خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
حقایقی از این قبیل که میوه یکی از سالم‌ترین گزینه‌های غذایی است، میان وعده‌ای مناسب و حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری است، اگرچه صحت دارد، اما به گفته کارشناسان تغذیه، زیاده روی در صرف همین گزینه سالم نیز خالی از خطر نیست. ۴ نشانه‌ای که به شما هشدار می‌دهد روزانه بیش از اندازه نیازتان میوه دریافت می‌کنید، عبارتند از:

احساس نفخ مداوم: میوه یک ماشه کلاسیک برای ابتلاء به نفخ است. میوه‌ها غنی از یک نوع قند به نام فروکتوز هستند که متأسفانه بسیاری از ما قادر به جذب و هضم مؤثر مقادیر زیادی از فروکتوز نیستیم. محققان بر این باورند که ۴۰ درصد از مردم از یک بیماری به نام سو جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می‌برند. جذب نکردن فروکتوز با علائمی مانند ایجاد گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است. دریافت فروکتوز بیش از حد با واکنش‌های التهابی در بدن نیز همراه است.

ابتلاء به اسهال یا سندرم آی بی اس: سو جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه‌ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده علاقه‌مند پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند.

افزایش وزن: حتی اگر مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غذاهای فراوری شده و محصولات چرب حیوانی را نیز کنار بگذارید، مصرف بیش از حد میوه باز هم می‌تواند برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین باشد. مصرف روزانه ۵ میوه متوسط توصیه شده است. یک میوه متوسط درحدود ۶۰ کالری انرژی دارد بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال در مصرف میوه‌ها نیز رعایت شود.

احساس ضعف و گرسنگی: فروکتوز نه تنها جلوی گرسنگی را نمی‌گیرد بلکه بر عکس میل به مصرف مواد غذایی پرکالری را افزایش می‌دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از زیر نظر گرفتن ۲۴ داوطلب که گروهی نوشیدنی‌های حاوی گلوکز و برخی نوشیدنی‌های حاوی فروکتوز مصرف می‌کردند اعلام کردند که وقتی داوطلب نوشیدنی حاوی فروکتوز می‌خورد، احساس گرسنگی بیشتری دارد و میل به مصرف مواد غذایی پرکالری مثل موز و بیسکوئیت بیشتر می‌شود.

متخصصان تاکید دارند گرچه فروکتوز قند میوه است، اما به هر حال قند ساده تلقی می‌شود و عامل ذخیره چربی در بدن است. این قند سبب مقاومت به انسولین نمی‌شود، اما جهت حفظ تناسب انـ*ـدام باید مراقب مصرف متعادل آن در طول روز باشید.


مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با تاکید بر ضرورت مصرف فرآورده‌های غذایی حاوی ویتامین D، اظهار کرد: مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها در دوران کرونا مهم است، اگر همراه با رژیم غذایی مناسب از مواد غذایی متنوع استفاده شود، شاید افراد نیازی به مصرف ویتامین نداشته باشند.

محمدحسین عزیزی، افزود: در مواد غذایی مانند لبنیات، تخم مرغ، مغزها ویتامین D به اندازه کافی موجود است و از طریق مواد غذایی تأمین می‌شود، یکی از مشکلات جامعه ما کمبود ویتامین D است.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با تاکید بر برنامه غنی سازی نان با ویتامین D، گفت: در حال آغاز پایلوت غنی سازی نان با ویتامین D هستیم تا در مرحله بعد به صورت کشوری این کار انجام شود.

منبع: ایمنا


۴ نشانه زیاد میوه خوردن چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا