خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
نرم افزارهای اجتماعی به مجموعه‌ای از نرم افزار‌ها گفته می‌شود که دارای ابزارهای ارتباطی و تعاملی هستند. ابزارهای ارتباطی این نرم افزار‌ها کار گردآوری، ذخیره و عرضه اطلاعات را به صورت نوشتاری و یا صوتی و تصویری انجام می‌دهد. ابزارهای تعاملی در واقع نقش واسطه برای تعامل بین گروهی از کاربران را ایفا می‌کند. این ابزار‌ها کاربران را به هم مرتبط و برقراری ارتباط بین آن‌ها را سهولت می‌بخشند.






تعریف دقیق مفهوم نرم افزارهای اجتماعی بسیار دشوار است چون این اصطلاح طیف گسترده‌ای از ابزارهای اینترنتی را در بر می‌گیرد. بسیاری حتی خود اینترنت را یک نرم افزار اجتماعی می‌دانند. اما در اکثر تعاریف بر ویژگی ارتباط و تعامل دوسویه این نرم افزار‌ها تاکید شده است.

از این نظر برخی از رسانه‌ها و فناوری‌های قدیمی‌تر مثل فهرست تماس‌ها در ایمیل را هم باید یک رسانه اجتماعی دانست. با این همه بسیاری از کاربران این اصطلاح را فقط به فناوری‌های اینترنتی جدیدتری مثل ویکی‌ها و وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی اطلاق می‌کنند. اما بسیاری معتقدند که اصطلاح نرم افزارهای اجتماعی را فقط نباید به یک یا چند نرم افزار خاص اطلاق کرد، بلکه باید آن را به ارتباطات رایانه‌ای اطلاق کرد که باعث شکل گیری یک گروه و اجتماعی از کاربران اینترنت می‌شود.



انواع نرم افزارهای اجتماعی

نرم افزارهای اجتماعی طیف گسترده‌ای از ابزارهای ارتباطی را در بر می‌گیرد. ویژگی مشترک این ابزار‌ها ایجاد امکان برقراری ارتباط بین کاربران است:

خدمات پیام فوری: این نرم افز ارهای کاربران را قادر می‌کنند از خدمات ارسال پیام فوری استفاده کنند و با دیگر کاربرانی که در هر کجای جهان به این نرم افزار‌ها دسترسی دارند، ارتباط برقرار کنند. یاهو مسنجر، گوگل تاک،‌ام اس ان مسنجر از جمله محبوب‌ترین نرم افزارهای اجتماعی هستند که کاربرد فردی دارند. نرم افزارهای اجتماعی در میان کسب و کارهای مختلف نیز کاربرد زیادی دارد. فناوری‌های چت آنلاین نیز از جمله مهم‌ترین نرم افزارهای اجتماعی است.

گروه افزار‌ها: نرم افزارهایی مثل Moodle، Landing Pages، Enterprise Architecture و Sharepoint از جمله این گروه افزار‌ها است. هدف اصلی گروه افزار‌ها به اشتراک گذاری اطلاعات و داده‌هایی مثل فایل‌ها، عکس‌ها، متن و غیره برای مقاصد تجاری و آموزشی بین گروهی از افراد است. به گروه افزار‌ها نرم افزارهای گروهی یا جمعی نیز می‌گویند.


توضیحات تمام برنامه های ارتباطی

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
فروم‌های اینترنتی: فروم‌ها از دیگر ابزارهای اجتماعی محسوب می‌شوند. فروم‌ها در واقع وب سایت‌هایی هستند که گروهی از کاربران می‌توانند در آنجا در مورد موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر بپردازند. بسیاری از این فروم‌ها همگانی هستند و هر کسی می‌تواند به صورت رایگان عضو آن‌ها شود، اما برخی دیگر خصوصی ترند و کاربران برای عضویت در آن می‌بایست حق عضویت بپردازند.

ویکی‌ها: ویکی یک صفحه اینترنتی است که بازدیدکنندگان می‌توانند مطالب و محتواهای مندرج در آن را ویرایش کنند. ویکی پدیا، ویکیشنری، ویکی سورس و میت بال ویکی از جمله معروف‌ترین ویکی‌ها هستند. ویکی‌ها توانسته‌اند به پورتال‌های اجتماعی برای کاربران فردی تبدیل شوند و در بسیاری از موارد جایگزین دیگر پورتال‌های رایج اینترنتی شوند.

وبلاگ‌ها: بلاگ یا وبلاگ شبیه یک نشریه آنلاین است. در فضای اینترنت هر کاربر می‌تواند برای خود وبلاگی ثبت کند و در آن به صورت دوره‌ای به انتشار پیام‌ها و مطالب مورد علاقه خود بپردازد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد در مورد آن‌ها اظهارنظر کنند. وبلاگ‌ها در کسب و کارهای تجاری هم کاربرد زیادی دارند. مثلاً شرکت‌هایی که از نرم افزار Lotus Connections آی بی‌ام استفاده می‌کنند، برای طراحی محیط دیجیتالی خود از خدمات وبلاگ‌ها استفاده می‌کنند.

ویرایشگرهای گروهی: ویرایشگرهای گروهی نرم افزارهایی هستند که اجازه ویرایش همزمان یک متن یا فایل رسانه‌ای را به تعداد زیادی از اعضا و کاربران یک شبکه رایانه‌ای مثل اینترنت می‌دهد. در حال از این ویرایشگر‌ها برای ویرایش فیلم و محتویات خدماتی مثل گوگل داک هم استفاده می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی را می‌توان یکی از مهم‌ترین و پرطرفدار‌ترین نرم افزارهای اجتماعی در حال حاضر دانست. شبکه‌های اجتماعی کاربران را در یک فضای مجازی گردهم می‌آورد و بر مبنای روابط آن‌ها با یکدیگر یک شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهد.
شبکه‌های اجتماعی دارای انواع مختلفی هستند. شبکه‌های اجتماعی تجاری نوعی از شبکه‌های اجتماعی است که با هدف حمایت از تبادلات تجاری و افزایش اعتماد بین افراد و برندهای تجاری طراحی شده است. شرکت‌های تجاری با راه انداختن شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند نظرات مشتریانشان درباره محصولات مختلف خود را جویا شوند و ضمن افزایش کیفیت و ویژگی‌های محصولات خود زمینه را برای افزایش رضایتمندی مشتریان خود فراهم کنند. یکی از معروف‌ترین این شبکه‌های اجتماعی Dell IdeaStorm است.

بوک مارک‌های اجتماعی: بوک مارک‌ها سایت‌هایی هستند که افراد در آن‌ها به اشتراک لینک وب سایت‌ها و مطالب مورد علاقه خود در اینترنت می‌پردازند و دیگران را به خواندن و بازدید از این وب سایت‌ها دعوت می‌کنند. کاربران در این پایگاه‌ها اطلاعات و لینک‌های مورد علاقه خود را در قالب مجموعه‌ای از برچسب‌ها و عبارات کلیدی با دیگران به اشتراک می‌گذارند. نرم افزارهایی مثل جومپر، IBM Dogear و Connectbeam از جمله مهم‌ترین بوک مارک‌های اجتماعی تجاری هستند.

وب‌سایت‌های اشتراک ویدئو و فیلم: این وب سایت‌ها که یوتیوب مشهور‌ترین آن‌ها است را نیز باید در زمره ابزارهای اجتماعی قرار داد.


توضیحات تمام برنامه های ارتباطی

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
وب‌سایت‌های اشتراک ویدئو و فیلم: این وب سایت‌ها که یوتیوب مشهور‌ترین آن‌ها است را نیز باید در زمره ابزارهای اجتماعی قرار داد.

کتابخانه‌های اجتماعی: این نرم افزار‌ها به کاربران اجازه می‌دهد محتواهای دیجیتال خود شامل کتاب یا فایل‌های صوتی یا دی وی دی را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و امکان رتبه بندی و توصیه این محتوا‌ها به اعضا بر اساس نظرات کاربران نیز وجود دارد.





یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم‌افزارهای اجتماعی برای کسب و کار‌ها پیش بینی روندهای بازار است.



کاربرد نرم افزارهای اجتماعی در کسب و کارهای تجاری

به نرم افزارهای اجتماعی که در کسب و کارهای مختلف استفاده می‌شود، نرم افزارهای اجتماعی کسب و کار می‌گویند. نرم افزارهای اجتماعی کسب و کار در بین متخصصان این حوزه به Enterprise 0.2 نیز مشهور است. شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری از این نرم افزار‌ها برای سازماندهی شبکه‌های داخلی (اینترانت) خود و تسهیل ارتباطات سازمانی و تجاری خود با مشتریان و کارکنانشان استفاده می‌کنند. این نرم افزار‌ها همچنین دانش و مهارت‌های نهفته در یک سازمان را آشکار و آن‌ها را سازماندهی می‌کند.

افزایش تعامل با مشتریان، حذف موانع کارهای جمعی و انسجام بیشتر با شرکا از دیگر مزیت‌های کاربرد نرم افزارهای اجتماعی در کسب و کارهای مختلف ذکر شده است.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم افزارهای اجتماعی برای کسب و کار‌ها پیش بینی روندهای بازار است. شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ می‌توانند با تجزیه و تحلیل اطلاعات مندرج در شبکه‌های اجتماعی هم بازخورد محصولات خود در بین کاربران را دریابند و هم فرصت‌ها و روندهای تجاری ناشناخته در شناسایی و از آن‌ها استفاده کنند.

هم اکنون شرکت‌های زیادی به عرضه نرم افزارهای اجتماعی ویژه کسب و کار و فعالیت‌های تجاری می‌پردازند. آی بی‌ام کانکشن و SharePoint مایکروسافت از جمله معروف‌ترین و پرکاربرد‌ترین ابزارهای اجتماعی کسب و کار است.


توضیحات تمام برنامه های ارتباطی

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
Skype


تماس طولانی مدت با دوستان و آشنایانی که در خارج از کشور زندگی میکنند بسیار پر هزینه است. اما شما با استفاده از اینترنت میتوانید با هزینه بسیار پایین و با کیفیت بسیار خوب با دوستان و آشنایان خود در هر مکانی صحبت کنید.
به وسیله نرم افزار رایگان Skype از طریق اینترنت شما میتوانید ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت عالی با تمام نقاط جهان برقرار کنید، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی!
مهم ترین تفاوت نرم افزار Skype با نرم افزارهای مشابه این است که میتواند مکالمه صوتی و تصویری با کیفیت حتی با سرعت پایین اینترنت فراهم کند. به این ترتیب میتوانید مکالمه ای بدون تاخیر و بدون هزینه با هر جای دنیا داشته باشید.
برای برقراری تماس دو طرفه با نرم افزار اسکایپ، باید هر دو طرف به اینترنت وصل بوده و این نرم افزار را نصب کرده باشند. اگر وب کم یا دوربین دیجیتال دارید و از اینترنت پرسرعت استفاده میکنید، امکان برقراری تماس ویدیویی نیز خواهید داشت.
نرم افزار اسکایپ، امکانات برنامه های مسنجر را نیز دارد. یعنی میتوانید لیست افراد را به آن اضافه کنید تا با یک کلیک تماس برقرار شود. همچنین میتوانید کنفرانس صوتی یا تصویری چند نفره برقرار کنید.



Nimbuzz
نرم افزار Nimbuzz مسنجر قدرتمند و معروفی است که برای سیستم عامل اندروید، iOS و کامپیوتر منتشر شده است.
با استفاده از این نرم افزار میتوانید به مسنجرهای مختلف و پرطرفداری همچون Yahoo ، Google ، MSN ، Facebook و... متصل شده و به چت با دوستان خود بپردازید.
همچنین این نسخه دارای چت روم نیز میباشد که به شما این امکان را نیز میدهد تا بتوانید وارد اتاق های چت نیز بشوید.
همچنین این نرم افزار از چت تصویری نیز پشتیبانی میکند


توضیحات تمام برنامه های ارتباطی

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
Viber


وایبر یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین نرم افزار های ارتباطی و چت است که به دلایل مختلف، امروزه طرفداران کمتری دارد. اما همچنان یکی از برترین نرم افزار ها است و افراد زیادی از آن استفاده میکنند.
وایبر تنها با اینترنت کار میکند و همین مسئله باعث کاهش هزینه های موبایل شما میشود. شما میتوانید به کمک وایبر تماس صوتی و تصویری بگیرید، فایل های صوتی و تصویری ارسال کنید و حتی با دوستان خود بازی کنید.
تنها لازمه برقراری ارتباط در وایبر، داشتن اینترنت و همچنین داشتن نرم افزار در هر دو گوشی است.
اگر وایبر را روی تلفن همراه خود نصب و فعال سازی کرده باشید، میتوانید به راحتی از نسخه تحت ویندوز وایبر نیز استفاده کنید.
استفاده از وایبر تحت ویندوز بسیار راحت است. مخصوصا تایپ متن که توسط کیبورد بسیار راحت تر و سریع تر انجام میشود. تمام امکانات وایبر موبایل، از جمله ارسال پیغام به گروه ها، ارسال و دریافت عکس و فیلم و... در نسخه ویندوز هم وجود دارد.



ooVoo
یکی از پر طرفدارترین نرم افزار های چت بین کاربران ooVoo میباشد. این نرم افزار را میتوان رقیب جدی برای نرم افزار Skype دانست.
در بررسی که برخی کاربران از کیفیت و سرعت این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار Skype داشته اند. در بعضی موارد ooVoo را سریعتر و با کیفیت تر از نرم افزار Skype تشخیص داده اند.
این نرم افزار امکان چت نوشتاری، صوتی و تصویری را دارد. به وسیله ooVoo میتوانید چت تصویری همزمان با 12 نفر داشته باشید بدون اینکه از کیفیت ارتباط شما کاسته شود.
اگر سرعت اینترنت شما برای بسیاری از نرم افزار های چت صوتی و تصویری مناسب نیست، نگران نباشید چون نرم افزار ooVoo با سرعت های پایین اینترنت نیز کارایی خود را حفظ میکند.


توضیحات تمام برنامه های ارتباطی

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
Telegram


به جرات میتوان گفت که - در حال حاضر برترین و پرمخاطب ترین نرم افزار چت است. این نرم افزار کارایی و قابلیت های بسیار زیادی دارد. شما با این نرم افزار میتوانید با دوستان خود به گفتگو بپردازید.
استفاده از - فقط نیازمند اینترنت است که باعث کاهش هزینه های موبایل شما میشود.
نرم افزار - به شما امکان ارسال و دریافت پیغام های متنی، و همچنین فایل های چندرسانه ای را میدهد. یعنی توسط آن میتوانید بدون محدودیت اقدام به ارسال و دریافت عکس، فیلم، و فایل های صوتی با دوستان خود نمایید.
اگر نسخه موبایل این نرم افزار را داشته باشید میتوانید نسخه کامپیوتر آن را نیز نصب کنید و امکانات آن لـ*ـذت ببرید. نسخه دسکتاپ - یکی از بهترین نرم افزار های ارتباطی در بین نرم افزار های مشابه است و امکانات بسیار کاملی دارد.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار Telegram:
- مصرف پایین ترافیک اینترنت
- قابلیت تغییر سایز تصاویر فایل های تصویری و صوتی و ارسال آن ها
- قابلیت ارسال صدای ضبط شده
- قابلیت ساخت گروه
- قابلیت ارسال و دریافت استیکر
- دارای امکان ارسال فایل به صورت Drag & Drop


LINE


لاین یک نرم افزار ارتباطی است که امکانات یک شبکه اجتماعی را نیز دارد.
به کمک این نرم افزار میتوانید با دوستانتان در ارتباط باشید و همچنین با افراد نا آشنا نیز از طریق - در تماس باشید.
برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید اینترنت داشته باشید و بعد از آن، فرد مورد نظر شما نیز باید این نرم افزار را داشته باشد.
شما میتوانید علاوه بر نسخه موبایل لاین، نسخه کامپیوتر آن را نیز نصب کنید و از آن استفاده کنید. تنها کافیست از طریق موبایل یک اکانت بسازید و سپس در کامپیوتر نیز آن را فعال کنید.
استفاده از لاین تحت ویندوز بسیار آسان است. این نرم افزار تمامی امکانات نسخه موبایل را دارد و استفاده از آن بسیار لـ*ـذت بخش است.


مهم ترین ویژگی های نرم افزار LINE:
- ارسال و دریافت پیغام های متنی، صوتی، تصویری
- اشتراک گذاری عکس، فیلم و آهنگ با سایر کاربران
- امکان ارسال موقعیت جغرافیایی برای سایر کاربران
- ساخت گروه
- دارای تایم لاین و پروفایل شخصی برای هر کاربر
- قابلیت ارسال استیکر و عکس روی تایم لاین
- قابلیت پیدا کردن دوست از طریق -
- قابلیت مدیریت گروه ها


توضیحات تمام برنامه های ارتباطی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا