خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
می توان گفت که این روزها، روزهای حساس و سرنوشت ساز داوطلبان کنکور سراسری 1400 است که باید برای هر لحظه آن برنامه ریزی کنند اما به دلیل آشنا نبودن با اصول برنامه ریزی، مطالعه درست و نحوه تست زدن همواره مضطرب و نگران هستند. همانطور که می دانید تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری تجربی بیشتر از دیگر رشته ها می باشد، زیرا تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی آرزوی بسیاری از داوطلبان است که با تلاش، انگیزه و اراده و همچنین با برنامه ریزی درسی منسجم می توانند به راحتی این مسیر را با موفقیت به پایان برسانند.


برنامه ریزی کنکور تجربی 1400

گام اول: تعیین هدف

یکی از گام های اصلی و اساسی برای موفقیت در کنکور داشتن هدف است، بنابراین قبل از شروع هر برنامه ای هدف خود را مشخص کنید که می خواهید در چه رشته و دانشگاهی تحصیل کنید چرا که داشتن هدف شانس موفقیتتان را دو چندان می کند و همواره به این موضوع فکر کنید که آیا برای رسیدن به این هدف بزرگ حاضرید سختی های این مسیر را تحمل کنید یا خیر؟ هدف خود را بر روی کاغذ یا هر چیز دیگری نوشته و هر روز آن را نگاه کنید، مثلا بنویسید “من در کنکور سال 1400 رشته پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی پذیرفته خواهم شد.” برای رسیدن به هدفتان هیچ گاه نا امید نشوید.

گام دوم: برنامه ریزی اصولی در کنکور تجربی به چه صورت می باشد؟

داوطلبان کنکور تجربی باید بدانند که برای رسیدن به اهدافشان نیازمند به یک برنامه ریزی اصولی و دقیق هستند که در این بند از مطلب ویژگی های یک برنامه ریزی مطلوب خواهیم پرداخت. شما می توانید برنامه ریزی خود را به صورت یک جدول زمان بندی طراحی کنید و در آن عنوان دروس و ساعات مطالعه هر یک را یادداشت نموده و برای هر کدام تعدادی تست در نظر بگیرید. این سوال ممکن است برای داوطلبان مطرح گردد که تقسیم بندی دروس چگونه باید انجام شود؟ شما باید مطالعه دروسی که به آن ها علاقه بیشتری دارید را در اولویت قرار داده تا با انرژی بیشتری به مطالعه بپردازید. برای افزایش بهره وری بعد از هر یک ساعت مطالعه مفید 10 الی 15 دقیقه استراحت نموده و از مواد غذایی شیرین استفاده کنید. برای داشتن یک برنامه ریزی اصولی باید آگاهی کامل از میزان ساعات مطالعه، خلاصه نویسی، حاشیه نویسی، مکان مطالعه، تسلط بر کتاب های درسی، منابع کمک آموزشی معتبر، شرکت در بهترین آزمون آزمایشی و موارد دیگر داشته باشید. که در ادامه مطلب هر یک از آن را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد. اصول برنامه ریزی کنکور شامل:

میزان ساعات مطالعه: از آنجا که سطح یادگیری فرد در هر درسی متفاوت است باید با توجه به سطح یادگیری و اهمیت درس مذکور برای آن زمانی را اختصاص دهد. برای مثال اگر در درس زیست شناسی سال دوم مشکل دارید، می بایست با توجه به تخصصی بودن آن درس و اهمیت آن در پذیرش رشته ای که به آن علاقمند هستید، ساعت بیشتری به آن اختصاص دهید.

خلاصه نویسی: خلاصه نویسی یکی از موارد مهمی است که باید در برنامه ریزی درسی حتما آن را رعایت کنید. برای خلاصه نویسی در ابتدا باید مطلب را مطالعه کرده و خلاصه آن را یادداشت کنید، بهتر است در خلاصه نویسی با کوتاه ترین و کلیدی ترین کلمات مفهوم آن مطلب را در ذهن خود تداعی کنید و همچنین از آن برای مرور آخرش شب استفاده نمایید.

حاشیه نویسی: حاشیه نویسی جهت درک عمیق مطالب نمی باشد اما برای مرور مطالب و نکاتی که اهمیت زیادی ندارند ولی خواندن آنها الزامی است مورد استفاده قرار می گیرد.


منبع: ایران مشاوره


برنامه ریزی کنکور تجربی 1400

 
  • تشکر
  • تشویق
Reactions: *ELNAZ*، mobinadareini82 و Z.A.H.Ř.Ą༻

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مکان مطالعه: مکان مطالعه بر روی یادگیری بسیار اثر گذار می باشد، بنابراین در انتخاب محل مطالعه بسیار دقت کنید. برای مثال محل مطالعه خود را به سرعت تغییر ندهید؛ چرا که باعث به هم خوردن تمرکز می شود. بهتر است محل مشخص و ثابتی برای مطالعه داشته باشید که با آرامش در آن به مطالعه بپردازید.


تست زنی: تست برای محک زدن میزان یادگیری خود در هر درسی انجام می شود، در رابـ*ـطه با تست باید بگوییم که تست دروس عمومی 24 ساعت بعد از مطالعه و تست دروس تخصصی بلافاصله بعد از مطالعه باید انجام شود.


دروس اختصاصی و عمومی: در این مورد باید بگوییم که به هیچ وجه دو درس تخصصی و یا دو درس عمومی را پشت سر هم مطالعه نکنید. برای مثال اگر در جدول زمان بندی خود در روز شنبه، 4 درس زیست – فیزیک – دین و زندگی – زبان انگلیسی را قرار داده اید بدین صورت مطالعه کنید.

شنبهزیست دوم دبیرستان

(فصل اول)
2 ساعت
زبان انگلیسی دوم دبیرستان (گرامر و لغات درس اول)
1/5 ساعت
فیزیک دوم دبیرستان

(فصل اول)
1/5 ساعت
دین و زندگی سوم دبیرستان

(فصل اول)
1 ساعت
10 تست زیست شناسی و 10 تست فیزیک
لازم به ذکر است، که زمان پیشنهادی برای مطالعه‌ی هر درس اختصاصی 2 الی 2 ساعت و نیم و برای درس عمومی 1 الی 1 ساعت و نیم است، همچنین هیچگاه دو درس سنگین که در آن مشکل دارید را در یک روز مطالعه نکنید.


استفاده از منابع کمک آموزشی: منابع کمک آموزشی کمک شایانی به موفقیت داوطلب برای رسیدن به هدف مورد نظرش می کند. همواره از کتاب هایی استفاده کنید که شما را دچار سردرگمی نکند و سوالات آن پرتکرار بوده همچنین بهترین منابع کنکور تجربی باشد و از معتبر بودن سوالات آن اطمینان حاصل کنید به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی برخی از انتشارات کتب کمک درسی پرداخته ایم.

  • انتشارات گاج
  • انتشارت خیلی سبز
  • انتشارات مبتکران
  • انتشارات مهر و ماه


برنامه ریزی کنکور تجربی 1400

 
  • تشکر
Reactions: *ELNAZ* و Z.A.H.Ř.Ą༻

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
گام سوم: کلی خواندن را برای کنکور فراموش کنید!

نکته مهمی که باید یادآور شویم این است که کلی خواندن را فراموش کرده و کنکوری خواندن را سرلوحه کار خود قرار دهید، در واقع منظور ما از کنکوری خواندن بدین معناست که دروس را به صورت جزء به جزء و صرفا برای یادگیری بخوانید نه برای تمام کردن کتاب. همچنین شیوه مطالعه کتب درسی با شیوه مطالعه به صورت کنکوری تفاوت عمده ای دارد، در واقع برای کنکور دروس باید مفهومی تر خوانده شوند؛ در غیر این صورت موفق نخواهید شد. ضمنا به هیچ وجه مطالب درسی را حفظ نکنید و برای یادگیری، از روش ها و تکنیک های خاص استفاده کنید؛ یعنی دروس به اصطلاح حفظی را تصویر سازی و رمز گردانی کنید و دروس محاسباتی را بدون اثبات تایید نکنید.


گام چهارم: شرکت در آزمون های آزمایشی

شرکت در آزمون های آزمایشی که از سطح کیفیت مناسبی برخوردار باشند، می تواند به موفقیت داوطلبان برای پذیرفته شدن در رشته مورد علاقه خود کمک بسیار زیادی کنند. آزمون های آزمایشی کنکور سراسری در سال های اخیر با هدف آماده سازی و آشنایی داوطلب با فضای کنکور ایجاد شده اند، که فرد با شرکت در هر مرحله از آزمون می تواند سطح علمی خود را محک زده و با منتشر شدن کارنامه هر دوره از آزمون، خود را ارزیابی کند، همچنین برای دروسی که در آن ها مشکل دارد وقت بیشتری بگذارد.



سوالات متداول

1- چگونه می توانم یه برنامه ریزی مناسب برای موفقیت در کنکور تجربی داشته باشم؟

برای داشتن برنامه ریزی اصولی بایستی چند مرحله را طی نمایید که در مقاله فوق بیان شده است.


2- آیا شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری برای موفقیت در این راه ضروری است؟

خیر، اما شرکت در ازمون های آزمایشی به شما کمک می کند تا مطالعات خود را محک بزنید و برای کنکور و فضای آن آمادگی و آگاهی لازم را کسب کنید.


3- استفاده از چه منابع کمک آموزشی برای کسب رتبه قبولی در کنکور سراسری تجربی مفید می باشد؟

کتاب های کمک آموزشی زیادی در بازار وجود دارد که شما می بایست با توجه به سطح یادگیری و نیاز خود به انتخاب آن ها بپردازید اما برخی از آن ها در مقاله فوق نام برده شده است.


برنامه ریزی کنکور تجربی 1400

 
  • تشکر
Reactions: *ELNAZ* و mobinadareini82
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا