خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱- دروازه براندنبورگ | Brandenburg Gate
هیچ چیزی برلین را به اندازه دروازه براندنبورگ توصیف نمی کند، که تعیین کننده ترین اثر تاریخی شهر و پاسخ شهر به طاق پیروزی در پاریس است. این بنای تاریخی ماسه سنگ که آزادانه در آکروپلیس آتن مدل سازی شده و برای پادشاه فردریک ویلهلم دوم در سال ۱۷۹۱ ساخته شده است- با ۲۶ متر ارتفاع در منطقه پاریسر پلاتس میته (Mitte) قرار دارد. این دروازه اولین سازه نئوکلاسیک برلین است که به خاطر ارابه چهار اسب خود، شش ستون بزرگ در هر سمت که پنج معبر را برای استفاده در ترافیک تشکیل می دهد (مرکزی که برای خانواده سلطنتی حفظ شد)، و دو ساختمان استفاده شده توسط جمع کنندگان عوارض و نگهبانان قابل توجه است.

۲- یادبود دیوار برلین و چک پوینت چارلی

تاریخ دیوار برلین در سال ۱۹۶۱ آغاز شد زمانی که آلمان شرقی، قسمت شرقی شهر را برای جلوگیری از سیل پناهندگان از شرق به غرب بست. جالب ترین نمونه ها عبارتند از موزه مرکز پناهندگان مارینفلد با نمایشگاه های مربوط به یک و نیم میلیون نفر که به عنوان پناهنده از طریق برلین عبور کردند. بنای یادبود به یاد شهر تقسیم شده و قربانیان استبداد کمونیست، پنجره یادبود، و مرکز بازدید کنندگان با نماهایی بر روی بقایای دیوار. همچنین گذرگاه چک پوینت چارلی، شناخته شده ترین نقطه بین برلین شرق و غرب است و دارای صحنه ها و آثار دنبال کننده تاریخ حقوق بشر است.

۳- گروسر تیر گارتن و ستون پیروزی | Grosser Tiergarten and the Victory Column

گروسر تیر گارتن به طور تحت‌الفظی با عنوان «باغ حیوانات» ترجمه می‌شود و مدت‌ها است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهر محسوب می‌شود. اینجا در اصل منطقه‌ی شکاری برای خاندان سلطنتی آلمان بود که در آن گوزن، خوک وحشی و دیگر حیوانات شکاری نگهداری می‌شد. در سال ۱۷۰۰ این منطقه به پارک تغییر کاربری داد و در ابتدا به سبک فرانسوی طراحی شده بود و بعدا به یک پارک تزئینی به سبک انگلیسی تبدیل شد.


جاذبه‌های گردشگری آلمان

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴- جنگل گرون والد
این منطقه طبیعی دوست داشتنی از مخلوط بلوط، راش، کاج، توس، اقاقیا، و درختان صنوبر تشکیل شده و سرپناهی برای پرندگان، گوزن ها، و حتی خوک های وحشی است. دریاچه ها به طول نه کیلومتر حاشیه رودخانه در امتداد هاول، فرصت های زیادی را برای ورزش های آبی و آب تنی ارائه می کند. از دیگر ویژگی های محبوب، تپه مصنوعی تافلسبرگ با ارتفاع ۸۰ متر است که در بالای آن ویرانه های برج گرون والد ایستگاه رادیویی آمریکا قرار دارد.



۵- جزیره موزه
کانالی به طول ۴۰۰ متر در شهر برلین بین رودخانه اسپری و Kupfergraben به طول ۴۰۰ متر قرار دارد که به یکی از جاذبه های گردشگری برلین تبدیل شده است. جزیره ی موزه منطقه ای فوق العاده است که گردشگران در آن می توانند قدیمی ترین و مهمترین موزه های شهر را ببینند، به طو رمثال موزه ای از سال ۱۸۳۰ که محلی برای نگهداری جواهرات و دیگر گنجینه های سلطنتی به شمار می رود. چند سال بعد یعنی در سال ۱۸۵۵ موزه ای به نام (Neues Museum) در این منطقه ساخته شد و به دنبال آن گالری ملی را در سال ۱۸۷۶ در جزیره موزه ساخته شد. موزه‌ی Bode نیز در سال ۱۹۰۴ ساخته شده که یکی از بهترین مجموعه ‌های آثار تاریخی و عتیقه ‌ی شهر در آن به نمایش گذاشته شده است.

۶- کاخ و پارک شارلوتنبورگ | Charlottenburg Palace
در اواخر قرن ۱۷ میلادی کاخ شارلوتنبورگ که یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین ملک های پروسی برلین به شمار می رود نیز ساخته شد. این قصر مجلل و زیبا ویژگی های مهمی از جمله گنبد مرکزی عظیم ۵۰ متری و باغ بزرگ درخت پرتغال را نیز دارا می باشد. از جمله های دیدنی های این کاخ می توان یک آپارتمان دولتی و سالن های مهمانی دیدنی به نام New Wing نیز اشاره کرد.


جاذبه‌های گردشگری آلمان

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷- خیابان Unter den Linden
معروف ترین و مشهورترین خیابان شهر برلین Unter den Linden است که معنای به زبان فارسی خیابانی زیر درختان لیمو می شود. این خیابان قرن ها است که میزبان گردشگران و مردم محلی این شهر است و وسعت آن حدود ۱۴۰۰ متر است و Pariser Platz را در مقابل دروازه‌ ی برندانبورگ، به Lustgarten وصل می‌کند. این خیابان ابتدا در سال ۱۵۷۳ میلادی، به عنوان مسیر سواری خاکی برای خاندان سلطنتی ساخته شد که برای شکار به Tiergarten می ‌رفتند.

۸- میدان Gendarmenmarkt
از بزرگترین میدان های برلین میدان Gendarmenmarkt است که در اطراف آن سه ساختمان بزرگ تاریخی به ترتیب Konzerthaus، کلیسای جامع فرانسوی و کلیسای جامع برلین نیز قرار دارد، که هر کدام به عنوان اصلی ترین جاذبه های میدان شهر به شمار می روند. این میدان در قرن ۱۷ ساخته شده و بعد از آن که هنگ ژاندارمری در اینجا ایجاد شد، نام آن را میدان Gendarmenmarkt گذاشتند.

۹- رایشتاگ | Reichstag
برلین به عنوان پایتخت امپراطوری آلمان در سال ۱۸۷۱ برگزیده شد و بنایی بزرگ تر و معتبرتر برای استقرار دولت نیز لازم بود که ساخته شود. سنگ بنای راشتاگ جدید، کاخ نئورنسانسی بزرگ و زیبا، توسط خود پادشاه در سال ۱۸۸۴ گذاشته شد و ساخت آن ۱۰ سال بعد به پایان رسید. اما متاسفانه در سال ۱۹۳۳ به دلیل آتش سوزی که در این منطقه به وجود آمد بیشتر بخش های آن تخریب شد اما در سال ۱۹۷۰ مجددا همه ی آن ها نیز بازسازی شدند.

۱۰- کلیسای یادبود قیصر ویلهلم | Kaiser Wilhelm Memorial Church
یکی از جذاب ترین بناهایی تاریخی برلین کلیسای یادبود قیصر ویلهلم است که در واقع می توان گفت ۳ کلیسا در آن وجود دارد. یکی کلیسای فوق مدرن جدید که در سال ۱۹۶۱ طراحی شد که این بنا در کنار ویرانه های کلیسای اصلی که شامل برجی با ارتفاع ۶۳ متری نیز قرار دارد. این کلیسا امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برلین به شمار می رود و با داشتن یک سالن یادبود که شامل بقایای موزائیک، بقایای معماری و چندین عکس به عنوان یادبود جنگ در معرض دید عموم گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند نیز قرار دارد.


جاذبه‌های گردشگری آلمان

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۱- کلیسای جامع برلین | Berlin Cathedral

خوب همانطور که گفتیم دو جاذبه ی برتر برلین که یکی کلیسای جامع برلین و دیگری کلیسای جامع فرانسوی است در میدان Gendarmenmarkt نیز قرار دارند؛ کلیسای جامع برلین به دلیل داشتن گنبدی با ارتفاع ۷۵ متر و ناقوسی متعلق به سال ۱۵۳۲ شهرت بسیاری در این شهر دارا می باشد. سبک معماری این کلیسا باروک جدید می باشد و بزرگترین کلیسای برلین به شمار می رود.
کلیسای جامع برلین به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: کلیسای یادبود، کلیسای غسل تعمید و نکاح و کلیسای منطقه‌ای.

۱۲- کلیسای جامع فرانسوی
دیگر کلیسای معروف برلین کلیسای جامع فرانسوی است که آن هم یکی از محبوب ترین بناهای این شهر است و زیبایی و تاثیرگذاری بسزایی دارا می باشد. کلیسای جامع فرانسوی در سال ۱۷۰۵ برای جامعه‌ی هوگونت ساخته شد که در سال ۱۶۸۵ در برلین مستقر شده بودند. از مهم‌ ترین بخش‌ های این کلیسا می ‌توان به برج ۷۰ متری با کاریلون ۵ و ۸ ضلعی، اتاق‌ های برج ۲۰ متری و نرده‌ ی ایوان با ارتفاع ۴۰ متری نیز می توان اشاره کرد.

۱۳- باغ‌ های جانورشناسی برلین | Zoologischer Garten Berlin
یکی از قدیمی ترین بناهایی که از این قبیل بناهای در برلین ساخته شده باغ های جانورشناسی برلین است که هنوز هم از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر آلمانی به شمار می رود و سالانه میزبان بیش از ۳ میلیون گردشگری می باشد. این مجموعه در سال ۱۸۴۴ تاسیس شد و در این باغ وحش مدرن و آکواریوم آن در محیطی طبیعی از حیوانات نگهداری می‌شود و به دلیل برنامه‌ های یادگیری موفق، شهرت بسیار دارد. بیش از ۱۵ هزار حیوان در این مرکز زندگی می کنند که شامل ۱۶۰۰ گونه از حیوانات مختلف می باشند.

۱۴- محله نیکولای | The Nikolai Quarter
محله‌ی نیکولای برلین قلب شهر قدیمی محسوب می‌شود و جایی است که می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های قدیمی و محبوب شهر را پیدا کنید که از آن جمله می‌توان به کلیسای سنت نیکولاس و چند موزه اشاره کرد. تغییرات اخیر که در این محله ایجاد شده، پیاده‌روهای دوست داشتنی ایجاد کرده است که در آن ساختمان‌های کوچکی در دو طرف خیابان باریک قرار دارد و پر است از رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها و کارگاه‌های هنری که در آن‌ها همه چیز، از سبد و زنبیل تا صنایع دستی چوبی به فروش می‌رسد.

۱۵- باغ و موزه گیاه‌شناسی برلین – داهلم | Berlin-Dahlem Botanical Garden and Botanical Museum

از مهمترین باغ های گیاه شناسی جهان در شهر برلین به نام گروسر تیرگارتن است که در سال ۱۶۷۹ به دستور Grand Elector نیز ساخته شده و در واقع آشپزخانه و باغ سبزیجات و گیاهان آشپزخانه‌ی کاخ سلطنتی بوده است. مساحت این باغ در حدود ۱۰۴ هکتار بوده و دارای بیش از ۲ میلیون گیاه و کتابخانه‌ی بسیار بزرگی است که از جذاب‌ترین بخش‌های این باغ است.


جاذبه‌های گردشگری آلمان

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱- فرانکیرچ (Frauenkirche)
این کلیسا از سال ۱۸۲۱، اصلی ترین و باشکوه ترین کلیسای ایلات باواریا و از مهم ترین جاذبه های مونیخ بوده است. این کلیسای گوتیک که در سال ۱۴۸۸ ساخته شد، با نمای آجری و قرمز رنگش، به دلیل عظمتی که داشت بسیار مورد توجه قرار گرفت. برج های این کلیسا ۱۰۰ متر ارتفاع دارند. یکی از معروف ترین ویژگی ها در طراحی داخلی این کلیسا، ردپای عجیب کشف شده در دالان آن است که به ردپای شیطان معروف است و بسیاری بر این باورند که این ردپا متعلق به شیطان است. آن ها معتقدند در زمانی که شیطان برای سرکشی کردن به این کلیسا آمد، چنین ردپایی از خودش به جا گذاشته است. با سه دقیقه پیاده روی از این کلیسا، می توانید به فضای سبز Promenadeplatz برسید که در گذشته بازار نمک این شهر بوده است.

۲- مارین پلاتز (Marienplatz)

مارین پلاتز از زمان های قدیم، میدان اصلی این شهر محسوب می شده است. تا سال ۱۸۰۷، این میدان محل قرار گیری بازار های مختلف شهر و مسابقات مبارزه ای بود. علاوه بر شهر جدید، می توانید تالار باشکوه شهر قدیمی را در این منطقه ببینید. یکی دیگر از دیدنی های مارین پلاتز، Fischbrunnen یا فواره ماهی است که شامل مجسمه های برنزی متعلق به اوایل قرن نوزدهم می شود. اگر به دنبال جایی برای یک خرید راضی کننده می گردید، باید به مارین پلازا سر بزنید. در این میدان بوتیک ها، مراکز خرید، رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارد. میدان مارین پلاتز همچنین یکی از اصلی ترین مراکز برگزاری فستیوال های مختلف و تفریحات رایگان در مونیخ است.

۳- باغ انگلیسی (English Garden)

باغ انگلیسی، نه تنها بزرگترین فضای سبز آلمان، بلکه یکی از زیباترین فضاهای سبز این کشور و از معروف ترین جاذبه های مونیخ به شمار می آید. درختان و گیاهان طبیعی و زیاد این پارک، به همراه دریاچه مصنوعی و مسیرهای مارپیچی، ترکیبی دیدنی و چشم اندازی طبیعی ایجاد کرده اند که قدم زدن در آن می تواند حالتان را حسابی خوب کند. این باغ که در سال ۱۷۸۵ به عنوان باغ نظامی ساخته شد، بازدید کنندگان زیادی دارد که برای قدم زدن در مسیر سرسبز ۳۶ کیلومتری آن به این منطقه می آیند. این پارک یکی از محبوب ترین نقاط شهر مونیخ برای پیک نیک و گذراندن یک روز تعطیل و آفتابی است. در این پارک می توانید تعدادی از برترین جاذبه های مونیخ مثل موزه ملی باوارین و کلکسیون باستان شناسی ایالت باواریا را ببینید.

۴- کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church)

کلیسای سنت پیتر یا پیتر پیر، قدیمی ترین کلیسای شهر مونیخ است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است. بعد ها با افزودن المان های معماری باروک در این کلیسا تغییرات کمی ایجاد شد. یکی از ویژگی های مهم داخل این کلیسا، محراب ۲۰ متری متعلق به قرن هجدهم آن است که به مجسمه هایی از سنت پیتر و ۴ پدر مزین شده است. نقاشی های دیواری و سقف این کلیسا، از دیگر نکات قابل توجه آن هستند. برج این کلیسا، نمایی فوق العاده به شهر مونیخ دارد.


جاذبه‌های گردشگری آلمان

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Ghazaleh.A

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
19/5/20
ارسال ها
1,782
امتیاز واکنش
34,179
امتیاز
368
زمان حضور
120 روز 12 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵- تئاتر کوویلیز (Cuvilliés Theater)

شاید این تئاتر را بتوان یکی از باشکوه ترینجاذبه های مونیخ دانست. این بنا که در سال ۱۷۵۵ ساخته شد، یکی از بهترین نمونه های معماری اواخر دوره ی باروک در آلمان است. کنده کاری های چوبی این بنا جلوه خاصی به آن داده است. تئاتر کوویلیز در زمان جنگ جهانی دوم به خوبی نگهداری شد و صدمه ی جدی ای ندید. با وجود این در سال ۱۹۵۸، بازسازی هایی در آن انجام شد. معماری منحصر به فرد و باشکوه این تئاتر، آن را تبدیل به یکی از بهترین سالن ها برای اجرای اپرا و موسیقی زنده کرد و تعدادی از معروف ترین موسیقی دانان دنیا در آن به اجرای آثارشان پرداختند.

۶- باغ وحش هلابران (Hellabrunn Zoo)

باغ وحش هلابران مونیخ، در سال ۲۰۱۳ به عنوان چهارمین باغ وحش برتر اروپا انتخاب شد. این باغ وحش یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های ایالت باواریا به حساب می آید. این باغ وحش که تاریخ احداث آن به سال ۱۹۱۱ برمیگردد، اولین باغ وحش دنیا بود که در آن گروه های حیوانات بر اساس محل تولدشان دسته بندی شدند. در حال حاضر در این باغ وحش می تواند شاهد ۱۹ هزار حیوان از ۷۵۷ گونه ی مختلف باشید که در فضای باز آن مشغول زندگی و رفت و آمد هستند.


۷- پارک المپیک (Olympic Park)

پارک المپیک مونیخ در سال ۱۹۷۲، میزبان بازی های المپیک تابستانه بود. این مجتمع عظیم در فضایی به مساحت ۲.۷ میلیون متر مربع ساخته شده است. در حال حاضر، کنسرت های بزرگ و رویداد های مختلفی مثل فستیوال تالوود در آن برگزار می شود و هر ساله بیش از ۱ و نیم میلیون بازدید کننده دارد. برج المپیک ۲۹۰ متری این مجتمع در سال ۱۹۶۸ ساخته شد. این برج که به مناسبت برگزاری مسابقات المپیک به این نام شناخته می شود، منظره ای فوق العاده به شهر مونیخ دارد و می توانید از غذاخوردن در رستوران های باکیفیت آن به همراه چشم انداز شهر مونیخ لـ*ـذت ببرید.

۸- کاخ نیمفنبورگ (Nymphenburg Palace)

کاخ سفید و طوسی نیمفنبورگ، با تزیینات زرد رنگ و سقف آجری قرمزش، زمانی اقامتگاه تابستانی خاندان ویتلزباخ در اوایل قرن هفدهم بود و از دیدنی ترین جاذبه های مونیخ به حساب می آید. این کاخ باشکوه ۶۰۰ متری، از هر طرف با کانال نیمفنبورگ احاطه شده است. اولین جایی که باید در این کاخ ببینید، عمارت کلاه فرنگی مرکزی است که تاریخ ساخت آن به سال ۱۶۷۴ بر می گردد. بهتر است برای دیدن نقاشی های دیواری و منحصر به فرد کلیسای کوچک این کاخ هم وقت بگذارید.


جاذبه‌های گردشگری آلمان

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا