خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
دلایل زیادی وجود دارد که کیانو ریوز ۵۶ ساله مورد توجه و تحسینِ همگان قرار گیرد.

برترین‌ها: دلایل زیادی وجود دارد که کیانو ریوز ۵۶ ساله مورد توجه و تحسینِ همگان قرار گیرد. از اجداد هاوایی-آسیایی‌اش گرفته تا اتفاقات تلخی که انگار هیچوقت راه خانه کیانو را گم نکردند. دلیل اصلی نوشتن این مطلب، اما موضوع دیگری است. اگر از کاربران Reddit و یا بصورت کلی‌تر از طرفداران meme به حساب می‌آیید حتما تا الان دستتان آمده که دلیل اختصاص دادن این مقاله به کیانو ریوز چیست.

در بین میم‌باز‌ها و کلا فضای اینترنت دنیا، هیچ‌کس از نظر محبوبیت به نزدیکی‌های کیانو هم نمی‌رسد. بازیگران و سلبریتی‌های زیادی هستند که همانند او و یا حتی بیشتر از او به کار‌های انسان‌دوستانه می‌پردازند، اما هرگز محبوبیتی شبیه به او را تجربه نمی‌کنند. شاید برای برخی تعجب‌آور باشد، اما بر اساس یک نظرسنجی، ارزش امضای کیانو ریوز از رئیس‌جمهور وقت آمریکا بیشتر است. در این مقاله زندگی، شخصیت و عقاید این بازیگر جذاب را با هم مرور می‌کنیم. شاید بعد از کسب اطلاعات بیشتر از عادات و زندگی‌اش دلیل این همه ستایش را تمام و کمال درک کردیم.

اگر گفتید کیانو کجا به دنیا آمده است؟

کیانو در دوم سپتامبر ۱۹۶۴ در شهر بیروت در لبنان چشم به جهان گشود. او را کیانو نام گذاشتند تا هم‌نام عمویش باشد. کیانو در زبان بومیان هاوایی به معنی جریان نسیم خنک روی کوهستان است. مادر او انگلیسی و اهل اِسِکس بود و در صنعت نمایش و حرفه طراحی لباس کار می‌کرد. پدر زمین‌شناسش، اما انگار آش شله‌قلم‌کاری بود از تمام نژاد‌های دنیا. جالب است بدانید کیانو ریوز اجدادی از نژاد‌های بومی هاوایی، چینی، انگلیسی، پرتغالی و ایرلندی داشته است. کیانو تنها ۳ سال فرصت داشت تا طعم جمع خانوادگی را بچشد و پدرش در این سن خانواده‌شان را ترک کرد و هرگز برنگشت.
مسئولیت کیانو از حالا به بعد با مادرش پاتریشیا بود و پاتریشیا به‌خوبی می‌دانست که برای تامین نیاز‌های او باید در انتخاب پروژه شغلی وسواس را کنار بگذارد. کیانو به همین دلیل هیچ‌وقت فرصت زندگی طولانی در یک محله، شهر و یا حتی کشور را پیدا نکرد و تنها در دوران کودکی در مکان‌هایی متفاوت در هاوایی، استرالیا، نیویورک و در نهایت کانادا زندگی کرد.

کیانوی کوچک در مدرسه هم چندان خوش‌شانس نبود و به دلیل داشتن دیسلکسیا (خوانش پریشی) تا پیش از رها کردن تحصیلات بخاطر بازیگری چند بار از مدارس مختلف اخراج شد. او البته از همان نوجوانی تصمیمش را برای بازیگر شدن گرفته بود و زمانی که در ۱۵ سالگی شانس ورود به تیم المپیک هاکی روی یخ کانادا را داشت؛ بدون هیچ تردیدی بازیگری را انتخاب کرد. کیانو البته هنوز باید چند سالی صبر می‌کرد تا در ۱۹ سالگی به لس‌آنجلس نقل مکان کند و آماده چالش‌هایی متفاوت گردد.


آیا کیانو ریوز محبوب ‌ترین انسان دنیاست؟

 
  • عالی
  • جذاب
  • تشکر
Reactions: Number one، کوثر پورخضر، Armita.M و یک کاربر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
گرگ تنها

بسیاری از طرفدارانش دلیل تفاوت رفتار او با تقریبا همه ستارگان دیگر هالیوود را اتفاقات تلخی می‌دانند که گویی پشت هر پیچِ جاده‌ی زندگی انتظارش را می‌کشید. پس از داشتن این کودکیِ سخت، کیانو صمیمی‌ترین رفیقش را ازدست داد. آن سال‌ها در هالی‌وود همه درباره رفاقت کیانو ریوز و ریور فینیکس حرف می‌زدند. معروف است که وقتی کیانو فیلم‌نامه‌ی فیلم تقریبا مستقلِ " آیداهوی خصوصی خودم"، با محوریت داستان زندگی دو رفیق را خواند آنقدر ذوق‌زده شد که برای رساندن فیلم‌نامه به ریور چند صد کیلومتر را با موتورش پیمود. ریور فینیکس در سال ۱۹۹۳ بر اثر اوردوز از دنیا رفت و بخشی از قلب کیانو را برای همیشه اندوهگین باقی گذاشت.
سرنوشت، اما تازه کارش را با قلب کیانو آغاز کرده بود. اندکی بعد کیانو ریوز و عشق زندگی‌اش که انتظار فرزندی را می‌کشیدند با تجربه‌ای تراژیک روبرو شدند. فرزند نارس آن دو خیلی زود از دنیا رفت و ضربه عاطفیِ شدید این اتفاق رابـ*ـطه‌شان را به پایان رساند. یک سال بعد وقتی کیانو هنوز با مرگ فرزند و جدایی از دختر مورد علاقه‌اش کنار نیامده بود، یک تصادف کشنده اتومبیل شانس دوباره دیدن آن دختر را برای همیشه از او گرفت. کیانو معتقد است این اتفاقات تلخ باعث شد برای همیشه قید داشتن رابـ*ـطه‌ای طولانی‌مدت را بزند. بعد‌ها در همین دهه خواهر کیانو به سرطان خون مبتلا و البته درمان شد تا شاید اینگونه دلیل کمک‌های زیاد این بازیگر به بیماران سرطانی را درک کنیم.


آیا کیانو ریوز محبوب ‌ترین انسان دنیاست؟

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: کوثر پورخضر، Armita.M و Z.A.H.Ř.Ą༻

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
این کیانوی دست و دل باز

اگر در حال خواندن این مقاله هستید پس حدس می‌زنم مطلبی راجع‌به سبک زندگی خاکی کیانوخوانده باشید. برای نمونه رفت‌و‌آمد با وسایل نقلیه عمومی، زندگی در خانه‌های اجاره‌ای و لباس پوشیدن مثل آدم‌های عادی. داستان‌ها درباره بخشندگی و دست و دل‌بازی کیانو ریوز تمامی ندارد. هرکسی که در هواپیما کنار او نشسته است، شانس همکاری با او در فیلمی را داشته یا برای امضا گرفتن متوقفش کرده است داستان‌های زیادی درباره شخصیت فوق‌العاده او برایتان تعریف می‌کند. اما بهتر است اول به کار‌های خیریه‌اش بپردازیم.
جالب است بدانید برخلاف سیر معمول کار‌های انسان‌دوستانه هالیوودی جلوی دوربین، کیانو در طول این سال‌ها میلیون‌ها دلار به صورت ناشناس به بیمارستان‌های کودکان اهدا کرده است. او همچنین بنیاد خیریه‌ای را بنیان‌گذاری کرده است که برای تحقیقات و درمان بیماری‌هایی، چون سرطان پول جمع‌آوری می‌کند. هرچند کیانو توانسته است بیشتر کار‌های خیریه‌اش را از دوربین پاپاراتزی‌ها پنهان نگه دارد، اما داستان دست و دل بازی‌های او در طول فیلم‌هایش را همه می‌دانند.

کیانو ریوز بار‌ها اقدام به بخشیدن بخشی از حقوقش برای بالاتر بردن کیفیت فیلم کرده است. در فیلم "وکیل‌مدافعِ شیطان" از یک میلیون دلار از قراردادش گذشت تا امکان اضافه شدن آل پاچینو به لیست بازیگران فیلم وجود داشته باشد. او در فیلم "جایگزین‌ها" همین کار را برای همبازی شدن با جین هکمن انجام داد و البته اوج ازخودگذشتگیش را در سری فیلم‌های ماتریکس انجام داد. بنابر گفته تهیه کننده فیلم کیانو مجموعا از ۳۸ میلیون دلار از درآمدش گذشت تا ماتریکس جلوه‌های ویژه و طراحی لباس بهتری داشته باشد.
شاید اگر کیانو اندکی معمولی‌تر بود امروز ماتریکس از به یاد ماندنی‌ترین تولیدات سینمایی دنیا نبود. جالب اینجاست که این داستان‌ها همین جا تمام نمی‌شود و هرروز خبر جدیدی مانند اهدای موتور‌های گران قیمت به اعضای بدل‌کاری یک فیلم و یا بخشیدن حقوقش در ازای حقوق بالاتر بقیه کارکنان به گوش می‌رسد.


آیا کیانو ریوز محبوب ‌ترین انسان دنیاست؟

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: Number one، کوثر پورخضر و Armita.M

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,267
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
فعالیت‌های هنری کیانو ریوز

اولین نقش اول کیانو در سینما به فیلم "ماجراجویی‌های فوق‌العاده بیل و تد" مربوط می‌شود که با استقبالی غیرمنتظره روبرو شد.

بازی در فیلم پرخرج "Speed" باعث دیده شدن و محبوبیت زیاد کیانو شد و همین فیلم بود که پیشنهاد‌های زیاد سینمایی را برای او به ارمغان آورد.


اما فیلمی که کیانو ریوز را در تاریخ سینما جاودانه کرد "ماتریکس" بود که چه از نظر فروش در گیشه و چه از نظر برخورد منتقدین موفقیتی تمام‌عیار محسوب می‌شد.


البته اگر شما از سن و سال کمتری برخوردار هستید احتمالا کیانو ریوز را با بازی در اکشن خوش‌ساخت "جان ویک" به خاطر می‌آورید.

کیانو جدا از سینما به موسیقی هم علاقه دارد و سال‌ها بیسیست گروه "ِDogstar" بود. تا سال ۲۰۰۲ این گروه با افراد مشهوری، چون بون جووی، رنسید، وییزر و ... همکاری کرده بود؛ و در نهایت او پیشنهاد ۱۱ میلیون دلاری فیلم “Speed ۲” را رد کرد تا بتواند با گروهش در سالن‌های زیرِ هزار نفری موسیقی اجرا کند.

به خاطر این رد پیشنهاد کیانو به مدت ۱۰ سال در لیست سیاه کمپانی فیلمسازی فاکس بود.


آیا کیانو ریوز محبوب ‌ترین انسان دنیاست؟

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: Number one، کوثر پورخضر و Armita.M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا