خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,924
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ مردم آنکارا بسیار غنی و پیچیده است و می توان ساعت ها و روزها در مورد آن صحبت کرد. اما اگر شما هم قصد سفر به آنکارا را دارید و می خواهید ببینید در آنکارا با چه مردمانی رو به رو هستید، این مقاله به شما کمک می کند تا نگاهی کلی به فرهنگ مردم آنکارا پیدا کنید. در واقع فرهنگ آن ها شباهت های بسیاری با فرهنگ مردم ما دارد و احتمالا شما هم با خواندن این مطلب در ادامه با ما هم عقیده می شوید.
درباره مردم آنکارا

مردم آنکارا اهمیت بسیار زیادی برای خانواده خود قائلند و خانواده را یک مفهوم مقدس می دانند. کودکان احترام زیادی به پدر و مادرشان می گذارند و از فرمان های آن ها اطاعت می کنند. این مسئله حتی در مورد خواهرها و برادرها هم صدق می کند و معمولا کوچکترها از اعضای بزرگتر خانواده حرف شنوی دارند. خانم های خانواده نیز تمام تلاششان را برای حمایت همسرانشان به کار می گیرند و ارتباط خوبی بین اعضای خانواده برقرار است.

یک مسئله دیگر اینکه شاید با سفر به آنکارا در نگاه اول احساس کنید که مردم آنکارا خیلی خونسرد هستند و کارهایشان را بیش از حد آرام انجام می دهند، اما در ادامه خیلی زود متوجه خواهید شد که این مردم بسیار تلاشگر هستند! خانم های خانواده نیز معمولا از صبح زود پا به پای همسرانشان کار می کنند و تا غروب دست از تلاش بر نمی دارند. یک مسئله دیگر اینکه قالیچه های دست بافت یکی از مهمترین آثار هنری مردم آنکارا محسوب می شود و از قدیم الایام ارزش زیادی برایشان داشته است و اصلا به همین دلیل است که قالیچه دست بافت یکی از بهترین سوغاتی های آنکارا به حساب می‌آید.
خرافات و عقاید عحیب و غریب مردم آنکارا

شاید برایتان جالب باشد که خرافات مردم آنکارا درست شبیه به ما ایرانیان است! اجازه دهید برایتان مسئله را بازتر کنیم. برای مثال وقتی دست چپ یک نفر در آنکارا می خارد، نشانه این است که یک سود زیاد عاید آن فرد خواهد شد! وقتی گوش یک نفر در آنکارا زنگ می زند، نشانه ای از این است که شخصی در حال صحبت در مورد او است! یک شباهت دیگر اینکه اگر کسی شخص نزدیکش را در خانواد از دست بدهد، باید به مردم حاضر در جمع خاکسپاری خیرات بدهد تا مردم از عزیز از دست رفته به نیکی و خوبی یاد کنند و این همان سنت مردم عزیز ما ایران است.

جالب است که بدانید مردم آنکارا نیز به چشم نظر اعتقاد دارند و به همین دلیل نشانه ای از چشم نظر را به عنوان گردنبند یا دستبند همراه خود در همه جا دارند و حتی یک چشم نظر را معمولا بر دیوار مغازه شان نیز نصب می کنند! به خاطر همین است که چشم نظر در شکل های مختلف می تواند یک سوغاتی خوب از آنکارا محسوب شود و همیشه شما را به یاد مردمان خونگرم آنکارا بیندازد.
جشنواره ها و فستیوال های آنکارا

آنکارا به خاطر یک جشن ملی خیلی هیجان انگیز در جهان شهرت یافته است. این جشنواره جذاب همیشه مردم زیادی را از از نقاط مختلف کشور ترکیه و حتی کشورهای دیگر جهان به تور آنکارا جذب می کند.این جشنواره با نام نمایشگاه سوغاتی آنکارا شناخته می شود و هر ساله در ماه دسامبر برگزار می شود. در این زمان شهر آنکارا به یک نمایشگاه و یک جشن بزرگ تبدیل می شود و خیابان ها به زیبایی تزئین می شوند، مردم لباس های سنتی به تن می کنند و هر نوع صنایع دستی که فکرش را بکنید، در معرض نمایش عموم قرار می گیرد. توصیه ما به شما این است که اگر دوست دارید بیشتر با مردم آنکارا آشنا شوید و در یک جشن کاملا سنتی شرکت کنید، حتما در ماه دسامبر با تور ارزان آنکارا به این شهر زیبا سفر کنید.

علاوه بر این هر سال در فصل بهار یک فستیوال جذاب به نام فستیوال بین المللی موسیقی در آنکارا برگزار می شود. در این فسیتوال ارکسترها و گروه های مختلف موسیقی از سراسر جهان در آنکارا دور هم جمع می شوند و اجراهای تکرارنشدنی در طول آن برگزار می شود.
این فستیوال بین اهالی آنکارا و توریستان محبوبیت زیادی دارد و یک جشن تمام عیار محسوب می شود. این رویداد معمولا در اوایل ماه آپریل شروع می شود و به مدت یک ماه ادامه پیدا می کند و باب میل توریستانی است که عاشق برنامه های مفرح و شاد هستند. البته اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و در حال برنامه ریزی برای سفر به آنکارا و شرکت در این فستیوال مهیج هستید، این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که شهر آنکارا در زمان برگزاری این فستیوال بسیار شلوغ می شود و به همین دلیل بهتر است که بلیط کنسرت های آنکارا را از قبل تهیه کنید تا از شرکت کردن در آن ها ناکام نمانید! برنامه های فستویال بین المللی موسیقی آنکارا بسیار مهیج هستند و مسئولین تمام تلاششان را می کنند تا همه توریستان از سفر به آنکارا در این زمان احساس رضایت داشته باشند و از هیچ کوششی برای سورپرایز کردن عموم شرکت کنندگان فروگذار نمی کنند. در طول این فستیوال، برنامه های هنری و نمایشی بی نظیری اجرا می شود. برای مثال در سال 2012 یک پیست یخ روی صحنه اجرا درست شد و وزشکاران روسیه ای و بین المللی خیلی حرفه ای همراه با موزیک سمفونی ارکستر هنرهای نمایشی خودشان را اجرا کردند و همه شرکت کنندگان را در جا میخکوب کردند!
در ماه می با سفر به آنکارا این فرصت را خواهید داشت تا در فستیوال فیلم آنکارا شرکت کنید. این فستیوال هفت روزه هر ساله در پایتخت آنکارا اجرا می شود و مختص به فیلم های تهیه شده توسط بانوان است و جدیدا شکل و شمایل بین المللی به خودش گرفته است. در این فستیوال می توانید فیلم های سینمایی ژانرهای مختلف را تماشا کنید. جالب است که بدانید هدف اصلی این رویداد جلب توجه عموم به مشکلات کودکان و زنان است. یک سری نمایشگاه های جالب نیز در کنار فیلم ها در این فستیوال جذاب در آنکارا برگزار می شود که در آن حقوق زنان به معرض نمایش عموم گذاشته می شود و در آن بحث های آموزشی جالبی در مورد این مسئله مهم انجام می شود.
منبع: آذین گشت.


فرهنگ مردم آنکارا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا