خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,573
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسکیت با یک چرخ (فری لاین)

این نوع اسکست بازی ، ترکیبی از حالات مختلف در اسکیت بوردینگ ، و اسکیت بر روی برف و همچنین قوانین اسکیت تیغه ای و اسکیت بر روی یک مسیر (Inline skate) می باشد، اما اسکیت با یک چرخ بطور مطلق جز هیچ یک از موارد فوق الذکر نمی باشد. می توان از این اسکیتها بر روی زمین در سربالایی و سراشیبی استفاده کرد. همچنین می توان از آنها در پارکهای مخصوص اسکیت ، محل برگزاری مسابقات و سطوح شیب دار استفاده کرد – عموماً در بیشتر جاهایی که یک سطح صاف وجود داشته باشد ،مورد استفاده قرار می گیرند.
این اسکیتها به هم متصل نمی باشند و همچنین صفحه خارجی هم ندارند، فقط یک سطح بسیار کوچک مستطیل شکل دارند که در زیر هر پا قرار می گیرد. در زیر هر اسکیت یک جفت چرخ وجود دارد که هر دو با هم در یک زاویه یکسان تنظیم شده اند و به زیبایی قرار گرفته اند.
چرخها از محور بالایی نمی چرخند و ثابت هستند. اسکیتهای پای چپ و راست با یکدیگر متفاوت می باشند: وقتیکه چرخها بر روی هر اسکیت به موازات هم قرار می گیرند، کفه های آنها با زاویه تقریباً یکسانی به سمت بیرون قرار می گیرند. مثل زاویه پای انسان که در آن انگشتان پا به سمت بیرون می باشد.
اگر اسکیتها را بطور اشتباه در پای خود کنید، کفه اسکیتها به طرف داخل قرار می گیرد و اسکیت سوار به صورت پاچنبری می ایستد. اسکیت را می توان در حالت جابجایی پاها در حین حرکت ، مورد استفاده قرار داد. سطح کفه ها بایک نوار محکم پوشیده می شود. مثل اسکیت بر روی صفحه ، این نوع اسکیت هم هیچ نوع محدودیتی به جز نیروی جاذبه زمین و نوار نگهدارنده ندارد. اسکیت سوار می تواند در هر زمان یک و یا هر دو پایش را جابجا کند. اسکیت سوار با توجه به سمت و سوی حرکتش ، رو به طرف کناری مسیر حرکت می کند.
بر روی سطوح مسطح و یا سر بالایی ، اسکیت سواران با انجام حرکات مارپیچی و عقب و جلو کردن پاها خود را حرکت می دهند که در نتیجه مسیر این حرکت به شکل S می شود. در هنگام پایین رفتن از سراشیبی ها، اسکیت ها مثل تخته برف سواری و یا تخته اسکیت معمولی رانده می شوند که در این حالت با حرکات مارپیچ به حرکت خود سرعت می دهد. نیروی جاذبه و هوا مهمترین عوامل دشوار کننده این نوع ورزش می باشند، چرا که بر روی اسکیت سطح بسیار کوچکی وجود دارد که بتوان بر روی آن قرار گرفت و در هنگام پرش به سمت بالا ، این صفحه کوچک از پا جدا می شود. برخی از اسکیت سواران با تجربه بر این مشکلات غلبه کرده اندو هم اکنون فیلمهای زیادی هم در مورد انجام پرش به هوا وجود دارد که در آنها ، اسکیت سواران از هیچ تسمه نگهدارنده ای استفاده نمی کنند.
اسکیتهای یک چرخ ، فقط توسط شرکت ابداع کننده آن یعنی «Freeline Skates , Inc » در آمریکا تولید می شوند.
استفاده از این نوع اسکیت در ایالت متحده ، اروپا و شرق دور محبوبیت خاصی پیدا کرده است.


اصول تکنیکی:
• اسکیتهای فری لاین (یک چرخ) دارای ساختار بسیار محکم و یک تکه از جنس آلومینیم می باشند.
• کف این نوع اسکیت دارای ابعادی به اندازه اینچ در اینچ می باشد.(5/16 میلی متر در 8/13 میلی متر)
• ارتفاع کفه با چرخ استاندارد کارخانه از سطح زمین برابر با اینچ (5/98 میلی متر) می باشد.
• قطر چرخها برابر با اینچ (70 میلی متر) و ضخامت آنها اینچ (44 میلی متر می باشد. می توان از بعضی دیگر از انواع چرخهای اسکیت که با این اندازه ها تولید می شوند بعنوان جایگزین استفاده کرد.
• نگهدارنده چرخها از نوع Abec-5 می باشد . تمام نگهدارنده ها در یک اندازه می باشند. (6.8 ملیل متر و 8 میلی متر (قطر سوراخ مرکزی)

تاریخچه شرکت تولید کننده:
اسکیتهای فری لاین توسط راین فارلی و دوست دوران دبیرستانش کریس سالوادور ابداع شد. در سال 2006 شرکت فری لاین شروع به تولید اسکیتهای با این نام گردید. این اسکیتها مجهز به چرخهای قرمز بودند. امروزه دیگر از این نوع مشخصات در اسکیتهای فری لاین دیده نمی شود.


معرفی ورزش اسکیت با یک چرخ (فری لاین)

 

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,573
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع



معرفی ورزش اسکیت با یک چرخ (فری لاین)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا