خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
رژیم غذایی تخم مرغ برای کاهش وزن، شناخت پاک کننده‌های طبیعی کبد، نحوه تأمین ویتامین D بدن، ۴ نشانه زیاد میوه خوردن و خواص بادمجان برای دیابت را بخوانید.

رژیم غذایی تخم مرغ یک استراتژی جدید برای کاهش وزن است که رژیم گیرندگان را ملزم به مصرف حداقل یک وعده غذایی بزرگ حاوی تخم مرغ در روز می‌کند که بیشتر به عنوان صبحانه در نظر گرفته می‌شود. رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن بسیار مفید است زیرا از نظر ایده آل غذایی کم کالری و غنی از پروتئین است که می‌تواند باعث ریزش سریع‌تر کیلوگرم و از دست دادن توده عضلانی در فرد شود.
در حالی که تمرکز اصلی این رژیم غذایی مصرف تخم مرغ برای کاهش وزن است بسیاری از جنبه‌های دیگر آن به غذاهایی که می‌خورید بستگی دارد. این برنامه غذایی تغییراتی دارد که شامل غذاهایی مانند مرغ کبابی، غذاهای دریایی و سبزی‌های بخارپز است، اما غذاهای نشاسته‌ای و غنی از کربوهیدرات را باید حذف کنید. به طور کلی مصرف میان وعده‌ها و نوشیدنی‌هایی که کالری اضافه می‌کنند ممنوع است.


یک وعده در روز نیاز به تهیه تخم مرغ دارید دو وعده دیگر را می‌توان از نوعی پروتئین بدون چربی تهیه کرد، همچنین یک فرد می‌تواند سبزی‌های کم کربوهیدرات و میوه را به برنامه غذایی خود اضافه کند. غذاهای پر کربوهیدرات مانند غلات، برخی از سبزی‌ها و میوه‌ها مجاز نیستند و غذاهای فرآوری شده هم یک نه بزرگ در این رژیم محسوب می‌شوند. برنامه غذایی به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که بعضی از غذاها را برای چند هفته محدود کنید.

در رژیم غذایی تخم مرغ و گریپ فروت، یک رژیم غذایی مجاز است که در هر وعده غذایی فرد باید یک تکه گریپ فروت همراه با تخم مرغ یا مقداری پروتئین بدون چربی داشته باشد و هیچ میوه دیگری نباید مصرف شود. این نوع رژیم غذایی به طور معمول به مدت ۱۴ تا ۲۱ روز انجام می‌شود نه بیشتر از آن. یک نسخه افراطی دیگر از رژیم تخم مرغ نیز وجود دارد، رژیم غذایی که فرد به مدت ۲ هفته فقط تخم مرغ آب پز شده و آب مصرف می‌کند. از آنجا که فرد در این رژیم غذایی فقط به یک منبع تغذیه متکی است، بنابراین احتمال می‌رود چندان پایدار نباشد و شما را از سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم نیز بی بهره کند.

شکل دیگری از رژیم غذایی تخم مرغ، رژیم غذایی تخم مرغ پزشکی است که در آن فرد در هر وعده غذایی یک عدد تخم مرغ را به همراه یک تکه نان مصرف می‌کند. به غیر از تخم مرغ و نان هر تعداد میوه و سبزی کم کالری را می‌توان مصرف کرد و نوشیدنی‌هایی مانند آب و قهوه سیاه را نیز می‌توان نوشید. همچنین نسخه دیگری از رژیم تخم مرغ وجود دارد که بدن شما را به سمت رژیم کتوز سوق می‌دهد تا چربی بسوزاند. از این رو، فرد باید تخم مرغ‌هایی با چربی مانند کره و پنیر داشته باشد (نسبت یک عدد تخم مرغ به یک قاشق غذاخوری چربی است) که باعث تولید کتون در بدن و کاهش وزن می‌شود که این به عنوان رژیم تخم مرغ کتو شناخته می‌شود.

یکی از فواید خوب رژیم تخم مرغ این است که شما را از خوردن مواد افزودنی فرآوری شده یا ناسالم مانند قند یا کافئین زیاد محدود می‌کند. تخم مرغ یک غذای عالی برای کاهش وزن محسوب می‌شود، اما باید توجه داشت یک برنامه خوب کاهش وزن شامل غذا خوردن جامع، فعالیت بدنی و بیش از همه غذا خوردن آگاهانه است.

منبع: ایمنا


خواص بادمجان برای دیابت

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص بادمجان برای دیابت

بادمجان یکی از منابع غنی پتاسیم است، پتاسیم موجود در بادمجان برای بدن مفید بوده و نقش حیاتی در تنظیم فشار خون بدن دارد. بادمجان دارای ماده‌ای به نام ناسونین است، این ماده موجود در بادمجان مانع از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود. بادمجان یکی از مهمترین مواد خوراکی است که خاصیت درمانی و یا حتی پیشگیرانه در برابر ابتلاء به سرطان دارد، افزایش رادیکال‌های آزاد عامل بیماری‌های قلبی و سرطان در افراد است، لذا می‌توان با مصرف آن مانع از بروز این اتفاق شد.

این ماده غذایی دارای فیبر بالایی است، فیبر در کاهش کلسترول و جلوگیری از نوسانات قند خون بسیار مفید است. بادمجان دارای کالری پایینی است، این ماده غذایی سرشار از آب است و به دلیل کم بودن میزان کربوهیدرات در کاهش گلوکز به خصوص در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو مفید است. بسیاری از افراد به این ماده غذایی آلرژی دارند، مصرف بادمجان برای کسانی که مبتلا به مشکلات کلیوی و صفرا می‌باشند و به آن حساسیت دارند، توصیه نمی‌شود.

بادمجان برای درمان سرماخوردگی و زکام مفید بوده و سرشار از مواد مغذی است، این ماده غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگون است. یک فنجان از این ماده غذایی حاوی خواص تغذیه‌ای مثل ٢٠ کالری انرژی، ۵ گرم کربوهیدرات، ٣ گرم فیبر، پروتئین، منگنز، فسفات، فولات، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K است.

آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که بر ضد رادیکال‌های آزاد در بدن فعالیت می‌کنند و بدن را در مقابل مواد سرطان زا و همینطور التهابی حفاظت می‌کنند. بادمجان سرشار از آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که رنگ بنفش بادمجان هم به علت وجود این ترکیب است. نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده که این ترکیب دارای خواص ضد سرطانی بسیار قوی است.

به خاطر ترکیبات آنتی اکسیدانی که دارد برخی از مطالعات بادمجان را کاهنده مشکلات و حمله قلبی می‌دانند. همینطور نشان داده شده که بادمجان سبب بهبود شاخصه‌های لیپیدی خون می‌شود مثل بالا بردن کلسترول اچ دی ال. اضافه کردن بادمجان به رژیم غذایی می‌تواند سطح قند خون شما را در مرز سلامت نگاه دارد. به خاطر میزان فیبر بالا در بادمجان این غذا می‌تواند روی کنترل قند خون اثر مثبت داشته باشد. فیبر بالا با کم کردن سرعت جدب غذا از ورود ناگهانی میزان بالای گلوکز به خون پیشگیری می‌کند. نتایج آزمایشگاهی نیز این موضوع را ثابت کرده است.

بادمجان حاوی فیبر بالایی است و برای درمان یبوست و کاهش کلسترول مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، برای کاهش فشار خون بسیار سودمند است. بادمجان باز کننده عروق خونی و تقویت کننده معده است. خوردن بادمجان بوی عرق را در بدن از بین می‌برد و خاکستر بادمجان نیز به صورت مخلوط با سرکه برای معالجه زخم‌های جلدی مؤثر است.

مهمترین خاصیت آن کم‌کالری بودن آن است، به همین علت غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند؛ زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز است. بادمجان را حتماً باید به حالت کاملاً رسیده مصرف کرد؛ زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در کسانی که آسم و برونشیت دارند، باعث علاقه‌مند این بیماری‌ها می‌شود.

بادمجان اثر نرم کننده، برطرف‌کننده یبوست، ادارآور دارد و به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی بسیار مفید است. همچنین ریشه بادمجان، شاخه‌های خشک شده و برگ‌های آن اثر بند آورنده خون دارد. بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت‌های حاصل از خوردن قارچ سمی است. مصرف بادمجان، گرفتگی رگ‌ها را باز می‌کند و افراد را از خطر سکته قلبی حفظ می‌کند.


خواص بادمجان برای دیابت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا