خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ بلژیکی
بلژیک کشوری اروپایی است که در میان کشورهای فرانسه، هلند، لوکزامبورگ و آلمان قرار گرفته است. فرهنگ مردم بلژیک تحت تاثیر کشورهای همسایه نیز قرار داشته و رفتارهای مردم بلژیک، تا حد زیادی به آلمانی ها، هلندی ها و فرانسوی ها شباهت دارد. تنوع فرهنگی بالای بلژیک به دلیل وجود مرز مشترک بین این کشورها است. فرهنگ مردم بلژیک در منطقه شمالی این کشور، متاثر از فرهنگ هلندی ها است. فرهنگ مردم بلژیک در منطقه والونی که در جنوب بلژیک واقع شده است، متاثر از فرانسوی ها شده است و در شمال شرق این کشور، مردمی با فرهنگ آلمانی را مشاهده خواهید کرد.
نقش خانواده در بلژیک
تعهد به خانواده از مهمترین اصولی است که بلژیکی ها به آن پایبند هستند. اهمیت خانواده در این کشور را زمانی درک می کنید که چند روزی را در بین مردم بلژیک، زندگی کنید. بلژیکی ها زیاد اهل جابجایی نیستند و خانه هایشان را بعد از جدا شدن از خانواده در نزدیکی خانه والدین خود، می گیرند. یکی دیگر از دلایل این موضوع تنوع فرهنگی بالا در بلژیک است. معمولا هر منطقه ای با توجه به فرهنگی که دارد، سعی بر حفظ نسل خود در همان منطقه را دارد. مثلا در منطقه ای که با سبک آلمانی ها زندگی می شود، مهاجرت به منطقه ای با فرهنگ فرانسوی ها، دشوار است.

آداب معاشرت در بلژیک
در بلژیک هم همچون کشورهای دیگر اروپایی، دست دادن مرسوم است. زمانی که دوستی عمیقی بین بلژیکی ها ایجاد می شود، رفتارهای صمیمانه ای در بین آن ها شکل می گیرند. با این که روبوسی در این کشور مرسوم است اما بهتر است مردها با یکدیگر روبوسی نکنند. طبق فرهنگ اروپایی ها، گل نشانه احترام است. پس اگر به خانه بلژیکی ها دعوت شدید، حتما از دسته گل به عنوان هدیه استفاده کنید. حواستان باشد که عدد 13 بد شگون است. پس تعداد گل هایتان به هیچ عنوان 13 عدد نباشد. گل داوودی نیز، نشانه مرگ در این کشور است و برای مراسم مهمانی به هیچ عنوان مناسب نیست.

مذهب مردم بلژیک
مردم بلژیک اکثرا مذهب کاتولیک دارند. متاسفانه در قرن بیستم بیش از 30 درصد از بلژیکی ها اعتقاد خود را نسبت به وجود خدا از دست داده اند اما با وجود این کاهش مذهبی شدید، هنوز هم حدود 65 تا 70 درصد مردم بلژیک به خدا اعتقاد دارند. دیگر مذاهبی که در بین بلژیکی ها رواج دارد؛ اسلام، پروتستان، یهودی است.

ازدواج در بلژیک
بلژیکی ها در دهه اخیر رو به ازدواج بیشتر آورده اند. با این که علاقه آن ها به تشکیل خانواده خیلی افزایش داشته است اما در مقابل میزان طلاق نیز، به طور چشمگیری بیشتر شده است. از هر 3 ازدواج در این کشور، یک خانواده از هم می پاشد و طلاق می گیرد. میانگین فرزند در بلژیک دو تا است.

اهمیت نظافت در بلژیک
نظافت در فرهنگ بلژیکی ها اهمیت بالایی دارد. حتی بلژیکی ها نظافت خود را نمادی از غرور ملی خود می دانند. در خانه اکثر بلژیکی ها، همه چیز سر جای خود است. تمیز کردن خانه، جاروبرقی کشیدن، شستن رخت ها و حتی اهمیت دادن به فضای باغچه های خانگی، از اولویت های بلژیکی ها است. تمیزی و نظافت در جای جای کوچه ها و خیابان های این کشور به چشم می خورد.

آداب غذاخوری در بلژیک
بعد از این که وارد خانه میزبان شدید و دسته گل یا شکلاتی را به عنوان کادو به دست میزبان دادید، منتظر باشید تا میزبان، شما را به میز شامی که معمولا از پیش چیده شده است دعوت کند. خانم ها زودتر از آقایان باید سر میز بنشینند. نحوه غذا خوردن بلژیکی ها همانند ایرانی ها است. چنگال در دست چپ و قاشق در دست راست قرار می گیرد. اگر برای خوردن غذا از چاقو باید استفاده می کردید، به جای قاشق، کارد را در دست راست بگیرید. در کشیدن غذا زیاده روی نکنید. اگر غذا در ظرف باقی بماند و اشتها نداشته باشید، نشانه بی ادبی و اسراف کاری شما تلقی می شود. نگران نباشید بلژیکی ها اهل تعارف نیستند. شما هر چندبار که میل دارید می توانید بشقابتان را پر کنید. پس در کشیدن غذا زیاده روی نکنید تا غذایی در بشقابتان نماند.

جشن های بلژیکی
کارناوال ها و فستیوال های بلژیکی که جز جدایی ناپذیر فرهنگ مردم بلژیک است، در طول سال چندین فستیوال مهم در این کشور برگزار می شود. جشن سال نو، فستیوال فلاندرز، رژه خون مقدس، فستیوال می بوم، فستیوال فرش گل و نور گنت از جمله فستیوال های مشهور این کشور است. مردم در طی فستیوال های خود، معمولا به تماشای تئاترهای سنتی و رقص های محلی می پردازند.


آشنایی با فرهنگ مردم بلژیک

 
  • تشکر
Reactions: Leila_r
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا