خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک سری از کشو‌ر‌ها در دنیا از قدیم‌الایام به خاطر سنت‌های عجیب و غریبشان مشهور بوده‌اند. گاهی وقت‌ها آنچنان این رسم و رسوم عجیب و غریب می شود که شاید از نظر بعضی از توریست‌ها تابو و غیر‌انسانی به نظر برسد. اما از نظر آن دسته از توریست‌هایی که به عمق ماجرا توجه می‌کنند و در جست‌و‌جوی معانی پنهان شده در هر باور و سنت بر‌می‌آیند، معمولا این سنت‌ها با تمام عجیب و غریب بودنشان جالب به نظر می رسد.
ما در اینجا برایتان لیستی از عجیب و غریب ترین سنت‌های دنیا آماده کرده‌ایم که مطمئنا شما هم از دیدنشان حیرت خواهید کرد.
رسم افتادن دندان در یونان
در یک سری از فرهنگ‌ها، دندان افتاده کودک را زیر بالشش قرار می‌دهند تا کودکان به خیالشان در قبال دندانشان، از یک پری یا یک فرشته پول نقد جایزه بگیرند! در صورتی که یک سری دیگر نیز دندان‌های کودکانشان را روی پشت‌بام می اندازند تا خوش شانسی برایشان بیاورد که در نوع خودش یک سنت عجیب و غریب به نظر می‌رسد.2. پرش از روی کودکان در اسپانیا
شاید باورتان نشود اما ساکنین یک بخش کوچک از شمال اسپانیا یک فستیوال به نام فستیوال پرش از روی کودکان دارند که در طول آن کودکان خردسالشان را روی زمین می‌خوابانند و از روی آن‌ها می‌پرند! این فستیوال که در زبان اسپانیایی با نام ال کولاچو (El Colacho) شناخته میشود، با هدف دور کردن شیطان از فرزندان برگزار می‌شود! در این فستیوال عجیب و غریب مردان لباس‌های شیطانی به تن می‌کنند و در میان کودکان می‌دوند و از روی آن‌ها می‌پرند که البته کار خطرناکی است و به همین دلیل است که این رسم در میان عجیب و غریب ترین سنت‌های جهان جای گرفته است.
امتناع از استفاده از جوهر قرمز رنگ در کره جنوبی
بر طبق تاریخ و سنت‌های کره جنوبی، جوهر قرمز برای نوشتن نام مردگان به کار می‌رفته است. به همین خاطر است که هنوز که هنوز است استفاده از جوهر قرمز رنگ برای نوشتن نام یک شخص تابو تلقی می‌شود و همه افراد کره جنوبی از جوهر قرمز رنگ فراری هستند!
سنت عجیب و غریب برزیلی‌ها برای کسب مقبولیت و پذیرش اجتماعی
یکی از عجیب و غریب ترین سنت‌های جهان مربوط به برزیلی‌ها می شود. جالب است که بدانید پسران جوان قوم ساتاره ماوه (Satare Mawe) برای ثابت کردن شجاعت و قدرتشان دستانشان را در یک سبد پر از مورچه فرو می‌کنند! نیش این مورچه‌ها واقعا دردناک است، اما این جوانان حاضرند تمام درد آن را تحمل کنند تا به عنوان یک پسر شجاع شناخته شوند و مقبولیت اجتماعی پیدا کنند! بیخود نیست که این رسم هم به عنوان یکی از عجیب و غریب ترین سنت‌های جهان شناخته شده است!
فستیوال پذیرایی از میمون‌ها در تایلند
شاید برایتان جالب باشد که میمون‌ها تا این حد برای تایلندی‌ها مقدس و مهم هستند که در یک روز خاص در سال برایشان غذاهای متنوعی روی میزهای بزرگ به سبک سلف سرویس گذاشته می‌شود تا این میمون‌های خوشبخت تایلندی بتوانند دلی از عزا دربیاورند و هر چه قدر که دلشان می خواهد، غذا بخورند! در این فستیوال سالانه بیش از 3000 کیلوگرم میوه و سبزیجات برای پذیرایی از مهمانان در شهر لوپبوری تایلند مصرف می شود.


سنت های عجیب

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Leila_r

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
پرتاب گوجه در اسپانیا
فستیوال پرتاب گوجه یا همان فستیوال لا توماتینا (La Tomatina) در زبان اسپانیایی، بزرگترین جنگ گوجه‌ای دنیاست! این فستیوال یک سنت عجیب و غریب است که در شهر بونول در استان والنسیا اسپانیا رایج است. در این فستیوال جذاب و البته عجیب مردم از گوجه به عنوان سلاح استفاده می کنند و با هم یک جنگ بامزه و خنده دار راه می‌اندازند!
سنت پولترابند (Polterabend) برای ازدواج در آلمان
این سنت عجیب و غریب از این قرار است که درست قبل از عروسی، خانواده ها و دوستان عروس و داماد دور هم جمع می شوند و همه وسایل را از ظرف‌های شام گرفته تا گلدان های گل را و هر آنچه که دستشان بیاید به جز لیوان ها را می شکانند! آنقدر به این کارشان ادامه می دهند تا کل فضای عروسی کثیف و درهم و برهم شود. این موقع است که باید عروس و داماد خوشبخت بیایند و همه ظروف شکسته را جمع کنند و سالن عروسیشان را مثل روز اول تمیز و مرتب کنند! این سنت نشانگر اتحاد زوجین و توانایی آن‌ها برای انجام یک کار سخت است و به خیال مردم آلمان، آن‌ها را برای یک شروع سرسختانه آماده می کند! به عقیده آلمانی‌ها همه چیز برای قوی شدن از اینجا شروع می شود!
8. مراسم شب جادوگران در جمهوری چک
در پایتخت جمهوری چک یعنی شهر پراگ یک عالمه آداب و رسوم و سنت عجیب و غریب وجود دارد که هر کدامشان از دیگری عجیب‌تر است! یکی از آن‌ها مربوط به رسمی می شود که جوانان عاشق روی بقایای آتش می پرند. البته مردان مجرد نیز در این رسم شرکت می کنند. در گذشته مردم پراگ به این معتقد بودند که در این روز خاص، نیروهای آتشین از همیشه قدرتمند‌تر می‌شوند و بر نیرو‌های خوب غلبه می‌کنند و در این روز تعداد زیادی از ساحره‌های جهان روی دسته‌های جارو در آسمان حرکت می‌کنند. به همین خاطر مردم جمهوری چک معتقد بودند که درست‌کردن آتش باعث پایین آوردن این ساحره‌ها می‌شود و آن‌ها را به شعله می‌کشاند. امروزه این مراسم بیشتر برای تفریح و شادی برگزار می‌شود و دیگر از این عقاید عجیب و غریب خبری نیست. در این روز بزرگ‌ترین آتش کشور در پایتخت جهوری چک برپا می شود و یک فستیوال تمام‌عیار در این شهر برگزار می‌شود که شرکت در آن خالی از لطف نیست.
رسم حنا‌گذاشتن در کشور‌های اسلامی
شاید برایتان جالب باشد که رسم حنا گذاشتن کشورهای اسلامی از جمله کشور ما ایران، به نظر مردم دیگر کشورهای جهان رسم عجیب و غریبی است! همان رسمی که در روز حنابندان، فامیل عروس روی دست و پای عروس حنا می‌گذارند. همان طور که می‌دانید به عقیده ما ایرانیان این حنا گذاشتن باعث باروری و خوش‌شانسی عروس می‌شود. این رسم معمولا دو روز قبل از عروسی انجام می شود و درست آنقدری که سنت‌های مردم کشو‌ر‌های دیگر برای ما عجیب است، این رسم هم برای مردمان فرهنگ‌های دیگر عجیب به نظر می‌رسد!
بوشیدو و سپوکو در ژاپن
بوشیدو یک راه و رسم خاص زندگی موسوم به راه و رسم سامورایی است که تاکید بر وفاداری، قدرت و صداقت دارد. سپوکو هم یک نوع خودکشی سنتی است که توسط پیروان بوشیدو انجام می شود و به نوعی جایگزین شکست تلقی می‌شود! این رسم و سنت عجیب و غریب تا امروز هم ادامه پیدا کرده است و هنوز که هنوز است پیروان این سبک زندگی، به این رسم خودکشی پایبند هستند! در واقع در گذشته سامورایی ها معتقد بودند که خودکشی به سبک سپوکو بهتر از شکست و تسلیم‌شدن در جنگ و یا حتی فرمان‌بردن از دشمن و تاب آوردن مشکلات این‌چنینی است. امروزه هم مردم سنتی ژاپن در مواقع مواجه شدن با مشکلات یا مرگ عزیزانشان در طی یک نمایش علنی و در طی یک مراسم دست به خودکشی یا همان سپوکو می زنند و شمشیر را در شکمشان فرو می‌کنند!


سنت های عجیب

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Leila_r

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشتی شتر‌ها در ترکیه
در ترکیه تماشاگران زیادی دور هم جمع می شوند تا جنگ دو شتر را با یکدیگر ببیند. اگرچه در مسابقات کشتی شتر‌ها، این حیوانات مانند جنگ خروس‌ها دچار صدمات آنچنانی نمی شوند و تماشاچیان نیز هیچ گونه آسیبی نمی‌بینند، اما با این حال مردم باید در فاصله نسبتا دوری از شترها به تماشای مسابقه بنشینند. دلیل آن هم بوی بد بزاقی است که در دهان شترهای عصبانی و متلاطم ترشح می‌شود!
رسم هاکا در نیوزیلند
هاکا یک نوع نمایش دسته‌جمعی است که شامل در‌آوردن صدا‌های خاص، حرکات نمایشی صورت، سرود‌های دسته‌جمعی با صدای بلند، پایکوبی، فریاد زدن و زوزه کشیدن، تکان‌دادن زبان و کوبیدن دست به سـ*ـینه می شود.جالب است که بدانید این نوع نمایش دسته‌جمعی برای رجز‌خوانی در زمان جنگ و یا ترساندن تیم رقیب انجام می‌شود.
نوشیدنی خوش‌آمدگویی در جمهوری جزایر فیجی
احتمالا شما هم تجربه خوردن یک نوشیدنی خوش‌آمد‌گویی را در کافه‌ها و رستوران‌ها داشته باشید. اما یک نوع نوشیدنی به نام کاوا وجود دارد که فقط در جزایر اقیانوس آرام سرو می‌شود که با همه نوشیدنی‌های خوش آمدگویی متفاوت است. در جمهوری جزایر فیجی برای مهمانان یک نوع نوشیدنی درست می‌شود که از شیره ریشه یک نوع گیاه درست می‌شود و در کاسه‌های چوبی سرو می‌شود. مردم جزایر فیجی این نوشیدنی را با آداب و رسوم خاص میل می‌کنند. علاوه بر این‌ طعم و مزه کاوا بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است و زبان را می‌سوزاند و آن را بی حس می‌کند! جالب است که بدانید کاوا در خیلی از کشور‌ها مواد‌مخدر تلقی می‌شود!
عروس‌های چینی باید به مدت یک ماه قبل از عروسی گریه کنند و به پهنای صورت اشک بریزند!
این گریه کردن جزئی از مراسم عروسی تلقی می شود و به نوعی مقدمات جشن به حساب می‌آید. از همه عجیب‌تر اینکه سنت عجیب و غریب هنوز که هنوز است در شهر فوجی در کوهستان های وولینگ اجرا می شود و به قوت خودش باقی مانده است!
رسم آنتزار اگونا (Antzar Eguna) در اسپانیا
این رسم بسیار معروف در اسپانیا به معنای رسم "روز غاز‌ها" است. در این روز یک غاز به گریس آغشته می شود و بعد در روی یک طناب در یک ارتفاع مشخص از آب وصل می‌شود. مسابقه از اینجا شروع می شود و باید مرد‌های جوان با قایق در زیر غاز نامبرده قرار بگیرند و بعد تمام تلاششان را بکنند تا با پریدن دستشان به این غاز بیچاره برسد و سرش را ببرند! این مسابقه در واقع تست قدرت، استقامت و چابکی است و مردان تمام تلاششان را در این مسابقه به کار می بندند تا برای ازدواج با دختر محبوبشان شایسته به نظر برسند! با تمام عجیب و غریب بودن این رسم، خوشبختانه مثل گذشته‌ها در این مسابقه از غاز زنده استفاده نمی‌شود. علاوه بر این، سنت روز غاز‌ها فقط در شهر لکیتیو به عنوان بخشی از فستیوال سن آنتولین در شمال اسپانیا برگزار می‌شود.
بستن پا‌ها در چین
در مدت حدودا هزار سال، چینی ها معتقد بودند که پای کوچک نشانه زیبایی و جذابیت دختر‌ها به‌ حساب می‌آید. به همین دلیل دختران جوان را مجبور می کردند که پاهایشان را در یک پروسه دردناک ببندند تا پاهایشان کوچک باقی بمانند! تا اینکه در اواخر دهه 1940 میلادی، این سنت عجیب و غریب برای همیشه به خاطر آسیب هایی که دختران چینی متحمل شده بودند، متوقف شد.


سنت های عجیب

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Leila_r

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
فستیوال ناگ پانچامی (Nag Panchami) در هند
این فستیوال مربوط به عبادت و پرستش مارهایی می‌شود که برای این فستیوال جمع آوری شده اند. این جشن در یک سری از معابد خاص در بخش های روستایی ایالت مهاراشترا در هند برگزار می‌شود. در طول جشن ناگ پانچامی، مردم مارها را داخل کوزه‌ای روی سرشان می‌گذارند و با یک موسیقی خاص شروع به رقصیدن می‌کنند و به دسته‌های شکل‌گرفته جلوی معابد می‌پیوندند. بعد از عبادت و سرود، مار‌ها به ترکیبی از پود‌رهای قرمز رنگ و زرد رنگ آغشته می‌شوند و به آن‌ها ترکیبی از شیر و عسل داده می‌شود و بعد از آن به داخل حیاط معبد رها می‌شوند! عجیب‌تر از همه اینکه در میان مار‌های ذکر شده، یک سری مار‌های خطرناک از جمله مار کبری نیز وجود دارد! اما با این حال صحبتی از نیش‌خوردن هیچ آدمی بعد از برگزاری این سنت عجیب و غریب به گوش نمی‌خورد! شاید هندی‌ها بلدند که باید برای درست برگزار‌ شدن این رسم متفاوت چگونه عمل کنند و به همین خاطر برایشان مشکلی پیش نمی‌آید!
مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا
وقتی یک نفر از طایفه تانومانی‌ها می میرد، بدنش را می سوزانند. بعد از آن هم، خاکستر و استخوانش را در یک سوپ بارهنگ ترکیب می‌کنند و شرکت کنندگان در مراسم تدفین آن سوپ را میل می‌کنند! مردم این طایقه معتقدند که این کار باعث آرامش روح مرحوم می‌شود!
رسم کرامپوسلاوف (Krampuslauf) در اتریش، شهر باواریا در آلمان و سوئیس
کرامپوس‌ها یک سری موجودات شیطانی هستند که با زنگوله در خیابان‌های منطقه آلپ می‌چرخند و با صداهای مخوف و چهره های ترسناکشان کودکان و بزرگسالان را می‌ترسانند. در واقع این کرامپوس‌ها یک سری مرد جوان هستند که لباس‌های شیطانی و ترسناک به تن کرده‌اند. این سنت عجیب و غریب که از آن با نام کرامپوسلاوف یاد می شود، در دو هفته اول ماه دسامبر و معمولا در روز 5 دسامبر برگزار می شود. این هیولاها برگرفته از موجودات خیالی نظیر بختک هستند و با ظاهری بسیار ترسناک ساخته می‌شوند تا این موجودات مخوف را تداعی کنند. امروزه این موجودات با ماسک های قرمز رنگ چوبی، پوست گوسفند مشکی رنگ و شاخ درست می شوند. جالب است که بدانید این ماسک ها به خودی خود نقش بسیار مهمی در رسم کرامپوسلاوف اجرا می‌کنند و حتی تعداد زیادی از مردم با هم رقابت می‌کنند تا جایزه بهترین لباس کرامپوس و ترسناک ترین نقاب کرامپوس را دریافت کنند. کلمه کرامپوس در اصل از کرامپن (Krampen)، یک کلمه قدیمی آلمانی گرفته شده است که به معنای "ناخن تیز" بوده است. خیلی از مردم معتقدند که کرامپوسلاوف یک فستیوال تاریخی است که قدمتش به دوران پیش از مسیحیت باز می‌گردد و تاثیر گرفته از آیین کفار‌هایی می‌شود که در منطقه کوهستانی آلپ زندگی می‌کرده‌اند و هنوز که هنوزه تاثیراتشان باقی مانده است.


سنت های عجیب

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Leila_r

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوراخ‌کردن بدن در هند
در هند مردم برای نشان دادن مریدی خداهایشان، قسمت های مختلف بدنشان از جمله زبانشان را سوراخ می‌کنند. این سنت عجیب و غریب در فستیوال تایپوسام هند اجرا می شود و یکی از عجیب و غریب ترین سنت‌های دنیا تلقی می‌شود! چراکه پروسه سوراخ کردن بدن شرکت کنندگان بسیار دردناک است و با این حال به کرات توسط مردم هند انجام می‌شود!
سوزاندن ساحره‌ها در جمهوری چک
در خیلی از کشور‌های جهان پایان زمستان و شروع بهار جشن گرفته می شود. اما در جمهوری چک این جشن با یک راه و روش کاملا متفاوت و با سوزاندن یک ساحره جشن گرفته می‌شود. در شب آخر ماه آپریل، تعداد زیادی از مردم چک دور هم گرد یک آتش جمع می شوند تا سنت سالانه پالنی کارودجنیک (Paleni Carodejnic) را جشن بگیرند. در‌واقع مردم جمهوری چک برای اینکه کشورشان را از شر ساحره ها دور کنند، یک سری دسته جارو که به عقیده شان ساحره‌ها روی آن‌ها می‌نشینند و همچنین یک سری مترسک شبیه به ساحره را می‌سوزانند. این سنت تا حدی شبیه به مراسم سوزاندن گای فاکس در شب آتش انگلیس به نظر می رسد. جالب است که بدانید گای فاکس یک شخصیت منفور در انگلستان است که به عنوان عامل توطئه‌ای به نام توطئه باروت انگلستان شناخته می‌شود. به همین دلیل است که در این مراسم انگلیسی، نقاب‌هایی شبیه به این شخصیت سوزانده می‌شود و آتش‌بازی در سراسر انگلستان به پا می‌شود.
مراسم سوزاندن ماهی ساردین در جزیره تنریف اسپانیا
این سنت عجیب و غریب در اسپانیا برگزار می شود و در طول آن ماهی ساردین توسط یک فرد با لباس مشکی به آتش کشیده می شود! ماهی ساردین در این رسم سمبل گذشته است و سوزاندن آن منجر به ساختن جامعه از نو می شود. برای برگزاری این سنت عجیب و غریب، یک تندیس از ماهی ساردین درست می‌شود و طی یک پروسه خاص سوزانده می شود. این مراسم در پایان بعضی از فستیوال ها و روز‌های مهم تقویم مسیحی در اسپانیا برگزار می شود و بین اهالی اسپانیا بسیار رسم شناخته شده‌ای است.
رسم مودراس در میان هندویی ها و بودایی ها
مودراس نوعی یوگا محسوب می شود که در آن مردم آیین های هند و بودا دستانشان را به حالتی خاص در می آورند و به عقیده‌شان با این کار می‌توانند جریان زندگی را کنترل کنند. آن ها فکر می‌کنند که انرژی باعث می شود که تمرکزشان بالا بر‌‎د و در نتیجه توانایی‌های خاصی برای رسیدن به اهدافشان پیدا کنند و نیروهای ماورائی به کمکشان بیاید.
رسم بایانیهان در فیلیپین
این سنت عجیب و غریب مربوط به بردن کل خانه از یک نقطه به نقطه دیگر می شود. به خاطر این اثاث‌کشی، کل مردم روستا دور هم جمع می شوند و کل خانه را به صورت یکجا بالا می آورند، آن را بر روی دوششان حمل می کنند و بعد آن را در یک جای دیگر در فاصله زیاد دوباره روی زمین قرار می‌دهند! مردم فیلیپین این کار را در زمان قبل از طوفان ها یا زمین‌لرزه‌های پیش بینی شده انجام می‌دهند و درست مثل یک حلزون خانه هایشان را بر روی پشتشان حمل می‌کنند تا به خانه‌شان آسیبی وارد نشود!


آداب و رسوم و سنت‌هایی که از آن‌ها صحبت شد، در لیست عجیب و غریب‌ترین سنت ‌های دنیا جای گرفته‌اند. این سنت‌ها شاید به نظر شما خیلی شگرف باشند، اما اهالی یک سری از کشور‌ها به برگزاری و اجرای آن ها کمال اعتقاد را داشته‌اند و یا حتی هنوز هم دارند!
پس این بار که به یک شهر یا کشور جدید سفر کردید و یک سنت عجیب و غریب را دیدید، سریعا به این نتیجه نرسید که مردم آن شهر یا کشور دیوانه، مجنون یا حتی کند ذهن هستند! به این فکر کنید که شاید آن‌ها دلیل خوبی برای اجرای این سنت به ظاهر عجیب و غریب دارند. بهتر است که سعی کنید که داستان ورای هر سنت را ببینید و مطمئن باشید که در پس هر کدام از این آداب و رسوم، یک دنیا تاریخ و فرهنگ جالب و جذاب نهفته است!
منبع:لست سکند


سنت های عجیب

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Leila_r
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا