خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسمه تعالی

"نوشیدنی های انرژی‌زا مسبب بیماری قلبی"

منبع:گجت نیوز


نوشیدنی های انرژی زا مرکز توجه تحقیق جدید دانشگاه ای اند ام تگزاس بوده و این‌طور که به نظر می‌رسد، برخی از برندهای معروف این صنعت، سلامت قلب مصرف کنندگان را به خطر می‌اندازند.

اخیرا محققان دانشگاه ای اند ام تگزاس (Texas A&M) آمریکا در مقاله‌ای خطر نوشیدنی های انرژی زا برای سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار داده‌اند و اخبار نگران کننده‌ای را در این باره منتشر کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید.

دانشمندان ای اند ام محصولات برخی از معروف‌ترین تولید کنندگان نوشابه های انرژی زا را مورد بررسی قرار داده‌اند و در کنار آنالیز تاثیرات ۱۷ برند مختلف از این نوشیدنی‌ها، از سلول‌های مصنوعی قلب انسان برای رسیدن به نتایج گزارش شده استفاده کرده‌اند. این سلول‌ها در محیط آزمایشگاهی کشت شده‌اند و برندهای مورد نظر هم در حال حاضر به عنوان پرفروش‌ترین و در دسترس‌ترین انرژی‌زاها شناخته می‌شوند.

محققان گفته‌اند که قرار گرفتن سلول‌های مصنوعی قلب انسان در معرض ترکیبات تعدادی از این نوشیدنی های انرژی زا باعث شده تا بافت‌های مورد نظر بیشتر از حالت معمولی منبسط و منقبض شوند و از طرف دیگر تغییرات ناخواسته‌ای در آن‌ها بروز کند.

تحقیق در مورد نوشیدنی های انرژی زا

همان‌طور که می‌دانیم، محصولاتی که به عنوان نوشابه انرژی زا به فروش می‌رسند، از مدت‌ها پیش به شکل گسترده مورد مصرف علاقه‌مندان بوده‌اند و تغییری که ترکیبات موجود در این محصولات در سطح انرژی و هوشیاری بدن به وجود می‌آورند باعث شده تا رنج گسترده‌ای از خریداران برای استفاده‌های مختلف به سراغ این نوشابه‌ها بروند.

قهوه نوشیدنی دیگری بوده که به خاطر وجود ترکیب کافئین، برای چنین مصارفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما جالب است بدانید که تاثیرات نوشیدنی های انرژی زا در سطح هوشیاری ما تنها به واسطه وجود کافئین نبوده و هرکدام از برندهای تولید کننده، میزان مخصوصی از ترکیبات مختلف دیگر را به محصول خود اضافه می‌کنند. این ترکیبات معمولا در قهوه و سایر نوشیدنی‌های طبیعی حاوی کافئین وجود ندارند و به نظر می‌رسد که به همین دلیل، انرژی‌زاها مشکلات مورد نظر را برای سلامت قلب به وجود می‌آورند.

در همین باره ، محققان ای اند ام نشان داده‌اند که سلول‌های مصنوعی قلبی که در محیط آزمایشگاهی تولید شده‌اند و همانند قلب انسان و موجودات دیگر، عمل تپش را انجام می‌دهند، در تماس با برخی از نوشابه های انرژی زا به شکلی غیر عادی فعالیت کرده و نرخ تپش آن‌ها بیشتر می‌شود.

دانشمندان می‌گوید که اگر نتایج به دست آمده را به قلب واقعی انسان‌ها مقایسه کنیم، خواهیم دید که ترکیبات موجود در این محصولات می‌توانند باعث بروز رنج گسترده‌ای از بیماری‌های قلبی عروقی شوند. از طرف دیگر، باید گفت که تحقیق دانشگاه ای اند ام تنها مورد از میان کارهای پژوهشی مرتبط با خطرات نوشیدنی های انرژی زا نبوده و پیش از این هم ترکیبات مورد نظر به مشکلات قلبی ارتباط داده شده‌اند.

ترکیبات خطرناک

در پژوهش‌های پیشین محققان نشان داده‌اند که گروهی از این محصولات انرژی‌زا می‌توانند باعث بروز خطر کاردیومیوپاتی، نامنظم شدن ضربان قلب، فشار خون بالا و موارد مشکل‌زای دیگری شوند. با این حال تفاوت کار تحقیقاتی جدید دانشگاه ای اند ام با پژوهش‌های پیشین طیف گسترده محصولاتی بوده که توسط این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است؛ در تحقیق جدید، آنالیز محصولات یک سطح بالاتر از گذشته رفته و دانشمندان به دنبال پیدا کردن جواب این سوال رفتند که دقیقا کدام یک از ترکیبات نوشابه های انرژی زا باعث بروز مشکلات قلبی می‌شوند؟

طبق اطلاعات منتشر شده، به احتمال قوی سه ترکیب خاص دلیل اصلی بروز تغییرات منفی در عملکرد قلب افراد می‌شوند؛ این ترکیبات آزلیت (azelate)، تئوفیلین (theophylline) و آدنین (adenine) هستند و در ادامه تیم دانشگاه ای اند ام اعلام کرده که برای مشخص کردن تاثیر دقیق هرکدام از این ترکیبات باید تحقیقات گسترده‌تر و بیشتری انجام شوند. از طرف دیگر این احتمال هم وجود دارد که سه ترکیب اعلام شده در نوشیدنی های انرژی زا تنها روی قشر خاصی از مصرف کنندگان تاثیر داشته باشند و این مسئله هم باید به شکل مجزا بررسی شود.


نوشیدنی های انرژی‌زا مسبب بیماری قلبی

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا