خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دادستان تهران، در گفت‌وگو با رادیو تهران اظهار کرد: یکی از موارد نقض حقوق عامه گرانفروشی و تعرض به حقوق مصرف کننده است.

وی با بیان اینکه مصرف کننده دارای حقوقی است که باید توسط دولت و سایر دستگا‌ه‌ها توجه شود، بیان داشت: بعد از اینکه ریاست قوه قضاییه در رابـ*ـطه با گرانفروشی واکنش داشته و از دادستان کل کشور خواستند که برای مقابله با این موضوع ترتیباتی پیش بینی شود، دستورالعملی تهیه و کمیته مقابله با گرانفروشی در استان‌ها تشکیل و در چهارشنبه گذشته نیز اولین جلسه مقابله با گرانفروشی در دادستانی تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی برگزار شد.

دادستان تهران با اشاره به اینکه در بخش توزیع گوشت، مرغ، میوه و لبنیان نظارت وجود ندارد، تصریح کرد: بر این اساس تیم‌های مشترک به منظور نظارت بر توزیع تشکیل گردید و از چهارشنبه هفته گذشته این تیم‌ها در فروشگاه‌های بزرگ حضور پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز کردند که از امروز تعداد این تیم‌ها بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی قرار نیست در وظایف دولت دخالت کند، بیان کرد: هدف از تشکیل این کمیته کمک به دولت برای ساماندهی در توزیع است تا مردم احساس کنند، به مشکلاتشان توجه می‌شود.


جعفری دولت آبادی تاکید کرد: البته اگر جایی احساس کنیم فسادی وجود دارد و عد‌ه‌ای با رانت و احتکار کالای اساسی قصد دارند به مردم آسیب برسانند، پرونده تشکیل می‌دهیم.

دادستان تهران از مردم خواست که اگر در مرکزی شاهد نابسمانی در توزیع اقلام اساسی هستند، به دادستانی گزارش کنند.

دادستان تهران در خصوص پرونده حصر، گفت: پرونده در دبیرخانه شورای امنیت ملی است و اطلاع رسانی با ما نیست اما اصل حصر فعلاً برقرار است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده برادر جهانگیری و آیا پرونده مربوط به بانک گردشگری است یا تجارت کرمان هم مطرح است؟ گفت: یک بخشی مربوط به بانک گردشگری است و تحقیقات این پرونده به طور مفصل انجام و به کارشناسی رفته است. بازپرس تصمیم نگرفته است.

جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده حمله کنندگان به سفارت عربستان و حکم پرونده گفت: حکم اجرا شده است.

دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن گفت: این پرونده از پرونده‌هایی است که شکات زیاد دارد و دادستانی بر روی آن وقت گذاشته است. اموال زیادی از متهمین کشف شده است. اموال کشف شده عبارت است از ۶۰ میلیارد تومان وجه نقد، یک باغ در شهرستان بناب به مبلغ ۵ میلیارد، ۶ دستگاه خودرو به مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، دو واحد تجاری و یک واحد اداری در مجتمع تجاری نگین ظفر حدود ۱۰ میلیارد تومان و ۷۰ سکه. همچنین حساب افرادی که بالای یک میلیارد داشته‌اند مسدود شده است.

وی افزود: پولی هم در ترکیه است که ما به دنبال آن پول هستیم. ظاهراً برادر یک وکیلی که در پرونده نقش داشته آنجا بوده است. آن پول را آنجا بردند و حدود ۴۰ میلیارد تومان به ترکیه رفته است. تلاش می‌کنیم که بتوانیم آن فرد را شناسایی کنیم و به ایران بازگردانیم.

دادستان تهران گفت: سه هزار و دویست نفر شاکی در پرونده وجود دارد. پرونده ۲۹۰ جلد شده است. طلب‌ها با سودی که شکات دارند، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود بنابراین ما بروی اصل پول متمرکز هستیم. متهم اصلی بازداشت است و همسر متهم با وثیقه آزاد است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: پرونده‌های این چنینی اولاً تعداد شکات زیاد است و دوم اینکه این پرونده‌ها با کسری مال همراه می‌شود و نیز فشار شکات برای مطالبه زیاد می‌شود. امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده این پرونده به نتیجه برسد. از مالباختگان توقع داریم که به دادستانی کمک کنند و اگر اموالی می‌شناسند به دادستانی اعلام کنند. ما در این پرونده جدی هستیم و باید پرونده دقیق و کامل به دادگاه ارسال شود.


منبع: ایرنا


تشکیل کمیته مقابله با گرانفروشی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا