خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

bade

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/1/21
ارسال ها
2
امتیاز واکنش
4
امتیاز
73
سن
37
زمان حضور
20 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوخت پرده پانچ بسیار آسان بوده و نیاز به مهارت خیاطی زیادی نیست. کافی است ابتدا ابعاد پنجره مورد نظر را اندازه گیری کنید و دو برابر عرض پنجره پارچه تهیه کرده و آن را پانچ کنید و میله مخصوص آن را از حلقه های پانچ شده عبور دهید. اگر پنجره کوچک بود، می توانید از چهار طرف پنجره هر کدام ده سانت به ابعاد پنجره اضافه کنید. در صورتی که پنجره بزرگ باشد نیازی به این کار نیست.

مثلاً برای پنجره هایی که فاصله کمی تا دیوار دارند، اندازه بین دو دیوار مد نظر قرار گرفته می شود. همچنین برای اینکه سقف خانه بلندتر و خانه دلبازتر دیده شود می توانید ارتفاع پرده را از سقف تا کف محاسبه کنید. به این ترتیب با ایجاد خطای دید سقف خانه بلندتر دیده می شود و برای آپارتمان های امروزی که سقف کوتاهی دارند بسیار مناسب است.

پرده یکی از اجزای مهم در دکوراسیون خانه به شمار می رود و شاید فکر کنید داشتن پرده هایی با پارچه های گران قیمت به خانه تان زیبایی می دهد. اما شما می توانید چند پارچه ساده که قیمت چندانی هم ندارند در کنار هم قرار دهید و ببینید که چقدر خانه تان شیک و زیبا می شود. بهتر است از پارچه های ضخیم برای دوخت پرده پانچ استفاده نشود زیرا چین دادن به این نوع پرده ها سخت است. با این حال نمی توان برای پذیرایی از پارچه های سبک و ساده استفاده کرد.

برای پذایرایی معمولاً از پارچه های سنگین و شکیل مانند مخمل و کتان استفاده می کنند و برای اتاق خواب از پارچه های طرح دار و رنگی استفاده می شود. بنابراین می توانید به راحتی پرده اتاق خوابتان را با رو تختی، متکا و کوسن از یک نوع پارچه انتخاب کنید و یک هارمونی زیبا از طرح و رنگ در دکوراسیون اتاق خوابتان ایجاد کنید.

برای آشپزخانه نیز می توانید از جنس های حریر با طرح های شاد استفاده کنید و برای اتاق کودک از طرح های عروسکی و فانتزی استفاده شود. همچنین برای سرویس بهداشتی نیز می توان از انواع پلاستیکی و برزنتی طرح دار این نوع پرده، بهره برد.

مدل پرده پانچ:
مدل دوخت پرده پانچ به نحوی است که هلال های گرد و یک دست روی پارچه ایجاد می کند که در مدل های دیگر پرده مشاهده نمی شود. همچنین این پرده یک مدل پرده مدرن است که نیازی به دوخت والان و استفاده از قاب پرده های چوبی و گران قیمت ندارد. بنابراین از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

یک مدل دوخت زیبا و شیک برای این پرده این است که چند رنگ پارچه را در کنار هم قرار دهید و ترکیبی از رنگ های زیبا را در کنار هم ایجاد کنید. می توانید از یک رنگ گرم و یک رنگ خنثی استفاده کنید و یا اینکه ترکیبی از رنگ های به کار رفته در دکوراسیون منزل را در تهیه این پرده به کار بگیرید.

پرده پانچ تصویری
نوعی از پرده پانچ است که بر روی آن طرح هایی مانند فضای سبز، طرح های عروسکی و …، وجود دارد و می توان از آن حتی به عنوان تابلو استفاده کرد.

انواع طرح های پرده پانچ
این نوع پرده ها بسیار متنوع هستند و در طرح های بسیاری به بازار عرضه می شوند. در ادامه چند نمونه طرح را مورد بررسی قرار می دهیم.

طرح داماسک:
این طرح یک ترکیب بسیار زیبا از گل و برگ است و یک فضای بسیار کلاسیک را بوجود می آورد. می توانید از این طرح در ترکیب با مبلمان سلطنتی یک نمای لوکس و لاکچری خلق کنید.

طرح سنتی:
این مدل برای خانه هایی مناسب است که به طراحی سنتی و اصیل ایرانی علاقه دارند.

گل دار:
این نوع پرده از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار است. همچنین به دلیل طراحی گل بر روی این پرده ها، می توانند احساس حضور در طبیعت را برای افراد خانه تداعی کنند.

طرح خط نستعلیق:
این پرده علاوه بر اینکه برای محیط های هنری پیشنهاد می شود، می تواند برای فضاهای هنری و مدرن نیز استفاده شود. از آنجا که این پرده دارای زمینه ای تک رنگ است و یک متن تک رنگ با خط نستعلیق دارد، زیبا و ساده به نظر می رسد و به همین دلیل برای نصب در فضای مدرن نیز مناسب است.

بارون دیزاین


آموزش دوخت پرده پانچ

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼، . faRiBa . و Ghazaleh.A
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا