خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
در صفحه 2 ما به دو دكمه Next و Back احتياج داريم تا بتوانيم به صفحه قبل(در اينجا Page1) و صفحه بعد(ذر اينجا Page 3) حركت كنيم. براي قرار دادن دكمه ها روي صفحه2، از نوار اشياء ، گزينه Button
را انتخاب و اين كار را 2 مرتبه انجام دهيد تا دو دكمه داشته باشيد. تنظيم خصوصيات دكمه Next ، مانند آنچه كه در صفحه1 انجام داديم مي باشد. براي تنظيمات دكمه Back نيز به پنجره تنظيم خصوصيات آن رفته و در قسمت Text عبارت Back را تايپ كنيد تا عنوان دكمه تغيير كند. سپس از قسمت Action اي كه در صفحه 1 گفته شده ، گزينه Go To Perev Page را انتخاب كنيد تا هنگام كليك بر روي اين دكمه ، ما به صفحه قبل كه در اينجا همان صفحه 1 است ، برويم.سپس روي دكمهok
كليك كنيد تا تغييرات ثبت شود. در اينجا نيز كار ما با صفحه 2 تمام ميشود.
براي اين بخش ديگه بسه. تا شما يه استراحتي بكنيد و يه خورده بيشتر با برنامه ور بريد، ما هم بخش بعدي كه ادامه ي همين بخش است را براي شما آماده ميكنيم.
بخش ششم.
در اين صفحه از پروژه مي خواهيم تصوير و همچنين صدا قرار دهيم . تصوير ما به صورت تصوير زمينه خواهد بود .
براي اين كار از منو Page گزينه Properties را انتخاب مي كنيمتا پنجره خصوصيات صفحه جاري(كه در اين جا صفحه 3 پروژه است ) باز شود
در اين پنجره قسمتي به نام Background وجود دارد و در داخل آن ، قسمت مجزايي به نام Image را مي بينيد . در اين قسمت روي آيكني كه شكل پوشه است كليك كنيد تا پنجره انتخاب تصوير نمايان شود . با كمك اين پنجره يك تصوير دلخواه را انتخاب كرده تا اين تصوير به عنوان تصوير زمينه براي صفحه جاري در پروژه تان برگزيده شود .
براي تنظيم موزيك زمينه در پنجره خصوصيات صفحهقسمتي با عنوان Background music را مشاهده مي كنيد كه يك جعبه متن و يك دكمه كوچك در كنار و سمت راست قرار دارد . در كنار جعبه متن نيز عبارت Sound File را مشاهده مي كنيد در اين جعبه متن مي توانيد مسير فايل MP3 دلخواهتان را همراه با نام آن تايپ كنيد ، اما از آنجا كه احتمالاً حال اين كار را نداريد!! مي توانيد روي دكمه كوچك كليك كنيد تا پنجره انتخاب فايل باز شود و به وسيله اين پنجره فايل موزيك دلخواهتان را انتخاب كنيد و سپس دكمه Open را بزنيد و وقتي كارتان تمام شد روي دكمه OK كليك كنيد ، حال در صفحه همان طور كه در قبل توضيح داديم دو كليد Next و Back را قرار دادهيد.
خوب كار ما با صفحه 3 نيز تمام شد . تنها صفحه 4 باقي مانده است .بروي آيكون آن در ليست صفحات كليك كنيد تا به صفحه 4 برويد .در اين صفحه فقط يك متن پاياني و يك كليد برگشت و يك دكمه خروج از برنامه قرار مي دهيم . براي نوشتن يك متن در اين صفحه ، شيي text را از نوار اشيا انتخاب كرده و بر روي صفحه قرار ميدهيم ، سپس در پنجره Properties اين شي و در محل مربوط عبارت THE END را بنويسيد .


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
براي قرار دادن دكمه برگشت ( Back )، نيز طبق آنچه كه در بخش قبل گفته شد ، عمل كنيد. قاعدتا اكنون شما با روش اين كار بايد آشنا شده باشيد ، اگه اين طور نيست ، پس به شما توصيه مي كنم كه يكبار ديگه بخش قبلي رو به دقت مطالعه كنيد.الان ديگه آخرين كاري كه بايد انجام دهيم ، قرار دادن يك كليد خروج از برنامه است.
براي ايجاد يك كليد براي خروج با انتخاب شي Button از نوار اشيا و قرار دادن آن بر روي page 4 اين دكمه را ايجاد مي كنيد . سپس با دوبار كليك كردن روي آن پنجره Properties دكمه را باز نماييد و عنوان آن را به Exit تغيير دهيد .سپس در قسمت Action از پنجره Properties اين دكمه ، روي آيكون اول كليك كنيد . با اين كار پنجره جديد با عنوان External command and page action باز مي شود .
ليست باز شونده اول در اين پنجره گزينه Exit را برگزينيد و سپس روي دكمه OK كليك كنيد تا به پنجره Properties اين دكمه برگرديد در اين پنجره نيز روي كلمه OK كليك كنيد تا كار تنظيم عنوان و عمل اين دكمه هنگام كليك شدن مشخص شود .در اينجا پروژه شما ديگه آماده است و تنها كافي است كه شما آنرا ذخيره نماييد.براي ذخيره كار خود به منوي فايل رفته و گزينه save را انتخاب كنيد و آن را در كامپيوتر خود ذخيره كنيد. براي اجراي پروژه از منو Project گزينه Run را انتخاب كنيد.
خوب من بايد به شما تبريك بگويم زيرا توانستيد اولين پروژه خود را آماده سازيد . حالا يه كم بيشتر با برنامه خود ور بريد و با استفاده از دكمه هاي Back و Next بين صفحات پروژه جابه جا شويد. قاعدتا اگر شما كارت صدا داشته باشيد ، هنگامي كه به صفحه 3 مي رسيد ، بايد موزيك را كه در حال پخش شدن است بشنويد. شما مطمئنا در هنگام كار با اين پروژه با مشكلاتي كوچك اما مهم برخورد مي كنيد كه از جمله آنها اين است :1- وقتي از صفحه 3 به ساير صفحات ميرويد ، متوجه ميشويد كه موزيك كماكان در حال پخش شدن است.2- هروقت به صفحه 3 وارد ميشويد ، موزيك مجددآ از ابتدا پخش ميشود.3- متوجه بالا يا پايين بودن دكمه ها نسبت به هم ميشويد و ... .اين اشكالات براي اولين پروژه طبيعي است و شما به مرور زمان و ادامه جلسات آموزشي ما ، برطرف كردن آنها را خواهيد آموخت. پس عجله نكنيد!!! شما در ابتداي راه هستيد.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش هفتم
ما در اين بخش مي خواهيم قسمت Action را براي شما آموزش دهيم ؛قسمت Action از 4 قسمت تشكيل شده است كه ما در اين جا به توضيح اين قسمت ها مي پردازيم .
1) External Commands And Page Action :
با كليك روي ايكوني كه شكل يك دست بر روي ان است پنجره مربوط به ان باز ميشود:
همانطور كه ملاحظه ميكنيدما داراي سه گزينه اصلي هستيم ؛
1)On Mouse Click:
يا كليك روي اين گزينه پنجره مربوط به ان كه ليست Action هاست نمايان ميشود اين پنجره شامل فرمان هاي متعددي از جمله اجراي يك برنامه خارجي ، جستجو بر روي ديسك ، باز كردن يك صفحه WEB و ... را ميتوان اجرا كرد .
2)Path :
در اين قسمت مي توانيد يك مسير به همراه نام يك فايل را مشخص كنيد . تعيين اين مسير و نام فايل هنگامي مورد نياز است كه شما از ليست باز شونده قبلي گزينه هايي مانند Open Mp3
Run Program-Run Another Project و چيزهايي مشابه اينها را انتخاب كرده باشيد .
اين گزينه ها در واقع مي گويند كه يك برنامه خارج از پروژه را اجرا كن ، يا يك فايلMp3 را بخوانو يا يك پروژه ديگر را اجرا كن . اينكه چه برنامه يا پروژه اي اجرا شود ، و از كجا اجرا شود را در جعبه متن Path مشخص مي كنيم .
3)More Parametrs:
شما اگر برنامه اي كه ميخواهيد اجرا شود احتياج به پارامترهاي اضافي داشت در اين جعبه متن مشخص خواهيم كرد . حال من به بيان بعضي از عملياتي كه در ليستOne Mouse Click مي باشد مي پردازم :
Run Program: با انتخاب اين گزينه ، در هنگام كليك ماوس بر روي شيئ يك برنامه خارجي اجرا خواهد شد و شما مسير خود را در قسمتPath وارد مي كنيد.
مثلاً اگر پروژه از روي درايوCD اجرا شود كه معمولا هم همينطور است اين عبارت(Srcdir) مسير درايوCD را بر مي گرداند .
به طور مثال اگر مسيرD:\Multimedia\filename.exe را بدهيم ممكن است درايو D درايو CD مقصد نباشد. بنابراين برنامه بايد قابليت اين را داشته باشد كه درايوCD را خودش تشخيص دهد و برنامه هاي جانبي مورد نياز را از همان جا اجرا كند .
پس اگر در پروژه خود احتياج به يك برنامه جانبي داشتيم بهتر است آن برنامه را در داخل يك شاخه مجزا بر رويCD قرار دهيم و سپس با استفاده از اين عبارت و نام آن شاخه برنامه جانبي خود را از درون پروژه مالتي مديا اجرا كنيم .
به عنوان مثال اگر احتياج داشتيم تا برنامه اي با نامSetup.exe را از درون پروژه اجرا كنيم مي توانيم اين برنامه را در داخل شاخه اي با نام Install قرار دهيم و آن را بر رويCD كپي نماييم و سپس مسير Pathرا به صورت زير مشخص مي كنيم :
Srcdir>\Install\ Setup.exe>
در اين صورت برنامه بدون هيچ مشكلي اجرا خواهد شد .خوب تا اينجا ديگر كافي است ، ما در بخش بعدي دنباله اين مبحث را براي شما خواهيم آورد .


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
خش هشتم
ادامه بخش Action قسمت One Mouse Click:
Explorer Disk:
انتخاب اين گزينه باعث مي شود تا مسيري را كه در جعبه متن Path مشخص مي كنيد توسط برنامهWindows Explorer باز شود عبارت به تنهايي باعث مي شود تا مسير اجراي پروژه شما توسطExplorer باز شود اگر برنامه هايتان بر روي سي دي باشد محتوياتcd در پنجره Windows Explorer نمايش خواهد يافت.
Brows Web : انتخاب اين گزينه باعث مي شود تا هنگام كليك بر روي شئي صفحه وبي كه آدرس آن در Path وارد مي كنيد توسط مرورگر اينترنت شما باز شود .
Send E_Mail : اين گزينه باعث مي شود تا برنامه ارسال و دريافت Emailاجرا شود . اينكه به چه شخصي E_Mail فرستاده شود را در جعبه متن Path و بعد از عبارت زير وارد نماييد .
mail to :"youremail"
Run Another Project:
بزرگ شدن پروژه هاي MMB باعث افزايش حجم نهايي پروژه ما در MMB خواهد شد و اين مسئله باعث كند شدن اجراي برنامه مي شود .
براي جلوگيري از چنين پيشامدي بهتر است كه پروژه هاي بزرگ مالتي مديا را به چندين پروژه كوچكتر تقسيم كنيم و همه اينها تحت مديريت يك پروژه ما در مواقع لزوم شود .
گزينه Run Another Project براي اجراي اين پروژه هاي كوچكتر است . توجه كنيد كه پروژه هاي كوچكتر را بايد به صورت همين فايل هاي MBD ذخيره كنيد.
در پنجره Path مسير پروژه هاي كوچكتر را مي توانيد مشخص كنيد .
در پنجرهMore Parametr مي توانيد عبارت NEW_WINDOW يا THIS_WINDOW را وارد كنيد .
عبارت THIS_WINDOW باعث مي شود تا پروژه كوچكتر در داخل همان پنجره پروژه مادر اجرا شود .
در صورت استفاده از عبارت NEW_WIMDOW پروژه كوچكتر به صورت يك برنامه مستقل و با پنجره مستقل اجرا خواهد شد .
EXIT: اين گزينه باعث خاتمه اجراي برنامه خواهد شد .
Go To First Page: باعث مي شود با كليك روي شيئ به اولين صفحه پروژه جاري برويم .
Go To Last Page: باعث مي شود تا هنگام كليك بر روي شيي آخرين صفحه ي پروژه جاري برويم .
Go TO Prev Page: باعث مي شود تا هنگام كليك بر روي شيي به صفحه قبلي پروژه برويم .
Go To Page: با انتخاب اين گزينه جعبه متن Path به يك ليست باز شونده تبديل خواهد شد و در داخل خود ليست تمام صفحات موجود در پروژه جاري را خواهد داشت . در اين جا مي توانيم مشخص كنيم كه با كليك بر روي شيي به كداميك از اين صفحات برويد .
Minimize: با انتخاب اين گزينه هنگامي كه بر روي شيي كليك كنيم پنجره پروندهMinimize ميشود.
Mp3 Open: با انتخاب اين گزينه جعبه متن Pathنيز قابل دسترسي شده و در آن بايستي مسير فايل
Mp3 مورد نظرمان را همراه نام فايل و پسوند آنمشخص كنيم . دقت كنيد كه فايل Mp3 را در شاخه اي كنار پروژه قرار دهيد و با استفاده از مسير مورد نظر را تنظيم نمايد.
Mp3 Stop : باعث مي شود تا فايل Mp3 در حال پخش متوقف شود .
Mp3 Play: باعث مي شود تا فايل Mp3 كه قبلاً توسط Mp3 Open باز شده است مجدداً پخش شود . اين گزينه همچنين مي تواند فايل Mp3 اي را كه قبلاً توسط Mp3 Stopو يا Mp3 Pause متوقف شده است را مجدداً پخش نمايد .
Mp3 Pause : اين گزينه نيز باعث متوقف شدن فايل Mp3 خواهد شد . تفاوت آن با Mp3 Pause در اين است كه هنگام پخش مجدد آن با Mp3 Play ادامه آهنگ پخش خواهد شد .
Mp3 FW: اين گزينه باعث مي شود كه فايل Mp3 يك ترك به جلو برود .
Mp3 BW: اين گزينه باعث مي شود كه فايلMp3 يك ترك به عقب بازگردد.
در پنجره ي External Command And Page Action دكمه اي با عنوان Show me نيز وجود دارد كه باعث مي شود يك برنامه كوچك آموزشي در مورد تنظيم مسيرهاي وابسته اجرا شود . اين برنامه آموزشي با استفاده از خود MMB ايجاد شده است.
آيكون ديگري به صورت علامت سؤال در پايين پنجره وجود دارد كه با كليك بر روي آن صفحات راهنماي اين قسمت نمايش خواهند يافت.وقتي تنظيمات مورد نظرتان را انجام داديد روي دكمه ok كليك كنيد تا تغييرات اعمال شوند.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش نهم
در ادامه مبحث قبل به intraction with other objects رسيديم كه در اين بخش به بررسي آن مي پردازيم .
با كليك بر روي آيكوني كه دو پنجره و يك چوب جادويي بر روي ان است پنجره مربوط به آن باز مي شود. اين پنجره مخصوص فعل وانفعالات بين اشيا مختلف در يك صفحه مي باشد .مثلاَ با عبور ماوس از روي شي مورد نظر اشيا ديگر نمايش داده شوند يا نمايش داده نشوند ، صدايي پخش شود يا نشود ، قطعه كدي اجرا شود ، يا خير و از اين قبيل موارد ... .اين پنجره شامل قسمتهاي زير است .
Moving mouse over the object trigger:
عملياتي كه در اين جا مشخص مي شود زماني اتفاق مي افتد كه نشانگر ماوس را روي شي عبور كند . اين قسمت به دو گزينه زير تقسيم مي شود:
:actionاز اين ليست باز شونده مي توانيد يكي از عمليات زير را انتخاب كنيد ؛
show/hide: زماني كه ماوس روي شي مورد نظر عبور ميكند شي ديگري كه در ليست باز شونده object انتخاب شده است پديدار يا نهان مي شود.
show/fade out: زماني كه نشانگر ماوس را روي شي مورد نظر عبور كند شي ديگري كه در ليست باز شونده object انتخاب شده است پديدار مي شود اما نهان شدن آن با اندكي تاخير صورت مي پذيرد.
show only : باعث ظاهر شدن شي مورد نظر مي شود.
hide only : فقط شي مورد نظر را پنهان مي كند .
run script: قطعه كدي كه قبلاً در داخل يك شي اسكريپت نوشته شده باشد را اجرا مي كند .
object: ليست باز شونده اين گزينه شامل اسامي كليه اشيا مورد نظر را كه بايد يكي از عمليات show only , show/hide و ... را بر روي آن انجام شود را از ليست انتخاب مي كنيم ..
mouse click on the object trigger:
عملياتي كه در اين قسمت مشخص مي شود زماني اتفاق مي افتد كه شي توسط نشانگر ماوس كليك شده باشد . اين قسمت خو شامل گزينه هاي زير است :
action 1: از ليست باز شونده اين گزينه يكي از عمليات زير را انتخاب مي كنيم ؛
show/hide: با كليك بر روي شي مورد نظر ، شي ديگر پديدار يا پنهان مي شود . شي ديگر را مي توانيد از ليست باز شونده در زير گزينه action 1 انتخاب كنيد اين شي ميتواند يكي از اشيا موجود در صفحه جاري باشد .
Video play: باانتخاب اين گزينه هنگام كليك بر روي شي فيلم تخصيص داده شده به اشيا پخش فيلم شروع به نمايش مي كنند.
Video stop: باعث مي شود كه فيلم در حال پخش متوقف شود . هنگام Play مجدد ، فيلم ازابتدا پخش مي شود
Video pause : باعث مي شود كه فيلم در حال پخش نگه داشته شوداما در هنگام Play مجدد،ادامه فيلم پخش مي شود .
Video skip fw: باعث ميشود فيلم در حال حركت يك پرش به جلو داشته باشد و سپس ادامه فيلم پخش شود
Video skip Bw: باعث مي شود فيلم در حال پخش يك پرش به عقب داشته باشد .
video 2x fast: همان طور كه از اسم آن معلوم است باعث دو برابر شدن پخش فيلم مي شود
Video 2x slow .: باعث نصف شدن سرعت پخش مي شود .
Show : زماني كه روي شي مورد نظرمان كليك مي كنيم شي ديگري نمايش مي يابد ، اين شي را مي توان از ليست Object انتخاب كرد
Hide : زماني كه روي شي مورد نظرتان كليك مي كنيد شي ديگري پنهان مي شود .
Invert. شي انتخاب شده در ليست Object را در صورت ظاهر بودن پنهان مي كند و بالعكس.
Action2 : به مانند Action 1 مي باشد . در واقع اين قابليت در MMB گنجانده شده كه هنگام كليك بر روي يك شي بيش از يك Action داشته باشيم .
Object : در اين ليست شي اي را انتخاب مي كنيم كه مي خواهيم عمليات تعريف شده در Action2 بر روي آن اعمال شود .زماني كه تنظيمات مورد نظر را انجام داديد روي دكمه OK كليك مي كنيم تا تغييرات اعمال شود . در مبحث بعدي به قسمت Sound Action مي پردازيم.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش دهم
در اين بخش قسمت Sound Action را مورد بررسي قرار ميدهيم.با كليك روي گزينه اي كه شكل يك بلنگو بر روي ان است پنجره مربوط به تنظيمات ان ظاهر ميشود.
Mouse Over The Object : در اين قسمت ميتوا نيدبا كليك بر روي(... ) مسير يك فايل صوتي را بدهيد تا هنگاميكه كرزر موس بر روي ان گزينه برود صداي مورد نظر پخش گردد. در كنار (...)ايكون ديگري وجود دارد به شكل موج كه شما ميتوانيد براي اينكار از فايل هاي كوچك صوتي كه قبلا Embedded كرده ايد استفاده كنيد.
Mouse Click On Object : اين قسمت نيز مشابه قسمت قبل ميباشد اما با اين تفاوت در انجام عمل كه وقتي بر روي گزينه اي كليك كنيد صداي مورد نظر پخش گردد.
قسمت Sound Action نيز را به همين راحتي فرا گرفتيم.
و اما Action چهارم كه اخرين و مهمترين Action در MMB ميباشد.
:More Action (Script) تقريبا تمامي اكشن هايي را كه در قسمت هاي قبل به توضيح ان پرداختيم در اين قسمت وجود دارد.براي يادگيري اين قسمت شما مي بايست كمي با زبان Script اشنايي داشته باشيد. اما اگر بلد نيستيد نگران نباشيد .شما ميتوانيد از Help خود برنامه استفاده كرده و با تايپ Action مورد نظر از مثال هايي كه در مورد ان وجود دارد استفاده كنيد.چون تعداد اين اكشن ها زياد ميباشد ما به توضيح بعضي از انها كه كاربرد بيشتري دارد مي پردازيم.
براي دسترسي به More Action بر روي ايكوني كه شكل دفترچه و قلم بر روي ان است كليك كنيد در پنجره ظاهر شده گزينه هابدين قرار است:
Mouse Down: اسكريپ مورد نظر را با فشار دادن موس اجرا ميكند يعني هنگاميكه موس را به پايين فشار ميدهيد.
Mouse Up : اسكريپ مورد نظر را پس از فشار دادن موس يعني هنگاميكه موس را رها ميكنيد اجرا ميكند.حالا بسته به انتخاب شما ميتوانيد اسكريپ مورد نظر را در هر كدام از صفحه هاي موجود انتخاب كنيد .كه معمولا از Mouse Down مي باشد.
همچنين ميتوانيد اسكريپي را از بيرون با كليك بر روي Load اجرا و يا اسكريپ مورد نظر خود را Save كنيد تا مجبور نباشيد به تعداد زياد يك اسكريپ را تايپ كنيد. حالا با كليك روي Wizard ( ايكوني كه شكل چوب جادويي بر روي ان است ) Action ها ظاهر ميشوند.
قسمت هاي Show,Hide,Invert,First Page,Next Page,Last Page,First Page.Page.Minimize, Exit همان عملياتي را كه در قسمت هاي قبل گفتيم انجام ميدهند.
Page Timer : اين گزينه بدين صورت عمل ميكند كه با دادن زمان مورد نظر به ميلي ثانيه در قسمت After (ms) به صفحه اي كه در قسمت Page Label مشخص ميكنيد بعد از ان زمان ميرود.
Exit Timer: مانند Action Exit – عمل ميكند با اين تفاوت كه پس از گذشتن زماني كه در قسمت After (ms) مشخص ميكنيد از پروژه خارج ميشود.
Message : پيامي را به صورت اخطار براي كاربر به نمايش در مياورد.
Run MBD : پروژه ي ديگري از نوع MBD را اجرا ميكند.
Move Object : با انتخاب شيئي , شي مورد نظر را به مكاني كه شما در قسمت x,y[,x,y] تعيين ميكنيد ا نتقال ميدهد .
Move to : با انتخاب شئي , شي مورد نظر را با افكت خاصي به مكاني كه شما در قسمت x,y,step,type مشخص ميكنيد انتقال ميدهد. x,y مكان مورد انتقال ميباشد – Step سرعت عمل حركت است كه با تايپ more stepsو Slower The Movement دو نوع حركت دارد و در قسمت Type نوع حركت كه داراي دو نوع EASYTO و EASYFORM است.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش يازدهم
در بخش قبل بعضی از قسمت های More Action را توضیح دادم.تعداد اکشن های این قسمت زیاد میباشد.به همین دلیل یادگیری ان ها را به خود شما واگذار میکنم.فقط کافی است به راهنمای هر اکشن که در سمت راست ان توضیح داده شده توجه کنید.البته بعضی از انها را در جلسات بعد به کار خواهیم برد و شما می توانید با انها بیشتر اشنا شوید.
قسمت Effect : مولتی مدیا بیلدر یک برنامه کامل به حساب می اید چرا که سازندگان ان بخشی را با عنوان Effect در ان قرار داده اند.تا نیاز کاربران را تامین کنند.در این قسمت شما میتوانید به تعدادی از Effect های فتو شاپ دسترسی داشته باشید و بدون نیاز به برنامه فتوشاپ که یاد گیری ان برای افراد کمی سخت است (از جمله خود من) به متن ها وعکس های خود جلوه های خاصی را بدهید .( مولتی مدیا طوری طراحی شده که میتوانید محیط پروژه خود را به زیبایی طراحی کنید.)
Flip: به وسیله این ابزار قادر خواهید بود که تصویر خود را در محیط MMB به دو صورت افقی Horizontal و عمودی Vertical
تغییر جهت دهید.
Convert To Gray Scale: این گزینه عکس رنگی مورد نظر شما را با یک کلیک سیاه و سفید میکند.
Crop : برای برش قسمتی از تصویرتان میتوانید از این گزینه استفاده کنید.
بقیه Effect ها را نیز خودتان امتحان کنید و نتایج کار را مشاهده کنید.افکت های Drop Shadow , Fire , Glass به نظر من جالب به نظر مرسد.افکت های بیشتر نیز در قسمت Color Tweak Effect وجود دارد.
قسمت Arrange : گزینه های این قسمت به طور کلی برای مرتب کردن محیط کار شما میباشد که میتوانید با انتخاب انها متن و عکس خود را به طور مرتبی بچینید. گزینه های Pixel up , Pixel Down , Pixel Left , Pixel Right از زیر شاخه Nudge شی مورد نظر شما را یک پیکسل به بالا پایین چپ و یا راست انتقال میدهد و یا گزینه های زیر همین قسمت همان اعمال را برای 10 پیکسل انجام میدهند .
Align : اشیا مورد نظر شما را به صف میکند. برای فعال شدن این قسمت از قسمت سمت راست محیط کاری (All Object ) به وسیله کلید CTRL اشیایی را که می خواهید به صف کنید انتخاب و با برگزیدن یکی از گزینه های Align نتایج کار را ببینید.
Combine : این گزینه میتواند تعدادی از اشیای انتخابی شما از جمله دکمه ها تصاویر یا متن های شما را با هم ترکیب وبه یک تصویر در محیط کاری تبدیل کند.این گزینه هنگامی مهم تلقی میشود که شما بخواهید در برنامه فارسی بنوبیسید . در ان هنگام شما میتوانید تمام متن های خود را به تصویر تبدیل کرده و به وسیله گزینه Hotspot لینک های خود رابر روی عکس مشخص کنید. به همین دلیل یکی از پر کاربرد ترین گزینه های این برنامه می باشد.
اگر شما از وجود این ویژگی بی خبر بودید میبایستی به وسیله کلید Print Screen در کیبورد از محیط کار خود عکس گرفته و بعد در یکی از برنامه های فتو شاپ یا Acd see به ویرایش و جدا کردن عکس بپر دازید.اما MMB این ویژگی را در خود گنجانده
است.
Group: این گزینه نیز کاری مشابه با Combine را انجام میدهد.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش دوازدهم
Binding Object : برای دسترسی به این گزینه میتونید از منوی Object و زیر شاخه Create گزینه Binding Object را انتخاب کنید. پس از انتخاب بر روی قسمت از محیط کاری که می خواهید Binding Object در ان جا باشد بکشید واندازه دلخواه را انتخاب کنید. Binding Object میتواند برنامه ای را از خارج از پروژه در داخل پروژه وارد نماید . در حالت پیش فرض وقتی شما این کار را انجام میدهید این گزینه برنامه Notepad از ویندوز را در محیط کاری شما قرار میدهد شما میتوانید با دوبار کلیک بر روی Binding Object ی که بر روی پروژه قرار داده اید به تنظیمات ان دسترسی داشته باشید .
Exe To bind : این قسمت از تنظیمات Binding Object میتوانید برنامه ای امتفاوت با Notepad را در پروژه اجرا کنید این برنامه میتواند Winamp - Media Player و یا هر برنامه ی دیگری باشد.در قسمت Hide Menu میتوانید مشخص کنید که منوی های برنامه ( مثلا Notepad ) نمایش داده شود یا نه و در قسمت Hide Sizing Grip میتوانید اجازه کوچک و بزرگ کردن برنامه را به کاربر بدهید.در قسمت Border شما میتونید نحوه نمایش صفحه برنامه را مشخص کنید (Raised برنامه را به صورت بر جسته و Sunken برنامه را به صورت فرو رفته نمایش میدهد.)
در قسمت Advanced نیز شما میتوانید تنظیماتی را یرای زمان اجرا و خروج برنامه و زمان نمایش Toolbar مشخص کنید.
Flash : برای دسترسی به این گزینه میتونید از منوی Object و زیر شاخه Create گزینه Flash را انتخاب کنید.پس از انتخاب بر روی محیطی از برنامه که میخواهید Flash در انجا باشد بکشید. هما نطور که شما میدانید میتوانید با استفاده از این گزینه فایل هایی با فرمت .swf که به نام فلش معروفند را در محیط برنامه اجرا کنید.فایل های فلش اصولا به فایل هایی گفته میشوند که با حجم کم می توانند دارای تصاویر متحرک و یا بازیهای کم حجم باشد که معمولا توسط برنامه های شرکت Macromedia طراحی میشوند.
Quality : این قسمت از تنظیمات فلش مربوط به کیفیت تصویر و اجرای فلش میباشد که دارای سه گزینه High ,Low,Medium است.
با فعال کردن گزینه Loop فلش پس از یک بار اجرا دوباره تکرار خواهد شد .
با فعال کردن گزینه Hide Menu در صورتی که فلش دارای منو باشد منو ها مخفی میشوند.
با فعال کردن گزینه Keep Aspect Ratio سایزفلش مورد نظر را به نسبت معینی نگه می دارد.
با فعال کردن گزینه Preserve Actual Size سایز فلش مورد نظر را نسبت به سایز اصلی تغییری نمی دهد.
با فعال کردن گزینه Override Background Color میتوانید برای فلش مورد نظر رنگ پشت زمینه ای را تعیین کنید.
با فعال کردن گزینه Run From Frame در صورتیکه از فریم های مختلف فلش اگاهی داشته باشید میتوانید تعیین کنید که از ان فریم مخصوص شروع به اجرا گردد.
HTML : برای دسترسی به این گزینه میتوانید از منوی Object و زیر شاخه Create گزینه HTML را انتخاب کنید.پس از انتخاب بر روی محیطی از برنامه که میخواهید HTML در انجا باشد بکشید.باز هم همانطور که میدانید HTML فایل های مربوط به صفحات وب هستند و شما میتوانید یک فایل اینترنتی را که در هارد خود دارید در این صفحه به نمایش در اورید.
Option:
با غیر فعال کردن گزینه Show Status Bar استاتوس بار صفحه وب نمایش داده نمیشود.
با فعال کردن گزینه Disable Right Click امکان راست کلیک را در صفحه وب مورد نظر غیر فعال میکنید.
با فعال کردن گزینه Hide Border دیگر شاهد نمایش اطراف پنجره وب و اسکرول ها نخواهید بود.
خوب تا اینجا دیگه بسه.
هدف از گفتن توضیحات کامل یادگیری کامل شماست. گرچه ممکن است بسیاری از شما (High IQ) نیازی به این توضیحات نداشته باشید. سعی میکنم در جلسات بعدی به سراغ ساختن پروژه های حرفه ای بریم.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش سیزدهم
فايلهای جانبی :منظور از فايلهای جانبی يك پروژه تمامی فايلها و فهرستهايی هستند كه از فايل اجرايی exe پروژه مجزا ولی در ارتباط با پروژه ميباشند. اين فايلها ممكن است قالبهای گوناگونی داشته باشند و هر يك برای كاری خاص در پروژه زير نظر گرفته شده باشند. مهمترين نكته ای در ارتباط با فايلهای جانبی بايد به آن توچه كرد تعيين مسير ( آدرس ) صحيح آن فايل در كنار پروژه است.
فايلهای جانبی را كه ممكن است برای يك برنامه مولتی مديا لازم باشد به چند صورت ميتوان دسته بندی كرد. يكی از آنها فايلهای Embedded ميباشد.اين فايلها به فايلهايی گفته ميشود كه در داخل يك فايل يا پروژه mmb محبوس ميشوند. اين فايلها ميتوانند هرگونه فرمت دلخواهی را داشته باشند. Embedded كردن قايلها ممكن است با انگيزه های گوناگونی صورت گيرد كه ای انگيزه ها را ميتوان بصورت زير بررسی كرد :
1- جلوگيری از تعداد فايلهای جانبی2- جلوگيری از دسترسی آزاد برای كاربران برنامه 3- افزايش سرعت اجرای برنامه در هنگام دسترسی به فايل4- آسوده شدن از تعيين مسير برای فايلهای جانبی
توجه داشته باشيد كه ما فقط فايلهايی با حجم كم و به تعداد محدودی را ميتوانيم Embedded كنيم. برای Embedded كردن فايلهای صوتی از منوی Project گزينه Embedded Sound و برای Embedded كردن فايلهای ديگر از منوی Project گزينه Embedded Files زا انتخاب كنيد.
شی VR Panorama :همانطور كه ميدانيد اشياء گوناگونی در MMB وجود دارند كه يكی از اين اشياء VR Panorama ميباشد. اين شی برای پيمايش تصاوير با اندازه های غير عادی طراحی شده است. مثلاً اگر شما تصويری داشته باشيد مه به صورت تكنيك 360 درجه عكسبرداری شده است داشته باشيد، ميتوانيد از اين شی اين تصوير دراز را پيمايش كنيد. فرض كنيد تصوير شما دارای پهنای 300 در 2400 پيكسل باشد. و فرض كنيد شما دريچه ای طراحی كرده ايد كه دارای پهنای 300 در 400 پيكسل ميباشد. زمانی كه به انتهای تصوير برسيد اين شی مجدداً‌ ابتدای تصوير را نشان ميدهد. در واقع بيننده احساس ميكند كه تصوير دور خود ميپيچد و به بيرون نگاه ميكند. برای تصاويری كه با اين تكنيك عكسبرداری نشده اند اين شی جلوه ی خاصی توليد نميكند. برای انتخاب اين شی از نوار ابزار Object > Create > VR Panorama كليك كنيد. تصوير مورد نظر ما بايد فرمت jpg داشته باشد. تصوير مورد نظر خود را انتخاب كرده و برنامه را اجرا كنيد. ميبينيد كه ماوس شما به يك فلش تبديل ميشود و شما نسبت به اندازه عكس خود ميتوانيد آن را پيمايش كنيد.حال با دو كليك روی شی پنجره تنظيمات آن را باز كنيد. پنجره ی زير باز ميشود.
شما از طريق گزينه Load new ميتوانيد عكس مورد نظر خود را فراخوانی نماييد. همچنين ميتوانيد از طريق آيكون فايل خود را به صورت Embedded در آوريد در قسمت Advanced شما ميتوانيد زاويه ديدتان را نسبت به تصوير مشاهده كنيد. در صورتيكه عدد صفر را انتخاب كنيد حركت تصوير را برروی يك نوار صاف خواهيد ديد. بعد از انتخاب زاويه ديد مورد نظر ميتوانيد دكمه Apply را كليك كنيد.در انتهای پنجره Panorama سه جعبه متن زير را مكشاهده ميكنيد كه برای مشخص كردن محل نقطه نورانی در محل مورد دلخواه است.Place : در اينجا مكان نقطه نورانی را مشخص ميكنيدWidth : در اينجا پهنای نقطه نورانی را معين ميكنيد.Script Object : زمانی كه نشانگر ماوس برروی Hot Spot برود اين اسكريپت اجرا ميشود.
شی Image Matrix :اين شی ميتواند به وسيله سه عكس يك ماتريس فعال نتصويری ايجاد كند. هر خانه از اين ماتريس در برگيرنده هر سه عكس ميتواند باشد و تمامی خانه های ماتريس يكسان ميباشد. اين شی برای ايجاد برخی برنامه های خاص نظير جدولهای تصويری يا بازيهای حدسی استفاده ميشود.برای انتخاب اين شی از منوی Object > Create > Image Matrix را كليك كنيد. حال پنجره زير باز ميشود :
موارد نا آشنا در پنجره زير بدين شرح است :Matrix Size : كه خود شامل دو جعبه متن Columns و Rows ميباشد. در اين دو جعبه متن ميتوانيد تعداد ستونها و سطرهای ماتريس را مشخص كنيد. Columns مشخص كننده ستونها و Rows مشخص كننده سطرهای اين ماتريس ميباشد.در سمت چپ پنجره جای سه تصوير كه با شماره های 1-2-3 شماره گذرای شده اند را مشاهده ميكنيد و در زير هر كدام از آنها آيكونی به شكل d025 قرار دارد . با كليك برروی هر يك از اين آيكونها ميتوانيد يك تصوير را برای آن انتخاب كنيد.
Transparent : در اينجا مشخص ميكنيد كه رنگ حاشيه هر يك از شكلها نمايش داده شوند يا خير. اين گزينه زمانی مكورد استفاده ميگيرد كه زمكينه شكل مورد نظر از رنگ يكنواخت پر شده باشد.
Default Image : اين كزينه مشخص ميكند كه در هنگام اجرای برنامه كدام تصوير به طور عادی نمايش يابد.
Library : در اين قسمت ميتوانيد از كتابخانه از پيش ساخته mmb استفاده كنيد.در قسمت راست پنجره دو كادر سفيد ملاحظه ميكنيد كه برای كد نويسی اسكريپت در نظر گرفته شده اند. كدی كه در كادر سفيد بالايی مينويسيد هنگامی اجرا خواهد شد كه كليد ماوس برروی شی Image Matrix هشرده شود. و كدی كه در كادر پايينی نوشته ميشود زمانی اجرا خواهد شد كه كليد ماوس از روی شی رها شود.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 

حسن رشتبری

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
12/1/21
ارسال ها
192
امتیاز واکنش
2,482
امتیاز
228
زمان حضور
22 روز 16 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش چهاردهم
طراحی آلبوم فيلم :
برای قرار دادن فيلم در برنامه خود دو روش پيشنهاد ميكنم. روش اول اينكه فيلم بصورت خودكار پخش شود كه زمان پخش فيلم هنگامی كه صفحه لود ميشود ميباشد. روش دوم اينكه از دكمه های كنترل فيلم استفاده شود. برای اينكار ابتدا يك صفحه درست ميكنيم اما قبل از آن بايد در صفحه اول برنامه دكمه ای برای ورود به صفحه آلبوم فيلم ايجاد كنيد. در صفحه فيلم ميتوانيد برای زيبايی بيشتر پس زمينه ای قرار دهيد. اينك به تعداد فيلمهايی كه قصد داريد در برنامه خود قرار دهيد دكمه ايجاد كنيد. حال برای هر يك از اين دكمه ها يك صفحه ايجاد كنيد به طوری كه با كليك دكمه وارد صفحه فيلم مربوطه شويد. اينك روش اول را عملی ميسازيم :به صفحه مربوط به اولين فيلم برويد. سپس از منوی Object در بخش Create گزينه MCI Object را انتخاب كنيد. مشاهده ميكنيد كه ماوس به شكل + درآمده. به كمك ماوی ميتوانيد اندازه محيط فيلم خود را تعيين كنيد. ماوس را روی صفحه بكشيد سپس دوبار روی اين محيط كليك كنيد تا پنجره تنظيمات مربوطه باز شود. در بخش Media روی دكمه Load كليك كنيد حال فيلم مورد نظر را فراخوانی كنيد. شما فقط فيلمهايی را ميتوانيد انتخاب كنيد كه mmb از آنها پشتيبانی كند. بعد از فراخوانی فيلم دكمه OK را فشار داده . ممكن است تعجب كنيد چون اتفق خاصی در صفحه نميافتد. اما اگر در اين حالت صفحه را تست كنيد خواهيد ديد كه فيلم بطور اتوماتيك شروع به پخش شدن كرد. دقت كنيد كه شما هيچگونه كنترلی بر روی اين فيلم نداريد. حتماً دكمه Back را برای اين صفحه ايجاد كنيد تا توسط آن به صفحه فيلمها باز گرديد.
حال فيلمی در برنامه قرار خواهيم داد كه بتوانيم روی آن كنترل داشته باشيم. برای اينكار مراحل زير را دنبال كنيد :ابتدا به صفحه مخصوص فيلم برويد. سپس گزينه Video از بخش Create در منوی Object را انتخاب كنيد. اگر روی صفحه كليك كنيد پنجره Open Video باز ميشود. فيلم مورد نظر را در اين بخش فراخوانی كنيد. بعد از كليك روی دكمه OK پنجره Video Impact and Capturing Still Image نمايان خواهد شد كه تصوير Frame اول فيلم در وسط آن نمايش داده خواهد شد.
حا با استفاده از دكمه های كنترل، نحوه نمايش فيلم را تست كنيد. دقت كنيد كه با اين دكمه ها فقط فيلم را تست ميكنيد و پنجره فوق بصورت پيش نمايش بوده و هنوز قيلم برروی صفحه بارگذاری نشده است. بعد از تست فيلم دكمه OK را بزنيد. ملاحظه ميكنيد كه Frame اول فيلم برروی صفحه قرار ميگيرد. حال برای تصوير فوق بايد دكمه های كنترل بسازيد. برای اينكار ميتوانيد از دكمه های آماده در بخش Action استفاده كنيد و يا اينكه توسط ابزار Bitmap Button آنها را توليد كنيد. ولی در هر صورت روش تنظيم دستورات در هر دو حالت يكسان است. برای روش اول شما میتوانید در روی Toolbar بر شکلی که به صورت یک چوب جادویی است کلیک کنید و از لیست باز شده گزینه Insert Video Control را انتخاب کنید.( برای اینکار باید بر روی ویدویی که قرار داده اید کلیک کرده باشید.) حالا شما میتوانید به وسیله این تنظیمات فایل ویدویی را که قرار داده اید را کنترل کنید. اگر شما از نسخه های قدیمی برنامه استفاده میکنید امکان دارد گزینه Insert Video Control را نداشته باشید . برای اینکار میتوانید از روش زیر استفاده کنید: ( (روی آيكون كليك كرده و از منوی باز شده گزينه Insert MP3 Control را انتخاب كنيد. دكمه های كنترلی كه در صفحه ظاهر ميشوند را جابجا كنيد و در جای مناسبی قرار دهيد. اين دكمه ها مخصوص پخش فايلهای صوتی هستند اما با تغييرات زير ميتوان آنها را به دكمه های پخش فيلم تبديل كرد. ابتدا دكمه های را حذف كنيد. چون اين دكمه ها در مواقعی به كار برده ميشوند كه كاربر در درايو دنبال فايلی باشد و يا جايی كه چند فايل وجود داشته باشد. اما چون در اينجا شما فيلم را فراحوانی كرده ايد و فقط به دكمه های پخش و توقف احتياج داريد. برای حذف دكمه های فوق به بخش Object مراجعه كرده و برروی علامت + كنار عبارت MP3 Nuttons P43 كليك كنيد تا ليست دكمه ها را مشاهده كنيد. سپس با انتخاب دكمه های مورد نظر كليد Del را فشار دهيد. بعد از انجام اين عمل دكمه ها را در صفحه جابجا كنيد تا زير اعداد بالای آم قرار بگيرد. حال دو باره روی دكمه ها كليك كنيد تا پنجره Group باز شود. ابتدا روی گزينه B_Play Q381 دو بار كليك كنيد در پنجره باز شده و در بخش Action روی آيكون كليك كنيد. در بخش On Mouse Click گزينه None را انتخاب كنيد تا به صورت غيرفعال انتخاب شود. بعد از زدن دكمه OK روی آيكون كليك كنيد. در پنجره باز شده و در بخش The Click is Finished روی آيكون كليك كنيد. در پنجره Script Wizard و در بخش Action گزينه Video Play را انتخاب كرده و سپس در بخش Video Play نام فيلمی كه در صفحه قرار داده ايد را انتخاب نماييد.اين نكته ضروری است كه منظور از نام فيلم نام labe فيلم مورد نظر است كه در اينجا Video ميباشد. بعد از انجام عمل فوق روی دكمه OK كليك كنيد. عمليات گفته شده را برای دكمه B_Stop Q381 تكرار كنيد. با اين تفاوت كه در پنجره Script Wizard به جای گزينه Video Paly گزينه Video Stop را انتخاب كنيد. اما برای دكمه B_Pause Q381 مراحل زير را طی كنيد. در پنجره Group دوبار روی اين گزينه كليك كنيد، سپس در بخش Action ابتدا آيكون را غير فعال كرده و بعد از آن روی آيكون d012 كليك كنيد. در پنجره باز شده در بخش Action1 گزينه Video Pouse و در بخش Obhect گزينه Video را انتخاب كنيد. در اين حالت هر وقت هنگام اجرای برنامه روی دكمه مورد نظر كليك كنيد پخش فيلم موقتاً قطع ميشود و با زدن دكمه Play ادامه فيلم پخش ميگردد.))
حال به برنامه برگرديد و با استفاده از كليد F5 آن را تست كنيد.
دست نوشته :مطمئناً وجود نوشته و متن در يك برنامه مولتی مديا باعث كاملتر شدن آن ميگردد. اين نوشته ها ميتوانند توضيحاتی در مورد خود برنامه و يا هر نوشته ديگر مرتبط با موضوع برنامه باشند. افزودن چنين امكانی به برنامه مولتی مديا كار دشواری نيست. برا ي اين كار دو روش پيش رو داريم.
گرافيك :نرم افزار mmb برای تايپ متنهای طولانی ابزاری بنام Paragheraf Text را طراحی كرده است كه با كمك آن ميتوان متنهای طولانی را تايپ كرده و با فونتهای مختلف ويرايش نمود. برای دسترسی به اين ابزار روی آيكون در نوار ابزار كليك كرده و يا از منوی Object در بخش Create گزينه Paragheraph Text را انتخاب كنيد. با توجه به فضايی كه برروی صفحه داريد ماوس را برروی صفحه بكشيد. اندازه محدوده متن به دلخواه شما تعيين ميگردد. محدوده نقطه چين برروی صفحه نمايان ميشود. اكنون دوبار روی آن كليك كنيد. پنجره زير باز ميشود.
در اين مرحله اگر متنی را قبلاً توسط نرم افزارهای ديگری مثل Word تايپ كرده ايد ميتوانيد آن را توسط دكمه Open فراخوانی كنيد. در غير اينصورت ميتوانيد در فضای سفيد رنگ اين پنجره مشغول به تايپ شويد. ابزار Paragheraoh Text برای تايپ متنهای لاتين طراحی شده اما شما ميتوانيد با فارسی كردن محيط Win متن فارسی خود را تايپ كنيد. البته اگر در متون فارسی از كلمات لاتيم استفاده كنيد ممكن است دچار مشكل شويد. برای تغيير فونت ميتوانيد از دكمه Font و برای تغيير رنگ از جعبه تغيير رنگ استفاده كنيد. اگر متن شما طولانی باشد به صورت خودكار در كنار متن Scroll Bar قرار ميگيرد. بعد از تعيين پارامترهای لازم دكمه OK را بزنيد.
نمايش متن توسط نرم افزارهای نوشتاری:اگر از نرم افزارهايی مانند Word,Wordpad و ... استفاده كرده باشيد ميتوانيد متون خود را در آن نرم افزار تايپ كرده و بعد از ويرايش و صفحه آرايی فايل مورد نظر را توسط برنامه مولتی مديا فراخوانی كنيد. بدين صورت كه ابتدا در صفحه دكمه ای با نام متن مورد نظر طراحی كنيد. سپس با دوبار كليك كردن برروی آن پنجره مخصوص آن باز ميشود. در قسمت Action روی آيكون كليك كنيد. در پنجره باز شده در قسمت On Mouse Click عبارت Run Program را انتخاب كرده و در قسمت Path مسير فايل متنی را تعيين كنيد. بعد از انجام كارهای فوق با زدن كليدهای متوالی OK وارد صفحه شده و آن را تست كنيد. در اين حالت اگر روی دكمه طراحی شده كليك كنيد باشد متن با استفاده از نرم افزارهايی كه توسط آن تايپ شده فراخوانی شود. توجه كنيد كه در اين حالت نرم افزار نوشتاری كه مورد استفاده قرار داده ايد حتماً برروی Windows نصب شده باشد.


تمام توضیحات درباره نرم‌افزار های مولتی مدیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا