خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی جدید محققان روی راه‌های انتقال ویروس کرونا نشان می‌دهد امکان انتقال کروناویروس در هوا از سطوح بیشتر است.

lکنون که بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در سیاره زمین می‌گذرد، محققان در خصوص این ویروس به اطلاعات زیادی دست پیدا کردند و جدیدترین بررسی محققان حاکی از آن است که این ویروس بیشتر از سطوح از طریق هوا به سایر افراد منتقل می‌شود. در واقع کروناویروس به واسطه صحبت کردن و تنفس قطرات بزرگ و کوچک منتشر شده در هوا به سایر افراد انتقال پیدا می‌کند. البته امکان انتقال ویروس کرونا از روی سطح نیز وجود دارد، اما محققان می‌گویند بیشترین احتمال انتقال کرونا از طریق هوا است.



سطوح همچنان تهدیدی برای انتقال کرونا

با توجه به این که محققان روی انتقال کرونا از هوا تاکید دارند، اما همچنان برخی از سازمان‌های بهداشت عمومی اعلام می‌کنند که سطوح نیز یک تهدید برای انتقال کرونا محسوب می‌شود و همواره می‌بایست آن را ضد عفونی کرد. در جدیدترین راهنمایی‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمده است از لمس سطوح به ویژه در اماکن عمومی پرهیز کنید؛ چراکه ممکن است فرد مبتلا به کرونا قبل از شما آن سطوح را لمس کرده باشد. از این رو می‌بایست سطوح را دائما با ضدعفونی‌کننده‌های استاندارد تمیز کرد.

یکی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی طی ماه گذشته در این خصوص عنوان کرد شواهد حاکی از آن است کرونا از طریق سطوح آلوده نیز انتقال پیدا می‌کند، اما سطوح همچنان به عنوان یک روش احتمالی برای انتقال محسوب می‌شود. هرچند مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرده که انتقال از طریق سطوح یک راه متداول انتقال کرونا به شمار نمی‌رود، اما به این نکته هم تاکید شده که ضدعفونی کردن مکرر اشیا و سطوح لمس شده توسط چند نفر بسیار حائز اهمیت است.



ویروس کرونا در هوا است

به طور کلی بسیاری از محققان و سازمان‌ها توافق دارند که ویروس کرونا نسبت به سایر روش‌ها بیشتر از طریق هوا و قطرات کوچک و بزرگ انتقال پیدا می‌کند، از این رو برای پیشگیری از گسترش این ویروس می‌بایست سیستم تهویه ارتقا پیدا کرده و همچنین باید به نصب دستگاه‌های تصفیه هوا روی آورد. علاوه بر این مردم نیز باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله ایمنی را بیش از پیش جدی بگیرند.

گفتنی است عدم شفافیت در خصوص خطرات سطوح آلوده پیامدهای جدی را به همراه خواهد داشت. از طرفی مردم و سازمان‌های برای ضد عفونی کردن سطوح هزینه زیادی را متحمل می‌شوند، اما اگر گزارش جامع و دقیقی از روش‌های انتقال کرونا به ویژه از راه هوا توسط سازمان‌ها منتشر شود، افراد می‌توانند منابع بیشتری را روی استفاده از ماسک و سیستم تهویه صرف کنند.

منبع: گجت نیوز


محققان امکان انتقال ویروس کرونا در هوا را از سطوح بیشتر می‌دانند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا