خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,573
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
سایکل پولو (چوگان با دوچرخه)

بازی ای که امروزه با عنوان سایکل پولو معرفی می شود، شبیه به بازی سنتی چوگان است که در آن از دوچرخه به جای اسب استفاده می شود. این ورزش در سال 1891 بطور رسمی توسط ریچارد جی مکردی در ایرلند ابداع گردید. از سال 2007 این بازی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و تیمهای بسیاری در سراسر جهان در حال شکل گیری هستند. امروزه سایکل پولو در کشورهایی همچون ایالات متحده، فرانسه، هندوستان، ایرلند، آلمان، انگلستان، مجارستان، استرالیا و کانادا بازی می شود.
ماهیت بازی:
در سال 2008 دو شکل متداول از این بازی وجود دارد :
1- بازی روی زمینهای سخت که بر روی آسفالت یا بتن انجام می شود.
2- بازی روی زمین چمن
بازی روی زمینهای سخت در حدود هشت سال پیش در سیاتل آغاز شد. یکی از شهروندان سیاتل، مرد محترمی به ام بیل دوزر اخیراً مقاله ای در مورد بررس این بازی در زمینهای سخت نوشته است. در این مقاله او به بررسی این نکته پرداخته که انواع بسیار مختلفی از این بازی وجود دارد که از شهر به شهر دیگر در خصوص قوانین، زمین بازی، نوع دوچرخه ه، چارچوب زمانی و ... با یکدیگر تفاوت دارند. بازی در روی زمینهای چمن که قدیمی ترین شکل این ورزش است، بر روی یک زمین چمن مستطیل شکل انجام می شود که ابعاد آن بطور رسمی در حدود 150 در 100 متر می باشد اما برای بازیهای غیر رسمی با هر ابعادی امکانپذیر است. علاوه براین ابعاد رسمی این زمین می تواند در طول بین 120 تا 150 متر و عرض بین 80 تا 100 متر متغیر باشد. اما قوانین فرانسوی این بازی، زمین به ابعاد 80 در 100 متر را هم بطور رسمی مجاز می شمارند. قطر توپ بازی در حدود 5/30 تا 5/36 سانتیمتر متغیر است و طول چوگان مورد استفاده در بازی در حدود یک متر می باشد.
در هر تیم 6 نفر وجود دارد (در فرانسه 7 نفر) که 4 نفر آنها (در فرانسه 5 نفر آنها) در یک زمان با هم در میدان بازی هستند) دو نفر دیگر به عنوان افارد ذخیره هستند. بازیهای بین المللی در حدود 30 دقیقه بطول می انجامد که متشکل از دوره های 5/7 دقیقه ای با نام «چوکار» می باشد. زمان اضافه بازی برای تعیین برنده بازی در حالتیکه نتیجه بازی مساوی شده است، به بازی اختصاص داده می شود. معمولاً در وقت اضافه اندازه دروازه ها تعویض می شوند.
اگر خطای عمومی در نزدیکی دروازه صورت بگیرد، تیمی که بر روی او خطا صورت گیرد تیمی که بر روی آن خطا صورت گرفته است، صاحب یک گل می شود. در هنگام وقوع خطاهای عمدی و یا خطاهای خطرناک، داور بازی می تواند به فرد خاطی با اجازه داور بازیکن اخراجی را با یکی از بازیکنهای ذخیره تعویض کرد.


تاریخچه:
این بازی در سال 1891 توسط یک ایرلندی به نام ریچارد جی مکردی ابداع گردید. در همان سال اولیه مسابقه سایکل پولو بین تیمهای اسکالپ و اون هاست سی سی برگزار شد. در پایان قرن نوزدهم، بازی وارد انگلستان، ایلات متحده و فرانسه گردید. اولین مسابقه بین المللی در سال 1901 بین تیمهای ایرلند و انگلستان برگزار شد. در مسابقات المپیک سال 1908 لندن، اولین بار در این بازی انجام شد در ان تیم ایرلند در مقابل تیم آلمان فاتح میدان شد و مدال طلا رااز آن خود کرد. در طی دهه 1930 بازی در انگلستان به اوج مجبوبیت خود رسید که در ان لیگهای منطقه ای برگزار می شد. در طول این مدت، در فرانسه نیز لین ورزش با تاسیس لیگ سایکل پلو به اوج خود رسید. آرام آرام بازیهای بین المللی بین فرانسه و انگلستان برگزار شد. ده 1980، دهه اوجگیری دو قدرت برتر در سایکل پولو یعنی هندوستان و ایالات متحده بود. انجمن رسمی سایکل پولو در سال 1996 در ایالات متحده برگزار شد. در سال 1999 رقابتهای بعدی در ونکوور کانادا برگزار شد که در آن رقابتها، هندوستان فاتح میدان بود.
در رقابتهای 2004، ایالات متحدهخ فاتح میدان بود که در این رقابتها، تیمهای هندوستان، کانادا، فرانسه و پاکستان حضور داشتند. امروزه بازیهای سازماندهی شده ای در آرژانتین، استرالیا، کانادا، ، فرانسه، آلمان، انگلستان، هندوستان، ایرلند، مالزی، نیوزیلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، سوئیس و ایلات متحده انجام می شود.
در سال 2001، سایکل پولو توسط اتحادیه بین المللی دوچرخه سواران مجدداً سازماندهی شد. نوع جدیدی از سایکل پولو که سایکل پولو در محودوده شهری نامیده می شود در سال 2007 مودر توجه رسانه های ایالت متحده و کانادا قرار گرفت. ای بازی کمتر حالت رسمی به خود گرفته است و دارای قوانینی است که برای محیط های شهری تطبیق شده است.
قوانین سایکل پولو در بازی جدیدی با عنوان سگ وی پولو بکار رفته است.


معرفی ورزش سایکل پولو (چوگان با دوچرخه)

 

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,573
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع




معرفی ورزش سایکل پولو (چوگان با دوچرخه)

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا