خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
آرژانتین کشوری در آمریکای جنوبی که پایتخت آن شهر زیبای بوئنوس آیرس است؛ زبان رسمی این کشور اسپانیایی و جمعیت آن ۴۵٬۱۹۶٬۰۰۰ نفر بوده و از نظر وسعت بعد از برزیل دومین کشور وسیع آمریکای جنوبی است.
نژاد اکثریت مردم آرژانتین به اروپا و مهاجرین ایتالیایی و اسپانیایی بر می‌گردد و دین اکثریت آن ها مسیحی است.
اسپانیا حدود۴۰۰سال پیش کشور آرژانتین را استعمار کرد و این کشور تا سال۱۸۱۶نتوانست استقلال خود را به دست بیاورد به همین دلیل آرژانتین ترکیب متنوعی از فرهنگ ها به خصوص اسپانیایی و ایتالیایی است؛ کشور آرژانتین به استیک های لذیذ و نوشیدنی هایش و فوتبالش معروف است.
همچنین در آرژانتین خانواده از ارزش بالایی برخوردار است و در زندگی اجتماعی الویت دارد و بر روی امنیت، شغل و تصمیمات مهم تاثیر گذار است.

سبک معاشرت آرژانتینی ها
آرژانتینی ها کاملا بی پرده و رک صحبت می کنند و مردم بسیار خونگرمی هستند اما در عین حال پشتکار و نظم زیادی در زندگی خود دارند، آن ها احساسات خود را به راحتی بروز می دهند و در هنگام صحبت علاوه برای اینکه فاصله کمی از مخاطب خود می گیرند از زبان بدن زیاد استفاده می کنند.
آداب و رسوم ملاقات در آرژانتین
آرژانتینی ها در قدم اول به طور رسمی سلام گفته و به ادای احترام به مهمترین و یا بزرگترین فرد جمع می پردازند.
به طور عادی با لبخند و ارتباط چشمی مناسب به طرف مقابل دست می دهند، حفظ تماس چشمی بین آن ها نشان علاقه است.
به طور کلی آرژانتینی ها معرفی شخص ثالث را ترجیح می دهند بنابراین اگر به مهمانی دعوت شدید باید منتظر بمانید تا صاحب مهمانی شما را به دیگران معرفی کند و هنگام رفتن از جمع تک تک با همه افراد خداحافظی کنید.
درصورت دعوت شدن به منزل یک آرژانتینی بهتر است یک هدیه همراه خود ببرید؛ دادن چاقو و یا قیچی به آن ها نشانه خوبی نیست و نشانگر قطع ارتباط از جانب شما می باشد.

فستیوال های آرژانتین
در بخش قبل گفتیم که کشور آرژانتین از فرهنگ متنوعی شکل گرفته به همین دلیل سالانه کارناوال ها و فستیوال های جذاب زیادی در این کشور برگزار می شود که هزاران گردشگر را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می کنند؛ در ادامه به معرفی تعدادی از این فستیوال ها می پردازیم:
فستیوال کوسکین:
کشور آرژانتین در ماه ژانویه و فوریه جشن های زیادی برگزار می کند یکی از آن ها فستیوال کوسکین است. کوسکین (Cosquín)، مهم‌ترین جشنواره‌ی ملی موسیقی فولکلور آرژانتین است که اولین بار در سال ۱۹۶۱ برگزار شد.

این فستیوال طی ۹روز برگزار می شود که شامل انواع موسیقی فولکلور آرژانتینی می شود از آهنگ‌های محلی چاکاررا (chacarera) در شهر سانتیاگو دل استرو گرفته تا چامامه (chamamé) در منطقه‌ی لیتورال به اجرا در می‌آیند.


جشنواره برداشت انگور

جشنواره انگور (vendimia) در ماه مارس برگزار می شود، به واسطه این جشنواره کشاورزان از نقاط مختلف دنیا انگورهای خود را به شهر مندوزا(Mendoza) می رسانند.
در طول این جشنواره ، مردم بعد از گذشت یک سال انتظار از کار خستگی ناپذیردر باغ های انگور،جشنی برای خوشگذرانی و تبدیل انگور به نوشیدنی می گیرند این جشن برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ آغاز شد و از آن زمان هرسال این جشن به همراه کنسرت و نمایش های ویژه و نوشیدنی های متنوعی برگزار می شود، این جشن یک هفته طول میشکشد و افرادی که عاشق نوشیدنی هستند نمی توانند راحت از آن بگذرند.

جشنواره املت غول آسا
هر ساله در جنوب استان بوینوس آیرس در نزدیکی باهیا بلانکا در ماه دسامبر و در شهر پیگوئه (Pigüé)، یک مهمانی با هدف ایجاد املت غول پیکر برگزار می شود.
عجیب است نه؟! اما این املت ها بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. برای تهیه‌ی چنین املت بزرگی از ۱۵ هزار تخم‌مرغ استفاده می‌کنند که قطر آن به بیش از چهار متر می‌رسد. این فستیوال خوشمزه، ریشه‌های فرانسوی دارد و جشنی ایده آل برای گذراندن تعطیلات آخر هفته با خانواده محسوب می‌شود.
در واقع، املت غول‌آسا بیشتر به یک خاگینه‌ی بزرگ شباهت دارد، زیرا برگرداندن املت در ظرفی به آن بزرگی تقریباً غیرممکن است.


فستیوال سنت
هوای گرم ماه نوامبرآرژانتین بهترین زمان برای سفربه غرب بوینس آیرس است؛ شهر سن آنتونیو د آرکو (San Antonio de Areco) در استان بوینس آیرس به شهر کابوهای آرژانتینی یا به زبان محلی گائوچو (gaucho) شهرت دارد. در فستیوال سنت (festival of tradition) از کابوها به‌عنوان قهرمانان محلی تجلیل می‌شود، علاوه بر این ها مردم از غذاهای محلی لذیذ و نوشیدنی های دلچسب لـ*ـذت می برند و می توانند نماش اسب ها را مشاهده کنند و اگر علاقه مند بودند می‌توانند لباس و اشیا خاطره‌انگیز کابوی‌ها را نیز خریداری کنند.
فستیوال شکلات باریلوچه
باریلوچه (Bariloche) در منطقه‌ی پاتاگونیا آرژانتین قرار دارد. این شهر زیبا علاوه بر دریاچه‌های وسیع و چشم‌اندازهای دیدنی، به تهیه‌ی شکلات‌های خانگی معروف است. باریلوچه بهترین شکلات‌های آرژانتین را دارد و فستیوال سالانه‌ی شکلات باریلوچه برای تهیه‌ی این شیرینی خوشمزه‌ی محلی برپا می‌شود. مردم باریلوچه، فستیوال شکلات را هم‌زمان با عید پاک جشن می‌گیرند. در این جشن باشکوه می‌توانید، هرچقدر که دوست دارید از خوردن شکلات‌های خوشمزه‌ی محلی لـ*ـذت ببرید.
منبع: فصل سفر


با فرهنگ متنوع مردم آرژانتین و فستیوال های مهیج آن آشنا شوید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا