن هِرِرا (Hayden Herrera) کتابی با عنوان فریدا: بیوگرافی فریدا کالو (Frida: A Biography of Frida Kahlo) نوشت. این کتاب از دوران کودکی فریدا، تصادف، زندگی هنری، ازدواجش با دیه‌گو ریورا، ارتباطش با حذب کمونیست و روابط عاشقانه‌اش را بیان می‌کند.
منبع: ایاوار


بیوگرافی فریدا کالو | نقاش

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,319
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه


بیوگرافی فریدا کالو | نقاش

 
  • تشکر
Reactions: NAZI_KH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا