خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
ورزش بدنسازی یکی از ورزش های مورد علاقه در بین آقایان است، اما این ورزش محبوب اگر به شیوه درستی انجام نشود دارای مضرات بسیاری است. در ادامه قصد داریم به بررسی نحوه تاثیر بدنسازی در سلامت مردان و عوارض بدنسازی برای آقایان بپردازیم. با تیم میری همراه باشید.

بدنسازی ورزشی مفید یا مضر؟
افرادی که قصد دارند ساختار بدنشان را از طریق فعالیت عضلانی تغییر دهند، بدنسازی را انتخاب می کنند. بدنسازان بطور کلی از سه استراتژی اصلی برای به حداکثر رساندن قدرت عضلانی‌شان استفاده می‌کنند. روش اول، به حداکثر رساندن قدرت از طریق وزنه‌ها یا تجهیزات مقاومتی الاستیک و هیدرولیک است. استراتژی دوم، تاکید بر تغذیه تخصصی و جای دادن پروتئین اضافه و مکمل‌ها در رژیم غذایی روزانه است. استراتژی سوم هم، استراحت دادن کافی به بدن است که شامل خواب و همچنین ریکاوری بین تمرینات می‌باشد. رعایت این موارد برای هر کسی که تصمیم دارد بدنسازی کار کند، بسیار ضروری است.
در صورتی که در ورزش بدنسازی نیز مشابه با تمام دیگر ورزش ها از روش های اصولی استفاده کنید، مسلما درگیر مشکلات آتی آن نمی شوید. پیش از ادامه مطلب اجازه بدهید تا به بررسی فواید بدنسازی بپردازیم و در گام بعدی مضرات بدنسازی را هم بررسی کنیم.

بدنسازی چه مزایایی برای افراد دارد؟
یکی از مزایای عمده بدنسازی، توانایی آن در افزایش اعتماد بنفس است. پرورش دادن عضلات بدنتان با موفقیت، و خوب بنظر رسیدن می‌تواند بر زندگی شما نیز تاثیر مثبتی بگذارد. شما دائما توسط خانواده و همسالان خود تحسین می‌شوید. علاوه بر این، توانایی شما برای انجام این نوع تمرین شدید به نوبه خود باعث می‌شود باور کنید که می‌توانید بر هر ترس و چالشی در زندگی تان غلبه کنید.
همچنین بدنسازی، یکی از فعالیت‌های فیزیکی جامع است که می‌توان آنرا برای سالم و فعال ماندن عضلات، انجام داد. همچنین یک نگرش مثبت در ما بوجود می‌آورد که در نهایت به ما انگیزه می‌دهد کارهای متعدد داخل خانه یا بیرون خانه را انجام دهیم، بدون آنکه براحتی خسته شویم! از این رو علاوه بر پایین نگهداشتن هزینه‌های پزشکی ما، یک عمل مفید برای حل مشکلات سلامتی مانند چاقی، فشار خون بالا و غیره نیز انجام می‌دهد.
بدنسازی نیز یک روتین شخصی برای هر فرد ایجاد می‌کند که به آن عمل کند. شما می‌دانید که هر روز در هر شرایطی باید برای تمرین به باشگاه بروید. هیچ چیز نباید مانع رفتن شما به سالن بدنسازی در وقت مقرر شود. این مقدار نظم و انضباط در نهایت در زندگی اجتماعی شما نیز پدیدار می‌شود.

اما با وجود تمام نتیجه های مثبت بدنسازی، اگر دارای برنامه صحصی نباشید، به زودی دچار معضلات و آسیب هایی جدی می شوید.


عوارض بدنسازی برای آقایان

 

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
عوارض بدنسازی چیست؟

تکنیک غلط در ورزش بدنسازی می تواند منجر به آسیب شود. علاوه بر آن احتمال اینکه وزنه ها رها شوند و بر روی عضو بیافتند نیز وجود دارد. بنابراین تمرین بدن سازی می تواند موجب صدمات عضلانی و اسکلتی شدیدی مانند شکستگی، دررفتگی، اسپوندولیوزیس، فتق دیسک بین مهرهای و آسیب های مینیسک زانو گردد.
بیشترین نقاطی که آسیب میبینند شانه، کمر، زانو، آرنج، و مچ دست / دست هستند که بیشتر به بافتهای لیگامان و تاندون آسیب وارد می شود و درصد کمی عضله و استخوان آسیب می بینند. استخوان ها بیشتر به علت سقوط و رها شدن وزنه ها بر روی عضو صورت می گیرد که در سنین زیر 18 سال و بالای 45 سال بیشتر مشاهده می شود که علت آن عدم کنترل وزنه ها است به همین دلیل در این افراد مربی باید در اجرای حرکات به آنان کمک کند.
احتمال آسیب های مهرهای مانند اسپوندیلوزیس در ناحیه کمر ورزشکاران حرفه ای نیز رخ می دهد که بیشتر در حرکات اسکوات، ددلیفت، لت از پشت با سیم کش و پرس سـ*ـینه به وجود می آید. علاوه بر آن استئوآرتریت در ورزشکاران حرفه ای در حرکت اسکوات رخ می دهد. آسیب لیگامان، تاندون و عضلات نیز در حرکات اسکوات، ددلیفت، پرس سـ*ـینه و پرس سرشانه رخ می دهد و علت آن جابجایی وزنه های سنگین است.
همچنین لازم به ذکر است آسیب های لیگامان در حرکات پرس سـ*ـینه، جلو بازو با هالتر، پشت بازو سیم کش و لت از پشت با سیم کش و رباطها در حرکات اسکوات، لانج و ددلیفت بیشتر به علت عدم وجود تکنیک صحیح حادث می شود. آسیب های کودکان و نوجوانان بیشتر در پا، دست و سر رخ می دهد که علت آن سقوط وزنه ها است و در ناحیه دست اغلب تاندون ها کشیده می شوند که به علت عدم آگاهی از دامنه حرکتی مناسب می باشد.


عوارض بدنسازی برای آقایان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا