خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
رشته فیتنس ورزشی دارای مزایای بسیار است که معایب آن در برابر مزایایش بسیار ناچیز هستند. فیتنس از لحاظ ‌سلامت جسمانی و روحی – روانی، تأثیرات مثبت و خوبی برای فرد به جا می‌گذارد.
این رشته ورزشی علاوه بر تاثیراتی که روی تناسب انـ*ـدام خواهد گذاشت.
فیتنس چیست؟
فیتنس از دو کلمه Fit یعنی مناسب و به اندازه و Ness به معنای برتری و بالا بودن تشکیل‌شده است. در کل این واژه به لاتین بوده و معنی آن تناسب‌انـ*ـدام می‌باشد.
امروزه مخصوصاً در سال‌های اخیر، نام این رشته ورزشی بین ورزشکاران و غیرورزشکاران رونق گرفته و افراد زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده و یک رشته‌مسابقه‌ای به نام فیتنس نیز به خود اختصاص داده است.
هدف فیتنس
هدف از ورزش کردن، رسیدن به‌سلامت جسمانی و روحی بالا و جلوگیری از ابتلا به امراض گوناگون می‌باشد.
رشته ورزشی فیتنس نیز از این ویژگی‌ها به دور نیست و چه بسا تأثیرات بیشتری هم دارد. اینکه فردی یا ورزشکاری در هر سن و جنسیتی وارد این رشته می‌شود، از مزایای تخصصی این رشته است؛ چرا که محدودیت سنی و جنسیتی خاصی ندارد.
رشته‌هایی مانند bodybuilding ، crossfit و… دارای محدودیت سنی هستند و برای هر فردی توصیه نمی‌شوند و بهتر است قبل از این ورزش‌ها با پزشک متخصص یا فیزیولوژیست ورزشی صحبتی انجام شود، اما رشته فیتنس به دلیل کار کردن و بهبود شرایط قلبی عروقی و بهبود عملکرد عصبی و عضلانی فرد در طول زندگی، باعث برتری این رشته نسبت به سایر رشته‌ها می‌باشد.

رشته ورزشی فیتنس و یا فیتنس بودن، واژه‌ای است که اکثریت افراد به دنبال آن هستند تا به سمت چاقی و امراض دیگر هدایت نشوند.

هدف افراد از فیتنس بودن
  1. فیتنس بودن برای شرکت در مسابقات
  2. فیتنس بودن برای داشتن زندگی سالم
این دو مقوله مخالف یکدیگر و یا در تناقض هم نیستند ولی به‌طورکلی، انجام دادن هر ورزش حرفه‌ای با آسیب‌های جسمانی همراه است که مقوله تمرین رشته فیتنس برای شرکت در مسابقات نیز از این مقوله مستثنی نیست، اما اگر تلاش برای فیتنس بودن به دور از هرگونه مسابقه و مصرف دارو و فقط با انجام ورزش صحیح و تغذیه سالم انجام شود تا فرد به وزن ایده‌آل و درصد پایین چربی برسد، هیچ خطری موجب شخص نمی‌شود.


■فیتنس چیست؟■

 
  • تشکر
Reactions: Pashmak
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا