خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
زیست شناسی سخت یا آسون :

بیایم یکم درباره درس زیست شناسی با هم صحبت کنیم, اکثر دانش اموزان بر این باورند که زیست شناسی درسی حفظی است و صرفا خواندن متن کتاب درسی و تست کم برای پاسخگویی به این سوالات کفایت می کنند که این باور و اعتقادی کاملا غلط می باشد. در کنکور تست هایی که مطرح می شود مفهومی است و محتوای و مفهوم مباحث برای طرح تست مدنظر طراح قرار می گیرد

توجه کنید تایمی که در کنکور به درس زیست شناسی اختصاص داده می شود محدود است پس دانش اموز باید به سطحی از تسلط بر درس زیست شناسی برسد که بتواند مباحث را تجزیه و تحلیل کند و به مفهوم انها پی ببرد و همچنین هر چقدر سوال توسط طراح به چالش کشیده باشد او از پس حل سوال براید.



مطالعه مناسب اصلی مهم در یادگیری زیست شناسی :

وقتی دانش اموز بتواند از متن مورد مطالعه سوالات استاندار و مناسبی طرح کند این به این معناست که دانش اموز به مفهوم موضوع پی برده است. برای رسیدن به این مهارت ها صرف مطالعه ی متن کتاب و تست اندک کفایت نمی کند و دانش اموزی موفق است که پنجاه درصد از زمان مطالعه ی خود را به مطالعه ی متن کتاب و پنجاه درصد باقی مانده را به حل و تجزیه و تحلیل تست های مبحث مورد نظر بپردازد. در حل تست ها دقت کنید که حتی اگر جواب صحیح به تست مورد نظر دادید بقیه گزینه هارا نیز بررسی کنید.پس از حل تست مورد نظر و تجزیه و تحلیل صورت سوال و گزینه ها یه سراغ پاسخ نامه رفته و ان را به دقت مطالعه کنید و اگر نکته ای ذکر شده بود که ان را نمی دانستید؛ در دفتر خلاصه یا حاشیه ی کتاب درسی یادداشت کنید.



در پایان مطالعه هر مبحث چه کنیم؟

در پایان مطالعه ی یک مبحث مجموعه ای از سوالات ان بحث را انتخاب کرده و مورد بررسی قرار دهید و پس از ان متوجه خواهید شد در فهم کدام قسمت دچار مشکل هستید و یا کدام قسمت را فراموش کرده اید که در این حالت به مطالعه ی ان قسمت بمردازید و مرورش را در برنامه ی خود قرار دهید. در هنگام مطالعه زیست ابتدا به درک کلی از مبحث مورد مطالعه برسید سپس به بررسی جزئیات بپردازید. درس زیست شناسی حتما باید به صورت ترکیبی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و در این درس سوالات ترکیبی دشواری مطرح می شود که پاسخگویی به انها ملزم تسلط بر هر سه کتاب درسی است.

پس از حل تست‌های زیاد و متنوع دانش اموز قادر است سطح سوال را تشخیص داده و همچنین بفهمد که کدام تست استاندارد است و کدام استاندارد نیست. دقت کنید که رشد درصد زیست امری تدریجی است و شما با رعایت این نکات شاهد رشد تدریجی درصد خواهید بود.


و اما کلام آخر با کنکوری های ۱۴۰۰

خب با هم درباره زیست شناسی حسابی صحبت کردیم و سعی کردیم به شما راهکاری بدیم تا بهتر با مطالعه این درس کنار بیاین و درک مفهومی بالاتری از این درس داشته باشین. رفقی امسال باید شبانه روز تلاش کنین و از همه امکانات، بهره ببرین تا به هدفتون برسین. یادتون باشه که موفقیت در تحصیل، برآیند عوامل زیر است:

۱ . میزان تلاش و کوشش، به گونه ای که بر اساس برنامه ای منظم صورت گیرد و نتیجه چنین تلاشی، باید متناسب با میزان صرف وقت باشد. به طور مسلم کوشش های منظم و پیگیر برای تسلط بر موضوع درس، نقش مؤثری ایفا می کنند.

۲ . انگیزه و علاقه که عاملی درونی است و به روشن شدن هدف درس، بستگی و ارتباط مستقیم دارد.

۳ . تجربیات قبلی که مفهوم دقیق آن…

منبع: بودجه بندی کنکور.

اگر میخواین راه و روش خوندن دروس رو یاد بگیرین! با تیم مشاوران اختصاصی رمان 98 همراه بشید.:rose:


چطوری زیست رو بخونم تا خوب یاد بگیرم؟

 
  • تشکر
Reactions: Amerətāt
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا